• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin bevestigt productie van Cygnet

Auteur: autoblogger, gepost 11 oktober 2010 om 14:57 – 42 Reacties

Aston Martin Cygnet in Amsterdam
Aston Martin heeft vandaag kunnen bevestigen dat de Cygnet stadsauto in 2011 in productie zal gaan bij het Gaydon hoofdkantoor in Warwickshire, geheel volgens verwachting.

De Cygnet Concept zagen we voor het eerst in Geneve, begin dit jaar. Het is een Toyota iQ, maar dan met leer en begeerlijke logootjes. Maar waarom, zo hoor ik je denken? Na bijna een eeuw van prachtige sportwagens komen ze met dit stukje non-performance… Why? Topman Ulrich Bez gaf eerder drie hoofdredenen. Er wordt immers verwacht wordt dat dit hippe stadswaggie goed zal zijn voor 50 procent(!) van alle verkochte Aston’s. Dat zal de CO2 uitstoot van het merk een flink stuk omlaag brengen. Om vervolgens in 2013 een elektrische variant op de markt te brengen, to be continued!

Ook interessant!

  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Cygnet

Vorig bericht: « Hoe meer geluidsoverlast, hoe meer kans op hartaanval
Volgend bericht: Dealer crasht Corvette en geeft em zo terug [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Apache zegt

    11 oktober 2010 om 15:01

    Of gewoon rijke mensen willen ook een auto om het stad mee in te kunnen zonder in een gedateerde smart of onnozele mini te moeten rijden, maar wel met kwaliteit en de standaards die ze gewend zijn. Denk ik

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      11 oktober 2010 om 15:03

      @Apache:
      Rolls-Royce was toch ook bezig met de Mini?

      Login om te reageren
      • Apache zegt

        11 oktober 2010 om 15:11

        @RickB:
        @MLTB:

        Het is gewoon dat de mini een autootje is waar zowat 50% van de stadsseutjes mee rijden. De andere helft doet de BMW 1-serie in het zwart. Ik denk niet dat mensen die zich willen onderscheiden zich daarmee willen identificeren en terecht. Die Aston Martin is gewoon humor :p en heeft toch een hoog Louis Vuittongehalte ;) Ik weet wel welke ik zou nemen hoor. (na de Volvo C30 dan).

        Login om te reageren
        • York zegt

          11 oktober 2010 om 15:41

          @Apache: Praat voor jezelf… de MINI en de 1 reeks hebben toevallig allebei een super goede wegligging dus wat is daar mis mee?

          Login om te reageren
          • Prisma zegt

            11 oktober 2010 om 22:29

            @York: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=FK2UK4IF

            Bestuurders fout, klein ongeval, geen zijdelinkse airbags op het standaard model dit terwijl de Cygnet en de IQ dit wel bevatten. Rust in Vrede Sanne.

            Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    11 oktober 2010 om 15:05

    Foute iQ tjoening.

    Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    11 oktober 2010 om 15:06

    @Apache,

    Mini lijkt me kwaliteit genoeg.. En je bedoeld gewoon dat ze een auto’tje willen hebben om te patsen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 oktober 2010 om 12:58

      @MLTB: Is een Aston niet altijd een auto om mee te patsen? Past perfect in het gamma dus…

      Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    11 oktober 2010 om 15:10

    Je kon hem toch alleen bestellen i.c.m. een andere Aston Martin? Dan verwachten ze dus dat alle Aston-kopers er een Cygnet bij nemen, anders kom je niet aan die 50%. Meerdere Cygnets kopen lijkt me ook niet logisch. Maar goed, wie ben ik om te bepalen wat logisch is en wat niet. Ik kan niet eens een Aston Martin betalen, laat staan een of meerdere Cygnets erbij. ;)

    Login om te reageren
    • Apache zegt

      11 oktober 2010 om 15:15

      @Citrofiel:

      50% van de afzet per jaar dat de Cygnet in productie is. Dus ook Aston-martinklanten uit het verleden mogen er eentje. Stel nu dat ze hem 4 jaar aanbieden, dan is dat een volle productie van 50% x 4 ofwel 2 jaar. Verdeeld onder alle Aston-eigenaren van de laatste 20 jaar en de komende 4 jaar is dat dus zeg maar… met de recente en toekomstige volumegroei van Aston erbij gerekend… zo’n erg ruwe schatting van 15% à 20% van de Aston Martinklanten?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        11 oktober 2010 om 15:26

        @Apache: Gossie, hoe kan ik dat over het hoofd zien. Het was exclusief voor AM-eigenaren, niet AM-kopers… :roll:

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          11 oktober 2010 om 15:50

          @Citrofiel: dat voorbehoud hebben ze inmiddels al laten varen. Iedereen mag straks een Cygnet kopen. Al zouden Aston Martin eigenaren wel voorrang krijgen.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            11 oktober 2010 om 15:56

            @robbie: Oh… Dan is dat ding eigenlijk helemaal niet exclusief meer. Gewoon een duur stadswagentje… Zonde.

            Login om te reageren
          • Laue zegt

            11 oktober 2010 om 16:23

            @robbie:
            Serieus? schande!

            Login om te reageren
  5. Pixed zegt

    11 oktober 2010 om 15:15

    Omdat dit gewoonweg beter past om net voor de schoolpoort op het zebrapad te gaan parkeren ipv een logge Range Rover, M-Klasse, X5, Q7, enz…

    Login om te reageren
  6. birdboy zegt

    11 oktober 2010 om 15:21

    Verschrikkelijke merk afbreuk.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    11 oktober 2010 om 15:26

    Gaan ze de Aston kopers verplichten een Cygnet te bestellen bij de aanschaf van een échte Aston? Dan is die 50% wel haalbaar

    Login om te reageren
  8. Gregorius zegt

    11 oktober 2010 om 15:30

    Dus waarschijnlijk kan je er als AM eigenaar wel winst op maken! Ze zullen best schaars zijn.

    Login om te reageren
  9. jortie zegt

    11 oktober 2010 om 15:36

    dit is puur om in de toekomst geen am te moeten gaan maken zonder brute v12 of v8 deze omgebouwde iq stoot minder dan de door de eu gewenste 125 g/km dus dan kan je am weer wat meer uitstoten zodat je gemiddeld op 125 uitkomt dus eigenlijk gewoon slim

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    11 oktober 2010 om 16:08

    Afvoeren die handel… Zou hetzelfde zijn of Ferrari bouwt een Fiat Panda met een paardje op. Het past gewoon niet. Toch wel slim bedacht om niet te moeten prutsen aan hun degelijke wagens voor de C02-reductie.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 oktober 2010 om 13:01

      @xilver: Al eens in een Panda gezeten? En al eens in een iQ gezeten? Een wereld van verschil jongen. iQ is premium, maar dan met Toyota-badge. Panda is gewoon een goedkoop autootje zoals Chevy Matiz e.d.

      Login om te reageren
  11. KaCh1ng zegt

    11 oktober 2010 om 16:15

    wrs belachelijk duur , meer dan een mini ofz! geef mij mr een JCW voor stad :)

    Login om te reageren
  12. mercedesje zegt

    11 oktober 2010 om 16:16

    en jaguar met de x-ketten en benley en rols-roys en maybac allemaal bezig met van die auto’s

    Login om te reageren
  13. Bumer zegt

    11 oktober 2010 om 16:26

    Goh, leuk nieuws… voor de mensen met een Aston Martin alleen… :|

    Login om te reageren
  14. Svenska Aeroplan AB zegt

    11 oktober 2010 om 16:38

    Dit is gewoon rete-slim, en mensen die echt voor een Aston kijken snappen dat…

    Waarschijnlijk is het voor Aston goedkoper om iedere ‘echte-Aston-koper’ zo’n waggie cadeau te doen, dan om helemaal niks te doen. De boetes die ze dan krijgen voor overschrijding van x gemiddelde CO2 uitstoot van het merk zijn blijkbaar fors!

    Nogmaals: briljante actie! En gaan we zeker meer zien bij andere merken.

    Login om te reageren
  15. maschoemaker zegt

    11 oktober 2010 om 16:42

    Was het niet de bedoeling dat deze auto samen met een echte Aston verkocht wordt ‘als gratis weggevertje’. Vandaar de 50% verkoop en zo inderdaad drastistische vermindering CO2.
    Reteslim van AM natuurlijk! :)
    Jammer alleen van de kansloze EU regel…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 oktober 2010 om 16:44

      @maschoemaker: @Svenska Aeroplan AB: @Bumer: Zie de comment van robbie op 11-10-2010 om 15:50.

      @robbie: Misschien handig om even in het artikel te zetten, aangezien zoveel mensen nu nog denken wat ik dacht. ;)

      Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    11 oktober 2010 om 18:04

    Filmpje: http://www.autojunk.nl/2010/10/aston-martin-cygnet-design

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      11 oktober 2010 om 18:46

      @autoblogger:
      Heb nog nooit zoveel marketing gezeik gehoord in één filmpje ;)

      Login om te reageren
  17. DeltaHFan zegt

    11 oktober 2010 om 18:22

    Autootje zou ik nooit in willen rijden.
    maar die foto in Nederland ziet er stoer uit.

    Login om te reageren
  18. duckje zegt

    11 oktober 2010 om 20:03

    nee toch!
    menen ze dit?
    dit zou gewoon niet mogen!

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    11 oktober 2010 om 20:48

    Ik kan er nog altijd niet bij… Een Toyota met een Aston Martin Badge… :s

    Login om te reageren
  20. Jippie zegt

    11 oktober 2010 om 22:15

    Volgens mij wordt hier de merknaam Aston Martin gesloopt.

    Login om te reageren
  21. Golf 2.0 FSI zegt

    11 oktober 2010 om 22:26

    De Toyota versie is toch al overpriced, zet er dan maar een Aston-Martin badge op.
    Jammer dat dit model niet exclusief voor AM is gemaakt, dan waren de reacties waarschijnlijk milder geweest.
    En jammer van die achterlichten, past niet bij het ontwerp. Verder wel een kek karretje.

    Login om te reageren
  22. ReMcO zegt

    12 oktober 2010 om 03:18

    Jezus wat een lelijk ding zeg, !!! Hoe bedoel je ik verneuk de image van het merk !

    Login om te reageren
  23. Eric zegt

    12 oktober 2010 om 10:24

    Wanneer volgen Ferrari met de Fiat 500 en Lamborghine met de Audi A1-varianten? Dat heb je als Europa idiote beslissingen opleggen. Zulke topmerken moeten gewoon vrij gestelt worden!!!

    Login om te reageren
  24. DeltaCycles zegt

    12 oktober 2010 om 10:54

    Dit is dus serieus nieuws? Ik dacht dat ik naar een gemodde smart zat te kijken. Wat een merk afbreuk.. Auw.

    Login om te reageren
  25. AlwinH zegt

    12 oktober 2010 om 11:44

    Grappig, die opmerkingen over “doet afbreuk aan het imago van het merk”.

    Waarom hoor je dat nou nooit over Mercedes of Audi of BMW?
    Doet daar de A-klasse, de A1 of de 1-Series afbreuk aan de coolness van een SLS, een R8 of een M6? Nee toch?

    Ik heb zelf 2 van die britse apparaten, en ik heb totaal geen problemen met de Cygnet.
    Doet voor mij niks af aan de coolness van een V12 Vantage :-)

    Wie weet koop ik er zelf wel 1, gewoon voor de boodschappen, of voor de zaak.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 oktober 2010 om 13:03

      @AlwinH: Dat hoorde je vroeger wel eens, bij de lancering van de A-klasse. Maar nu steeds minder. Mensen zijn het gewoon geworden dat luxe-merken steds kleinere modellen lanceren.

      Login om te reageren
    • DeltaCycles zegt

      12 oktober 2010 om 17:02

      @AlwinH:

      Zoals in de comments ook al eerder vermeld word is het voor de Aston Martin eigenaar inderdaad een geinig ding. Voor ons minder gezegende ;) totaal overbodig.

      Login om te reageren
    • Piebe Post zegt

      13 oktober 2010 om 00:57

      @AlwinH: Heb jij twee Astons? Leuk joh! Plaats er ééns een foto’tje van op Auto Junk! Met jezelf erop terwijl je de krant van morgen vasthoudt en een voetbal op de passagiersstoel.

      Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    12 oktober 2010 om 19:03

    Wat een zielig ding… Lelijk ook nog, met een Toyota motor? Echt ga weg… Wat een kansloze Aston! Dit haalt gewoon het complete merk naar beneden:(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North