• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arden RR Sport AR6: nog meer vermogen

Auteur: autoblogger, gepost 18 september 2006 om 22:01 – 25 Reacties

Arden Range Rover Sport

De Range Rover Sport is eigenlijk zijn naam niet meer waardig. We wachten daarom met spanning op de Range Rover met Aston Martin V12, maar het blijft verdacht stil. Gelukkig hebben we nog tunerts, en in het bijzonder het Duitse Arden. Deze had al eens het vermogen van de Range weten op te krikken naar 480pk, maar doet daar nu nog eens 40pk bovenop!


De AR6 heeft in totaal dus de beschikking over 520pk, met een max koppel van 680Nm. Hiermee gaat de SUV op 22-inch sloffen van 0-100 in 6,1 seconden. De topsnelheid ligt rond de 270km/u… Ja, doe mij die maar!

Arden Range Rover Sport front

Arden Range Rover Sport front

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, range-rover, SUV, tuning

Vorig bericht: « Snelheidsafhankelijke drempels
Volgend bericht: Ford wil Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    18 september 2006 om 22:07

    6,1? mijn god wat “traag”…. een Cherokee SRT8 doet het in 5,0 seconden met “slechts 425pk en 570Nm. Hoe zwaar is dit ding??? 3 ton?

    Login om te reageren
  2. Mc_PaRtS zegt

    18 september 2006 om 22:07

    Ik vind hem wel mooi.
    Het is wel wat te laag voor een jeep.
    maar zit zeker toch wel lucht vering in?

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    18 september 2006 om 22:14

    :diepediepezuchtsmily:

    Login om te reageren
  4. Mr. R zegt

    18 september 2006 om 22:17

    En nog steeds is dat niet goed genoeg om de strijd aan te gaan met de Cayenne Turbo S. Máár: met zo’n Range Rover Sport zónder spoilers maar met onderhuidse tuning ben je wel stijvoller bezig dan met een Cayenne Turbo S.

    Login om te reageren
  5. Cuore sportivo zegt

    18 september 2006 om 22:20

    ziet er mooi uit, maar alleen al het gedacht om met een verlaagde SUV op laagprofielbanden te rijden… busje komt zo ?

    Login om te reageren
  6. slk55 amg zegt

    18 september 2006 om 22:22

    prachtige prestaties, maar waarom maken al die tuners van die lelijke bupmerkits? ook bij deze RR arden weer, die 4 uitlaten gepropt in twee van die te kleine gaten in de (oerlelijke) achterbumper. dit kan toch veel mooier!

    Toch blijft mijn favoriete SUV nog steeds de porsche cayenne turbo S.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    18 september 2006 om 22:26

    Arden besteed inderdaad meer tijd aan de looks dan aan het gewicht…

    Login om te reageren
  8. Nee! Die andere Rick zegt

    18 september 2006 om 22:46

    Ik moet zeggen dat ik een RR Sport wel heel classy eruit vind zien. Classier dan mijn eigen X5 en alle andere SUV´s. Ik ga hem echter toch inruilen tegen de nieuwe X5 want die zit er weer heerlijk uit!

    Login om te reageren
  9. ashton zegt

    18 september 2006 om 23:15

    Dit is gewoon veel te bruut, geen verfijning en stijl. Gewoon een dikke assobak, nu zijn er al veel combinaties in autoland maar een jeep sportprestaties en looks aanmeten vind ik gewoon erover.

    Login om te reageren
  10. Florijn zegt

    19 september 2006 om 00:37

    dit is bruut maar maakt het nu noggesophistikeerd en het komt in de buurt van de turbo s+ en de LM002

    Login om te reageren
  11. Bram zegt

    19 september 2006 om 07:47

    tune je civic type R lichtelijk en je bent sneller weg dan deze bullebak,
    nah… ik blijf me verzetten tegen dit soort getune :/

    Login om te reageren
  12. Chroombumper zegt

    19 september 2006 om 08:19

    Absoluut hoerig.

    Login om te reageren
  13. V_Freddy zegt

    19 september 2006 om 09:02

    Ik ben het met bram eens, het tunen van zulke auto’s gaat nergens om ook al ziet het er mooi uit als ik een snelle auto wil koop ik toch geen range rover.

    Login om te reageren
  14. June zegt

    19 september 2006 om 11:47

    Idd, een Range Rover is echt om te pimpen. Maar als ik het geld zou hebben om een extra sportwagen te kopen dan wist ik het wel. De standaard Sport uit voering is perfect, Ik heb namelijk 2x zelf kunnen ondervinden bij zo’n Range Rover All wheel driving experience

    Login om te reageren
  15. zapp zegt

    19 september 2006 om 12:02

    Als je een SUV wilt met 500pk of meer neem dan deze. ;)
    http://www.audi.nl/index/home/over_audi/nieuws/nieuws_detail/0,9258,23586_D0Lnl,00.html
    Ook al is het een diesel, hij stamt direct af van de dieselmotor uit de R10.

    Login om te reageren
  16. zapp zegt

    19 september 2006 om 12:04

    Misschien is dat van m’n vorige comment wel een artikeltje waard.;)

    Login om te reageren
  17. zapp zegt

    19 september 2006 om 12:09

    Sorry ik zie net dat er een artikel over is geweest, sorry.

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    19 september 2006 om 12:19

    Mogguh zapp;) We hadden zelfs een primeur over de Audi Q7 V12 TDI…

    Login om te reageren
  19. Mark zegt

    19 september 2006 om 14:52

    Nu nog even de diesel wat opwaarderen (waarom heeftie maar 1 turbo ipv 2) en je komt nog een beetje behoorlijk mee, zonder de V8 diesel te moeten kopen.

    Login om te reageren
  20. sacha zegt

    19 september 2006 om 15:38

    Voor de liefhebbers: Jeremy Clarkson heeft nog wat te zeggen over de Overfinch Range Rover SuperSport

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    19 september 2006 om 15:48

    LOL @jeremy: Indeed, “Style should be left to the Italians”

    Login om te reageren
  22. silasse zegt

    19 september 2006 om 17:55

    the best looking suv.

    Login om te reageren
  23. Trevor zegt

    20 september 2006 om 10:56

    Mijn sti-tje heeft bijna 200pk minder en is wel bijna 2 sec sneller op de 100.. denk ook dat ik toch snel 2 x zo hard door een bocht ga en heb ook 4×4… Misschien kom ik zelfs nog verder in het terrein………. en begrijp me niet verkeerd want ik ben een echte Land Rover fan maar wel eentje waarmee ik lekker in het terrein kan spelen…

    Login om te reageren
  24. C30CDIAMG zegt

    23 september 2006 om 19:35

    van alle bodykits vind ik de standaard versie nog wel de mooiste!

    Login om te reageren
  25. cuore sportivo de tweede zegt

    1 oktober 2006 om 20:11

    wreed mooie auto en waanzinnige (voor zo’n auto zeker) prestaties, en het gewicht? tja het is al een stevige jongen en arden heeft de gewoonte hun auto’s binnenin zo luxueus mogelijk te maken, dus dat helpt ook al niet. in ieder geval zalige wagen!! maar eerlijk, welke gek gaat met zo een container op wielen 520 pk nodig hebben om je kinderen naar school te brebgen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North