• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo = Dodge (en andersom)

Auteur: autoblogger, gepost 3 juli 2009 om 09:03 – 63 Reacties

Alfa Viper


Welkom in de wereld van de schaalvoordelen. Fiat CEO Marchionne, een Italiaan met een soort grootheidswaanzin, heeft in de Amerikaanse media laten weten dat hij Alfa Romeo-modellen als Dodge kan verkopen in Amerika en dat Dodge-modellen in Europa gerebadged kunnen worden tot Alfa Romeo’s…

“The level of competition between these two brands is tremendous because they are both going after the same customer,” zo legde hij uit. “Dodge is the American muscle car, while Alfa Romeo is the European muscle car. How we dovetail these two brands is very important.”

Klinkt logisch? Het lijkt misschien oud nieuws, aangezien we al eerder konden melden dat de Alfa 169 gebaseerd zou worden op het Chrysler LX-platform (bekend van oa de Chrysler 300C en Dodge Charger), maar wat gaat er gebeuren met de Viper en Challenger? Worden dat Alfa’s?

En wat gebeurt er met Alfa? De enige eigenschap die ervoor zorgt dat er nog Alfa’s verkocht worden (emotie) wordt teniet gedaan met een eventuele Dodge-rebadge. Dat idee zal bij diverse Italo freaks in het verkeerde keelgat schieten?

Binnenkort weten we wellicht meer. Eind deze maand valt waarschijnlijk een beslissing mbt de overlap tussen Dodge en Alfa Romeo. (via bloomberg)

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Dodge

Vorig bericht: « Britse BMW-rijders houden van lingerie (en strings)
Volgend bericht: Nederlanders betalen het meest voor benzine »

Lees Interacties

Reacties

  1. Teo zegt

    3 juli 2009 om 09:05

    Alfa Romeo Viper SRT-10 Quadrifoglio….. Yeah Right

    Login om te reageren
  2. TYPHOON zegt

    3 juli 2009 om 09:06

    yes binnen kort een Dodge RAM met Alfa Romeo badge :D

    En dan een Alfa met een 8.4 liter V10 onder de motorkap :D

    Login om te reageren
  3. Mr. Marteen zegt

    3 juli 2009 om 09:07

    klinkt eng….

    Login om te reageren
  4. Antonius86 zegt

    3 juli 2009 om 09:09

    “while Alfa Romeo is the European muscle car” ????

    Login om te reageren
  5. erik zegt

    3 juli 2009 om 09:26

    hahaha als ze dan die v10 europese cylinderkoppen en specifiek vermogen meegeven… 1100 pk, hoogtoerig. o sweet jeebus.

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    3 juli 2009 om 09:28

    Waarschijnlijk wil hij in de toekomst meer platvormen delen en krijgt Alfa eindelijk opnieuw achterwiel aandrijving. (Of Dodge’s krijgen voorwielaandrijving omdat Alfa veel Fiat platvormen gebruikt). Ik bid voor het eerste!!! En zo kan Alfa een SUV op de markt brengen.

    De Viper kan wel een europeesdesignsausje gebruiken. Zowel van buiten als van binnen.

    Login om te reageren
  7. sebastianchubasco zegt

    3 juli 2009 om 09:29

    ik ben geen voorstander, al is het wel zo dat in het verleden het al eerder voorgekomen is. nood breekt wet?!


    renault/alfa romeo ondine


    alfa romeo arna ti

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    3 juli 2009 om 09:29

    Alfa the European muscle car whahahaha

    Login om te reageren
  9. frank zegt

    3 juli 2009 om 09:33

    alfa heeft eerder al bewezen met de alfa arna dat ze heel goed is in het combineren van auto’s en merken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Arna

    Login om te reageren
  10. frank zegt

    3 juli 2009 om 09:35

    het zou een schande zijn als de viper werd verkocht met een historische marketinglink naar een auto als de 8c 2900b, maar goed, alfa’s zijn die link zelf ook niet meer waardig…

    Login om te reageren
  11. Bennink zegt

    3 juli 2009 om 09:40

    Gaan ze dan die gigantische grille van de Dodge Ram vervangen voor een driehoekige grille van AR? Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien…

    Login om te reageren
  12. Arnoud zegt

    3 juli 2009 om 09:41

    Alfa de Europese muscle car noemen vind ik wat ver gaan. De Amerikaanse definitie van een lekker sportieve auto is toch heel anders dan de Europese. Amerikanen zoeken inderdaad een muscle car iets dat goed rubber verbranden kan. Europeanen zoeken meer naar een sport sedan, -hatchback of -coupé. Iets wat lekker stuurt. Maar niettemin mikken ze inderdaad op de kopers die meer in een auto zoeken dan vervoer van A naar B. Ze vinden dat rijden leuk mag zijn. Dus ik snap de uitspraak van Marchionne wel. Zie zeker kansen voor Alfa in de States. Andersom weet ik ’t nog niet zo…

    Login om te reageren
  13. johnny t zegt

    3 juli 2009 om 09:53

    Laatste nieuws is wel dat Alfa achterwielaandrijving krijgt.

    Login om te reageren
  14. shrink zegt

    3 juli 2009 om 09:53

    Het punt is dit: je koopt een Alfa Romeo omdat hij bijzonder is (al is het alleen maar omdat hij mooier is dan vergelijkbare auto’s) en daarvoor neem je de mindere kanten voor lief. Als het echter Dodge’s worden, zijn ze niet meer bijzonder en kan je beter een goeie auto kopen.

    Login om te reageren
  15. Machoman zegt

    3 juli 2009 om 09:59

    een dodge charger met een alfa romeo embleem.. dat mag nooit gebeuren. Kijk dat merken die enigzins gelijkenis vertonen ‘gerebrand’ worde oké maar dit gaat echt veel te ver. Dodge design is groot en lomp, terwijl Alfa Romeo het summum van stijl is. Ik bedoel maar: zet een Alfa Brera naast een Dodge Charger of Ram en dan lijkt het me duidelijk dat dit geen succes gaat worden. Technologie delen prima zolang de identiteit van een merk maar behouden blijft. Zo’n SRT-10 blok is natuurlijk wel leuk maar niks voor een Alfa GTA.

    Login om te reageren
  16. johnny t zegt

    3 juli 2009 om 10:18

    ach , laten we nu eens voor altijd ophouden met pandas met v 8 en , dodge met alfa embleem , en…..het wordt vervelend.

    Login om te reageren
  17. AlwinK zegt

    3 juli 2009 om 10:19

    Doe eens eeeeven normaal!!

    Login om te reageren
  18. gogogomagazine.com zegt

    3 juli 2009 om 10:24

    Design is alles, daarvoor moet je niet bij amerikanen wezen en als we dan ook nog een amerikaans interieur krijgen in de europse alfa’s. Ohhh jeetje…

    Login om te reageren
  19. Emile_Benz zegt

    3 juli 2009 om 10:34

    “Alfa the European muscle car”
    Right…

    Ik geef die titel eerder aan iets anders… Meerdere genomineerden…

    Login om te reageren
  20. Benjamin1 zegt

    3 juli 2009 om 10:39

    Ik wacht wel af, hier kan ik me nog ff niks bij voorstellen…

    Login om te reageren
  21. KlassiekeKliko zegt

    3 juli 2009 om 10:40

    He, ja Badge Engineering, “The way of the General” (GM), daar zitten we echt op te wachten zeg! Wanneer schoppen we al die megalomane geldwolven nou eens de deur uit en zetten er mensen neer die ook begrijpen dat een automerk vooral te maken heeft met identiteit van het merk.

    Natuurlijk kun je platform en techniek delen, dat gebeurt al sinds de prille jeugd van de automobielbouw, maar je kunt geen Alfa badge op een Dodge plakken en vice versa, en ze spreken al helemaal niet hetzelfde publiek aan.

    Login om te reageren
  22. John Smits zegt

    3 juli 2009 om 10:44

    Ik heb begrepen dat Viper als separaat merk niet bij de Fiat-deal is betrokken en nog in de etalge staat voor ca. US 10 miljoen, maar ze kunnen geen kopers vinden en er wordt nu serieus overwogen om op het hoogste bod (US$ 5,5 miljoen) in te gaan.

    Login om te reageren
  23. philip zegt

    3 juli 2009 om 10:46

    Zowel Alfa’s als chryslers zijn rampenbakken… dus dat rebadgen is helemaal
    zo gek nog niet!

    Rommel blijft ten slotte rommel!

    (the european muscle car… pfffff)

    Login om te reageren
  24. Endlezz zegt

    3 juli 2009 om 10:47

    Alfa mag dan voor velen het summum zijn qua design (niet zo voor mij), maar om de wagens nu “European muscle cars” te noemen, dat raakt echt kant noch wal.

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    3 juli 2009 om 10:52

    Artikel (bron) niet gelezen maar in die quote staat volgens mij wat anders. En Alfa Rmeo is zeker niet de european muscle car, gelukkig niet.

    Volgens mij gaat die quote over de positionering die goed moet worden gedaan omdat de merken elkaar anders in de wielen gaan rijden omdat ze beide mikken op een bepaald soort klant. Over re-badge’en van dodges tot Alfa’s staat er in die quote niets….

    Login om te reageren
  26. Vanquish zegt

    3 juli 2009 om 10:56

    Als Alfa Romeo fan ga ik hier heel hard van huilen, maar ik had deze geruchten al eerder gehoord…

    @philip: jouw comments zijn rommel. Over Dodge ben ik het met je eens, maar Alfa’s verdien je niet.

    Login om te reageren
  27. hubert zegt

    3 juli 2009 om 11:00

    Krijg je hetzelfde als Daewoo en Chevrolet.
    Dus een lullige Matiz met Chevrolet logo.

    Moet er niet aan denken wat er dan voor “Alfa’s” rond gaan rijden.
    Niet doen dus.

    Login om te reageren
  28. JPM zegt

    3 juli 2009 om 11:08

    Ik vind Marchinonne anders een fantastische vent. Er stond laatst een stuk over hem in The Economist. Hij verhuisde naar het hoofdkantoor van Chrysler om daar te werken. In plaats van de bovenste verdieping van het gebouw te betrekken zoals alle voorgangers dat deden, verbleef hij op een van de onderste verdiepingen om zo nauw in contact te blijven met het middle management en de arbeiders. Hij maakt elke ochtend een kennisronde door de fabriek iets wat de top van Chrysler nog nooit gedaan heeft. Vandaar dat hij ook aardig geliefd is onder de werknemers.

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    3 juli 2009 om 11:12

    @JPM: ok, dat is een goed verhaal inderdaad! Doordat de beste man zo vaak in de media komt krijg ik echter het idee dat hij een heel groot ego heeft en telkens op zoek is naar aandacht. Gelukkig voor hem gaat die deal met Opel niet door, want daar had hij zich echt in verslikt (denk ik).

    Maar goed, we kennen em allebei niet dus het blijft gokken…

    Login om te reageren
  30. bambinodoro zegt

    3 juli 2009 om 11:38

    zucht, alfa één van de weinige merken die nog zo z’n eigen karakter heeft, en die emotie uitstraalt, en daar gaan ze dan even van die vuile amerikaanse bakken van maken, zucht

    Login om te reageren
  31. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 11:43

    Ik heb een hoge hoed op voor Marchionne, maar heb hier mijn vraagtekens bij…

    Zijn visie neemt GM-achtige vormen aan, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Neem als voorbeeld Saab: de te sterke link Saab/GM word (/werd)bij een liefhebbersmerk altijd veel meer aangehaald dan bij een volumemerk (zeg Volvo/Ford). Dit zorgt gewoon voor een significant slechtere positionering, dus lagere prijzen en marges.

    Al met al minstens een zeer twijfelachtig idee!!

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    3 juli 2009 om 12:00

    Alfa Romeo = Dodge
    Alfa Romeo = Gm
    Alfa Romeo = Fiat
    Alfa Romeo = waardeloos

    who cares!!

    Login om te reageren
  33. RJ zegt

    3 juli 2009 om 12:10

    iemand moet die die ceo een klap voor zn kop geven…idioot…..hij weet nieteens de usp’s van zn eigen merk

    Login om te reageren
  34. LPJ zegt

    3 juli 2009 om 12:14

    Dan moet je misschien eerst het artikel uit de bron lezen w0o0dy, voor je die commentaar geeft ;)

    “One solution might be to sell Alfa Romeo models under the Dodge brand in the U.S. and Dodge cars as Alfa Romeos in Europe, Marchionne said.”

    Wat dus een nogal belachelijke gedachte is …

    Login om te reageren
  35. super zegt

    3 juli 2009 om 12:27

    @Svenska_Aeroplan_AB

    GM ging/gaat niet kapot omdat het te groot is/was maar omdat het a. te genereus was voor haar medewerkers en daardoor te hoge productiekosten had en b. niet genoeg investeerde in autos die mensen willen kopen bij toenemende brandstofprijzen.

    SAAB kan niet concureren in het segment waarin het zich begeeft met het het aantal autos dat het bouwt, het zijn simpelweg te weinig autos om de ontwikkelingskosten op terug te verdienen. Of SAAB moet in een ander segment gaan opereren of het moet meer autos gaan bouwen. Dat SAAB liefhebbers het niet zo op GM hadden kan ik wel begrijpen maar het was volgens mij of GM of een langzaam maar zekere dood.

    Marchione heeft goed door dat autos steeds meer een commodity aan het worden zijn; iedereen kan ze bouwen, de verschillen zijn niet zo enorm meer als ze ooit waren, ook een goedkope auto biedt tegenwoordig redelijk comfort, betrouwbaarheid, veiligheid, prestaties etc. Dat is een direct resultaat van de schaalvergroting en massaproductie van autos, iets waar de consument voordeel van heeft.

    Schaalvoordelen en technology life cycle management zijn enorm belangrijk aan het worden, dat is een trend die niet te stuiten is. Marchione doet gewoon wat hij denkt dat zijn bedrijf de beste kansen biedt, niks grootheidswaan maar een gedreven topman, iets dat te prijzen is. Als SAAB 20 jaar geleden een topman als Marchione had gehad had het er denk ik nu een stuk beter voorgestaan.

    Login om te reageren
  36. Markus zegt

    3 juli 2009 om 12:36

    Zijn er Italianen zonder grootheidswaanzin dan? Die president daar heeft er ook al een handje van… en hij is niet de eerste.
    OT: Dodge en Alfa Romeo, yeah right.

    Login om te reageren
  37. yanktank zegt

    3 juli 2009 om 13:24

    als dat gebeurt wordt het merk met de meeste emotie hyundai

    Login om te reageren
  38. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 13:29

    @ super: laat ik (nogmaals) vooropstellen dat Marchionne in mijn ogen een absolute topper is. Natuurlijk draait het tegenwoordig om massa-productie, en meer en meer om het drukken van productiekosten.

    Mijn punt is meer dat dit bij het ene merk ‘harder aankomt’ dan bij het andere. Bijv. de hele Daewoo-Chevrolet maskerade is zeer goed uitgepakt. Maar bij een merk als Alfa (of Saab) zal dat zeker meer consequenties hebben als bij een merk met minder beleving…

    En alhoewel meer en meer mensen auto’s als een commodity zien, zijn er nog veel liefhebbers die verder kijken en naar die beleving zoeken. En laat die nou net vaak bij Alfa kijken!

    Oftewel: in zijn algemeenheid heb je hartsikke gelijk, maar in dit specifieke geval niet…

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    3 juli 2009 om 13:32

    @LPJ: nu even niet, mobiel aan het internetten…

    @csl:zinnige reacties daar heb je het niveau niet voor dus ga jij maar fijn in je string een stukje rijden.

    Login om te reageren
  40. Laue zegt

    3 juli 2009 om 13:53

    Alfa de muscle car wahahaha wat een crap zeg. deze 2 merken lijken voor geen meter op elkaar.

    Dodge = hard,hoekig,bruut,lomp,aan de kant hier kom ik
    Alfa = mooi willen zijn, elegantie, zachte lijnen,stijl,

    Login om te reageren
  41. super zegt

    3 juli 2009 om 15:31

    @Svenska_Aeroplan_AB
    Ik zie je punt en het is waar dat “liefhebbersmerken” misschien zwakker worden door “bezoedeling” van een of ander massa conglomeraat. Aan de andere kant; mits het goed wordt aangepakt en een merk redelijk haar eigen identiteit (of de schijn daarvan) op kan houden hoeft er niets aan de hand te zijn.

    Login om te reageren
  42. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 16:08

    Tja, als ze er samen maar beter van worden zie ik er wel gat in.. Het moeten wel 2 merken blijven, want het zou zonde zijn als we alfa’s krijgen zonder stijl en Dodge zonder V8’s..

    Wellicht wordt de Viper van binnen eens onderhanden genomen, zal eens tijd worden.. ;)

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 17:17

    @ super: dat klopt, en dat is nou net waar ik me in dit geval zorgen om maak…

    Login om te reageren
  44. six-trey zegt

    3 juli 2009 om 17:57

    wtf? Dodge staat gekend om zijn eigenzinnig en bloedmooi design, hun rauwe PKs en kwaliteit. Sorry maar ik zie zelden Alfa romeo’s van 20 jaar of ouder ze zijn zo goed gebouwd dat ze na 4 jaar rijp zijn voor de car crusher.

    En mensen je kan Dodge’s niet verbeteren? wat wil je doen?
    De challenger aerodynamisch maken het is een muscle car mensen!
    De Viper is motorisch perfect het enige wat je er aan kan verbeteren is de ophanging zo als dat ACR doet.
    De Charger is een rauwe 4 deurs muscle car kan je ook op geen enkel vlak verbeteren
    De Ram is qua design een van de mooiste pickups op de markt, valt ook niets aan te verbeteren
    Don’t mess with perfection people ;)
    Als een dodge ram een brave grill had, en een alfa romeo logo zou ik hem zeker niet gekocht hebben. Mopar or no car! en daar hoort alfa romeo niet bij

    Login om te reageren
  45. Bob zegt

    3 juli 2009 om 19:48

    @Sixtrey .. ik denk niet direct aan de Charger of Viper hoor … ik denk direct aan de Dodge Caravan …. een alfa romeo minivan … geweldig .. past ook wel een beetje bij dat merk.

    Login om te reageren
  46. six-trey zegt

    3 juli 2009 om 19:52

    en Al Bundy had een dodge met de zelfde kwaliteit als een hedendaagse Alfa Romeo ;)

    Login om te reageren
  47. Bob zegt

    3 juli 2009 om 20:34

    hehehe

    Login om te reageren
  48. super zegt

    3 juli 2009 om 20:44

    @six-trey
    sorry, maar bloedmooi design? denk dat de meeste mensen dan toch voor alfa-romeo gaan. Alfa heeft zo vreselijk veel mooie autos gemaakt, dat is gewoon onvoorstelbaar. Toegegeven, ze roestten in het verleden goed maar mooi waren ze zeker en technologisch zeker erg vooruitstrevend. Neem nou eens de Giula, waanzinnig subtiel design; alles klopt; vooruitstrevende techniek; schijven rondom, vijf versnellingen, dubbele bovenliggende nokkenassen, top van tegen de 190 en dit alles in de jaren 60…

    Login om te reageren
  49. Bob zegt

    3 juli 2009 om 21:01

    @super .. neem nou eens de Alfa 33 en AlfaSud. Elk merk heeft wel eens een paar mooie autos of lelijke autos .. Alfa zit in een heel ander segment dan Dodge/Chrysler.

    Login om te reageren
  50. super zegt

    3 juli 2009 om 21:04

    @Bob
    ja, ander segment maar ik wed dat alfa als winnar uit de bus komt als je een groep designers/autoliefhebbers etc. de modelgeschiedenis van alfa en dodge laat beoordelen.

    Login om te reageren
  51. six-trey zegt

    3 juli 2009 om 21:36

    @super
    dodge heeft al meer wagens verkocht dan alfa romeo hoor
    en model geschiedenis dodge heeft in de jaren 30-40-50-60 en begin de jaren 70 toch ook echte mooie wagens gebouwd hoor zo als de coronet, challenger,…
    achja smaken verschillen maar als je kijkt naar snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid, de aan en verkoop prijs dan is dodge toch ook de betere keuze

    Login om te reageren
  52. johan zegt

    3 juli 2009 om 21:54

    @ autoblogger

    Dat is wel een erg vrije interpretatie van de quote.

    Login om te reageren
  53. Esprit_de_Flandre zegt

    3 juli 2009 om 23:08

    @frank: “alfa heeft eerder al bewezen met de alfa arna dat ze heel goed is in het combineren van auto’s en merken”

    Bewezen? De Arna was verre van een succes te noemen.

    Dodge en Alfa hebben bitter weinig overeenkomsten. Bon, ze maken beide enkele sportieve sedans en coupés, maar daarnaast heeft Dodge pick-ups, grote MPV’s, bestelwagens (oude MB Sprinter), en Alfa heeft daarnaast… euhm, niets eigenlijk. Als ze het gebrek aan een SUV, MPV en Crossover bij Alfa willen opvullen met Dodge-modellen, kan dat alleen een ramp worden.

    six-trey, jij houdt dan wel van de rauwe, gespierde designs van Dodge, maar het vloekt met de elegantie van Alfa. Die twee kun je niet mengen.
    En er zijn altijd dingen te verbeteren. Anders zouden er geen nieuwe modellen komen.

    Login om te reageren
  54. Bob zegt

    4 juli 2009 om 01:55

    Wat Fiat dus wel krijgt is gelijk een mega lijst aan dealers inclusief alle logistiek die erbij hoort.

    Login om te reageren
  55. six-trey zegt

    4 juli 2009 om 02:01

    @Esprit_de_Flandre
    Niet elk nieuw model is een stap vooruit hoor ;) de meeste amerikaanse nieuwe modellen word het nieuwe beperkt tot een neiuwe neus en koffer. Daarom hou ik van amerikanen geen EBS en dergelijke elektronica dus word er weinig vernieuwd

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    4 juli 2009 om 07:39

    Op deze manier trek je Alfa natuurlijk het slop in….

    Login om te reageren
  57. 6C Jordy zegt

    4 juli 2009 om 09:52

    @six-trey,

    Je kunt marchione Dodge wel toevertrouwen. Van de echte Dodges blijft hij wel af. Als re-badge model denk ik eerder aan modellen als de Neon van Dodge/Crysler. Maar daar zul je als Dodge-fan niet over vallen denk ik toch?
    Neon was echt Dodge-onwaardig.

    Vind het eigenlijk wel een prachtige combinatie. Het is zeker geen saaie combinatie.

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    4 juli 2009 om 10:10

    Die opmerkingen over Alfa’s met Dodge-badges en Dodges met Alfa-badges daarvan geloof ik niet dat hij dat serieus meent op een grote schaal. Voor Dodge zou een aangepaste kleine fiat/alfa hatchback misschien wel een goede aanvulling zijn. Andersom heeft Dodge geen main-stream model voor de europese markt dat geschikt is voor de naam Alfa…. dat is het mes in het hart zetten dus ik denk dat Marchionne politieke spelletjes aan het spelen is.

    Wat overigens wel interessant is, dat is dat Fiat, qua aandelenkoers de best presterende automaker van de 9 is in Bloombergs Europe auto index, met een stijging van 59% en dat ze “slechts” 4,5 miljard schuld hebben. Halverwege 2008 werd er nog een schuld van 6 miljard verwacht…. en de Fiat staat er dus redelijk goed voor op dit moment.

    “Fiat doesn’t need cash, and met operating profit and cash- generation objectives in the second quarter, he said. The company is scheduled to release earnings July 22.

    “We said our position was going to improve in the second quarter and it has,” said Marchionne. “We’re OK with operating profit, and we’re hopefully going to generate the level of cash flow that’s required.”

    Marchionne said he expects Fiat to generate even more cash over the next 12 months as market conditions improve. “

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    4 juli 2009 om 13:08

    w0o0dy stelt het weer beter voor. Rebadgen zal er niet in zitten denk ik, daar wijken de auto’s en de klantenkring teveel voor af. Aanpassen zal altijd nodig zijn. Uiterlijk en interieur. Hoop ik dan… :|

    Login om te reageren
  60. DrsDre zegt

    4 juli 2009 om 16:41

    @Six-Tray;
    Laat ze maar kletsen!
    Dodge en Alfa kan je niet vergelijken…
    Alfa maakt elegante, strakke en gelikte auto’s.
    dodge daar in tegen rauwe auto’s een strakke lijn, en een boel agresieviteit.
    Zelf rijd ik in een Dodge Avenger, prachtige auto maar om hem tegen over een Alfa te zetten, nee.
    Een Mondeo/Passat dan weer wel

    Daarnaast zijn Dodge’s veel betrouwbaarder en om eerlijk te zijn vind ik het interieur mooier.

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    4 juli 2009 om 23:05

    @six-trey: leuk dat jij van mopar stuff houdt, maar “en model geschiedenis dodge heeft in de jaren 30-40-50-60 en begin de jaren 70 toch ook echte mooie wagens gebouwd hoor zo als de coronet, challenger,…”

    Heb je dan helemaal geen enkele kennis van de geschiedenis van Alfa Romeo? Die opmerking slaat werkelijk als een tang op een varken….. Alfa bouwt al 100 jaar waanzinnig mooie auto’s alleen sinds de jaren 80 kun je er soms wel wat op afdingen….

    Ter educatie en als tegenwicht tegen het soort reacties van ketters zoals jij wat plaatjes….
    kijk maar wat er bij Dodge staat en foto’s en wat er bij Alfa romeo staat aan foto’s…. Op looks komt Dodge niet eens op het niveau van de minder geslaagde Alfa’s uit de jaren 70 en 80, laat staan dat ze auto’s hebben gemaakt die kunnen tippen aan de auto’s van Alfa uit de jaren 50 en 60.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge

    Login om te reageren
  62. Arnoud zegt

    5 juli 2009 om 22:26

    @ six trey:

    Dat is nu juist waarom ik niet van Amerikanen houd.. Er wordt weinig vernieuwd. Veel té weinig. Dankzij Fiat gaan ze de CO2 boot op het nippertje nog halen. Anders probeerden ze nog aan boord te springen wanneer de boot al lang en breed aan de overkan zou zijn. :arrow: Plons!!

    Login om te reageren
  63. standard zegt

    6 juli 2009 om 07:13

    hoop niet dat dit zo gaat lopen , laat alfa alfa zijn , en dodge dodge

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North