• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG: “De pk-wedloop is over”

Auteur: robbie, gepost 23 januari 2008 om 22:03 – 52 Reacties

Mercedes C63 AMG Estate

Je zal ons niet snel horen klagen over de huidige pk-wedloop die er momenteel gaande is tussen (met name) de Duitse premiummerken. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik me bij de onthulling van de RS6 toch even afvroeg waar het zou eindigen. Want wat moet je nou met 580 pk in een stationwagen? En dat zien ze nu bij AMG blijkbaar ook in. Want de heren in Affalterbach hebben aangegeven dat ze van mening zijn dat meer vermogen niet meer het voornaamste streven is. Ze besteden liever meer aandacht een verbeterde kwaliteit en uitstraling van het interieur en de buitenkant en natuurlijk aan de handeling van de auto.

Ze worden hier natuurlijk ook toe gedrongen door de toenemende aandacht voor CO2 uitstoot en benzineverbruik. Er wordt zelfs de mogelijkheid geopperd dat in de toekomst sommige AMG modellen geen AMG motor onder de motorkap krijgen, maar een gewone Mercedes motor. Ik ben bang dat AMG liefhebber Sacha een kleine hartverzakking krijgt als hij dit leest.

Er is overigens nog wel hoop voor de pk freaks onder ons want AMG sluit niet uit dat de vermogens in de toekomst eventueel nog verder zullen stijgen. Zullen we het dan maar op een eenzijdig staakt-het-vuren van AMG houden? (via: Motor Authority)

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, Supercars

Vorig bericht: « Mazda2 met 2 deuren minder
Volgend bericht: De Bertone soap gaat vrolijk door [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ary zegt

    23 januari 2008 om 22:06

    ze van mening zijn dat meer vermogen niet meer het voornaamste streven is. Ze besteden liever meer aandacht een verbeterde kwaliteit en uitstraling van het interieur en de buitenkant en natuurlijk aan de handeling van de auto.

    dat eerste stukje vind ik onzin…oh we maken niet meer pk monsters, dus we gaan maar betere interieurtjes maken…dat 2e stukje is wat logischer….dat ze autos willen gaan maken die een betere handling hebben…maar betere mooiere interieur???

    Login om te reageren
  2. wapz zegt

    23 januari 2008 om 22:08

    Ja! Ja! Ja! Laten we een gewichtswedloop houden, dat is 10x beter!

    Login om te reageren
  3. Jan Groothuijse zegt

    23 januari 2008 om 22:12

    Pure schijnbeweging, heel goed uitgevoerd.

    Login om te reageren
  4. Mercedes zegt

    23 januari 2008 om 22:13

    Vind het goed en niet goed..

    Goed omdat ze meer aandacht gaan besteden aan de belangrijkere dingen zoals handling en ja, het uiterlijk en het interieur kan nooit mooi genoeg zijn..zelfs niet bij Mercedes-AMG.
    Ik vind het ook wel jammer dat ze hierdoor waarschijnlijk gaan onderdoen aan de concurrentie zoals de M’s en de RS’en.
    En dit allemaal door “de opwarming van de aarde”?

    Al Gore heeft bij deze een nieuwe aartsvijand bijgekregen!

    Login om te reageren
  5. G. de Groot zegt

    23 januari 2008 om 22:15

    Dit betekent in niet-marketingtaal: “We kunnen er niet meer uitpersen, dus geven we het op”

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    23 januari 2008 om 22:15

    van de 3 dikke duitsers .. mercedes de gentleman ?? wie had dat verwacht ..
    maar peekaas zijn sexy .. ook al doe je er nix mee ..
    en sex sells ..

    Login om te reageren
  7. Birger zegt

    23 januari 2008 om 22:15

    @ wapz

    ja en neen, misschien

    dan zal er nog meer plastiek enzo aan komen te hangen en zullen ze duurder worden als ze het met deftige materialen willen doen

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    23 januari 2008 om 22:22

    Ik zou bijna zeggen: Top! Maar waarom zou ik eigenlijk. Ik ben sowieso geen AMG-klant. Ik zou gewoon voor een relaxte motor gaan en meer comfort. Dus. Waarom zou ik me hiermee bemoeien? Waarom schrijf ik deze reactie?

    @ lincoln; Pk’s = sexy. Sex sells. Wow. Wat een wijsheid op de late avond! ;)

    Login om te reageren
  9. jvvv zegt

    23 januari 2008 om 22:22

    @ G. de Groot

    Mercedes (amg) heeft momenteel het krachtigste uit het segment met de C63 en wees gerust dat het nog veelveel hoger kan. Kijk maar naar Brabus die er 700+pk uit perst!

    Maar zoals al gezegd: bespaar maar op gewicht!

    Login om te reageren
  10. Poekie Lauda zegt

    23 januari 2008 om 22:27

    “Want wat moet je nou met 580 pk in een stationwagen?”

    Ik heb wel een idee ;)

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    23 januari 2008 om 22:27

    AMGee kan nie mee!!!!
    wat ben ik toch een poeet :)
    laat ze toch lekker door gaan en ons doen kraaien, we gaan toch niet opgewonden raken over een auto die licht is en gemakkelijk handelt?!
    lichtegewicht: ‘oh je voelt gewoon hoe licht hij is…’ :roll:
    peekaas ‘oh je voelt de G’s baby!!!’ :D

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    23 januari 2008 om 22:36

    “Ik ben bang dat AMG liefhebber Sacha een kleine hartverzakking krijgt als hij dit leest.”

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    23 januari 2008 om 22:40

    Kom op, je gaat niet stoppen bij 580pk. Dan ga je door tot de 600. Misschien een nieuw heren akkoord in de maak in de Duitse automobiel industrie, nu het 250 km/h akkoord aan alle kanten gebroken wordt begrezen we de auto’s op 600pk. Jawohl, Frau Bundeskanzerlerin Merkel wir denken uber den Umwelt nach :twisted:

    Login om te reageren
  14. Ary zegt

    23 januari 2008 om 22:47

    ………………….en de buitenkant en natuurlijk aan de handeling van de auto.
    Aan de handeling van de auto????
    Gaan ze eindelijk een BMW achterna.
    Een echte auto voor liefhebbers inpaats van een auto voor directielden van grote bedrijven, bouwvakkers en pooiers. Sommige ex ministers reden er ook in.

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    23 januari 2008 om 23:03

    Dat hele vermogen/gewichtsgedoe heeft natuurlijk twee kanten, want meer vermogen betekent gewoon meer gewicht (grotere motor, groter koelsysteem en natuurlijk als gevolg van het toegenomen gewicht, grotere remmen). Een lichtere auto kan met minder vermogen tot dezelfde prestaties komen, maar is natuurlijk minder stoer opschepmateriaal op feestjes/partijen. Ik denk dat de nieuwe uitdaging zou moeten liggen in het lichter (en daarmee zuiniger en agieler) maken van dit soort auto’s.

    Login om te reageren
  16. wapz zegt

    23 januari 2008 om 23:07

    @sacha

    Ik wist niet dat je daadwerkelijk expressies in je gezicht kon tonen, maar bij deze heb je het bewezen!

    Login om te reageren
  17. bas zegt

    23 januari 2008 om 23:07

    Audi wins again.

    Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    23 januari 2008 om 23:10

    Geen amg motoren meer in de toekomst?No way…

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    23 januari 2008 om 23:11

    @wapz: Beter opletten voortaan!

    Login om te reageren
  20. M. zegt

    23 januari 2008 om 23:14

    Stelletje apen daar bij AMG, eerst zeggen dat het vooral gaat om het innerlijk, daarna toch nog wel even stellen dat het niet uitgesloten is dat er in de toekomst nog wat pk’s bij kunnen komen.

    Login om te reageren
  21. Armada zegt

    23 januari 2008 om 23:16

    AMG die een Lotus achtige sedan gaat bouwen. Dat zou nog eens wild zijn. :D

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    23 januari 2008 om 23:16

    Nou snutverdurrie! Het lijkt net alsof ik geteleporteerd ben, nee wacht, apathisch, nope telepathisch! ben!

    Ik had het niet zolang geleden met Ruben erover op een topic van de Cadillac CTS-V:

    “U dacht dat de horsepower race was voorbehouden aan de Duitsers?”

    Nee, het jammerlijke alleen is, dat de Duitsers het feestje hebben verlaten en nu met iets anders bezig zijn. Weight loss for instance.

    en…

    @Ruben Baeten

    Je weet toch dat Audi altijd degene is die het licht uitdoet aan het einde van een feestje?

    En het wordt dus nu bevestigd……ben ik goe of ben ik goe? :)

    Login om te reageren
  23. VonStroke zegt

    23 januari 2008 om 23:17

    Dit geloof je toch zelf niet? Ze gaan er nooit éénzijdig mee stoppen want dat leidt tot te veel imago-schade. Want in de autojournalistiek zal altijd “maar bla bla heeft meer pk dan…” enz enz

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    23 januari 2008 om 23:19

    O en voor mijn stukje voortschijdend inzicht… :)

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/08/2009-cadillac-cts-v-kan-het-zieker

    Thank you and for my closing act I’ll imitate a monkey. :D

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    23 januari 2008 om 23:19

    voortschrijdend

    Login om te reageren
  26. smoke zegt

    23 januari 2008 om 23:27

    Voor de hardcore fans is er altijd behoefte aan meer pk’s. De markt is zeer klein, maar de reclame/promotie die er bij komt kijken is veel belangrijker. Dit is toch het visitekaartje voor de performanceafdeling van de fabrikant. Iedereen kent per slot van rekening de pk-kanonnen en ze zijn er altijd voor wie het nooit genoeg kan zijn.

    Misschien dat de grote fabrikanten in de toekomst een tweesporenbeleid gaan voeren: ten eerste wel nog steeds krachtige sedans en tourings leveren, maar ten tweede een meer racy, lichtgewicht, extremere modellijn er naast.

    Hierdoor kunnen de traditionele personenwagenfabrikanten die het nu niet qua pk’s, maar wel qua gewicht en lichtvoetigheid moeten afleggen tegen de puurdere sportwagens een extremere, compromisloze auto neerzetten die het ook de supercars het leven zuur kan maken.

    Er is in principe geld en know-how genoeg. Daarnaast zijn de meest extreme, belachelijk dure wagens zijn toch allemaal in no-time verkocht aan mensen met te veel geld. (zie bijv de Reventón)

    In dat opzicht ben ik benieuwd hoe mainstream of juist compromisloos de uitwerking van het BMW CS Concept zal worden.

    Login om te reageren
  27. bob zegt

    23 januari 2008 om 23:30

    Als ze nou eens een AMG kunnen bouwer die zuinigere en schoner is dan een Land Rover Defender .. kijk .. dan zijn we tenminste goed bezig.

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    23 januari 2008 om 23:58

    Wordt het Diesel of Hybride? Of beide?..
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/16/amg-diesel-of-hybride

    Login om te reageren
  29. smoke zegt

    24 januari 2008 om 00:20

    @bob

    Als mijn Seat 1.2 vier in lijn nou eens meer pk’s zou hebben dan de Ferrari 430 scuderia en ik pas na 1000 km kon gaan tanken….kijk…dan zou Seat goed bezig zijn!

    @autobloggel

    Voor Mercedes eerst diesel (bluetec), later misschien een diesel-hybride, als de besparing de moeite waard is en de hoge ontwikkelingskosten van bluetec er een beetje uit zijn. Verder een benzine-hybride gekoppeld aan een DiesOtto. 5 liter per 100 km uit een S-klasse? Geen probleem :p

    AMG kan hybride-auto’s vast wel in een stoer jasje verkopen. Ik denk alleen dat alle accu’s e.d. achterin of onder de auto moeten. Met een 6,2 liter AMG zal er wel niet veel ruimte zijn!

    Pure speculatie natuurlijk.

    Login om te reageren
  30. Bas zegt

    24 januari 2008 om 00:31

    EINDELIJK!!!! Een autotuner die het heeft begrepen, het was lang wachten maar eindelijk is er een wijze man of vrouw geweest die zich plotseling het al oude boekje van Rupsje nooit genoeg begrepen heeft en ter harte heeft genomen.
    Misschien dat het dan toch nog ooit goed komt op deze wereld. Eerste aanzet is er iniedergeval en dat geeft hoop. Dikke vette 2 duimen omhoog voor AMG!!

    Login om te reageren
  31. RScosworth zegt

    24 januari 2008 om 00:45

    Is dat emissie-gezever dan toch nog ergens goed voor. Laat al die German tanks maar lekker op dieet gaan!

    Login om te reageren
  32. SimonMc zegt

    24 januari 2008 om 01:12

    Van mij niet gelaten dat ze stoppen met de pk wedloop, zolang ze in de toekomst wat meer letten op gewichtsverlies.

    Ik zie het al voor me.Binnen 5 jaar : C63 amg : 457 pk, maar ipv 1730 kg, 1500 kg!

    Nou ja, een mens mag dromen nietwaar?

    Login om te reageren
  33. R. Lestat & Dr. Waflo zegt

    24 januari 2008 om 03:38

    Daar komt Mercedes laat achter dat het uiterlijk van een auto er wel toe doet; de B-Klasse is te lelijk om zonder handschoenen aan te raken…

    Login om te reageren
  34. thomas zegt

    24 januari 2008 om 07:58

    Nouw ik hoop dat het genoeg vermogen heeft om de kinderen naar school te brengen.

    Login om te reageren
  35. rider zegt

    24 januari 2008 om 08:11

    @ ary; het is die umwelt.

    leuk hoor dat de RS6 580pk heeft maar hij moet ook dik 2 ton metaal in beweging brengen. hij is qua specifiek vermogen niet zo gek veel krachtiger dan de M en AMG modellen.
    maar ja waar gaat het heen? denk wel dat de volgende generatie ongeveer hetzelfde vermogen zal hebben maar lichter worden. ook de premium fabrikanten gaan hun top modellen lichter maken om aan de Co2 discussie te mogen deelnemen. de M5 touring kan makkelijk 100kg lichter. hetzelfde geldt ook voor de AMG modellen en de RS modellen. al deze fabrikanten gaan zich zeker weten ook meer met directe inspuiting bezig houden en andere moderne brandstof en uitstootverlagende technieken. ja de klant wil dik 500pk, maar de wereld wil een zuinigere en minder milieubelastende modellen.
    audi heeft eigenlijk altijd al qua vermogen vooraan gelopen. konden ze ook wel want zij presenteerden hun RS modellen altijd pas nadat de concurrentie ze hadden gepresenteerd. BMW kwam met de M5 (E39?)met 400pk, audi bracht de RS6 met 450pk, mercedes hun E55amg met 478pk, audi weer met de RS6Plus met 480pk. nu ook weer. BMW M5 met 507pk, mercedes E63AMG met 514pk, audi met 580pk. hij blijft daarmee het opperhoofd qua PK’s want ook de Caddy CTS-V heeft “maar” 550pk.
    alleen de RS4 modellen lopen niet mee. BMW M3 420pk, Merc C63AMG 457pk, Audi RS4 420pk. Maar ze waren wel weer de eerste die er een hoogtoerige V8 inhingen. (ja mercedes AMG was eerder met een V8 in deze klasse maar dat was een old school, dus geen hoogtoerige machine met maar 306pk)

    stopt de PK wedloop hiermee? ik heb mijn twijfels. fabrikanten willen elkaar altijd aftroeven. sneller, sterker, luxer. maar helaas ook steeds zwaarder. het zou mooi zijn als hun volgende doel inderdaad gewichtsreductie zou zijn met behoud van het vermogen.

    Login om te reageren
  36. Racer X zegt

    24 januari 2008 om 08:46

    Zodra de Duitse modellen flink op een dieet worden gezet hoeft er voor mijn part niet meer vermogen in.

    De Audi RS6 slaat wat dat betreft alles; een zogenaamde sportwagen van dik twee ton? Bij een spy-vid hoorde (en zag) je gewoon hoe hard de banden gemarteld werden onder dat belachelijke gewicht.

    Hetzelfde geldt trouwens voor de nieuwe M3 (en de rest in zijn klasse overigens…). Ik vind het een hele strakke wagen, maar in vergelijking met het oude model is hij toch een stukje zwaarder, dat zou eigenlijk niet mogen. CSL komt u maar!

    Dan zou je haast zeggen dat Porsche heel goed bezig is. Auto’s die niet boven de 1500 kg uitkomen en waarvan het verbruik ook nog alleszins meevalt (behalve de Cayenne, maar da’s geen Porsche).

    Login om te reageren
  37. 3-serie zegt

    24 januari 2008 om 10:11

    Leg er gewoon en bi-fuel benzine/waterstof motor in. Is wat prijzig, maar daar hebben AMG klanten geen probleem mee

    Login om te reageren
  38. majinstar zegt

    24 januari 2008 om 10:28

    Kwaliteit boven kwantiteit.

    Mercedes boven Audi.

    Login om te reageren
  39. TIMO zegt

    24 januari 2008 om 10:44

    met andere woorden, mercedes gaat de verkeerde kant op

    Login om te reageren
  40. Frank zegt

    24 januari 2008 om 10:55

    Het gaat met die PK’s gewoon nergens over.
    Natuurkunde hou je niet tegen, 2025 kilo met een snelheid van pak ‘m beet 160 KM per uur een bocht doorjagen is nou eenmaal anders dan 1200 kilo met dezelfde snelheid een bocht doorjagen. Hoe goed je remmen en onderstel ook is, voorwaartse massa blijft voorwaartse massa. Ik zou any time een RS6 op een circuit (Want daar is de RS6 toch voor gemaakt blijkbaar) met een ongeblazen 2 liter aandurven.

    Als iemand het gewoon leuk vindt om 580PK te hebben moet ie lekker zijn gang gaan, maar de combinaties van vooral de Duitsers verliezen elke proportie PK/Gewicht. Als mercedes een minder krachtige auto zou maken die 350 kilo minder zou wegen pakt ie de RS6 in.

    Ik heb helaas nog niet in de RS6 gereden, wel in het laatste type S6… mij doet het helemaal niks, je trapt het gas en je wordt gelanceerd maar bochten zijn geen pretje, je vergist je best snel in de snelheid die je hebt en dan merk je pas hoe zwaar die auto is.

    Login om te reageren
  41. Turbopaultje zegt

    24 januari 2008 om 12:33

    Gewichtsreduktie is de enige, juiste weg. Daar dit echter een complexe, dure
    manier is om een betere performance te verkrijgen, kiezen de meeste fabrikanten toch de makkelijke weg……………..

    Login om te reageren
  42. Dev zegt

    24 januari 2008 om 12:54

    Ik denk dat deze uitspraak een beetje een schijnbeweging is, maar vooruit, ik laat me verleiden.

    Het is een goede uitspraak, want als je eenmaal motoren aan het bouwen bent, zo krachtig dat ze versnellingsbakken kapot trekken, is het wellicht beter om de aandacht ergens anders aan te besteden.

    Login om te reageren
  43. SC.DNM.1995 zegt

    24 januari 2008 om 13:00

    Slaat nergens op, ze kunnen zeker niet hoger. De AMG is dé snelle mercedes, daar moet veel pk in zitten. Tuurlijk moet het interieur ook in orde zijn, maar je koopt een AMG voor de motor.

    Login om te reageren
  44. Silverarrow zegt

    24 januari 2008 om 13:37

    Tsja, geen slechte zaak. De vermogens die nu in een sedan als de C- of E-klasse worden gelepeld zijn niet echt kinderachtig, maar tegelijkertijd bijna noodzakelijk. Wat namelijk ook niet uit het oog mag worden verloren (denk ik) is dat simpele hatchbacks zoals een R32, S3 of Impreza tegenwoordig ook al vermogens van rond de 250/300 pk hebben. En als jij dan in je AMG, M of RS auto zit, wil je natuurlijk bij een stoplicht sprintje niet het onderspit delven tegen deze “speelgoedauto’s”.

    Login om te reageren
  45. SimonMc zegt

    24 januari 2008 om 17:28

    Weet je wat het is?Mensen zijn “cijfergeil”.
    De ene zegt: mijn auto heeft 200, de andere zegt de mijne heeft 300 pk enz.

    Als men een auto uitbrengt met minder pk dan de concurrentie, klinkt dat niet stoer.En welke mensen vinden veel pk’s stoer?Mensen die er niets van kennen.

    Iemand die er iets van kent, kijkt naar meer dan dat.Bv de pk-gewichtsverhouding, die veel interessanter is.

    Maarja, hoor je de mensen al zeggen: “mijn auto heeft zoveel pk per kg”.
    Ik zou het doen :)

    Login om te reageren
  46. Barry330cd zegt

    24 januari 2008 om 18:39

    Eindelijk een fabrikant die het aandurft om de weg die BMW met de CSL is ingeslagen en Porsche met haar GT modellen, te volgen. Geloof me dat iedere coureur hetzelfde zal beamen. Als je echt hard door bochten heen wilt gaan, dan wil je zo min mogelijk massa hoeven meeslepen.
    Daarom zal een RS 6 met al zijn PK’s nooit een fijne racer zijn. Als snelweg express wel, maar dat is een M5 met 507 PK ook en de E63 AMG idem. Dus onderscheiden op gewicht en handling is de enige zinvolle manier.

    Login om te reageren
  47. bob zegt

    24 januari 2008 om 19:33

    Bob’s auto heeft maar 182pk … maar kan op veel meer plaatsen komen dan een AMG.

    Login om te reageren
  48. sacha zegt

    25 januari 2008 om 02:13

    @Bob: Zeker weten?

    Login om te reageren
  49. Mairsil zegt

    25 januari 2008 om 10:36

    @SimonMc

    Ik ook hoor. Ik zit wel eens te kijken naar wat een leuke ‘nieuwe’ betaalbare tweedehands auto zou zijn, maar ik wil er in elk geval wel op vooruit gaan qua power/weight ratio. En dat blijkt nog best lastig met een ~10.000 euro budget en een huidige auto met 96W/kg vermogen. Dat haal je bijna alleen maar met echt oude auto’s (vorige eeuw), en da’s ook weer geen vooruitgang :)

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 januari 2008 om 14:40

    Hulde

    Login om te reageren
  51. TheEdge zegt

    25 januari 2008 om 15:56

    Gelukkig dat AMG 612 PKaa in de aanbieding heeft! Is dat een audi in mn spiegel?

    Login om te reageren
  52. SimonMc zegt

    25 januari 2008 om 16:03

    @Barry330cd: ja inderdaad je hebt gelijk.
    Dit goede voorbeeld heeft bmw vooral gegeven met de nieuwe M3 die drastisch veel lichter is dan de vorige generatie M3 !

    Ow nee wacht…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North