• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alweer een lichtgewicht: Deronda Type F

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 maart 2007 om 17:11 – 31 Reacties

Deronda Type F


De lichtgewicht funcars volgen elkaar de laatste tijd sneller op dan Britney’s bezoekjes aan de afkickkliniek. We hebben de laatste maanden al aandacht besteed aan de GTM40TR, Ariel Atom, KTM X-Bow en andere kleine supercars die wat meer om het lijf hebben, maar toch minder dan 1000 kg wegen. Aan het eerste rijtje kunnen we nu nog een merk toevoegen: de Deronda. Dit karretje heeft Brits bloed, maar gaat in Detroit gebouwd worden. Kennelijk bouwt VAG prettige motorblokken voor dit soort lichtgewichten, want net als de X-Bow komt hier een Audi-blok in te liggen. In dit geval is dat een 1.8 turbocharged viercilinder die 250 pk levert, genoeg om de 720 kg wegende Deronda in minder dan 4 seconden naar de 100 te stuwen.

De Deronda verschijnt dit weekend rond de racebaan van Sebring, Florida, maar zal zelf niet in actie komen. Dit weekend wordt daar namelijk de jaarlijkse 12-uurs race verreden, aandacht verzekerd! Prijzen voor de Type F zijn niet bekend, maar reken op een kleine halve ton (via windingroad).

Deronda Type F

Deronda Type F

Deronda Type F

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Renaults praktische uitvindingen
Volgend bericht: TomTom met simkaart »

Lees Interacties

Reacties

  1. RA999 zegt

    15 maart 2007 om 17:14

    lijkt toch wel erg veel op de atom

    Login om te reageren
  2. M Freak zegt

    15 maart 2007 om 17:21

    Waarom moeten die lichtgewicht auto’s zo lelijk zijn?

    Login om te reageren
  3. M Freak zegt

    15 maart 2007 om 17:23

    Op de KTM X-Bow na natuurlijk… ;)

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    15 maart 2007 om 17:24

    Vraag blijft: Wat kost het? Atom is 49.000. En mag de 2.0T erin ipv de 1.8T?

    Login om te reageren
  5. MurcieBoy zegt

    15 maart 2007 om 17:29

    ziet er best vet uit alleen ze lijken allemaal een beetje op elkaar

    Login om te reageren
  6. JLJ zegt

    15 maart 2007 om 17:44

    Nu we toch (vorig topic) met Finding Nemo bezig zijn: van voren lijkt hij wel op Bruce de haai!

    Login om te reageren
  7. Jurrian zegt

    15 maart 2007 om 17:44

    10x liever een atom over dat ding. honda blok tegen een audi blok, dan is de keuze snel gemaakt

    Login om te reageren
  8. gijs zegt

    15 maart 2007 om 17:55

    lijkt wel een tweeling van de atom

    Login om te reageren
  9. Joost zegt

    15 maart 2007 om 17:58

    Deze lijkt een exacte kopie van de Atom, maar als ik het geld had en m’n rijbewijs zou ik toch voor de KTM X-bow kiezen, die ziet er ook nog eens stukken beter uit! :)

    Login om te reageren
  10. lincoln mark8 zegt

    15 maart 2007 om 18:01

    alweer een skelter!

    Login om te reageren
  11. PieterA zegt

    15 maart 2007 om 18:05

    Atom is mooier, overigens Zonda achterlichten :P

    Wat kost ie?

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    15 maart 2007 om 18:55

    altijd weer mensen die miepen over de 2 liter ipv de 1,8….. als jullie je nou eens verdiepen in de specs ipv “meer is beter” te roepen…… qua kosten, gewicht en pk’s en koppel is de 1,8 5 klepper een veel interessantere motor. De 2,0 turbo voegt in feite niets toe (wat wenselijk is).

    Best een leuk ding, maar mis een klein beetje de toegevoegde waarde tov een Atom, tenzij deze wat betrouwbaarder is…. dan is dit wel een goed idee.

    Login om te reageren
  13. MarcO zegt

    15 maart 2007 om 19:03

    wat zij dat voor ontwikkelingen? elke week een nieuw speeltje. Aan de ene kant is de automotive branch hard op zoek naar milieuvrienlijke oplossingen en aan de andere kant komt er steeds meer speelgoed waar je verder niets aan hebt. als ze deze mobielen in gewicht nou zo laag houden , maar er meer praktisch nut in stoppen (dak, 4 zitplaatsen, bagageruimte)…

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    15 maart 2007 om 19:13

    De lol aan deze auto is niet de top, maar het optrekken en het bochtenwerk. Gewicht is daarbij de belangrijk. 250 pk is meer dan genoeg. Echter zijn concurent is de Atom met 300 pk. De 2.0T FSI is inderdaad zwaarder. Het oude 2.0 5V blok weegt dan weer minder dan de 1.8T, turbo erop en je bent gewoon sneller. Kan hij met de concurentie meekomen.

    Login om te reageren
  15. Ejay zegt

    15 maart 2007 om 19:13

    @ Mezelf, “Gewicht is daarbij erg belangrijk” ipv “de belangrijk”

    Login om te reageren
  16. Nick zegt

    15 maart 2007 om 19:37

    Wat ze bij Audi eigenlijk moeten doen is gebruik maken van hun VarioCam Plus-licensie van Porsche en een license proberen te krijgen op de desmodromische kleppen bediening van Ducati.

    Dan kunnen ze ook nog leuke hoogtoerige maar nog steeds betrouwbare motoren bouwen.
    Dit betekent dat ze ook geen turbo meer nodig hebben en dat de vermogen- en koppelcurve niet één in keer omhoog gaat.

    Login om te reageren
  17. sabberjoch zegt

    15 maart 2007 om 19:46

    en tog is de ariel atom nog het mooist

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    15 maart 2007 om 20:20

    laat mij de eerste zijn om hem om te dopen tot froghead

    Login om te reageren
  19. gmy zegt

    15 maart 2007 om 21:01

    -edit: onbegrijpelijke reactie-

    Login om te reageren
  20. Koen zegt

    15 maart 2007 om 21:44

    @ MarcO

    Hoe vaak zit jij met 4 personen en volledige gevulde bagageruimte in de auto? De grootste verspilling voor het milieu is dat we onszelf allemaal vervoeren in een ding van gemiddeld 1200 kilo, die voornamelijk bestaat uit allemaal loze ruimte. Het zou een stuk slimmer zijn om allemaal in lichtgewicht tweezitters te gaan rijden in plaats van die troosteloze koekdozen.

    Vergeet ook niet dat dit soort auto’s voor fungebruik zijn, dus relatief weinig gebruikt wordt. Een Ferrari Enzo verbruikt per jaar veel en veel minder dan een Toyota Prius om de eenvoudige reden dat er bijna nooit mee gereden wordt. Daar staat wel tegenover dat er maximaal aan de staatskas wordt afgedragen, waar allerlei filebeperkende en dus milieuvriendelijke maatregelen voor genomen ZOUDEN kunnen worden. Dat dat niet gebeurt is natuurlijk een tweede.

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    15 maart 2007 om 23:28

    @Koen
    en als je de enzo eens buitenlaat op een zonige dag word je overal geflitst onder het mom van smog…

    Login om te reageren
  22. Koen zegt

    15 maart 2007 om 23:40

    @ dekster
    Ja, precies. Moet je ineens 90km/u gaan rijden. Terwijl dat uberhaupt niet eens kan met een Enzo. Die loopt stationair al 130.

    Die pipo’s in Den Haag denken ook alleen maar aan zichzelf. :-)

    Login om te reageren
  23. K zegt

    16 maart 2007 om 07:16

    @dekster

    Froghead LOL, doet met idd denken aan die Crazy Frog op TV :D

    Login om te reageren
  24. Hansie! zegt

    16 maart 2007 om 09:33

    Ben er niet ondersteboven van
    en kwa specs onlopen al deze wagens elkaar ook niet

    misschien (aangezien er al zo veel zijn) moeten we dit een nieuwe klasse noemen, net zoals mpv of suv.

    Ik stem voor NLV (Naked Lightweight Vehicle)

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    16 maart 2007 om 17:30

    @ lincoln mark8; Je was me voor…

    Login om te reageren
  26. Johan de Dooper zegt

    16 maart 2007 om 17:33

    Koop gewoon een JVA 550 Spyder….. minder geld, bloedmooi en wel gewoon 2 liter audi motortje 5.8 sec naar de 100 en top +200.

    Login om te reageren
  27. Thom zegt

    16 maart 2007 om 22:50

    het is net zo’n atom ding

    Login om te reageren
  28. Brent Corijn zegt

    18 maart 2007 om 13:38

    wie geeft zo ’n ding met wielen ontworpen?

    Login om te reageren
  29. Brent Corijn zegt

    18 maart 2007 om 13:40

    brol noem ik het!!

    Login om te reageren
  30. don zegt

    3 augustus 2007 om 21:55

    doe daar nou eens een wankelmotor in! 250 pk/1.3 liter klaar is kees.. bovendien heeft zo’n ding minder bewegende delen, is een stuk kleiner etc.. allemaal erg goed voor zo’n machien!

    Login om te reageren
  31. Brent Corijn zegt

    23 november 2007 om 21:37

    geef nij maar een arial atom (= ook brolX=minder)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North