• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin One-77 wint Concorso d’Eleganza, Villa d’Este

Auteur: robbie, gepost 27 april 2009 om 13:51 – 45 Reacties

Aston Martin One-77 Villa d'Este
We wisten al dat de Aston Martin One-77 afgelopen weekend in Villa d’Este zijn debuut beleefde op het Concorso d’Eleganza. En nu blijkt dat de jury (net als de meeste van jullie) zwaar onder de indruk waren. En dus won de One-77 de Design Award voor Concept Cars and Prototypes.

In totaal deden er 8 auto’s meer in die klasse, maar de Aston Martin won ruimschoots. De One-77 kreeg namelijk maar liefst 30% van de stemmen. Kan jij je een beetje vinden in deze overwinning? Of ben je van mening dat de One-77 onterecht heeft gewonnen? Ik zag in de comments namelijk nogal wat vergelijkingen voorbij komen met een Chrysler concept car en zelfs Peugeot werd er aan de haren bij gesleept.

Aston Martin One-77 wins top design award at the Concorso d’Eleganza, Villa d’Este

Gaydon, Warwickshire 26 April 2009. At its world debut this weekend, the Aston Martin One-77 has won the Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars and Prototypes on the shores of Lake Como, Italy.

Following the Geneva Auto Salon in March, where the technical illustration was first shown, the rolling chassis has since been completed by hand into the first car presented at Villa d’Este this weekend.

At its first public unveiling in the perfect setting of the Grand Hotel Villa d’Este, the first complete One-77 was on show. Visiting public were invited to cast their vote for the best concept and prototype. Among eight entries from around the world, the Aston Martin One-77 was voted the best in class, eclipsing the competition with more than 30% of the total votes.

Admiring crowds viewed One-77 in its entirety for the first time. The car was showcased complete with running powertrain and the never seen before, fully hand-crafted interior.

Aston Martin Chief Executive, Dr Ulrich Bez said: “Embodying everything Aston Martin stands for; the One-77 has proven itself as the most desirable automotive art form at its premiere today.

“We have achieved a new level of design and craftsmanship which has been clearly recognised by the public here in the homeland of design at Villa d’Este.”

Aston Martin Design Director, Marek Reichman said: “To win this award at its first showing is a testament to the Aston Martin team and the original concept. Winning here today has proven One-77 as a benchmark in automotive design.”

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, one-77, villa-este

Vorig bericht: « Eindelijk officieel! Fiat Sedici facelift
Volgend bericht: Benzine en diesel auto’s verboden in Noorwegen vanaf 2015? »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    27 april 2009 om 13:52

    Verdiend! Echt een superbrute auto!

    Login om te reageren
  2. Peter zegt

    27 april 2009 om 14:02

    Superbruut, karaktervol en agressief maar absoluut niet elegant. Om te oordelen of het een terechte winnaar is moeten we wel weten welke de andere deelnemers aan het concour zijn.

    Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    27 april 2009 om 14:06

    Lelijk hok… de neus klopt niet. De heuplijn is disproportioneel en de spiegels zijn net voelsprieten…

    Over het interieur heb ik het dan maar niet.

    Login om te reageren
  4. ferrari zegt

    27 april 2009 om 14:11

    welke waren die andere 7 concept cars? kan nu niks vergelijken! maar die Aston heeft wel heel veel vreselijk mooie details! prachtig handwerk en doordachte constructie tot in het kleinste detail! alleen het design is in mijn ogen niet zo goed gelukt als bij de DBS/DB9, en dan met name de neus. de achterkant is gewoon erg gespierd en bruut. dat straalt echt kracht uit.

    Login om te reageren
  5. Edman zegt

    27 april 2009 om 14:15

    Die One-77 is een meesterwerk. Staat een heel stuk over in de nieuwe Top Gear. Als ik zoveel geld had, dan had ik ‘m besteld. Ik bedoel, dit is toch veel mooier dan een Bugatti?

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    27 april 2009 om 14:18

    Ik verschiet er zelf van dat ik dit zeg maar een Infiniti had moeten winnen! De Infiniti Essence is zoveel mooier dan deze gepimpte Aston. Dit is denk ik typisch zo’n auto waarvan verwacht wordt dat je hem mooi vindt, net zoals bij de Veyron. Dat is bij mij dus niet het geval. En dat interieur is al helemaal om van te huilen. (sinds wanneer is een stuur vierkant?) Iets wat bij de Veyron dan weer niet het geval is. Dat valt best te pruimen.

    Login om te reageren
  7. JagUar zegt

    27 april 2009 om 14:20

    Op zich een mooie auto. Best gedurfd voor Aston, die meestal nette (beschaafde) modellen uit brengt.

    De zijkant is even wennen, maar de voor- en achterkant + het interieur is zeker wel mijn smaak. Dan nog die 700PK 7.3L V12 motor.

    Wat waren de andere 7 auto’s in de klasse waar deze Aston Martin in heeft gewonnen?

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    27 april 2009 om 14:23

    Ik vind het persoonlijk een schitterende auto. Hij is echt goed gelukt, ook al zijn er zijn minpunten, maar heeft elke auto dat niet?
    @VonStroke:Ik begrijp dat je iets tegen auto’s hebt die zoveel in de publiciteit staan. Heb ik ook. De R8 is voor mij dan ook zo’n geval. Deze auto heeft hetzelfde principe in de media, maar voor mij doet het echte karakter van deze auto de media-aandacht weer teniet.
    De Veyron vond ik trouwens ook allesbehalve mooi, en de meeste autoleken zeiden direct: Hoe kun je die nou niet mooi vinden? Hij kan 407!
    Alsof dat uitmaakt…

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    27 april 2009 om 14:23

    De auto is mooi maar wordt volledig overschaduwd door zijn idiote prijs. Een prijs die op geen enkele manier te rechtvaardigen is. Een Veyron kost zoveel omdat die de grenzen heeft verlegd, daar zit jaren onderzoek en ontwikkeling in. Die auto heeft grenzen verlegd, goed daar hoef ik verder niet over uit te breiden. Deze One-77? Hij lijkt op de rest van de Astons, heeft ongeveer dezelfde motor, is niet schokkend snel. Langzaam zelfs als men hem vergelijkt met zijn prijsgenoten. Dus waarom kost hij dan 1 miljoen ex.?
    Het doet me denken aan de 8C, daar zaten ze ook te twijfelen hoe ze hem in de markt moesten zetten, duur, gelimiteerd, ongelimiteerd, betaalbaar etc. Uiteindelijk werd het relatief goedkoop en gelimiteerd, daar betaal je voor prestaties en exclusiviteit niet teveel.

    De One-77 is niet veel bijzonders naast z’n mooie uiterlijk en het lijkt erop dat voor het eerst in de geschiedenis van het merk, de boekhouders de zeggenschap hebben.

    Login om te reageren
  10. Peter zegt

    27 april 2009 om 14:26

    hier is de deel nemerslijst, geen foto’s echter

    http://www.concorsodeleganzavilladeste.com/en/2009_participants_concept.php

    Login om te reageren
  11. Antoon zegt

    27 april 2009 om 14:29

    Andere auto’s waren de:
    Fisker Karma S
    Rinspeed IChange
    Mindset
    Morgan Aero Supersports
    Infiniti Essence
    Peranza Z One
    Stile Bertone Mantide

    Over de One-77 wil ik geen woorden vuilmaken.

    Login om te reageren
  12. Vinny_93 zegt

    27 april 2009 om 14:29

    @JPM: Ik denk dat je hier ook vooral voor het “premium”gebeuren betaalt. Het moet duurder dan een DBS, want het is beter. Het moet duurder dan een Koeni, want het is bekender. Ga zo maar even door.

    Login om te reageren
  13. Alfisti zegt

    27 april 2009 om 14:31

    Ehh, “zeeeer apart”…

    Front = Lelijk (3)
    Side = Kan er mee door (5,5)
    Back = Redelijk leuk (8)

    Average Rating: 5,5
    Afgerond wordt dat: 6

    Wil ik een One-77? Nee, zeker niet voor het geld dat AM ervoor vraagt. Doe mij maar een DBS

    Login om te reageren
  14. frank zegt

    27 april 2009 om 14:36

    Trofeo Automobile Club di Como
    To the car driven from farthest away
    Bentley, 8 Litre, Sportsman Coupé Gurney Nutting, 1931, Frans van Haren (NL)

    Login om te reageren
  15. JPM zegt

    27 april 2009 om 14:37

    @ Vinny 93

    Ja maar er is een verschil tussen een DBS van 350.000 of deze one-77 die incl. belasting uit gaat komen op 1.600.000. 5x zo duur is hij, waar slaat dat op? Een Enzo kostte ruim 900.000 en die was toch echt vrij bijzonder wat prestaties betreft. Sorry maar de prijs is op geen enkele manier te verantwoorden.

    Login om te reageren
  16. Peter zegt

    27 april 2009 om 14:37

    Na wat opzoekwerk moet ik concluderen dat de Aston Martin, de Infiniti en de Peranza (Zagato) behoorlijk op elkaar lijken en dat de Aston hiervan wel de extreemste maar niet de mooiste is.

    Login om te reageren
  17. Jipino zegt

    27 april 2009 om 14:39

    @ Vinny_93:
    Elke auto heeft minpunten, maar bij Aston Martin is het uiterlijk wel een van de belangrijkste punten, als het niet het belangrijkste punt is. En ik vind dat deze auto niet zo mooi is, hij mist ook de elegantie van een Aston Martin.

    Login om te reageren
  18. Ferdinand1 zegt

    27 april 2009 om 14:39

    Als dat lijstje van Antoon klopt dan had de Infiniti wat mij betreft mogen winnen. Deze Aston kan ik niet mooi noemen. Wel bruut en appart….maar daar houd het ook op.

    Login om te reageren
  19. de jos zegt

    27 april 2009 om 14:41

    op zich een mooie auto, maar het design wijkt te weinig af van bijv. een db9/dbs. Toch zeker gezien de prijs, +- 1,7 millioen dollar?!?

    technisch is deze echter wel een wereld van verschil. In de laatste EVO magazine staat een reportage over de one-77.

    Login om te reageren
  20. Vinny_93 zegt

    27 april 2009 om 14:45

    Alles wat Jipino hierna zegt kan niet serieus in acht worden genomen.

    Login om te reageren
  21. Jipino zegt

    27 april 2009 om 14:57

    @ Vinny_93:
    Hoe oud ben je? 16?
    Als je geen argumenten hebt, kun je ook gewoon niks zeggen, in plaats van je te gedragen als iemand van 3 jaar.

    Login om te reageren
  22. MichielS zegt

    27 april 2009 om 15:16

    Ik denk 15, aangezien hij ’93’ in zijn naam heeft staan. Argumenteren is waarschijnlijk erg moeilijk op die leeftijd.

    Ik vind deze Aston heel erg apart. Ik wil me nog niet uitlaten of ik deze auto mooi of lelijk vind. Ik wil hem eigenlijk wel eens in het echt bekijken. Zo vind ik de Bugatti Veyron in het echt veel mooier dan op de foto’s en zo kan ik wel heel veel auto’s opnoemen waarvoor hetzelfde geldt.
    Het feit dat deze auto heel erg exclusief is gestyled rechtvaardigt de prijs. Alle 77 exemplaren zijn verkocht, what do I have to say more?

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    27 april 2009 om 15:22

    Och, God, er is iemand ouder en meteen heeft Vinny geen recht van spreken meer.

    Ik heb die knaap meer logischer posts zien maken dan een groot deel mensen die zichzelf zo volwassen vinden.

    Maar, nee, hij komt uit ’93 dus kan ‘ie geen gelijk hebben, hm?

    Sukkels.

    On topic: One-77 is geil. Veel te duur, daar heeft JPM wel gelijk in, maar uiterlijk wel een fap-fap mobiel. Wijkt ook genoeg af van huidige AM’s om aparter te zijn, want die modellenreeks begon ook aardig op elkaar te lijken.

    Login om te reageren
  24. Arnoud zegt

    27 april 2009 om 15:39

    Ik vind de One-77 juist waaaanzinnig mooi! Die details die door sommigen minder gewaardeerd worden maken ‘m juist zo speciaal. Het is een duidelijk herkenbare Aston Martin, maar zoveel gewaagder! Briljante move.
    Het is als een stel sexy zusjes in een stijlvolle avondjurk, alleen heeft de één een split tot net boven de knie (DBS) en de ander een split tot net onder de heup (One-77). Wie kies je? :P

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    27 april 2009 om 15:44

    Prachtig, heel erg verdiend!
    Superdesign i.c.m. een veel te geile motorisering/aandrijflijn en een pareltje van een interieur!
    Gewoon 1000 procent supercar!
    [Bijna Veyron-specs dus ;) ]

    Login om te reageren
  26. Mao zegt

    27 april 2009 om 15:46

    @JPM

    Duizend keer liever De Enzo , dan dit, met een dremel bewerkte dbs met SLR roosters, bah. De Enzo is ook wel een van mn favorieten :)
    Een knap staaltje techniek iit dit hok. Meer downforce dan bvb de 599XX ,
    1 centrale ECU voor alles, motor, versnbak, aerodynamica etc etc.

    Enzo, Veyron, GTR dat zijn kleine technische wondertjes.

    Dit is gewoon makkelijk veel geld binnen harken zelfde als bij de Reventon.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    27 april 2009 om 15:49

    De Aston Martin-magie doet het hem weer. Dat vleugje elegantie dat Aston Martin erin heeft te verwerken leidt zo af van de voor een Aston teleurstellende rest, dat hij toch nog kon winnen.

    @ Jipino; Op de manier waarop jij het verwoordt, kan ik me erin vinden.

    Login om te reageren
  28. Mao zegt

    27 april 2009 om 15:50

    @Original_Arnoud

    Dan ga ik zeker voor Italiaans temperament

    Login om te reageren
  29. Oscar zegt

    27 april 2009 om 16:22

    Ik vind een DBS veel mooier. en van de auto’s die meededen om de prijs vind ik de Infiniti Essence het mooist. De Aston Martin One-77 is wat mij betreft overbodig. Maargoed smaken verschillen.

    Login om te reageren
  30. spykerboy zegt

    27 april 2009 om 16:31

    deze auto is focking lelijk!! wat zijn de andere trouwens?? ik zou zelfs nog een tata nano over deze bak kiezen, gedver wat lelijk, die motor kap is net een BBQ!!!

    Login om te reageren
  31. Vinny_93 zegt

    27 april 2009 om 17:03

    @bozewolf:thnx, maar het was als grapje bedoeld. Jipino zei namelijk al dat hij mij zou dissen op een eerdere post, alleen deze diss kwam er niet door. Waarom is een raadsel.
    Ik ben toch wel 16, gezien ik op 21 maart 1993 geboren ben. Weet je dat ook weer.

    Login om te reageren
  32. Vinny_93 zegt

    27 april 2009 om 17:05

    @spykerboy:lees eerst de rest even.

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    27 april 2009 om 17:24


    You’ve got to be making that shit up…
    As for the Aston: geen Ian Callum? Geen verleiding! :mrgreen: Hij is mooi, maar het wordt afwachten om een echt beeld te kunnen scheppen over de auto (looks is niet alles).

    Login om te reageren
  34. TimoBac zegt

    27 april 2009 om 17:34

    en terecht! Prachtige auto,, beetje prijzig alleen

    Login om te reageren
  35. SPK zegt

    27 april 2009 om 17:38

    Ik denk wel verdient, het is een super mooie auto iig, maar ik weet niet welke er nog meer mee deden.

    Login om te reageren
  36. W115 zegt

    27 april 2009 om 17:48

    Slim van Aston Martin, dom van Chrysler, Chrysler kan goede publiciteit goed gebruiken, vooral op dit moment. Maar de One77 is wel een mooi elegante machine :D

    Login om te reageren
  37. Mardec zegt

    27 april 2009 om 18:17

    @ Vla

    Idd, als de citroën gt meedeed won hij garanti. Enorm mooie auto.

    De one77 kan mij ook wel bekoren. Al vond ik hem de eerste keer dat ik hem zag spuuglelijk.

    Login om te reageren
  38. Peter zegt

    27 april 2009 om 19:01

    Hij is bruut en een echte supercar. Dat heeft een zekere aantrekkingskracht en is mooi voor wie daar van houdt, maar de wedstrijd heet Cocorso d’Eleganza en elegant is deze Aston toch veel minder dan de Infiniti of zelfs de Fisker. Elegantie behoeft toch een zekere verfijning die hier naar mijn mening ontbreekt.

    Login om te reageren
  39. J. zegt

    27 april 2009 om 19:05

    Ik ben niet kapot van de One-77, vanaf de zeikant en de achterkant ziet het er super uit maar de voorkant zorgt er voor dat de voor Aston Martin gebruikelijke elegantie ontbreekt en dat is ontzettend zonde.

    Een wat minder extreme voorkant had ik mooier gevonden. Maargoed ik heb toch het geld niet voor deze bak dus wat zal ik me er druk om maken.

    Login om te reageren
  40. Patrick zegt

    27 april 2009 om 19:34

    SCHITTEREND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  41. ivanadrive zegt

    27 april 2009 om 19:42

    Wat een lelijke ding zeg, precies een chinese corvette aan de buitenkant. En dat terwijl ik de DB9 één van de mooiste wagens vind.

    Login om te reageren
  42. Cantago zegt

    27 april 2009 om 22:27

    Geweldig apparaat, helemaal terecht!

    Login om te reageren
  43. Kevin van Gorp zegt

    28 april 2009 om 09:02

    Ja joh zet die onbetaalbare proto maar in de stromende regen.

    Login om te reageren
  44. MaartenV zegt

    28 april 2009 om 13:51

    Ligt het nou aan mij…

    Het lijkt op de middelste foto wel alsof er net een andere kleur gebruikt is voor de motorkap als voor de zijkanten… Ook in de andere foto’s het (voor de kijkers linker) zijscherm is veel blauwer!

    Dag mag toch eigenlijk niet kunnen met een Aston…

    Login om te reageren
  45. Solstice zegt

    28 april 2009 om 16:31

    Wel verdiend naar mijn mening, hoewel die Infiniti inderdaad ook wel een schoonheid is. De Aston is meer een op klassieke leest geschoeide auto die met een Horacio Pagani-achtig oog voor detail in elkaar is gezet (iemand die meer verdient dan ik schijnt er zelfs al twee te hebben besteld; één om in te rijden en één om naar te kijken). In tegenstelling tot de Veyron die ook met een welhaast ziekelijke drang naar perfectie in elkaar is gezet, is deze ook nog ’s tot in detail echt mooi. En het oog wil ook wat tenslotte, zeker in de upper class der automobielen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North