• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Als je dacht dat AMG te gewoontjes is geworden…

Auteur: Dennis, gepost 20 juli 2006 om 14:59 – 15 Reacties

AMG velg

AMG wat staat voor Aufrecht Melcher Großaspach werd in 1967 opgericht door ex-Mercedes engineers Hans-Werner Aufrecht en Erhard Melcher in Großaspach nabij Stuttgart. Als onafhankelijke tuner is AMG uitgegroeid tot huistuner van Mercedes-Benz. Denk je aan het tunen van een Mercedes, dan denk je aan AMG, maar het gevoel voor onafhankelijkheid leeft bij AMG nog steeds.

Om toch weer een beetje een eigen weg in te slaan en het vuur aan de schenen van de concurrentie iets verder op te stoken, is AMG bezig met het opzetten van een nieuwe Performance Studio, speciaal voor mensen die geen genoegen meer nemen met de AMG tuningpakketten die bij de Mercedes dealer verkrijgbaar zijn. De AMG Performance Studio zal onderscheid maken in drie verschillende tuning series:

The Signature Series
Dit zijn de meest exclusieve modellen bestaande uit auto’s speciaal ontwikkeld voor het circuit. Het eerstvolgende model uit de Signature Series zal een opvolger zijn voor de CLK DTM coupe/cabriolet.

The Black Series
Hier gaat het om sportieve modellen die geschikt zijn voor het circuit, maar tegelijkertijd meer geschikt voor allerdaags gebruik dan de modellen uit de Signature Series. Denk hierbij aan modellen als de SLK55.

The Edition Series
In deze serie gaat het vooral om verregaande cosmetische veranderingen van het interieur en het exterieur.

Goed nieuws dus voor iedereen die dacht dat AMG te gewoontjes is geworden.
(via: edmunds.com)

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Tesla Roadster: elektrische sportauto voor volwassenen
Volgend bericht: Meet ED »

Lees Interacties

Reacties

  1. ronnie zegt

    20 juli 2006 om 15:09

    Mijn vraag is dan: krijgen we handgeschakelde armeg versies??
    Zo niet, dan blijven het opgevoerde mb’s voor figuren die meer bezig zijn met imago en minder met rijden! Kun je nagaan.

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    20 juli 2006 om 15:55

    @Ronnie, de AMG automaten van de topmodellen (CLK DTM, SLR) schakelen al sneller dan de SMGs van BMW, dus zo erg is het ook allemaal weer niet.

    Volgens mij is dit het projectje van Hans Werner Aufrecht: http://www.teamamg-mercedes.de/ Heeft ie net AMG aan Mercedes verkocht doet ie het truukje nogmaals.

    Login om te reageren
  3. SimonMc zegt

    20 juli 2006 om 16:52

    @ Sacha : akkoord, er zijn al automaten die sneller schakelen dan je zelf kunt schakelen, maar de meesten gaan wel bekennen dat handmatig schakelen nog steeds meer rijplezier oplevert, en met handmatig schakelen bedoel ik niet met die “peddelkes” achter het stuur, maar gewoon met een handbak.

    Vind het trouwens een heel goed initiatief van AMG dat ze deze extra mogelijkheden aanbieden.

    Weet iemand trouwens wat de eerste AMG te koop was voor de particulier?
    Ik had altijd gedacht dat dat de 190E 2.5 evolution (II) was, maar is dit wel juist?

    Login om te reageren
  4. db zegt

    20 juli 2006 om 16:56

    AMG is en blijft een heilig woord

    Login om te reageren
  5. Kamal zegt

    20 juli 2006 om 17:25

    AMG is gewoon the Bom
    AMG – Auto’s Met Gruwlijkheid :P

    Login om te reageren
  6. Ruben zegt

    20 juli 2006 om 17:28

    Kamal – Kan Alle Motivatie Achterwege Laten

    Login om te reageren
  7. Kamal zegt

    20 juli 2006 om 17:32

    ha ha Ruben

    Ruben – RIJd U BMW EZELS NIET

    Login om te reageren
  8. m5 zegt

    20 juli 2006 om 17:49

    o ik dacht altijd dat amg de motorsport afdeling was van mercedes
    net als de M afdeling van bmw zegmaar

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    20 juli 2006 om 18:23

    AMG is een tuner zoals Brabus, Carlsson, enz..
    Wél is AMG de huistuner van Mercedes en worden alle modellen gewoon bij mercedes zelf te koop gesteld.
    Maar ik veronderstel dat je dat eigenlijk wel wist.

    Login om te reageren
  10. lexus zegt

    20 juli 2006 om 18:25

    haha, die reachties hierboven zijn wel grapig. Maar amg ben ik nooit zo kapot van geweest. Geef Mij De RS van Audi maar of de M van BMW.

    Login om te reageren
  11. Mercedestuner zegt

    21 juli 2006 om 00:59

    AMG RULES

    De 7 G tronic automaten schakelen al fijnloos in een AMG is dat gwn HEMELS

    Login om te reageren
  12. Turbopaultje zegt

    21 juli 2006 om 01:44

    AMG sucks, Brabus is the ultimate taxituner. Daarom deze geruchten over Performance Studio ……

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    21 juli 2006 om 18:49

    Persbericht met alle foto’s: http://www.emercedesbenz.com/Jul06/21_Mercedes_AMG_Opens_New_Performance_Studio.html

    Login om te reageren
  14. sacha zegt

    21 juli 2006 om 22:43

    Nog uitgebreider persbericht: http://www.worldcarfans.com/news.cfm/newsID/2060721.012/page/3/lang/eng/country/gcf/mercedes/mercedes-amg-opens-new-performance-studio

    Login om te reageren
  15. thomas zegt

    2 augustus 2006 om 18:16

    AMG is het zelfde als bij BMW M

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North