• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Antas V8 door Faralli & Mazzanti

Auteur: autoblogger, gepost 17 april 2006 om 12:08 – 23 Reacties

Antas V8 voorkant


Over een paar dagen start de Top Marques autoshow in Monaco, mensen met genoeg kapitaal kunnen daar rustig op zoek naar een nieuw speeltje. Aanwezigen zijn oa een Donkervoort RS, een Castagna Milano, de Saleen S7 en de Caparo T1. Een nieuwkomer is de Antas V8…

Zoals Leblogauto schrijft doen de nostalgisch ogende afbeeldingen van de Antas V8 denken aan een combinatie van Bugatti, Morgan en Maserati. Dat laatste kan kloppen want de wagen zal gebaseerd zijn op een Maser. Er is verder nog weinig te vinden over dit model van Walter Faralli en Luca Mazzanti, onder de kap zit uiteraard een V8 maar voor de volledige specs moeten nog even wachten…
Antas V8 achterkant
Antas V8 boven
Antas V8 binnenkant

Ook interessant!

  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

faralli-mazzanti, Supercars

Vorig bericht: « Nissan GT-R in 2008 in Amerika
Volgend bericht: Fiat vs Ferrari vs F1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. koen zegt

    17 april 2006 om 12:16

    mooie auto!!

    Login om te reageren
  2. autoliefhebber zegt

    17 april 2006 om 12:24

    Wat een gedrocht! Alleen van boven oogt-ie wel mooi.

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    17 april 2006 om 12:31

    de neus is heel geslaagd :-) de rest tjah zoals bij die verklote rols

    Login om te reageren
  4. koen zegt

    17 april 2006 om 12:45

    en ik vind de voorkant wel iets weg hebbe van een bentley continental gt

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    17 april 2006 om 12:52

    mij doet de voorkant een beetje denken aan een wiesman

    Login om te reageren
  6. autoliefhebber zegt

    17 april 2006 om 13:04

    De vooruit doet mij denken aan een SRV-wagen met die ruitewissers.

    Login om te reageren
  7. bram zegt

    17 april 2006 om 13:42

    http://www.classicdriver.de/upload/images/magazin/week_25_00_01/car_pop01.jpg

    de bugatti atlantique.

    Login om te reageren
  8. autoliefhebber zegt

    17 april 2006 om 14:13

    @Bram, De Antas vind ik een behoorlijke belediging voor de Bugatti.

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    17 april 2006 om 15:26

    Dat hartje in de grill, argh! Die popnagles als bij de bugatti is slecht gejat, die achterlichten passen niet en de stijlelemanten van Marcos zijn ook slecht gejat.

    Login om te reageren
  10. joep zegt

    17 april 2006 om 15:37

    @ejay, idd. Een hoop verschillende mooie elementen, maken bij elkaar nog geen mooie auto. Beetje wanstaltig allemaal.

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    17 april 2006 om 16:31

    appart…kan ie vliegen?! de wielen vind ik verder veeeel te klein, als bij een kart haast.

    Login om te reageren
  12. Stefan zegt

    17 april 2006 om 17:27

    Vliegen zou em wel interessanter maken;) Ben benieuwd naar de specs…

    Login om te reageren
  13. bastiaan zegt

    17 april 2006 om 17:29

    tis gwoon een soort ruimteschip van de aiens
    :-P

    Login om te reageren
  14. Sven zegt

    17 april 2006 om 17:52

    @Bram, u was mij voor :) Ik denk dat er daar nog maar 3 meer van rijden.

    Login om te reageren
  15. Stylez zegt

    18 april 2006 om 01:37

    Wiesman/TVR voorkant en een Bugatti Atlantique achterkant, erg lelijk van buiten.
    Interieur is wel erg mooi trouwens…

    Login om te reageren
  16. mastermind zegt

    18 april 2006 om 09:38

    TVR VS batmobile. Die vin aan de achterkant was werkelijk te veel van het goede. Voor de rest lijkt het me wel een
    leuk autotje maar hij is net iets te onrealistisch zeg maar.

    Login om te reageren
  17. JeffreyG zegt

    18 april 2006 om 16:02

    voorkant is iets TVR
    maar de achterkant is wel van hunzelf… helaas
    wat is die lelijk zeg met die vin

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    18 april 2006 om 20:26

    Meer plaatjes: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/fotoshows/antas_v8_gt.109685.htm

    Login om te reageren
  19. iemand zegt

    20 april 2006 om 14:01

    echt een pracht van een auto (h)

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    20 april 2006 om 14:08

    Uit het volledige persbericht:

    Lugnano-based Faralli & Mazzanti auto is now at the point of departure for new projects, such as the new Antas V8 GT, the first “Berlinetta” created in their workshops. It is completely inspired by the philosophy and material used in the “special series” cars of the past: the body, for example, is made of aluminium and completely built by hand. It will be presented in public for the first time at the Grimaldi Forum in Monaco, on the occasion of the opening of the ‘Top Marques Monaco’ exhibition which brings together under one roof all the most famous, exclusive, prestigious and desirable automotive brands.

    Antas is driven by a 310bhp V8 Maserati engine fed by carburettors and endowed with a pleasing elasticity of power, which gives the ‘driver’ the sensation of ’true’ steering typical of the great touring cars of the past. Maximum speed is claimed to be ‘above’ 270km/h. Exterior features include a flush-fitting petrol inlet flap set into the rear screen, which is evoked by past Le Mans racing cars, hand-crafted and embossed sill protection plates, distinctive roof-mounted wipers that clear a split front windscreen, a riveted bonnet with fasteners that has been modelled on the famous Maserati Barchetta of the 1950s, a tailgate-mounted tailfin that incorporates a television camera, while the car’s badges are made out of gold and silver, fashioned by Goldsmith Tonino Camilli di Orvieto.

    Inside, the cockpit is finished in soft, sumptuous hand-sewn brown leather, that offers the driver maximum comfort. Detailing interior features include a roof-mounted protected ignition flick switch and engine starter button, a dashboard LCD screen for the rear mounted visibility camera, and continuing the use of precious metals, an individually-numbered identification plate made out of silver.

    The technical basis of this prototype derives directly from Italian grand touring cars of the 1960’s. The frame is a steel box adequately reinforced and modified, on which was mounted the model of tubes and sheet metal structure supported on the hand-moulded aluminium frame welded individually to the various components. Preparation and sanding were then done by the expert hands of artisans who prepared the body for painting, for which the best products of the recent generation are used.

    Login om te reageren
  21. Marc zegt

    19 april 2007 om 22:01

    Die ruggenwervel hadden ze weg mogen laten.. Maar net als de Wiesmann of (ik kan niet meer op de naam komen, hoe erg is dat…) vind ik het klassieke design met moderne technieken erg mooi en geslaagd! :D Prachtig

    Login om te reageren
  22. TLM zegt

    19 april 2007 om 22:54

    De voor kant vind ik erg mooi, die ruggegraat mogen ze wel weg laten en die velgen mogen ook wel anders!!

    Login om te reageren
  23. VonStroke zegt

    3 maart 2008 om 11:25

    Leuk Pagani Zonda-stuur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North