• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit

Auteur: willeme, gepost 4 oktober 2021 om 15:00 – 13 Reacties

aankomende Civic Type-R

Althans, als we de comment-secties op het internet mogen geloven gaat iedereen de aankomende Civic Type-R kopen.

Jarenlang was er kritiek op Japanse automerken. Die zouden namelijk veel en veels te braaf zijn. Met name als het gaat om exterieurdesign. Een Nissan Almera concurreerde met zowel de Toyota Corolla als drie potten Advil PM-slaappillen.

Sinds de FN2-generatie (in 2007) gooide Honda het roer rigoureus om. In plaats van een rijdend chloroform koos men voor een rijdende space shuttle. De generaties erna waren eveneens bijzonder gewaagd qua design. In het geval van de snelle Type-R-uitvoeringen ging men daar zelfs flink overheen.

aankomende Civic Type-R

Spannend

Zelfs voor de autoliefhebbers die het spannend genoeg kon zijn, was de Civic Type-R wel heel spannend. Nu paste dit uiterlijk heel erg god bij het karakter van de Civic Type-R. Maar Honda gaat het binnenkort anders doen. Nog niet zolang geleden werd de nieuwe Honda Civic aangekondigd en daarbij konden we al concluderen dat ‘ie een stuk minder spannend was dan voorheen.

aankomende Civic Type-R
aankomende Civic Type-R
aankomende Civic Type-R
aankomende Civic Type-R
aankomende Civic Type-R

De Type R zal aanzienlijk dikker zijn dan de wat saaiere standaarduitvoering. Echter, zo buitenissig en buitenaards als zijn voorganger wordt ‘ie overduidelijk niet. Wel krijg je bepaalde herkenbare items, zoals een enorme achtervleugel en drie vuistdikke uitlaten aan de achterzijde. Daarbij is ook duidelijk dat de middelste uitlaat net even ietsje dikker is. Ook zijn er dikke bumpers en verbrede wielkasten. De aankomende Civic Type-R zal dus absoluut geen muurbloempje zijn.

aankomende Civic Type-R

Techniek aankomende Civic Type-R

Qua techniek is het nog eventjes koffiedik kijken. We weten wel dat de aankomende Civic Type-R de laatste Honda zal zijn met enkel en alleen een verbrandingsmotor. In tegenstelling tot concurrent Toyota zet Honda volledig in op elektrificatie. De motor zal een doorontwikkeling zijn van het huidige model. Een 2.0 VTEC Turbo met meer dan 300 pk en 400 Nm, grote remmen, sperdifferentieel en compleet herzien onderstel.

aankomende Civic Type-R

Dus al het goede, gecombineerd met een iets subtieler koetswerk. Er is dus in de commentsectie geen enkele reden om nu níet een CTR te kiezen. We verachten dan ook dat de auto een enorme verkoophit gaat worden.

De onthulling van de nieuwe Civic Type R staat gepland voor 2022.

Ook interessant!

  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)
  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Je kunt nu al een 'Type R' maken van je nieuwe Civic
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

camouflage, civic, Honda, spyshot, teaser, type-r, Video

Vorig bericht: « Honda e door Nederlander ingrijpend verbeterd!
Volgend bericht: Model Y, IONIQ 5 en Mustang Mach-E helemaal leegrijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poulusma zegt

    4 oktober 2021 om 15:30

    ‘Er is dus in de commentsectie geen enkele reden om nu níet een CTR te kiezen.’

    Een Yellowbird zal altijd een favorietje blijven zeker ;-)

    Login om te reageren
  2. goodfellar1 zegt

    4 oktober 2021 om 15:45

    Wat zei ik nou in mijn vorige post van de E?!

    OT: Ik ben erg benieuwd hoe dit apparaat zonder de folie er uit gaat zien en hoop dat deze type R weer een record kan neer zetten op de Nür.

    Login om te reageren
  3. Mathy zegt

    4 oktober 2021 om 16:09

    Ik ga er één kopen..;-)

    Login om te reageren
  4. dijan zegt

    4 oktober 2021 om 16:13

    Hetzelfde als met Alfa , zou iedereen kopen . Dit is er ook zo een ,die weinig verkocht gaat worden . Lijkt best wel op Audi a5 sportback.

    Login om te reageren
  5. Turboost zegt

    4 oktober 2021 om 16:36

    Vraagje; wat is de functie van de middelste uitlaatpijp? En waarom is deze groter dan de twee buitenste pijpen?

    Naast dat ik dit van de huidige en toekomstige generatie Type R ken, ken ik dit alleen van de Ferrari F40 en 458 Italia. Echter is bij deze modellen de middelste uitlaatpijp kleiner dan de buitenste.

    Wie-o-wie heeft het antwoord?

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      4 oktober 2021 om 21:36

      @turboost: dacht dat bij de F40 de buitenste grote uitlaten elk van een cilinderbank kwamen en het kleine uitlaatje in het midden rechtstreeks vd turbo’s kwam…

      Login om te reageren
      • Turboost zegt

        4 oktober 2021 om 22:37

        @nofxke: Heb wat gegoogled en kwam op het volgende artikel: https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a10032609/why-the-2017-honda-civic-type-r-has-three-tailpipes/

        Echter kan ik de verklaring bij Ferrari (en overigens tevens de Lexus LFA) niet vinden.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 oktober 2021 om 16:47

    De F40 uitlaat blijft 🐵

    Login om te reageren
  7. Visje66 zegt

    4 oktober 2021 om 17:51

    Ondanks het fantastische scheurijzers zijn, gaat er maar een handjevol 60.000+ uitgeven aan een Civic. Voor dat geld kiest het gros toch voor de Duitsers.

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    4 oktober 2021 om 18:55

    Het zal vast een fantastische auto zijn, ongetwijfeld, tot de Nederlandse belastingdienst om de hoek komt kijken en hem onnodig krankzinnig duur maakt

    Login om te reageren
  9. utregcity zegt

    4 oktober 2021 om 18:57

    Waarom niet de techniek van de NSX erin gooien? Hybride, dus elektrificatie, gunstiger CO2 uitstoot en (voor NL) lagere BPM.

    Login om te reageren
    • Turboost zegt

      4 oktober 2021 om 22:40

      @utregcity: Nederland is niet de focusgroep. Zoals dat bij veel fabrikanten gaat. Nederlandse verkoop is pure bijvangst.

      Login om te reageren
    • joki zegt

      4 oktober 2021 om 22:51

      Gewicht, gewicht en nog eens gewicht… die ervoor zorgen dat zo’n wagen veel te zwaar wordt en te weinig rijbeleving geeft. Kijk maar eens een review van de laatste NSX… meestal concluderen ze dat het een technisch erg goede wagen is maar te zwaar en duur is en te weinig emotie/spanning geeft… ..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North