• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arden MINI Equipe

Auteur: Wouter, gepost 26 juni 2009 om 09:26 – 24 Reacties

Afbeelding Arden MINI EquipeAfbeelding Arden MINI EquipeAfbeelding Arden MINI EquipeAfbeelding Arden MINI EquipeAfbeelding Arden MINI Equipe

Arden MINI AM1 Equipe
Alsof je MINI bij MINI zelf niet genoeg kan personaliseren, toch heeft Arden bedacht dat de wereld zit te wachten extra aanpassingen voor het kleine premium mobiel. Eerlijk is eerlijk, de Arden MINI Equipe is wel fraai geworden.

In het interieur gebruikt Arden heel fraai leer in een two-tone ontwerp. De meeste onderdelen van het interieur zijn nu overtrokken met het fraaie leer. Aan de voorzijde prijkt een fraaie grille die met de hand is gemaakt uit RVS en chroom. Ook het onderstel bleef niet ongemoeid: de ophanging werd met 30 mm verlaagd. De 18″ lichtmetalen wielen zijn extreem licht: ze wegen slechts 6,9 kilogram.

Voor wat meer pit kreeg het motorblok nieuwe elektronica, een nieuwe intercooler en een compleet RVS sportuitlaatsysteem. Daardoor stijgt het vermogen met 40 pk en het koppel met 50 nm. Welke auto als basis nam vermeldt Arden overigens niet, maar dat zal vermoedelijk de 175 pk sterke Cooper S zijn.

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, MINI, tuning

Vorig bericht: « Tata geeft even geen geld meer uit
Volgend bericht: Nog een teaser van de Bentley Grand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gnermo zegt

    26 juni 2009 om 09:29

    Ziet er fraai uit :)

    Login om te reageren
  2. erce zegt

    26 juni 2009 om 09:30

    Heel erg mooi, zoals een mini in de showroom had moeten staan. Wat gaat dat kosten?

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    26 juni 2009 om 09:34

    ding is duur, niet groot, niet praktisch

    toch zou ik stiekem er één willen voor “erbij”

    Login om te reageren
  4. tijn zegt

    26 juni 2009 om 09:38

    Alleen de Mini cooper S heeft die intake in de motorkap, en 40 pk op de JCW versie lijkt me stug …

    Login om te reageren
  5. GeoBem007 zegt

    26 juni 2009 om 09:42

    Kan ook goe zijn dat ze als basis de JCW hebben genomen (211pk). Ben vooral erg fan van het volleder interieur en de alcantara accenten (dakhemel, kofferklep, ..)

    De velgen moet ik eens beter bekijken, maar ben nooit fan geweest van zulk type.
    Wel netjes, dat gewicht.
    Hier zal ook wel een erg fraai prijskaartje aan hangen..

    Login om te reageren
  6. GeoBem007 zegt

    26 juni 2009 om 09:43

    tijn: Nee hoor.. De JCW heeft een andere turbo en nog een paar motorische wijzigingen. Mijn broer heeft de zijne laten chippen en komt op zo’n 250pk uit. Dus zeker haalbaar, ook op de JCW!

    Login om te reageren
  7. Joustra zegt

    26 juni 2009 om 09:45

    +40 op de works lijkt me ook erg stug..

    Login om te reageren
  8. Sjappoo zegt

    26 juni 2009 om 09:50

    Er is altijd meer uit die blokken te halen dan er fabriek af word gedaan.

    Maar of het allemaal goed is voor de motor… maar bij zo’n tuning bedrijf mag je verwachten dat alles nog redelijk binnen de perken blijft toch?!

    Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    26 juni 2009 om 10:12

    Cooper S gechiptuned naar 215pk neem ik aan, makkelijkst voor de luie tuners van tegenwoordig.

    Login om te reageren
  10. The_12oach zegt

    26 juni 2009 om 10:19

    @GeoBem007

    De Mini gebruikt gewoon een supercharger en dat is op de JCW niet anders, zoals ik het van jua nou komt het “wikipedia” begrijp is het precies dezelfde.

    Based on the John Cooper Works Challenge car, it is a version with higher output engine, and BMW’s Dynamic Traction Control and Dynamic Stability Control.

    Engine is rated 211 PS (208 hp/155 kW) and 260 N·m (192 lb·ft), achieved by reducing compression ratio to 10.0:1, and increasing boost from the Cooper S’ 0.9 bar to 1.3 bar.[14]

    The Mini Cooper body model is called John Cooper Works Hatchback, while the Mini Clubman body model is called John Cooper Works Clubman. Both cars achieve the same EPA fuel economy ratings as their Cooper S counterparts.[15]

    Login om te reageren
  11. The_12oach zegt

    26 juni 2009 om 10:20

    nou vergeet ik alleen te zeggen,

    wat een leuk ding blijft die mini ook, zal alleen nog steeds te prijzig zijn.

    Login om te reageren
  12. Vanquish zegt

    26 juni 2009 om 10:35

    Het uiterlijk van een standaard S vind ik mooier dan dit. Het interieur is wél héél gaaf!

    Login om te reageren
  13. Peugeot Driver zegt

    26 juni 2009 om 10:35

    Om verwarring te voorkomen:

    De 1e generatie “new Mini” is voorzien van een mechanische compressor. de 2e generatie, waar bovenstaande versie op is gebaseerd, beschikt over een turbo.

    Een turbo geblazen motor is relatief eenvoudig te chippen idd, of het de levensduur etc ten goede komt is ten 2e. Maar ach… boeiend! Gas geven! :-)

    Login om te reageren
  14. The_12oach zegt

    26 juni 2009 om 10:59

    Oh nou, dan ben ik verkeerd dus :oops:

    Maar vind die auto veel gaver met zn supercharger

    Login om te reageren
  15. GeoBem007 zegt

    26 juni 2009 om 11:25

    The_12oach: Heb zelf een MINI, mijn broer is verkoper van MINI en mijn vader heeft een Clubman S.
    Ik wéét gewoon dat het
    1) Turbo geblazen motoren zijn, makkelijk pk’s te winnen met chippen dus.
    2) De JCW een andere turbo heeft (ander bestelnummer ed)
    3) De gewone Cooper S gemakkelijk naar 210-220pk te chippen valt, de JCW gemakkelijk naar 240+
    4) Het erg fijne wagens zijn om mee te rijden en zo’n gechipte JCW gaat als een trein!

    Login om te reageren
  16. CrazyHenkie zegt

    26 juni 2009 om 11:27

    Wow, dat interieur :O en die grille vind ik verbazingwekkend genoeg ook mooi! Wss omdat ze de bumpers zelf ongemoeid hebben gelaten, en enkel de grille in de bumper voor/achter hebben aangepast. Het zal idd z´n prijs hebben, maar dan heb je ook écht wat!

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    26 juni 2009 om 11:45

    Zo… dat interieur… ongelofelijk mooi bekleed zeg! Wat kost dat? Kijk naar de details… zelfs de stuurkolom afdekking is bekleed met alcantara. Erg gaaf.

    Alleen jammer dat ze de klassieke klok hebben genomen. Had die met dat schermpje er in genomen. Heb je ook de navi en de dvd e.d. mooi in het dashboard. I.C.E. is toch wel belangrijk in een “veredelde” auto…

    Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    26 juni 2009 om 11:56

    Toch bedenk ik mij net, wat het gewicht betreft scheelt het denk ik niks. Wat ze aan de wielen e.d. winnen, plakken ze binnen aan leer en alcantara er weer bij… ;)

    Login om te reageren
  19. M-lover zegt

    26 juni 2009 om 12:34

    ferm autotje… heb de nieuwe mini altijd al een mooie bak gevonden, jammer dat het voortractie is vind ik, anders had ik er zeker eentje!

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    26 juni 2009 om 13:10

    Zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    26 juni 2009 om 13:31

    Zeker weten dat dit van Arden is? Heb je niet verkeerd gelezen wouter? Is het echt niet de Mini by Rolls Royce? :P

    Login om te reageren
  22. Onehp zegt

    26 juni 2009 om 13:32

    Mooie én (echt) lichte velgen… zal wel duur zijn….

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    26 juni 2009 om 16:08

    Ik zit met een dillema. Ik zou willen zeggen “smaakvol” maar kan dat door trauma’s uit het verleden niet opbrengen bij een Arden product.

    Wil je ook zo’n trauma, klik dan hier: http://www.autoblog.nl/archive/tag/arden

    Login om te reageren
  24. KippieKnaus zegt

    27 juni 2009 om 14:48

    Wat is dat enorme ronde onding in het dashboard? Ik vind het van buiten we leuk maar dat dashboard is toch wel een fail. Die uitlaten aan de achterkant zijn eigenlijk ook iets té.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North