• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V12 Vantage S Roadster: snelste AM-cabrio ooit

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2014 om 18:10 – 25 Reacties

Aston Martin V12 Vantage S Roadster


Na het interieur van die lekker ordinaire Lagonda eerder deze week en de Vanquish Carbon, onthult Aston Martin nu de V12 Vantage S Roadster in al z’n glorie.

En volgens het merk uit Gaydon is deze opgefokte V12 Vantage met soft top de snelste dakloze auto die het ooit gebouwd heeft. Het ding produceert maar liefst 573 pk en 620 Nm uit een 5,9-liter V12, wat moet resulteren in een top van over de 320 km/u. Als dit geen feest op wielen is, weten wij het ook niet meer.

Het uiterlijk van deze cabrio is eigenlijk precies wat je ervan verwacht, maar dat mag gezien de Aston Martin-badge op de neus niet echt nieuws heten. Het binnenste lipje in de kenmerkende grille oogt, net als op de coupé, dan wel weer lekker, maar verder toont de V12 Vantage S zonder dak niet bijster vernieuwend. De prijs zal ergens boven de 3 euroton uitkomen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Aston Martin V12 Vantage van Kees
    Mijn Auto: Aston Martin V12 Vantage S van Kees
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin onthult speciale uitvoering van een speciale uitvoering

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Autoshows, Cabrio, parijs, parijs-2014, rood, v12vantage, v12vantage-s

Vorig bericht: « Peugeot Quartz Concept: crossover in een scherp jasje
Volgend bericht: RR Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection is blauw »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    3 oktober 2014 om 18:24

    Deze auto viert volgend jaar zijn tiende verjaardag, dat laat het design nog niet zo zien, maar de jaren beginnen inmiddels toch wel te tellen. Kijk nou eens naar dat prachtige monochroomschermpje voor de audiobediening ;)

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 oktober 2014 om 18:26

      @knipperlichtje:
      Daar is helemaal niets mis mee, al die gekleurde tierelantijnen lijden je alleen maar af van waar het in een auto als dit werkelijk om draait. De passie en emotie van het rijden.
      Dat je die rommel wel in je auto wilt betekend alleen maar dat de auto zelf niet spannend genoeg is..

      Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 oktober 2014 om 18:35

      @knipperlichtje:

      Eerlijk is eerlijk, heb je ooit gedacht ‘shit, ik mis toch wel een kleurenschermpje voor m’n audio’ tijdens het rijden? Ik niet…

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        3 oktober 2014 om 19:40

        @EJS: met zo een v12 heb ik geen radio nodig hoor!

        Login om te reageren
    • series2 zegt

      3 oktober 2014 om 18:42

      @knipperlichtje: naast je aston martin v12 roadster heb je heus ook een saai comfortabel ding met fabeltastisch scherm…

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        3 oktober 2014 om 19:18

        @series2: @ejs @tupperware Okee dat was misschien een verkeerd voorbeeld

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        3 oktober 2014 om 20:13

        @series2: een tesla bijvoorbeeld. Voor de co2 compensatie en juist een televisiescherm in de middenconsole waar een arbeidershuisje jaloers op wordt.

        Login om te reageren
        • series2 zegt

          4 oktober 2014 om 11:01

          @jpoers: meestal hebben dat soort lui niet bezuinigd op de tv… maar het kan inderdaad nooit groter zijn dan die bios van de tesla!

          Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    3 oktober 2014 om 18:42

    Ik moet zeggen dat ik meer een meer gecharmeer raak van Aston Martin.
    1. Ze gebruiken nog echte motoren. Tuurlijk, de V12’s zijn lang niet altijd sterker dan de concurrentie met geblazen 6 of 8 pitters, maar het gevoel van rijden met een V12 is een stuk machtiger.
    2. Handbakken! Aston Martin levert ze nog, voor zowel de 8 als de twaalfcilinders.
    3. Ze lijken allemaal op elkaar. Ik hoor van veel mensen dat alle Aston’s op elkaar lijken. Klopt, maar waarom zo negatief? Dat is niet zeggen dat al je maitresses op Eva Green lijken…
    4. Ze zijn nog lekker analoog. Gelukkig dat er nu een fatsoenlijke navi in zit, maar dat het daarbij blijft. Echte meters zijn altijd cooler dan een boordcomputer.
    5. Aston’s blijven mooi. Waar je op een gegeven moment in een woonwagen kamp MB Sl rijdt of een laatste kans Porsche 911, blijven de DB7, DB9, V8, Vanquish altijd chique.

    En het aller fijnste is nog: een Aston hoeft zich nooit te bewijzen. Ze zijn niet de snelste, niet de lichtste, sterkste of meest wendbare in hun klasse, maar ze zijn altijd stijlvol klinken altijd goed (kun je niet altijd van de concurrentie zeggen.)

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      3 oktober 2014 om 18:43

      @gtwillem: eens en amen!

      Login om te reageren
    • steef2 zegt

      3 oktober 2014 om 23:43

      @gtwillem: Bij deze benoem ik je tot ridder in de orde van de instandhouding van echte sportwagens en tevens CEO van Aston Martin. ;)

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      4 oktober 2014 om 17:59

      @gtwillem: helemaal met je eens, toch jammer dat ze dan van die icecube achterlichten op sommige modellen monteren. Ik vind ze best tof, maar dat is niet tijdloos.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 oktober 2014 om 20:21

        @jorden: Klopt. Ben ik zelf ook geen fan van. Gelukkig kon je altijd ook gewoon keuzen voor rode. En de Vanquish heeft volges mij ook gewoon weer rode achterlichten.

        Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      6 oktober 2014 om 10:59

      @gtwillem: Volgens mij levert Aston Martin geen V12s met handbakken meer.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        6 oktober 2014 om 11:36

        @AlwinH: In Nederland niet op de prijslijst wellicht. Maar je kan bij Aston Martin SVO in Newport Pagnell je V12 Aston Martin altijd van een handbak laten voorzien.

        Login om te reageren
        • AlwinH zegt

          6 oktober 2014 om 12:16

          @gtwillem: ja duh… zo kan ie nog wel even. Ik denk dat als je hele grote zak geld meeneemt je ook wel een 458 kan ombouwen naar een handbak…

          Aston Martin LEVERT af fabriek alleen nog maar een V8 Vantage met een handbak.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            6 oktober 2014 om 13:24

            @AlwinH: Nee, niet helemaal. Ik begrijp je stelling, maar dat is technisch heel erg lastig. Alle Ferrari’s hebben volgens mij nu een DSG versnellingsbak. Vaak is een auto helemaal om zo’n bak heen gebouwd. Ze zijn een stuk groter en zwaarder dan een conventionele automaat of een sequentiele versnellingsbak. Je kan niet zo maar een DSG eruit halen, en er een handbak in stoppen (kan alleen bij een M5 en M6, volgens mij).

            De sequentiele automaat van de V12 Vantage is in feite gewoon een handbak, die automatisch bediend wordt. De bak blijft exact hetzelfde, de bediening is alleen anders. Ook de Vanquish kon je destijds redelijk eenvoudig voorzien van een handbak.

            Totdat de AMG motoren en Mercedes bversnellingsbakken beschikbaar komen, kun je in principe elke Aston Martin met een handbak krijgen.

            Login om te reageren
            • AlwinH zegt

              6 oktober 2014 om 14:20

              @gtwillem: De V12 Vanquish kan inderdaad naar een handbak omgebouwd worden, maar dat is ook de enige Aston waarvan ik weet dat Works dat doet.
              Het lijkt me heel sterk dat een V12 Vantage S (of any andere modern V12 Aston) bij Works kan laten ombouwen naar een handbak.

              Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    3 oktober 2014 om 18:44

    Tijdloos en nogsteeds zeer geslaagd

    Login om te reageren
  4. leroyk12 zegt

    3 oktober 2014 om 18:48

    Hebben !!

    Login om te reageren
  5. deepep zegt

    3 oktober 2014 om 19:58

    Blijft heerlijk z’n v12 i.c.m. dat ontwerp.

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    3 oktober 2014 om 21:31

    Wat een PORNOCABRIO!

    Login om te reageren
  7. mar10us zegt

    4 oktober 2014 om 07:21

    Ik begin als echt AM fan toch een beetje uitgekeken te raken op de ontwerpen. Eén ding waar ik echt niet bij kan is het verschrikkelijk lelijke stuur dat ze elke keer gebruiken. Jammer… Ik hoop dat AM binnenkort echt met iets vernieuwends gaan komen.

    Login om te reageren
  8. 993gt2 zegt

    4 oktober 2014 om 17:27

    Dit model heb ik toch echt een maand of twee geleden al in Dubai zien rijden. Is dit echt een primeur?

    Login om te reageren
  9. swaffelaer zegt

    4 oktober 2014 om 21:07

    Mooi! Ooit in een dichte V12 Vangage gereden en dat ging er mooi vandoor, geweldig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North