
De Range Rover Sport is eigenlijk zijn naam niet meer waardig. We wachten daarom met spanning op de Range Rover met Aston Martin V12, maar het blijft verdacht stil. Gelukkig hebben we nog tunerts, en in het bijzonder het Duitse Arden. Deze had al eens het vermogen van de Range weten op te krikken naar 480pk, maar doet daar nu nog eens 40pk bovenop!
De AR6 heeft in totaal dus de beschikking over 520pk, met een max koppel van 680Nm. Hiermee gaat de SUV op 22-inch sloffen van 0-100 in 6,1 seconden. De topsnelheid ligt rond de 270km/u… Ja, doe mij die maar!
6,1? mijn god wat “traag”…. een Cherokee SRT8 doet het in 5,0 seconden met “slechts 425pk en 570Nm. Hoe zwaar is dit ding??? 3 ton?
Ik vind hem wel mooi.
Het is wel wat te laag voor een jeep.
maar zit zeker toch wel lucht vering in?
:diepediepezuchtsmily:
En nog steeds is dat niet goed genoeg om de strijd aan te gaan met de Cayenne Turbo S. Máár: met zo’n Range Rover Sport zónder spoilers maar met onderhuidse tuning ben je wel stijvoller bezig dan met een Cayenne Turbo S.
ziet er mooi uit, maar alleen al het gedacht om met een verlaagde SUV op laagprofielbanden te rijden… busje komt zo ?
prachtige prestaties, maar waarom maken al die tuners van die lelijke bupmerkits? ook bij deze RR arden weer, die 4 uitlaten gepropt in twee van die te kleine gaten in de (oerlelijke) achterbumper. dit kan toch veel mooier!
Toch blijft mijn favoriete SUV nog steeds de porsche cayenne turbo S.
Arden besteed inderdaad meer tijd aan de looks dan aan het gewicht…
Ik moet zeggen dat ik een RR Sport wel heel classy eruit vind zien. Classier dan mijn eigen X5 en alle andere SUV´s. Ik ga hem echter toch inruilen tegen de nieuwe X5 want die zit er weer heerlijk uit!
Dit is gewoon veel te bruut, geen verfijning en stijl. Gewoon een dikke assobak, nu zijn er al veel combinaties in autoland maar een jeep sportprestaties en looks aanmeten vind ik gewoon erover.
dit is bruut maar maakt het nu noggesophistikeerd en het komt in de buurt van de turbo s+ en de LM002
tune je civic type R lichtelijk en je bent sneller weg dan deze bullebak,
nah… ik blijf me verzetten tegen dit soort getune :/
Absoluut hoerig.
Ik ben het met bram eens, het tunen van zulke auto’s gaat nergens om ook al ziet het er mooi uit als ik een snelle auto wil koop ik toch geen range rover.
Idd, een Range Rover is echt om te pimpen. Maar als ik het geld zou hebben om een extra sportwagen te kopen dan wist ik het wel. De standaard Sport uit voering is perfect, Ik heb namelijk 2x zelf kunnen ondervinden bij zo’n Range Rover All wheel driving experience
Als je een SUV wilt met 500pk of meer neem dan deze. ;)
http://www.audi.nl/index/home/over_audi/nieuws/nieuws_detail/0,9258,23586_D0Lnl,00.html
Ook al is het een diesel, hij stamt direct af van de dieselmotor uit de R10.
Misschien is dat van m’n vorige comment wel een artikeltje waard.;)
Sorry ik zie net dat er een artikel over is geweest, sorry.
Mogguh zapp;) We hadden zelfs een primeur over de Audi Q7 V12 TDI…
Nu nog even de diesel wat opwaarderen (waarom heeftie maar 1 turbo ipv 2) en je komt nog een beetje behoorlijk mee, zonder de V8 diesel te moeten kopen.
Voor de liefhebbers: Jeremy Clarkson heeft nog wat te zeggen over de Overfinch Range Rover SuperSport
LOL @jeremy: Indeed, “Style should be left to the Italians”
the best looking suv.
Mijn sti-tje heeft bijna 200pk minder en is wel bijna 2 sec sneller op de 100.. denk ook dat ik toch snel 2 x zo hard door een bocht ga en heb ook 4×4… Misschien kom ik zelfs nog verder in het terrein………. en begrijp me niet verkeerd want ik ben een echte Land Rover fan maar wel eentje waarmee ik lekker in het terrein kan spelen…
van alle bodykits vind ik de standaard versie nog wel de mooiste!
wreed mooie auto en waanzinnige (voor zo’n auto zeker) prestaties, en het gewicht? tja het is al een stevige jongen en arden heeft de gewoonte hun auto’s binnenin zo luxueus mogelijk te maken, dus dat helpt ook al niet. in ieder geval zalige wagen!! maar eerlijk, welke gek gaat met zo een container op wielen 520 pk nodig hebben om je kinderen naar school te brebgen?