• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Amerikaan wil Nürburgring-kopie maken. In Nevada

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2012 om 11:16 – 62 Reacties

Nurburgring wordt steeds drukker


De Nürburgring is een wereldwijd bekend fenomeen, alleen is het voor de Amerikanen een hele toer om er te komen. Voor ondergetekende is het twee uurtjes rijden, een Amerikaan moet eerst nog een oceaan over. Dus wat doe je dan? Je maakt gewoon een kopie van het circuit in de Amerikaanse woestijn.

De staat Nevada is niet vreemd met replica’s, in Las Vegas vind je een Eiffeltoren, Venetië, en piramides, dus waarom eigenlijk geen circuit? De echte Ring wordt drukker en drukker, en ondernemende mensen zien kansen. Kijk maar naar het Bilster Berg-initiatief in Duitsland.

Bruton Smith is de CEO van Speedway Motorsports, een beursgenoteerd bedrijf dat acht Amerikaanse circuits in eigendom heeft en uitbaat. Geen gebakken lucht dus. Een van de circuits is de las Vegas Motor Speedway, en op een steenworp afstand hiervan moet een exacte replica gaan verschijnen van de Groene Hel. Hoewel het in dit geval meer een Dorre Hel zal worden.

Het circuit zou zowel toegankelijk moeten worden voor fabrikanten als individuen, maar er zou niet op geracet kunnen worden. Logisch, er ligt immers een bestaand circuit om de hoek.

Ze zeggen wel eens dat met genoeg geld alles mogelijk is, en daar kan ik ver in meegaan, maar ik vraag me af hoe realiseerbaar dit plan is, met name met betrekking tot de vele hoogteverschillen die de echte Ring kent (en krijgen we daar dan glad asfalt?). Er zal aardig wat gebulldozerd moeten worden. Bovendien zijn het nog plannen, iets concreets ligt er niet. Maar toch, waarom zou je niet durven dromen? En als een ander een circuit in zijn achtertuin kan aanleggen, waarom zou dit dan niet kunnen?

Beluister het interview met Smith over zijn ambities HIER. (via Jalopnik)

Ook interessant!

  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Century Circuit Actie
    Video: op stap met de winnaars van de Century Circuit Actie
  • Lezersvraag: heb jij ooit op het circuit gereden?
    Lezersvraag: heb jij ooit op het circuit gereden?

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, nurburgring, replica

Vorig bericht: « Ontbijtvideo: Pagani Huayra minidocu
Volgend bericht: Video: Lada schept trolleybusbestuurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    10 maart 2012 om 11:23

    Maar dan wel groter en beter natuurlijk…..(maakt niet uit voor de GT-R ;) )

    Login om te reageren
  2. mout zegt

    10 maart 2012 om 11:34

    Fantastisch! Rekenen ze meteen af met het slechte wegdek, al die hellingen en nare bochten!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      10 maart 2012 om 12:42

      @mout: waardoor er dus een brede rechte weg overblijft xD

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        10 maart 2012 om 12:57

        @jzaero: +1

        Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        10 maart 2012 om 17:43

        @jzaero: win

        Login om te reageren
    • syliaca zegt

      10 maart 2012 om 12:56

      @mout: Lol.

      Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      11 maart 2012 om 09:38

      @mout: leg er dan meteen een ovaal neer. Goede chauffeurs moeten op elke ondergrond kunnen rijden.

      Login om te reageren
  3. nordschleife zegt

    10 maart 2012 om 11:37

    Hoezo slechte wegdek enzo da maakt het juist zo leuk daar

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      10 maart 2012 om 12:56

      @nordschleife: Inderdaad!

      Login om te reageren
    • lijphoofd zegt

      10 maart 2012 om 15:10

      @nordschleife: facepalm

      Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      10 maart 2012 om 17:53

      @nordschleife: Dat maakt de ring de ring.

      Login om te reageren
  4. geengehoorisrechtdoor zegt

    10 maart 2012 om 11:37

    Hoogte verschillen kun je creatief bewerkstelligen door de grond in te graven i.p.v. een hoge berg maken. zou wel lachen zijn op beide continenten hetzelfde circuit. Welcome to the light brown hell, its light brown becouse of all the sand and stuff err.. and no tree’s :S.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      10 maart 2012 om 13:53

      @geengehoorisrechtdoor: we snappen wel waarom het light brown is hoor

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        10 maart 2012 om 14:21

        @akrapovic: serieus wat is het nut van jouw reactie azijnpissert!
        Ot: ik denk dat het ‘ingraven’ ingewikkelder is dan her en der een heuveltje te maken ;)

        Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        10 maart 2012 om 17:43

        @akrapovic: Maar voor een Amerikaan moet je dat wel uitleggen.

        Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    10 maart 2012 om 11:38

    Voor te racen zal het wel leuk zijn, maar voor te testen kan een ietwat slecht wegdek volgens mij geen kwaad…

    Login om te reageren
  6. loopjes zegt

    10 maart 2012 om 11:41

    Zijn de Chineese nog niet bezig met een kopie?!

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    10 maart 2012 om 11:44

    slim plan ..

    komen alle fabrikanten voor de “magische” ringtijden uiteindelijk in Nevada terecht ..

    Login om te reageren
  8. audirs3 zegt

    10 maart 2012 om 11:52

    Zo groot is het hoogteverschil nou ook weer niet, hooguit een tiental meters, en we maakten vroeger ook al onze snelwegen op een fors talud. Ik zou alleen al die bomen missen… Niet beter dit ergens in noord californie te bouwen? Epic racen tussen de hoogste bomen ter wereld :)

    Login om te reageren
    • walter zegt

      10 maart 2012 om 13:01

      @audirs3:
      Tiental meters, waarschijnlijk nog geen bezoek gebracht aan de NBR? Tussen het hoogste (630mtr) en het laagste (330mtr) punt zit ca. 300mtr verschil. In totaal heeft 1 ronde 472 hoogtemeters. Midden in de desertis dit lastig imiteren.

      http://www.nuerburgring-lauf.de/images/jdownloads/screenshots/hoehenprofil_24km.jpg

      Login om te reageren
  9. james125 zegt

    10 maart 2012 om 11:53

    Zal James May leuk vinden!

    Login om te reageren
  10. BJ zegt

    10 maart 2012 om 11:54

    Beter maken ze daar gewoon hun eigen stuk uitdagend asfalt… Het wordt nooit zo als de real deal dus waarom die vergelijking gaan zoeken? Verder moeten ze maar eens met de lokale overheid in de Eifel gaan praten hoe succesvol je kan zijn met het commercieel uitmelken van de Ring…

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      10 maart 2012 om 12:58

      @BJ: Inderdaad.

      Login om te reageren
  11. Ghiacciato zegt

    10 maart 2012 om 11:59

    Hoe gaan ze dat enigszins zandvrij houden?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      10 maart 2012 om 12:04

      @DMHa: stofzuigers!

      Login om te reageren
  12. MullerG zegt

    10 maart 2012 om 12:54

    Euhj mijn plaatje :D

    Login om te reageren
  13. syliaca zegt

    10 maart 2012 om 12:58

    Waar komt de volgende, op de Zuidpool?

    Login om te reageren
    • agera zegt

      10 maart 2012 om 13:03

      @syliaca: China

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        10 maart 2012 om 13:04

        @agera: Ohja, grote kans dat je gelijk hebt.

        Login om te reageren
  14. agera zegt

    10 maart 2012 om 13:03

    Geen enkel circuit kan de Nürburgring overtreffen kom met iets nieuws in plaats van al dat gekopie.

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      10 maart 2012 om 13:05

      @agera: Inderdaad, en niet alleen overtreffen, maar ook geen enkel circuit zou de Nürburgring kunnen evenaren. Iets nieuws zou wel leuk zijn.

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        10 maart 2012 om 15:13

        @syliaca: mugello vind ik leuker

        Login om te reageren
  15. gijsso zegt

    10 maart 2012 om 13:07

    Zeker weer onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen? Die Amerikanen *zucht*.

    Login om te reageren
  16. jelmer zegt

    10 maart 2012 om 13:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  17. mbevo zegt

    10 maart 2012 om 13:22

    Juist alle verschillende wegdekken maken de uitdaging:) straks daar alles superglad,uitdaging gelijk ook helemaal weg

    Login om te reageren
  18. Ram-G-maN zegt

    10 maart 2012 om 13:54

    Immense “elevation changes” reproduceren op een woestijnvlakte?! :? Iets met een korreltje zout zand nemen.

    Login om te reageren
  19. raphael zegt

    10 maart 2012 om 14:05

    Haha Amerikaanse creativiteit in volle glorie. Ze hebben die Chinezen wat dat betreft al lang ingehaald met hun copy-gedrag.

    Login om te reageren
  20. nomar zegt

    10 maart 2012 om 14:24

    Maak dan meteen Spa en Monza ook na (maar dan de lange versies wel te verstaan, hebben de Amerikanen meteen hun sjeesbanen) Elevation problemen? Meh, genoeg geld los alles op…

    Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    10 maart 2012 om 14:28

    Amerikanen zijn goed in slechts een paar dingen:

    1) het volk dom houden
    2) betonplaten stapelen tot iets voorbij de hoogte van de Euromast
    3) de rest wereld de schuld geven van alle ellende

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 maart 2012 om 16:16

      @Megakix: Ik denk dat diezelfde Amerikanen denken: Bigger, bolder, better: wij verbeteren het ‘ontwerp’ wel even: 3m breder asfalt en platslaan tot een ovaal ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 maart 2012 om 17:27

      @Megakix:

      de rest van de wereld de schuld geven ??

      dat kan helemaal niet ..
      want “de Amerikanen” hebben het gedaan .. samen met de Jojen ..

      Login om te reageren
  22. kaasboerin zegt

    10 maart 2012 om 14:28

    Sja, slim plan. Dat is een flinke attractie.

    Login om te reageren
  23. anakiet zegt

    10 maart 2012 om 14:34

    Niet orgineel maar misschien wel een goed idee.

    Ik weet hoe bekend de Ring in de VS, maar als et daar ook goed bekend is, kan et misschien wel werken. Een Amrikaan zal denk niet snel naar DL om een dagje naar de Ring te gaan, eerder in eigen land.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      10 maart 2012 om 15:44

      @anakiet: Verschil is dat er in het gebied om en rond de Nurburgring 10 a 15 miljoen mensen wonen. Nevada is uuuuuuuren lang leeg.

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        10 maart 2012 om 22:53

        @raphael:

        Klopt idd niet bij stil gestaan :)

        Niet echt het dichtsbevolkte gebied in de VS

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 maart 2012 om 23:53

        @raphael: Nah maakt niet zoveel uit hoor. Amerikanen pakken de Winnebago, hangen er een muscle car achter en gaan to the track. Daar doen ze niet zo moeilijk over afstanden. Bonneville is ook in the middle of nowhere maar daar staan jaarlijks ook zat mensen.

        Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    10 maart 2012 om 15:10

    Hebben de Duitsers geen copyright op die vorm?

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    10 maart 2012 om 15:31

    Ik heb een ontzettend slecht humeur dus ik ga er niks over zeggen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      10 maart 2012 om 17:46

      @bozewolf: Problemen met roodkapje ?

      Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      11 maart 2012 om 10:55

      @bozewolf:of bezorgd oma jouw buik krampen.

      Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    10 maart 2012 om 17:30

    is er hier ooit iemand op de “ring” geweest ??

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      10 maart 2012 om 22:58

      @lincoln: Ja, ik heb er ook ooit een rondleiding gekregen. Was erg interessant!

      Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      11 maart 2012 om 09:32

      @lincoln: ja ik ben er ongeveer 15 á 20 keer geweest. Ook zelf rondjes op gereden. Eerst met mijn 106 XSI, en later met mijn MX-3 v6. In mei ga ik weer. Nu met de motor. Maar net als vorig jaar geen rondje op de ring zelf rijden denk ik, de omgeving is al uitdagend genoeg.

      Login om te reageren
  27. grrrrommmmm zegt

    10 maart 2012 om 17:32

    Ze kunnen ook echt niets zelf verzinnen he…. :-(

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 maart 2012 om 17:35

      @grrrrommmmm:

      Thomas Edison zou het helemaal met je eens zijn ..
      H.Ford ook ..
      gebroeders Dodge ook ..
      en Steve Jobs helemaal ..

      Login om te reageren
      • grrrrommmmm zegt

        11 maart 2012 om 08:14

        @lincoln: dank je, dat denk ik ook… :-)

        Login om te reageren
  28. RobUSA zegt

    10 maart 2012 om 17:58

    @Lincoln: Vergeet Ronald Mac Donald niet !:)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 maart 2012 om 18:10

      @RobUSA:

      daar staan we hier heel ver boven ..

      daar eten autobloggers alleen om de boel te saboteren ..
      dus alleen maar euro-burgertjes ..
      dan gaan ze vanzelf failliet ..

      Login om te reageren
  29. KD-Producties zegt

    11 maart 2012 om 11:03

    benik niet mee eens ze moeten een andere soort maken niet kopieeren dan lijken ze op chinezen

    Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    11 maart 2012 om 15:29

    Maar dan in spiegelbeeld.

    Login om te reageren
  31. TDI-goeroe zegt

    11 maart 2012 om 23:53

    een hoogte verschil van 300m en een lengte van ruim 20km. mag ie snel beginnen met graven en zand ophopen, anders haalt ie het iet voor het eind van zijn leven.
    Iemand op de trackday 19 maart? :D

    Login om te reageren
  32. xilver zegt

    12 maart 2012 om 12:22

    Hij doet maar, hoe meer van dat soort tracks hoe beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North