• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 Cabrio

Auteur: ricardo, gepost 29 november 2012 om 18:28 – 42 Reacties

Afbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 CabrioAfbeelding Affengeil! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 Cabrio

Affengei! Manhart lepelt motor uit X6 M in M3 Cabrio

Hoe belachelijk een cabrio met 655 pk en 975 Nm ook is, hiermee doorsta je een midlifecrisis of pre-midlifecrisis met gemak.

Manhart is er niet vies van om rond te strooien met het blok uit de BMW X6 M. Deze 4.4-liter V8 biturbo vond zijn weg al eens naar de coupéversie van de M3, maar een debuut in de cabriolet bleef uit. Tot nu, want onder de gebochelde kap van deze semi-dakloze Bimmer ligt hij dan ook eindelijk. Niet met 750 pk zoals de E92’s, maar met een bescheiden 95 paarden minder, verkregen door andere motorsoftware, een andere downpipe en een Akrapovic Evolution Titanium-uitlaat. Ook werd er ‘neinneinneinnein!’ tegen de snelheidsbegrenzer geroepen, waardoor men 320 km/u met deze misdadig snelle knaap kan autobahnen.

Om dit geweld tot stoppen te krijgen werden er voor (396 mm) en achter (374 mm) aangepaste schijven van de X6 M geplaatst. Verder onderdelenuitwisselingen zijn de zestraps automaat en een limited diff. Hij werd naar beneden gehaald door een ophangingssetje van KW en in de wielkasten worden de 20″ velgen omwikkeld door rubber in de maat 255/30ZR20 en 305/25ZR20.

Kosten? Je kan het ze zelf vragen op de Essen Motor Show die morgen begint, en waar deze M3 een prominent beursplekje krijgt om door hordes nekmatjes, scheefpetjes en onze fotoslaaf ondergekwijld te worden. Hoe snel hij op de honderd zit is evenmin bekend.

Ook interessant!

  • M3 Cabrio Individual
    M3 Cabrio Individual heeft de gave kleine wielen
  • BMW M3 E30 Cabrio
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Cabrio, essen-2012, M3, manhart, tuning

Vorig bericht: « Hyundai Santa Fe is nu ook een zevenzitter
Volgend bericht: Vader gebruikt dochter voor Datsun-advertentie [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. SCscreamGT2 zegt

    29 november 2012 om 18:33

    Doei, prachtig hoogtoerig M3 blok met je lekkere geluid!

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      29 november 2012 om 20:44

      @SCscreamGT2: OhOhOh, net of dit niet goed klinkt.. Akrapovic Evolution Titanium-uitlaat. en of dat lekker klinkt

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      29 november 2012 om 20:47

      @SCscreamGT2: Vergeleken met zijn voorgangers 6 inlijn vond ik het toch al niks…

      Login om te reageren
  2. sanjo120 zegt

    29 november 2012 om 18:33

    Nieuwe bat mobile !

    Login om te reageren
  3. boomhauwer zegt

    29 november 2012 om 18:34

    Vraag me altijd af hoe ze zo’n projecten betalen….

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      29 november 2012 om 18:37

      @boomhauwer: met geld

      Login om te reageren
      • heidi zegt

        29 november 2012 om 23:19

        @alcantara:

        Da’s meestal het betaalmiddel, ja.

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 november 2012 om 18:45

      @boomhauwer: In natura natuurlijk! :-D (stel kontebonkers daar)

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      29 november 2012 om 18:46

      @boomhauwer: In natura.

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      29 november 2012 om 20:38

      @boomhauwer: dat vat ik inderdaad ook niet.. Kost minstens een paar ton om zoiets te realiseren. Verkopen kunnen op 2 handen geteld worden…

      Login om te reageren
  4. Dimglor zegt

    29 november 2012 om 18:37

    Valt al bij al uiterlijk best mee, ze hebben er nu ook niet zodanig veel aan verandert… maar die bult in die motorkap is me toch iets te groot…

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    29 november 2012 om 18:39

    Kaasboerin, om je verdriet over het verliezen van de Rai te verzuipen….
    Dit weekend kan je los in Essen….
    PS: Beter bier en betere worsten krijg je op de koop toe….

    Login om te reageren
  6. MARS zegt

    29 november 2012 om 18:41

    Ford belde, ze willen hun Capri-motorkap terug…

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      29 november 2012 om 23:19

      @MARS:

      Belden ze jou daarover op?

      Login om te reageren
  7. maseratizzzzzzzz zegt

    29 november 2012 om 18:47

    Die motor uit x5m/x6m/m5/m6 vind ik 1 van de saaiste motoren die ze hebben, en waarom zou je dat vervangen door die lekkere v8 die er standaard in zit.

    Login om te reageren
    • arnocs zegt

      29 november 2012 om 18:51

      @maseratizzzzzzzz: ik heb geen ervaring met deze blokken maar ik denk dat zoveel power echt niet saai is.
      alleen je mist het geluid.. maarja geluid is voor sjonnies met schoorstenen onder hun golf

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        29 november 2012 om 19:04

        @arnocs: ik bedoelde het geluid ja, die power is natuurlijk wel meer genomen, maar ik rij liever in een m3 met 420 pk en een heerlijk geluid, dan met een 655 pk sterkte m3 die het geluid van een wasmachine maakt.

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          30 november 2012 om 09:16

          @maseratizzzzzzzz: Denk jij dat een deze 4,4 v8 met dikke pijpen een geluid van een wasmachine heeft? Wacht maar totdat je het hoort.. dan piep je wel anders

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            30 november 2012 om 16:03

            @solmatje: vind ik ook nog steeds hoor, en heb er toch verschillende in het echt gehoord. Zeker vergeleken de andere juweeltjes van M-Motorsports klinkt hij slecht. Net een opgevoerde viercilinder, van de slechte soort.

            Login om te reageren
  8. petrolhead111 zegt

    29 november 2012 om 18:50

    -edit: terug naar je Alonso-topic-

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      29 november 2012 om 18:57

      @petrolhead111: Gaat het?

      Login om te reageren
      • petrolhead111 zegt

        29 november 2012 om 19:31

        @Vinny_93: Met mij wel,maar met AB??

        Ziekjes…

        Login om te reageren
    • petrolhead111 zegt

      29 november 2012 om 19:29

      -edit: nee, on-topic blijven aub-

      Login om te reageren
      • valluik zegt

        29 november 2012 om 19:41

        @petrolhead111: Terug de krochten van andere sites in, gij vermadelijde trol

        Login om te reageren
  9. raceboy23 zegt

    29 november 2012 om 18:56

    Ik ga ook naar Essen.
    Ik krijg er steeds meer zin in!!!

    Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    29 november 2012 om 18:57

    Ontneemt die heerlijke brul.. uit een cabrio notabene!

    Login om te reageren
  11. theblackstig zegt

    29 november 2012 om 18:57

    Als je deze wagen in je pre-midlifecrisis neemt, wat wil je dan in je midlifecrisis?

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    29 november 2012 om 18:58

    Zonde van de originele motor. Leuk dat het past etc. maar past niet bij een M3. Bovendien wordt ie zo (denk ik) een stuk zwaarder in de neus en dat verkloot de handling.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      29 november 2012 om 19:06

      @E34M5Touring: Misschien leveren ze als optie een pakketje stoeptegels om dat recht te zetten?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        29 november 2012 om 19:15

        @mout: LOL, neeeeee, dat werkt alleen bij E30 325 Cabrio in Zwart ;-)

        Login om te reageren
        • mout zegt

          29 november 2012 om 23:32

          @E34M5Touring: 911-jes uit het luchtgekoelde tijdperk hadden soms in racetrim met beton gevulde voorbumpers…

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            30 november 2012 om 09:28

            @mout: Ok, dat wist ik niet. Ik was wel bekend met de zandzakken optie maar die had ik nog niet gehoord! :)

            Login om te reageren
  13. coopers zegt

    29 november 2012 om 19:01

    Het tegenovergestelde zou beter zijn, die hoogtoerige v8 is een juweel van een motor

    Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    29 november 2012 om 19:08

    motor swap is een beetje vreemd… maakt het onbetaalbaar, waarschijnlijk hadden ze een total losse X6M en daar de motor en de rest uitgehaald. 1 malig project?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      29 november 2012 om 19:23

      @schellekens006: nope, gewoon te bestellen bij Manhart.

      Login om te reageren
  15. ej20g zegt

    29 november 2012 om 19:09

    Mooi dat ze dit juweel van een motor nu ook in de cabrio aanbieden, maar ik moet me qua geluid aansluiten bij de mensen hierboven. Het geluid van de S63B44 is gewoon zeer teleurstellend. Dan klonk de originele motor toch beter en die vond ik al matig klinken (vergeleken de S85B50 en S54B32). Dat was met een goed uitlaatsysteem makkelijk op te lossen, maar dat is tot nu toe bij deze S63B44 nog niet gelukt.

    Login om te reageren
  16. bungabungastig zegt

    29 november 2012 om 19:15

    Maar na al die crises wil je echt niet meer met zo’n bobbel rondrijden.

    Login om te reageren
  17. splitsecond zegt

    29 november 2012 om 19:34

    Lieve Sint….

    Login om te reageren
  18. lambo4all zegt

    29 november 2012 om 20:36

    Dit is gewoon een wagen die je koopt omdat het kan, veel pk’s en een heerlijk uiterlijk. Ik denk dat het met het geluid ook wel goed zit aangezien de m5 met tuneruitlaat ook goed klinkt.

    Login om te reageren
  19. pieter-jan_catteeuw zegt

    29 november 2012 om 23:11

    Zoveel zwaarder zal de Turbo niet zijn gezien het waarschijnlijk qua ontwerp grotendeels dezelfde motor is als de M3 (speculatie).

    Van mij mag het. Turbos zijn trouwens (afhankelijk van rijstijl – uitvoering) effeciënter dan atmosjes.

    Hoe dan ook, dit is meer gran tourisme dan GTS dus we gaan voor luxe.

    Is die versnellingsbak een torque converter of een dubbele koppeling? Volgens een scan van google een torque converter. Bwua – dat mag tegenwoordig wel maar de M5 gebruikt dezelfde motor met een dubbele koppeling (potentieel zwaarder). Verder volgens wiki heeft de M5 ook valvetronic en een lagere boost voor een betere reactie op het gaspedaal.

    Ik denk dat de M5 versie van deze aandrijving dus de voorkeur geniet en zal na verloop van tijd gemakkelijker te vinden zijn in de vorm van gecrashste M5s. Als ze zijdelinks tegen een paal glijden blijft die motor-versnellingsbak redelijk intact. Aan de andere kant – als je X6Mmen van de weg haalt is het ook goed – en past misschien beter bij het cruiser karakter dat we willen bereiken. Met dat in gedachten hoeft de ophanging ook niet veel te verschillen van M3 instellingen.

    Ik vind het streepje wel leuk – het geeft een illusie van diepte – de letters zijn minder. Ik zou het graag zien in een shadow effect. Ik denk aan e92 Techno Violet – een dieper beige interieur (Vilner eventueel) – (bijna) witte velgen. Custom exhaust zal moeten maar liever iets subtiel.

    Moet je dan een volledige M3 kopen? Dan moeten we nog iets bedenken voor die V8+tranmissie (Z3 M Coupé bvb – en dan moeten we iets bedenken voor die L6 – past wel bij een hotrod vind ik de L6 – misschien in een art morrison chassis op een 2002/2800cs plakken en pak maar heel de ophanging mee).

    Misschien strippen en spotwelden terwijl we bezig zijn. Mooi fotoverslag maken met alle smaakmakende aandacht voor detail. Dan steken we hem in “het programma” natuurlijk – samen met die andere. Of misschien alleen aan de leden ve bepaalde liefhebbers club (internet community) – kan je doen. Dan hebben ze een rit nodig om iets saai te gaan doen voor familie, vrienden, andministratie,…, of de zon schijnt en er word spontaan beslist om naar de zee te trekken en zien ze tussen de opties dit paarse monsterje staan. Misschien hebben ze hem ooit ‘gefavoured’ toen ze aan het ‘bladeren’ waren. Omdat ze al redelijk in-tune zijn met het openbaar vervoer hebben ze al veel credits opgespaard (omdat deze personen besloten hebben dat een abonnement gemakkelijker gaat), dus waarom niet.

    550pk is voldoende, btw.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      30 november 2012 om 09:21

      @Pieter-Jan Catteeuw: Jij bent behoorlijk creatief..

      Login om te reageren
    • ZeRoo zegt

      30 november 2012 om 11:28

      @Solmatje: Pieter-Jan word niet zo vaak uitgenodigd op feestjes!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North