• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AM trapt af met twee speciale edities van de Cygnet

Auteur: carbert, gepost 20 januari 2011 om 19:54 – 55 Reacties

Cygnet
Aston Martin is in thuisbasis Gaydon begonnen met de ‘productie’ van de urban Cygnet. Vanaf april kan je het boodschappenautootje zien rondrijden door de PC Hooftstraat. Om dit heugelijke feit te vieren krijgt de koper direct de keuze uit twee speciale edities, met die weinig verhullende namen White en Black.

De verbouwde Toyota iQ wordt naar keus voorzien van Snow White of Magic Black lak. Daarnaast is het interieur bij de White bekleed met wit leer op stoelen en dashboard. De stoelen zijn in het midden ook nog van alcantara voorzien zodat vrouwlief niet uit haar stoel glijdt wanneer ze een bocht in James Bond stijl neemt. De Black versie is aan de binnenzijde van boven tot onder met -hou u vast- zwart leer bekleed.

Als kers op de slagroom krijg je bij aankoop van één van de special editions een vijfdelige Bill Amberg tassenset cadeau. De set bestaat uit een tas voor in het handschoenenkastje, een tas voor in het portiervak, een sporttas, een kledingzak en een boodschappentas. Aston Martin weet hoe je een dame moet te paaien!

Motorisch is zijn de special editions ook gelijk aan de iQ. Dat betekent dat de AM een 1,3 liter grote viercilinder met 99pk heeft. Met de standaard zesbak sprint de Cygnet in 11,6 seconden naar de honderd. Als je voor de CVT transmissie kiest dan ben je 0,4 seconden korter onderweg voordat de 100 kilometer wordt bereikt. De Cygnet Black en White zijn ook voor niet Aston Martin rijders te koop voor een bedrag van ongeveer € 37.000,- plus wat BPM, want de auto heeft een B-label. Of je dit de best geprijsde Toyota Aston Martin ooit vindt is geheel aan jou.

Ook interessant!

  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Aston Martin onthult speciale uitvoering van een speciale uitvoering
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Cygnet, special-edition, wit, zwart

Vorig bericht: « SsangYong is weer helemaal terug in Nederland
Volgend bericht: De naam Daewoo is wereldwijd verdwenen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    20 januari 2011 om 20:03

    -edit: check!-

    ontopic: AM heeft zich verloochen door dit aan de NIET AM eigenaar te verkopen.

    Login om te reageren
    • yannick-s zegt

      20 januari 2011 om 20:44

      @Laue: En toch denk ik dat deze auto bijna niet door niet AM rijders gekocht gaat worden

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 januari 2011 om 23:37

      @Laue: Ach wat. Het gaat geld op brengen, en daar doen ze het voor. Daar doen ze het Allemaal voor…

      Login om te reageren
      • tom307 zegt

        20 januari 2011 om 23:50

        @Esprit_de_Flandre: deden ze het niet voor de emissie of zoiets van hun merk?

        Login om te reageren
        • cisn zegt

          21 januari 2011 om 00:05

          @tom307: inderdaad, om de gemiddelde emissie van hun modellengamma naar beneden te halen!

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          21 januari 2011 om 01:52

          @tom307: Drogredens…

          Login om te reageren
  2. yannick-s zegt

    20 januari 2011 om 20:03

    Toch wel een mooi boodschappen autootje

    Login om te reageren
  3. bfniels2 zegt

    20 januari 2011 om 20:17

    Ik vind het een leuk (en best mooi) autootje, in elk geval beter gelijnd dan de iQ, alleen is die prijs van 37 duizend euro toch iets te veel, als je het mij vraagt. maar toch, zet maar in de garage

    Login om te reageren
  4. lemster zegt

    20 januari 2011 om 20:18

    En ineens kan ieder een AM rijden. Ideale manier om de waarde van je merk te reduceren lijkt mij zo.

    Login om te reageren
  5. xilver zegt

    20 januari 2011 om 20:26

    Ik denk dat dit gewoonweg een flop wordt… Het is een IQ met AM-badge. Prestaties is ook niet zo schitterend (kan je beter een Brabus Ultimate 112 kopen). Alles voor de CO2-reductie…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      21 januari 2011 om 21:36

      @xilver: zelf als het een commplete flop word ( wat met de juiste marketing bijna onmogelijk word ) hebben ze hun doel nog bereikt hier is bijna geen ontwikkelingskost aan voorgegaan enkel de buitenkant dus echt verlies maken ze niet maar ze zitten wel binnen de co2 marge!

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        21 januari 2011 om 22:50

        @bpc: mission accomplished zou ik zo zeggen… was uiteindelijk het doel van AM.

        Login om te reageren
  6. cpw zegt

    20 januari 2011 om 20:29

    @Laue
    Hier ben ik het wel mee eens, ik vond het nog wat toen deze auto alleen was voorbestemd voor al rijdende AM rijders

    Login om te reageren
  7. jackl zegt

    20 januari 2011 om 20:30

    Hmm wat koop je allemaal voor 37000 euro?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 januari 2011 om 23:38

      @jackl: Een Aston Martin.

      Serieus, dit wordt een collectors car.

      Login om te reageren
  8. floryn zegt

    20 januari 2011 om 20:46

    Redelijk veel geld, maar je krijgt er ook een smaakvol vehikel voor terug. De Toyota techniek is erg goed. het design is verbeterd door Aston Martin en de materialen zullen fijn aanvoelen. Ik denk overigens dat de beoogde clientèle het imago echt niet zal schaden. Mensen die zo’n dure stadsauto kunnen betalen, rijden nu ook niet in een Panda. Grappige auto, alleen niet voor mij.

    Login om te reageren
    • wimpie zegt

      20 januari 2011 om 20:58

      @floryn: helemaal mee eens

      Login om te reageren
  9. As_long_as_it_is_fast zegt

    20 januari 2011 om 20:58

    Dit is toch te belachelijk voor woorden.. Wie koopt er zich nu een auto de maat van een toyota iq voor 37.000euro?
    Voor die prijs heb ik een golf R of een scirocco R.
    Ja jongens, zelfs een tweedehands porsche 911 cabrio.
    Belachelijk dus.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      20 januari 2011 om 21:09

      @As_long_as_it_is_fast:
      En jij denkt dat iemand die AM rijdt en nog iets grappigs erbij zoekt serieus denkt over een golf of scirocco???
      Laat staan een tweedehands porsche.
      Ik denk dat je nog wel eens aardig kunt vergissen in de markt voor dit wagentje.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        20 januari 2011 om 23:25

        @Hubert: Waarom zou dit een wagen zijn voor iemand die al een AM bezit? Waarom zou iemand, gelijk wie, 37k betalen voor zo een mini auto? DAT snap ik niet. Als je al een gewone aston hebt, heb je toch geen kleine meer nodig. En dan draait het allemaal om status, dan ga je toch liever op pad met de grotere, duurdere AM? lijkt mij toch.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          20 januari 2011 om 23:41

          @As_long_as_it_is_fast: “En dan draait het allemaal om status.”

          Voila, je hebt hem. De prijs is geen probleem voor rijken. Integendeel. Er zijn natuurlijk handiger auto’s dan dit voor dat geld, maar als je heel rijk bent ga je toch niet met een dikke Golf of BMW 1 rijden? Dit is een auto waarmee je in Cannes bij het casino kan arriveren, want je toont ermee dat je geld teveel hebt.

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            21 januari 2011 om 01:44

            @Esprit_de_Flandre: Waarom niet gewoon aankomen in je grote AM?

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              21 januari 2011 om 01:49

              @As_long_as_it_is_fast: Daar laat je je vrouw toch niet aankomen zeker?

              Login om te reageren
              • As_long_as_it_is_fast zegt

                21 januari 2011 om 01:52

                @Esprit_de_Flandre: Aaaah, point taken nu!

        • KaCh1ng zegt

          21 januari 2011 om 17:32

          @As_long_as_it_is_fast: ja echt! hier is een IQ voor 11K met 3k km , met alles erop :S !

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            22 januari 2011 om 14:27

            @KaCh1ng: Dus 3 iQ’s voor de prijs van 1 AM Cygnet. Nope, sorry. Laat ze mij maar het tegendeel bewijzen, daar bij Aston Martin.

            Login om te reageren
    • nijhuis88 zegt

      21 januari 2011 om 00:40

      @As_long_as_it_is_fast: helemaal met je eens!

      Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    20 januari 2011 om 21:05

    Ik dacht dat ze voorbestemd bleven voor mensen die al een “echte” Aston hadden.

    Beetje zwaktebod op deze manier

    Login om te reageren
  11. mbman zegt

    20 januari 2011 om 21:13

    Vreselijk.Meer dan 12000 euri is dit vehiken niet waard

    Login om te reageren
  12. ascari15 zegt

    20 januari 2011 om 21:24

    Ik heb een Aston Martin.
    ‘de ander’:ow wat voor een? heb je zo’n dikke dbs?
    Ik: nee een Cygnet.

    ot: echt wat een domme zet van Aston Martin.
    Dan is Aston Martin niet echt een super sport merk.

    Login om te reageren
  13. dennisberkhout zegt

    20 januari 2011 om 21:31

    Ik vraag mij af hoe succesvol deze Cygnet blijkt.
    Aston Martin kan veel geld vragen voor hun auto’s, terwijl je er relatief minder voor terugkrijgt. Maar ik denk dat die truc met de Cygnet niet zo goed uit te halen valt.

    Weg met die EU-regels :(

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      21 januari 2011 om 09:30

      @dennisberkhout: “..Aston Martin kan veel geld vragen voor hun auto’s, terwijl je er relatief minder voor terugkrijgt..”

      Dat is ook het gevoel wat ik bij een AM heb. Heb eens serieus in een AM gezeten en alles bekeken en bevoeld, enz. Ik zie de serieuze meerprijs t.o.v. de gebruikte materialen er niet aan af. Het is mooi oke, maar moet dat zoveel geld kosten? Brembo remmen? Heeft een Subaru ook.. Prachtig leer? Levert ieder merk.. Mooie afwerking? Hebben de Duitse 3 ook.. enz. enz.. Ik hou mooi een paar ton in mijn zak en kijk wel even verder.. (bij wijze van dan hè..) ;)

      OT: Het enige mooie aan de Cygnet is dat het hele interieur perfect in het leer is getrokken. Voor de rest.. laat maar.

      Login om te reageren
  14. Robocop zegt

    20 januari 2011 om 21:49

    Ik zie hier mensen zeggen dat iedereen zo’n Cygnet kan kopen. Maar waarom wordt er dan op autoweek.nl nog vrolijk medegedeeld dat je hem alleen kan kopen als je al een Aston Martin had?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 januari 2011 om 22:14

      @Robocop: Omdat dat in dit artikel gesuggereerd wordt?

      “De Cygnet Black en White zijn ook voor niet Aston Martin rijders te koop voor een bedrag van ongeveer € 37.000,- plus wat BPM, want de auto heeft een B-label.”

      Tara?

      Login om te reageren
  15. Novo zegt

    20 januari 2011 om 21:53

    Kan haast niet wachten tot Top Gear (lees JC) deze auto reviewed, wat een lol fest zal dat worden.

    Login om te reageren
  16. MichaelvdBroek zegt

    20 januari 2011 om 23:16

    gaaf bakkie, jammer dat die alleen zo sloom is, zijn we niet gewend van AM!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 januari 2011 om 23:42

      @MichaelvdBroek: Ben jij gewend van met AM’s te rijden dan? Mag ik eens meerijden? ;)

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        20 januari 2011 om 23:57

        @Esprit_de_Flandre: haha tuurlijk mag je een keer rijden met de DBS, moet alleen nog even me rijbewijs halen, vd zomer dus :P

        Login om te reageren
  17. trigger565 zegt

    20 januari 2011 om 23:44

    De mensen die dit kopen zullen geen schooiers zijn hoor. Als je 37.000 euro wil neertellen voor een stadsautootje (hier in Belgie heb je voor 4000 meer een BMW 5-reeks), dan is dat omdat je een klein autootje wilt zonder plastic dashboard, maar gewoon volledig in de luxe die je gewend bent. De mensen die het kunnen betalen om hun boodschappenwagentje te laten uitrusten met alle mogelijke luxe, zullen wel het clientele zijn dat AM algemeen ook beoogt…

    Ps: @carbert: de Black versie is…helemaal met zwart bekleeD. Die T staat er teveel ;)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      21 januari 2011 om 09:32

      @trigger565: Alle mogelijke luxe leveren andere merken voor zulke bedragen ook hoor. En dan heb je meer ruimte, meer pk’s, enz.

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        21 januari 2011 om 10:58

        @Freewarefreak: Daar gaat het niet om. Dit is gewoon het absolute toppunt van het mini-stadswagentjessegment. Een Smart of een Aygo kan je nooit op een dergelijk niveau laten uitrusten. Als je al een grote wagen hebt, en je wil er nog een kleine bij om in de stad makkelijker te parkeren, maar je wil wel alle luxe die je kan krijgen ( leer van de fijnste soort op alles dat je maar ziet, de beste metalen, het mooiste dashboard), dan is dit gewoon hetgeen je moet nemen. Geen enkele andere fabrikant levert zulke luxe in dat soort auto’s. En wanneer je dit dus kan betalen, dan is de kans groot dat je ook wel een grote sloep thuis hebt staan.
        Al vind ik wel dat AM zich had moeten beperken tot bestaande AM-klanten. Gewoon uit principe, en omdat dat ook eerst hun verklaring was voor dit project…

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          22 januari 2011 om 02:12

          @trigger565: Je hebt gelijk, maar alleen BINNEN het door jou gestelde kader. Dus megaluxe op dit formaat. Verruim je dat kader (lees: de auto mag best wat groter zijn) dan zijn er meerdere keuzes mogelijk. Maar is jouw uitgangspunt het criterium, oke. ;)

          Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      21 januari 2011 om 17:35

      @trigger565: audi A1 !?

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        21 januari 2011 om 17:57

        @KaCh1ng: daar heb ik aan zitten denken. Maar ik denk dat Audi A1 toch nog niet helemaal dit evenaart als het aankomt op luxe. En dan nog, de A1 wordt nog vrij veel verkocht, maar wees er zeker van dat je in de Cygnet erg uniek zal zijn. En Audi is toch niet hetzelfde als de Aston Martin. Al is het dan een een uberlage instapper, het blijft in zekere zin een AM.

        OT: ik ben eens benieuwd welke mensen dit zouden kopen als hun echte wagen. Dan moeten ze een serieuze kink in hun hoofd hebben, en je loopt sowieso voor lul als je zegt dat je een AM rijdt, en ze je vragen welke…

        Login om te reageren
  18. marbre zegt

    20 januari 2011 om 23:45

    Nu maar afwachten tuner het eerst komt met een Cygnet ombouwpakket voor de iQ.

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    20 januari 2011 om 23:45

    Hoe verneuk ik mijn merk les 1 was al bekend. Beetje jammer dat ze door zijn gegaan, en nu bij les 2 zijn: verkoop ze aan iedereen! Nu is een Aston Martin helemaal niet meer exclusief, echt jammer:( En ja… HEt stomme karretje blijft gewoon een overpriced Toyota iQ! Als je een beetje verstand hebt dan ga je voor dat bedrag natuurlijk zelf aan het tunen he;)

    Login om te reageren
  20. KippieKnaus zegt

    21 januari 2011 om 00:30

    hahahahaha Gaydon..

    Login om te reageren
  21. Donstil zegt

    21 januari 2011 om 00:32

    Ga ik hiervoor naar Kroymans of koop ik dit gewoon bij de Toyota dealer in het dorp?

    Verder wel een geslaagd wagentje eigenlijk, maar goed als Smart rijder val ik misschien in de doelgroep.

    Login om te reageren
  22. Lucb zegt

    21 januari 2011 om 08:37

    Over een jaar of 2 zullen die wel flink afgeschreven zijn.

    Login om te reageren
  23. bpc zegt

    21 januari 2011 om 11:26

    je kan me een sjonny noemen maar ik vind hem echt vet !!! mischien wel gewoon omdat het een AM is

    Login om te reageren
    • tomsmits zegt

      21 januari 2011 om 13:36

      @bpc: same for me, dit apparaat is echt te gaaf!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 januari 2011 om 16:28

      @bpc: dit is geen Aston Martin, dit is een Toyota. Dit is de ondergang van het merk, van handgebouwde supersportwagen naar gewone sportwagen fabrikant naar Toyota tunert, hoe diep kun je vallen?

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        22 januari 2011 om 20:38

        @mashell: dus jij wil datam een merk van handgebouwde supercars blijft met de kans (een hele grote zelf) dat het voor altijd in de geschiedenis verdwijnt ? dit noemt evolutie , je aanpassen om te overleven zonder dit ook geen v12 vantage etc he :o

        Login om te reageren
  24. KaCh1ng zegt

    21 januari 2011 om 17:34

    wie dit ipv een cooper JCW koopt , moet een schroefje los hebbe…

    Login om te reageren
  25. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 15:21

    Dit zou ik zeker wel kopn voor mijn vrouw (en stiekem toch ook wel voor mezelf) als ik een DB9 zou hebben!.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North