
Zit de tijd van F1-veteraan Fernando Alonso er al op, of ziet Aston Martin nog toekomst in de Spanjaard?
Er is niet een leeftijd waarbij je als F1-coureur met pensioen móét gaan, maar de richtlijn is vaak dat je ergens in je dertiger jaren, vaak vroeger dan later, ermee kapt. Sebastian Vettel was bijvoorbeeld slechts 35 toen hij aankondigde dat hij ermee ging kappen, maar met vijftien actieve jaren, vier titels, een carrière bij Ferrari en daarna nog een klein staartje bij Aston Martin, heb je het dan toch over een flinke loopbaan.
Fernando Alonso
De carrière van Fernando Alonso voelt dan toch een beetje alsof je op je 90ste nog een negen-tot-vijf-baan hebt. Zijn wereldtitels stammen uit 2005 en 2006, inmiddels bijna twintig jaar geleden. En nog is hij volop bezig. Als 42-jarige veteraan is hij nog actief als de teamgenoot van Lance Stroll bij Aston Martin. Vorig seizoen liet hij zien dat hij met een beetje snelle auto nog echt goede dingen kan neerzetten. Een soort ultimatum: is Alonso over zijn houdbaarheidsdatum heen, of vertrouw je hem nog als de perfecte Minister van Defensie?
Bijgetekend
Met een ietwat dubieuze aankondiging dankzij het woord ‘re-signed’ (wat je zou kunnen lezen als resigned oftewel ontslag aanbieden) weten we nu wat Aston Martin heeft gekozen: Fernando Alonso blijft. Hij tekent een contract tot en met 2026. Nou zijn contracten niet altijd zo bindend als je denkt, maar Alonso lijkt wel het type ‘zo lang het nog gaat’ te zijn. Grote kans dus dat hij gewoon die twee jaar nog uitzit en zelfs dan is een pensioen nog niet zeker.
Zo lang Lawrence Stroll de grote baas blijft van Aston Martin verwachten we ook dat zoon Lance nergens heen gaat. Een vrijwel zekere toekomst dus voor de coureurs van het Engelse F1-team. Ook wel eens lekker: het zou namelijk best kunnen dat de switch van Hamilton in 2025 wel eens voor een stoelendans gaat zorgen.





Ik verwacht dat Aston Martin nog een serieus team gaat worden waar rekening mee gehouden moet gaan worden, zeker als er straks Honda Power gebruikt gaat worden.
Zolang Stroll junior daar een stoeltje bezet houdt zullen het ook op de langere termijn geen serieuze WK contenders zijn.
Niet als constructeur. Alonso heeft vorig seizoen laten zien dat ie nog steeds top is!
Als constructeur heb je ook een “sterke” tweede coureur nodig om serieus potten te breken. Lance is dat niet. Die heeft imo überhaupt niets te zoeken in F1.
Wat een wanvertoning die knul, dat die gast zich niet kapotschaamt. En dan ook nog nonchalant roepen dat ‘ie eigenlijk liever gaat tennissen. Fair enough, papa Stroll betaalt wel en wie betaalt bepaalt, maar dat team werkt kneiterhard en ziet elke keer weer hoe Stroll slechte resultaten boekt als hij hem al niet in de muur parkeert.
Weer een troefkaart minder voor Horner.
waarschijnlijk was dat geen optie, lijkt mij niet dat ze Alonso en max in 1 team doen. Eb max gaat niet weg dus houdt het op.
Ik denk stiekem dat die komende stoelendans heel erg mee gaat vallen voor volgend jaar. Ik vermoed dat Verstappen en Perez ook blijven waar ze nu zitten en dat Sainz naar Sauber gaat om alvast het team te leren kennen voor als het Audi wordt.
GP2 engine!!#*!1
Wel mooi dit nieuws, hij doet niets liever dan racen