
De Bugatti Galibier komt er aan. Tijd dus om langzaamaan iedereen lekker te maken voor ’s werelds toekomstige snelste vierdeurs.
De voorlees-meneer lijkt het er in ieder geval warm van te krijgen. Hij leeft zich volledig in het filmpje in, wat je na doet denken over de doelgroep. Een gedichtje, een zwoele mannenstem, een handig klokje in het interieur. Wil Bugatti soms andere klanten dan plakkerige grijze mannetjes aantrekken? Spelen ze vast in op het Nederlandse ‘proefballonnetje’ om verplicht vrouwen op hoge, goedbetaalde functies te zetten?
Het filmpje geeft in ieder geval alle hoeken van de auto weer. De details worden belicht, en banden met het verleden aangehaald. Power, beauty, soul Art, Forme, Technique zijn de sleutelwoorden. Bekijk de video op Autojunk, en fade to black…






Khoop dat hij niet te duur is als zijn familielid veyron
@Yasin:
Hoe kun je je dat nu afvragen??? Voor een gewone mens speelt die prijs geen rol.
De media-campagne van Bugatti is nu eens geen campagne om verkoopspubliek massaal aan te trekken, wel om een groots imago op te zetten die de weinige gegadigden eisen.
haha lol
Prachtig, ze weten echt wel de aandacht te trekken!
Mooi detail trouwens in die voorlichten!
..voor de rich-class bóven de AM Rapide en Porsche Panamera ‘sloebers’…
jezus, echt super…
wordt er gewoon stil van
dit ding interesseert mij zo weinig dat ik zelfs niet op “play” ga druwen…..
@JDM__Wotevajjjj: Maar toch heb je op dit topic geklikt??
Bugatti zal erg zijn best moeten doen nu dat we zo verwend zijn geweest met de veyron.
@JDM__Wotevajjjj:
maar je neemt wel de moeite om een post te plaatsten
Meesterwerk
Echt super mooi, tellers lopen ook door tot 400
Ik vind deze auto nuttiger dan de Veyron, op de een of andere manier klopt het allemaal wat beter.. De ultieme cruiser denk ik! Maar voor het geld zou ik voor doordeweeks een Rapide en voor in het weekend een serie andere leuke speeltjes kopen..
Mooi filmpje.
Jammer dat we hem niet echt zien rijden.
Het hoort bij dit soort auto’s, maar ik vind hout zo lelijk. Doe dan pianolak ofzo.
Carbon is voor dit soort auto’s misschien weer te.
Dat klokje is grappig bedacht maar zoals anderen al eerder gezegd hebben…voor het geld mag je er wel een horloge bij krijgen.
Hij heeft een mooi interieur, alhoewel die display wel erg nadrukkelijk aanwezig is. Hadden ze die niet kunnen inbouwen?
De 2x 4 uitlaten moet ik nog aan wennen.
Verder een mooi uiterlijk.
Apart, maar wel een verwijzing naar het verleden, is die lijn door de voorruit.
Weet iemand of het ook nog een technisch voordeel heeft? Benieuwd hoeveel er in ons land gaan “rijden”.
Over de top maar toch ongelooflijk elegant. Voor vosten en magnaten, precies zoals Ettore het deed en wilde.
warom geven ze de mensen eigenlijk niet gewoon een aito met klok en een horloge want zon leeg klokhouderding ziet er nou ook niet heel chique uit.
deauto vind ik erg mooi vooral de koplampen
@ yasin
Zou je hem dan wel kunnen betalen? :P
@Yasin: Dat kan die van Bugatti niets schelen… De personen die deze auto kopen zien niet op 100.000 euro meer of minder.
Dit is een prachtig staaltje automotive-engineering. Ik werd er stil van…
“Alles wat je wil zien van de Bugatti 16C Galibier”
Hier stopte ik met lezen ;)
De laatste aflevering van top gear laatste seizoen reed Clarkson met een Aston V12 treurend dat dit soort wagens stilaan geschiedenis zullen zijn, waarin hij denk ik gelijk had ! Ik stel mij steeds meer de vraag of er nog toekomst is voor supercars met een W16 motor in ? Ik weet wel dat er nog veel zijn die het kunnen betalen, maar meer en meer staat je wagen present voor je bekommernis om de natuur, de mensheid en alles wat er bij hoort. En als er nu 1 iets is wat rijken zcht graag kopen…..Dan is het wel een gerust geweten !!
@Duidelijk. Idd, dat is een feit. Kijk, deze wagen kan je bestempelen als perfectie. En daar is zéker aan gedacht, tot het uurwerkje toe. Dit is namelijk een parmigiani. En als mensen hier enig idee hebben van over welke prijsklasse we het hier hebben, dan weet je genoeg. Do some homework. Dit is geen vervoersmiddel meer, dit is kunst met passie op willen…. Elk een die dit tegenspreekt heeft 1) geen smaak, 2) geen kennis van de auto industrie, 3) zegt genoeg over de persoon zelf…
dit is echt pure Art… gewoon af!!
En nu maar wachten op de eerste arabier die deze naar Mansory brengt :P
Als ik hem zo zie vind ik het niks… Maar als je ziet waar de lijn vandaan komen, hoeveel gevoel er in deze auto zit, dan heb ik er echt diep respect voor!
En de verplichte chromen en gouden versies. Vergeet die niet ;)
prachtig!!
Fenomenaal!
Iemand vertrouwd met de muziek in het filmpje? So wonderful…
Wat een mooie zeker ook dure auto het klokkie is overigens ook heel mooi maar ook heeeeeeel duur :P.
Deze auto gaat incl BPM en verdere belastingen (geschat) tussen de 1.5 en 1.6 Miljoen kosten.
Dus ietsje meer dan de ‘standaard’ Veyron.
Ff doorsparen dus.
Eigenlijk zou het me verbazen dat deze duurder wordt dan de Veyron. De motor en andere delen van de techniek hadden ze al van de Veyron (lichtjes aangepast, dat wel). En het onderstel zou rechtstreeks van de Mulsanne kunnen komen. Of het moet de gigantische imagocampagne zijn die dat moet doen vergeten…
@Timmie: Zoals je misschien niet wist kostte de Veyron 5 miljoen euro om te maken en verloren ze per Veyron dus zo’n 4 miljoen euro, denk je dan echt dat deze auto opeens goedkoop wordt om te maken ? Die prijs hebben ze niet gemaakt om hun geld terug te verdienen maar om exclusiviteit te garanderen.
Waanzinnig! Dit is het enige VAG-product waar ik toch ff stil van word.
prachtig filmpje de galibier is alleen niet mijn smaak. als die koplampen op een hyundai hadden gezeten had iedereen ze ineens lelijk gevonden! dus niet voor mij…
ook als ik het geld ervoor had
Leuk en aardig allemaal maar wie verzint het om de toeren/kilometerteller a la twingo(en andere franse %^$%zooi) in het midden van de dash te plaatsen!
Het skeleton klokje is dan wel weer mooi.
Voor de gene die deze bak gaan kopen; heel veel rijplezier toegewenst.
Mooie Lada…
Contradictio in terminis, geldt op het bovenstaande.
Dus ook op een mooie Bugatti…
Doe mij die ‘vroeger’ dan maar.
Leuk filmpje voor een mooi horloge met een behoorlijk lelijk stuk verpakkingsmateriaal eromheen….
Bij Bugatti snappen ze echt niet meer hoe een mooie auto eruit ziet! De oude Bugatti modellen zijn wel mooi, die van voor de tweede wereld oorlog bedoel ik dus.
@Kyanite:
Helemaal mee eens!
Dit ding lijkt wel een of ander Ruimteschip van Star Wars ofzo!
Het zal vast niet het mooiste model zijn. Maar al die details en die perfectie, zo prachtig gewoon. Die wielen die dan draaien met die verlichte Bugatti emblemen. Dat Bugatti embleem in de koplampen. Dat zijn toch wel hele mooie details.
hahaha hell yeah .. eindelijk verstaanbare death-black metal lyrics ..
zeer overtuigend .. mede door de pro-satan voice over natuurlijk ..
echt oogverblindend mooi. Toch een flink stukje mooier dan de veyron als je het mij vraagt. Ben zeer benieuwd naar hoe ziek hoog de prijs gaat worden :)
@Timmie
Waarom deze zo duur wordt, dat is omdat hij het begrotingsgat van de Veyron moet dichten, de kostprijs komt lager te liggen dan van de Veyron, omdat deze Galibier meerdere onderdelen van de Veyron en de Bentley Mulsanne bezit, aangevuld met luxe nieuwe snufjes.
Ontopic; Een prachtige Auto, mooie details, als ik financieel extreem rijk zou zijn, dan nam ik deze zeker in overweging.
Mooie auto, al zou ik toch voor de AM Rapide kiezen, daarmee durf je toch wel meer dan zon Galibier.
Arme Ettore draait zich om in zijn graf als hij zou zien welke nouveau riche-speeltjes ze tegenwoordig in zijn naam maken.
@GJ: zeker .. zo zou die het nooit gehad willen hebben ..
maar gelukkig zijn er nog genoeg betaalbare Bugatti,s van toen hij nog de baas was ..
@ HDM
Hoe kon ik dat nou vergeten lol, en is matzwart al genoemd?
wat is dit een kunstwerk, ik kan maar een ding bedenken: hebben!! ook vele malen mooier dan de veyron, ben blij dat ze niet teveel van het veyron-design hebben gebruikt.
Prachtig stukje marketing. Die gespleten achterruit lijkt wat oubollig, maar het valt op (en daarvoor koop je toch een Bugatti. Die smalle lijn in de voorruit lijkt me echter irritant. Daar kijk je heel de tijd op.
@GJ: Ja, in Ettore’s tijd stonden Bugatti’s bekend als de Franse Model T. Schandalig dat nu alleen de rijken ze kunnen kopen.
Nu maar wachten op de eerste Coachbuilt stationwagon, het eerste Gouden-Met-Diamanten-Bezette exemplaar, en de vanbinnen&vanbuiten Pink Version.
indrukwekkend filmpje! echt een uitleg hoe ze aan de gebruikte lijnen zijn gekomen! een mooie combi tussen het heden en het verleden! hulde bugatti! wat een geweldige auto!
Deze auto is pure kunst, en je zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd als je hier met je tuningbedrijfje aan durft te zitten..
lelijke kunst is ook kunst, en gelukkig ben ik niet de enige die’m lelijk vindt, dan was de Veyron iets mooier…
Deze ziet er van voren een stuk beter uit als een Veyron.
Wat een geweldige kar!! Wat een aandacht voor detail!! wat een dure materialen!!, dit is de top!!….Of niet dan?
@phantom,
tuurlijk wel ;)