• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Rally GT

Auteur: autoblogger, gepost 3 oktober 2006 om 01:00 – 23 Reacties

Aston Martin Rally GT Prodrive


Dit is de Aston Martin Rally GT, ’s werelds meest exclusieve rallycar! Na de Nürburgring Vantage is er nu dus een AMV8 voor rally teams. De auto is ontworpen door Aston Martin Racing, een partnership tussen AM en Prodrive.

De Rally GT gebruikt het chassis en de transmissie van de V8 Vantage, plus een getunede versie van de 4.3 liter V8 (420 pk en 410 Nm). Prodrive heeft er vervolgens een rolkooi in verwerkt en de vering/schokbrekers (Eibach) aangepast voor rally-gebruik. Volgens het persbericht zijn vele aanpassingen gedaan naar aanleiding van de ervaring die afgelopen tijd is opgedaan met de DBR9.

Aston Martin zal een gelimiteerd aantal Rally GT’s produceren, eind 2006 zullen de eerste exemplaren verkrijgbaar zijn.

Aston Martin Rally GT Prodrive
Aston Martin Rally GT Prodrive
Aston Martin Rally GT Prodrive
Aston Martin Rally GT Prodrive

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, prodrive, rally, v8vantage

Vorig bericht: « Verkiezingstip: Leaserijders met zware voet, mijd PvdA
Volgend bericht: Autobezitters steeds minder trouw aan één automerk »

Lees Interacties

Reacties

  1. floris W zegt

    3 oktober 2006 om 07:54

    De originele is veel mooier….

    Login om te reageren
  2. V_Freddy zegt

    3 oktober 2006 om 08:20

    Jammer van de AM, de voorkant lijkt als of hij lippenstift op heeft beetje jammer

    Login om te reageren
  3. JANUS zegt

    3 oktober 2006 om 08:32

    Blijft één van de mooiste auto’s op deze aardkloot maar voorkant lijkt nu inderdaad op een guppie met lippenstift. Jammer.

    Login om te reageren
  4. mbvt zegt

    3 oktober 2006 om 09:36

    In welke rally´s / -klassen gaat-ie uitkomen?

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 09:37

    Het marketingteam van Ford is er zeker geweest. Dit heeft een merk als AM toch helemaal niet nodig? Het lijkt nu wel een actiemodel van Ford of Subaru. De stickers blijven zeker ook zitten?! Doodzonde!

    Login om te reageren
  6. Job zegt

    3 oktober 2006 om 09:40

    ze kunnen alles met AM doen maar die wagens kun je gewoon niet lelijk maken!

    Login om te reageren
  7. Hans zegt

    3 oktober 2006 om 10:18

    @ Freddy: hahaha elemaal mee eens! De v8 vantage vind ik overigens net wat te braaf, deze gepeperde versie wint mn hart ook niet.

    Login om te reageren
  8. Cuore sportivo zegt

    3 oktober 2006 om 10:27

    daarmee wil ik wel eens door de lucht vliegen op smalle weggetjes en bomen die je oren voorbij zoefen. Link uithalen om een hairpin te pakken, de kont uitzwieren en vervolgens vol gas te stampen. De volgende bocht komen aangereden tegen 200km/u en deze mooi al driften nemen, maar oeps verkeerde berekening ! Heb ik niet goed geluistert naar de co-piloot of was ik te overmoedig ? Er volgt een snelle bocht in de andere richting erachter, ik schuif met mijn neus in de verkeerde richting de gracht in, enkele koprolletjes om dan vervolgens tot stilstand te komen tegen een dunne boom die veel schade aanricht … gelukkig zijn de inzittenden ongedeert …
    Daarvoor dient die rally versie !!!

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    3 oktober 2006 om 10:50

    ik denk dat ze meer “rallys” als de Gumball en Carbonblack bedoelen. Niet echt waarschijnlijk dat veel teams met een Aston het gravel van de rally van Cyprus gaan uitproberen….. Al is dit als Group N auto natuurlijk wel een stukje beter gemotoriseerd dan een 260pk 2liter 4 cilinder…..

    Login om te reageren
  10. Nullius zegt

    3 oktober 2006 om 10:58

    Die rode rand moest gewoon een pak dunner zijn en de groene kleur moest vervangen worden door een andere … dan was ie top geweest.
    Geef mij maar een gewone Vantage, al zou ik niet teleurgesteld zijn als ze deze bak op m’n oprit parkeerden :D

    Login om te reageren
  11. Fons zegt

    3 oktober 2006 om 11:42

    Waar blijft eigenlijk de cabrio-versie?

    Login om te reageren
  12. Sagaris zegt

    3 oktober 2006 om 12:43

    mooie auto

    Login om te reageren
  13. christoff zegt

    3 oktober 2006 om 13:07

    heel mooie wagen. ik hoop dat ze hem mss gaan inzetten in de WRC met een gedowntunde versie.

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    3 oktober 2006 om 13:58

    ik snap inderdaad het rally bij deze aston niet helemaal. ik vind het apart als ze voor iets als de gumball een rally versie zouden maken… de wrc heeft allemaal awd en 4 cilinders en verder ken ik iig niet zo veel rally’s…

    Login om te reageren
  15. Bas zegt

    3 oktober 2006 om 14:14

    Vreemd nieuws idd dat AM aan rally’s gaat deelnemen. Het kan opzich wel, de gewichtsverdeling van deze auto is bijna 50-50 % en met die motor zal deze auto ook aardig vooruit willen. Maar zo’n klassemerk in een rally is toch wel wat vreemd…. we zullen zien.

    Ps. die kleur groen is me wat te mat

    Login om te reageren
  16. Autofreak zegt

    3 oktober 2006 om 15:44

    Geef mij dan maar een DBRS9, die ziet er veel bruter uit ;)

    Login om te reageren
  17. slk55 amg zegt

    3 oktober 2006 om 16:08

    ziet er heel bruut uit, alleen jammer van die rode rand om de grill. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik volgens jaar zo’n prachtige Aston op gravel achtige berg weggetjes zie scheuren. Ik denk dus dat WOoOdy gelijk heeft, en dat deze exclusieve rally auto meer voor de Gumball en Carbonblack zijn bedoelt.

    @Fons

    Er zijn al wat foto’s van de cabrio versie zonder camouflage:

    http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208255_5.jpg
    http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208254_5.jpg
    http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_416/car_photo_208251_5.jpg

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    3 oktober 2006 om 16:34

    Ik vind het origineel een stuk mooier dan deze.

    Login om te reageren
  19. LPH zegt

    3 oktober 2006 om 17:10

    Een paar spoiler erop en eronder, een knappe difussor erbij en dan ook nog wat vettere uitlaten. Bredere banden mogen er eventueel ook bij. Dan zal ie wel smaken…

    Login om te reageren
  20. Vincent#1 zegt

    3 oktober 2006 om 21:50

    Aston Martin lijkt me nou niet echt het merk om het rode golf-gti randje na te doen. ;-)

    Login om te reageren
  21. C30CDIAMG zegt

    3 oktober 2006 om 23:57

    ook niet echt een agressieve bodykit he…

    Login om te reageren
  22. Beamer zegt

    3 januari 2007 om 20:58

    De kleuren verwijzen naar Brits race verleden volgens mij,
    heeft iets met oude BRM racers te maken.
    Mooi of niet, er wordt over gesproken in ieder geval.

    Login om te reageren
  23. danger zegt

    17 januari 2007 om 20:11

    “Dit is de Aston Martin Rally GT, ’s werelds meest exclusieve rallycar!”

    Je vergeet de Porsche GT3RC 10 exemplaren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North