Ariel Ace: Britse furie op twee wielen

Auteur: , 30 Reacties

Ben je in de positie om veel geld stuk te slaan op een motor, en zoek je wat exclusiefs? Dan heeft Ariel wat voor je. Dit is hun eerste motorfiets, die naar de naam Ace luistert.

Evenals de Atom is de Ace voornamelijk opgebouwd uit Honda-componenten. Het hart van de motor is een bullige, 175 pk sterke watergekoelde 1.237cc V4 uit de VFR1200 en in de wielen zitten forse remschijven die harder bijten dan Suarez. Hier omheen zit bijkans nog meer frame dan op een Atom, en tegenover de Britse media laat het concern zich ontvallen dat bespoke het toverwoord is bij de Ace.

Ariel Ace detail

Elke motor moet aansluiten bij de individuele wensen van de klant, waarbij onder andere gespeeld kan worden met de zadels, handvatten, uitlaten, tankinhoud, en ga zo maar door. Ook kan de klant kiezen uit een tweetal frontjes: met de radicale looks van een ‘girder fork’, of met een meer conventionele telescoopvork.

Vanaf januari 2015 wil Ariel, dat zijn project onlangs op deze manier aankondigde, tussen de 100 en 150 Smoking Ace’s per jaar produceren. Mocht een MV Agusta niet helemaal in je straatje passen maar een exclusieve Brit wel, dan is dit wellicht een optie. Britse prijzen beginnen bij 20.000 GBP, omgerekend zo’n 25.000 euro, morgen toont Ariel zijn nieuwe aanwas op het Goodwood Festival of Speed.



30 reacties

heb ooit op een VFR1200 gereden en moet zeggen dat het blok echt fantastisch is. Bakken koppel! vind het voor de rest geen bijzondere brommer, doe mij maar een Speed Triple als het dan toch engels moet zijn..
Triumph ftw! Maar een testritje op deze Ariel zou ik ook niet afslaan :)
@rnej: Maar dan wel de facelift van de eerste serie aub! De huidige vind ik erg algemeen gestyled.
@E34M5Touring: facelift eerste serie? welke is dat? T309, T509, T955, 955i of de 1050? ;)

mijn favo is de 2008-2010. heb op ’t moment een T509 (1997-1999, Mission impossible 2 komt ‘ie in voor.. voor de beeldvorming)
@rnej: Ja zo ver rijkt mijn kennis niet ;). Heb net ff gekeken en wat blijkt, we hebben dezelfde favoriet :). Die kont vind ik mooier dan jouw serie (no offence). Gewoon een brute fiets, geweldige styling vind ik. In your face motor.
@E34M5Touring: whehe ;-) none taken, ik vind de 1050 ook mooier dan de T509, maar het budget was er niet. hij gaat er ooit wel komen.

hij rijdt ook zo alstie eruit ziet… hard door de bochten, enorme acceleratie.. en het geluid is beestachtig. (3cilinder!)
@rnej: Ik heb een hele korte proefrit mogen maken (nog geen rijbewijs). Erg gaaf, goeie sound en lekkere zit als je wat langer bent vind ik. Vond ik echt opvallend, best gedrongen motor maar kwam prima weg!
@rnej: http://www.triumphchepassione.com/ecommerce/image/cache/hp-corse-hydroform-triumph-speed-triple-2011-(4)-600×600.jpg

Zo graag!!
@E34M5Touring: mijn favoriet, de matzwarte 2008:

http://dangsr.com/images/bike/motogp2011a.jpg

en idd, topfiets voor de grotere rijder, ik ben 1m90 en zit prima op dat ding. nog nooit een motor met betere remmen gereden btw, die dure ducs zullen ’t nog wel beter doen, maar deze brembo’s zijn ook briljant!
Zijn er eigenlijk veel motorrijders op Autoblog?
@Dimitriej:

Ik vermoed van wel, veel mensen hier houden van alles waar benzine ingaat.. Hier iig eentje!
@EJS: Ik vond het wel leuk om een motorberichtje te lezen op AB, vandaar mijn vraag. Ik ben zelf ook fervent motorrijder dus van mij mogen dit soort berichten wel vaker. ;)
Is afhankelijk van de zin die de blogger erin heeft, aangezien we onze eigen content bepalen. Ik hou zelf ook van motoren, vandaar deze post.
@sir_smokalot: Dan zou ik zeggen.. Continue.
@EJS: hier nog eentje. Auto, motor, boot en zelfs een paar heli-lessen gehad: fun/prijs gehalte was echter te laag.
@Dimitriej:

Aanwezig
@Dimitriej: Check! Hier ook eentje
@Dimitriej: yep
@Dimitriej: voorlopig motorrijder op rust wegens tijdgebrek, maar als ik terug tijd heb om m’n Guzzi V50 van ’82 terug op te maken…
Een fijn motorblok, weet ik uit ervaring, maar van de styling wordt ik niet warm..

Zou dan toch liever een (ook lelijke) VFR 1200 F dct rijden..
@EJS: weet niet of ik die VFR1200F liever heb… zit niet lekker als je lang bent, stuurt zwaar… en de snelheidssensatie is maar mwoh.. ondanks de 175 pk.

de vfr1200X crosstourer is een stuk leuker imho, op koppel getuned blok, komt leuk van z’n plek :)
Jammer dat het design weer door Bertus Staigerpaip gedaan is.
Lekkert, zou er bijna van naar de dealert lopen, oh wacht dit is zonder belasting ? euh…
Verbaast me dat er geen anti-tweewielerreacties in de trant van: ‘dit is toch AUTOblog?’. Vooral mee doorgaan!
@flatsbats: ergens ‘bij staan’
Tja Ariel is wel een naam die vroeger prachtige motorfietsen voortbracht, en dit is voor het huidige Ariel dan ook zeker geen verkeerd begin
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Langst de andere kant Ariel mag dan wel een historische naam zijn, die heeft te weinig eigen karakter.
Ik wil maar zeggen een brough superior kan je niet uitbrengen als naked racemachien op basis van een gifgroene kawa, en een vincent kan geen tamme scooters gaan lopen produceren.
Maar met ariel kan je zowat alles doen.
Is het gewicht eigenlijk al bekend van deze motor?
Naked bikes zijn doorgaans niet zo mijn ding, maar deze ziet er toch wel erg goed uit.
A U T O B L O G heet dit toch???? Wat doen die motoren hier dan?????

Straks worden de uitputtingsverschijnselen van Rene Froger hier ook besproken, omdat hij toevallig autoliefhebber is.

AUTOBLOG houd je maar gewoon bij AUTO’S. Das al lastig zat.
BST wieletjes, Öhlins vorkie zit er op die rode. Dat is alleen al voor meer dan 5k aan opties.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).