
Ja hoor, de auto die onlangs nog 5 sterren haalde in de EuroNCAP en tevens wél beschikt over veilige hoofdsteunen wordt als eerste aangepakt door de Italiaanse tunert TRC-Marangoni. Resultaat: 220 pk uit de nog altijd 1.4L metende T-Jet motor. Sick!
Terwijl onze fotoslaaf al richting Essen vertrokken is, willen we jullie deze Mito – die ook op de Essen Motor Show aanwezig zal zijn – niet onthouden. We constateren vleugeldeuren, een wat merkwaardig ogende paintjob, vier uitlaten in een behoorlijk heftige diffuser, een vette voorbumper en een verlagingssetje.
Al met al schijnt Marangoni de Ferrari F430 als inspiratiebron te hebben gebruikt. Los van de voorbumper is dit natuurlijk weer marketinggelul. Let u trouwens ook even op de banden? Deze zijn rood. Zal ongetwijfeld een leuk effect geven bij het oproken van die arme voorbandjes (via: autoblog.it).





Liever had ik hem gewoon rood, en zonder al die reclamestickertjes.
Die diffuser is heftig! :O
Teeeering, supervet !!
-edit: nou nou…-
echt te lelijk. en dan die rode banden onder!
misschien een leuke promocar voor domino’s ofzo :S
Okee, okee, we zijn overtuigd, de standaard Mieto had inderdaad nog lelijker gekund…
Ik kan even niet beoordelen of die auto mooi is, want ik ben verliefd op de rode banden. En liefde maakt blind. Wat zijn ze vet zeg!! Ik wil ze ik wil ze ik wil ze!
Eerlijk, eerlijk!
Toen ik hem zag dacht ik ook, die bumper ken ik ergens van. Zie ik op de foto’s M430, ja precies die. Achterdiffuser ook een goede kopie. Lees daarna het stukje.
Maar als geheel had die vrachtwagen van mij wel wat verder mogen rijden dan alleen over de motorkap.
En die banden, leuk, maar dan wel geparfumeerd.
220 pk op zo’n kleine auto is wel errug leuk, maar die banden zijn echt verschrikkelijk!!!!!!!!!!!
diffusor in kleur, en afzien van die Lambo-kopie velgen! verder wel netjes exemplaar
Jemig wat een bak! Blijft toch een bijzonder mooie auto die MiTo! Hoewel deze mij een beetje “te” is. Doe hem mij maar met die stickersets zoals hij bij de dealer hier om de hoek staat. Erg gaaf. Rode banden! Zijn die te koop?
Klote kleuren mooie auto, laatst in 155 pk versie gereden en zeer kek en snel wagentje. Zoals in testen wordt het een rammelkar genoemd maar volgens mij komt dit door de verouderde botten van de test rijders. Een min is dat het middenconsole niet duurzaam oogt.
220pk uit een 1,4liter…. da’s behoorlijk heftig! Hoeveel turbo-lag zal die nu hebben? Die rode banden zijn voor rukkers.
en die laatste zijn er meer dan we nu willen bediscusieren.
BTW ik zal me eens aanmelden bij deze tunert voor additionele pk”s
Gooi die voor bumper er af, andere bandjes en velgen, andere paintjob, dan is het wel een leuk wagentje hoor.
Zag’m van de week rijden. Snel oordeel: mooier op de foto’s dan in het echt. Zal wel moeten wennen.
Los van rare rode banden, is de ontwikkeling van 220pk uit 1,4 liter natuurlijk toe te juichen :D. Vormgeving van dit ding is een beetje over the top.
met 220pk in zo’n bakkie boeit me de buitenkant niet zo.
Het enige dat ik wel eens uit zou willen zoeken: komt er ook rode rook van af?
beetje over the top, maar wel leuk dat er weer bedrijven zich bezig gaan houden met Alfa. Ik moet er nog in rijden, maar de wegligging schijnt echt fenomenaal te zijn.
Striping op de motorkap is het bandenprofiel van de rode banden! Leuke accenten zoals de 430 voorspoiler, maar de motortuning heeft mijn voorkeur.
Ook verkrijgbaar voor de Fiat?
Ik vind dit toch echt geen mooie auto, en vooral zo niet met een nog dikkermakend voorbumpertje.
Normaal ben ik wel fan van Alfa Romeo maar deze auto oogt gewoon te dik en te opgepropt.
Waar ik hem eerst nog wel kon waarderen, nu niet meer. Komt misschien ook doordat ik hem teveel heb gezien
Gadver wat een lelijk ding! De zijkant en achterkant zijn nog om aan te zien, maar die voorkant…. lelijk, vet, dik, plomp, … precies een hondekop.
220pk is wel bruut, maar hoe zit het dan met turbogat, betrouwbaarheid, … zeker dat laatste, want daar staan die italianen nogal om bekend…
Bij wielrenbanden zijn verschillende kleuren al een tijdje verkrijgbaar. Wat ik begreep van een vertegenwoordiger, is dat deze trend het ook helemaal gaat worden in 2009 bij auto’s.
@ Simpson
Moet technisch mogelijk zijn;
http://www.youtube.com/watch?v=ChCs0ts72vw
Doen:
– motortuning
– diffuser
– zwarte velgen
– voorbumper
– verlaging
– stoelen (zie fotogallery)
Laten:
– gekke paintjob
– rode banden
– vier uitlaten
– vleugeldeuren
Best wel een strak karretje… Ik wacht echter op een officiele GTA versie. Maar deze is wel erg leuk.
Eén ding: Die two-tone lak is echt heel erg fout!
die bodykit ziet er wel vet uit! maar die achterkant, ondanks dat het er erg heftig uit ziet zal aerodynamisch weinig tot niks opleveren. maar toch zou ik dat best op mijn auto willen hebben. goed gedaan daar bij macaroni!
En de prijs ……………?
Zag net nog een Mito, een witte, maar uh….als ik zeg: Fiat Grande Punto plagiaat dan weten jullie wel genoeg lijkt me…
Is volgens mij een typisch voorbeeld waarbij het origineel er vele malen beter uitziet.
@Rick dos: ja wij weten genoeg en daarom rij jij BMW. :)
@GerreLekker: weer zo iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft…. Italianen maken uitstekende motoren en met de betrouwbaarheid van die motoren is ook eigenlijk nooit iets mis.
Reactie hangt weer eens en god mag weten waarom.
@Rick dos: ja wij weten genoeg en daarom rij jij BMW.
Dit lijkt me dé keus voor de liefhebbers van heel sportieve Alfa’s, die in een nieuw model willen rijden. Moet je wel afstand doen van die belachelijke paintjob en roze bandjes… (wat zei je? Rood? Nee, lichtrood, dus roze!)
De Mito nu enkele keren live mogen aanschouwen, maar het is net een groot uitgevallen speelgoed auto. Kan het niet mooi vinden.
Ik ben een echte Alfist maar de Mito kan me niet echt bekoren. Vooral de brave snoet niet. En deze al helemaal niet.
De auto is er niet voor de mooi neergezet , meer laten zien van de tunert ”kijk wij zijn er ook” . Een italiaan moet je ook gewoon vanaf blijven , ook de monteur.
Ik vind de Mito een leuke auto, maar de mensen van Marangoni hebben haar aardig verneukt.
@Woody: vandaar dat een kennis van mij met zijn Alfa wel maandelijks eens in de garage stond en nu met een Mitsubishi Lancer rondrijdt….
Kleine motor die zulke vermogens moeten leveren: dit is gewoon een kwetsbaar punt. Ik zeg niet dat het niet kan, de vraag is hoe lang het kan. Laat dit soort extreme motor tuning over aan de jappen die er verstand van hebben… (Lancer Evo, Subaru Impreza)
voorbarig hoor , denk niet dat de jappen dit alleen kunnen .
Fiat groep heeft hier ook een reputatie in die niet onderdoet.
ps. wel toepassing van een japanse turbo , IHI
Eindelijk!!!
Wat een lef om eens een keer wat aparts neer te zetten, Iedereen doet golfjes,bmw.merc,en andere veel getunde type’s
Misschien is hij wel wat over de top, maar het is toch een welkome afwisseling in een redelijk betaalbaar segment.
Zo doe je wat ideetjes op voor je eigen MITO.
Vooral het interieur en de motor zijn heftig.
@Gerrelekker: twee mogelijkheden. Of hij trapt de bak ook koud op z’n staart of het gaat niet om motorische problemen.
Ik zeg niet dat er niets mis gaat, maar motorische ellende is tamelijk zeldzaam behalve als je er slecht mee omgaat.
waar is de emmer!!
@GerreLekker…..Ik moet hier eventjes bijtreden in hetgene dat woody zegt.
Alfa romeo’s hebben motorisch een slechte reputatie , dit komt vooral door mensen die ooit eens een alfa gehad hebben maar geen gevoel met hun wagen hebben.
Ik heb verschillende Alfa’s gehad, heb zelfs leren rijden in een, ik durf al zeggen dat ik een alfa aanvoel, Alfa’s zijn de enige wagens die zo genieten van zwaar gereden te worden , hoog in toeren , hard acceleren, veel schakelen etc.(en ik heb ooit eens een MR2 gehad dus weet het verschil ) MAAR ze moeten eerst echt goed doorgewarmd zijn , Alfa motoren zijn hyperallergeen aan op koude motor/versnellingsbak te pushen.
Dus wat gebeurt er: De typische GOLF/BMW/AUDI/OPEL rijder die robuuste techniek gewend is stapt eens op een alfa over, vertrekt koud relatief hevig en de miserie begint… hetzelfde met hun versnellingsbakken, Alfa heeft al jaren problemen met hun 2 de versnelling….het heeft geen nut van hem er dan in te rammen…ma voel de wagen aan…voel wat de kopelling doet…en schakel zo.
Behandel haar goed en zij maakt van iedere dag een genot zonder je ooit te laten staan : )
Zo een auto zie je niet elke dag wat een pracht stuk.
de kleur is perfect!!!
Bij M430 denk ik aan een Ferrari met 4308cc. Juist, de F430. Maar goed, geen lelijke auto.