Aston Martin V8 Vantage klinkt beter zonder zekering 22

Auteur: , 69 Reacties

Pro Tip voor iedereen met een Aston Martin V8 Vantage op de oprit die het motorgeluid onder de 4.000 tpm ietwat braaf vindt: vermoord zekering 22.

Aston Martin V8 Vantage klinkt beter zonder zekering 22

De achtcilinder in de V8 Vantage klinkt hemels, dat weten we. Om je trommelvliezen te trakteren op dit Britse orkest dien je hem wel redelijk in de toeren te jagen. Een vlinderklep in de uitlaat zorgt er namelijk voor dat het geluid in lage toeren beschaafd blijft. Regelgeving enzo. Tal van auto’s hebben dit.

Maar het is doodeenvoudig om dit klepje permanent in de open stand te zetten in het geval van de Aston Martin, zoals iemand op Oppositelock in onderstaande video laat zien. Trek zekering 22 eruit en je maakt de wereld geluidtechnisch een stukje mooier. Al zullen je buren het er wellicht niet mee eens zijn.



69 reacties

Haha awesome, nu alleen nog even de Aston kopen
@Daniel073: De zekering heb je al …haha
@sandniggah: nee die heeft ie niet nodig, dat maakt dit filmpje duidelijk.
@jweelden: niet nodig juist wel je moet het nodig eruit halen dan heb je het alvast.
@sandniggah: denk niet dat een aston veel goedkoper word als je zekkering 22 niet erbij koopt
@timdrogt: Is vast een betalende optie (a 3495,-), met als beschrijving “sport exhaust”.
Wat een heerlijk geluid, droom auto.
Heerlijk. Ik zou als buurman er op staan, dat deze zekering wordt verwijderd
Kan het filmpje nu even niet kijken maar dikke lol uiteraard haha
Dit truckje bestaat al langer dan vandaag hoor (ik hoorde er het eerst over in 2009). Het geluid mag dan mooier zijn, op lange termijn is dit minder aan te raden:
– vermogensverlies
– kennelijk ook een probleem met brandstofmixture

Zekering 22 stuurt het vacuümklepsysteem aan. Sommige dealers plaatsen een schakelaar waarmee je de klep zelf kan aan/uitzetten. Er bestaat zelfs een aftermarket systeem met afstandsbediening (99 USD) om de klep aan of uit te zetten ;-)
@upstream: Oja, en het is zekering 3 in de Aston Martin Virage & zekering 15 in de 2012 Aston Martin Vantage (MY12.25)
@upstream: hoe weet jij dit? kenner? respect
@upstream: na een week hebben we die er bij ons uitgehaald, en hij rijdt nu al bijna 3 jaar zonder enig probleem. Vermogen mis ik niet direct’, hij is vlot genoeg.
blijft een instapmodel natuurlijk, van dat geld liever een dikke Porsche of doorsparen voor een DBS. zie er vaak eentje rijden hier in de buurt en vind het gewoon maar een zielig klein wagentje, beetje porsche cayman idee.
@kenner: jij bent duidelijk een kenner…
@Svenska_Aeroplan_AB: Zeker, hij heeft BBS velgjes onder z’n Golf II ! ;)
@potver7: klassieke velgen onder een klassieke VW; moet gewoon kunnen potverdomme
@kenner: Dat geeft je juist recht van spreken ;-)
@kenner: Ga gewoon weg
@WoutJan15: ik kan nog wel even doorgaan…
@kenner: dbs.. Wat zielig spraar dan meteen door tot een one-77…
@kenner: Het voordeel is wel dat deze V8 afschrijven als een tierelier en een stuk sneller als een ‘Dikke’ Porsche. Dus als je een high performance Cabrio wil met een exclusieve look: dit is een aardige optie.
Ja, of je neemt de M3 carbio uit de 4.0 V8 tijdperk; waarschijnlijk goedkoper in alles en klink net zo mooi. Over 3 jaar kan je deze ook nog goed kwijt aan jongens met een petje.
@gregorius: nee daar gaat het niet om, ik vind hem gewoon niet mooi uitzien, en het blijf een instapmodelletje, dat is gewoon zo. Vergelijk hem met een DBS (ok andere prijsklasse) en dan snap ik niet wat mensen hierin zien.
@kenner: ik heb niks tegen een instapmodel. Een Boxster is ook een leuke auto.
Daarnaast vind ik de V8 Vantage (bijv met V12) eigenlijk de best gelukte AM van de afgelopen jaar, qua design. De verhoudingen zijn prachtig en er zit niet zoveel smeuk op al bij de DBS. Het enige nadeel is dat alle AM’s gewoon overpriced zin!
Maar goed, meningen verschillen, dat is juist mooi!
@gregorius: Ik zie zelf dan nog liever de XKR. Prachtig geluid en vlot genog.
@kenner: Dat is natuurlijk jou mening wat betreft een klein zielig wagentje, maar als je een betoog wil gaan schrijven let dan wel ff op je spelling. Dat is echt triest namelijk en heeft niets met een ‘kenner’ te maken!
@baap: zijn nick is ‘kenner’, niet ‘autokenner’.
@baap:
jouW mening ;)
@baap: ‘ff’, ‘jou’ ?? Doe het dan ook goed…
@kenner: ga nog ff terug naar je bed, knuppel… Gazelle is ook minder als Sparta zeker…
@kenner: am v8 vantage kun je niet vergelijken met een Cayman. En het is overigens ook geen instap modelletje. Het is gewoon een prachtige wagen om te zien en te horen en er zit veel passie in
@slippie101: zijn ze niet allebei het instapmodel van AM en Porsche ???? pff niemand snapt dit volgens mij, mag ik niks zeggen over de V8 vantage ofzo, staat ergens dat die heilig is;
BMW 316, Porsche Cayman, AM V8 vantage zijn gewoon instapmodellen , en of ze nou goed rijden of niet, spaar dan door voor DBS, dat is pas een auto
@kenner: inderdaad, de instap panda is eigenlijk precies hetzelfde als een Rolls Royce Ghost
@darkpluisje: sterker nog, je kan beter doorsparen voor een full spec 4wd panda dan zo’n domme ghost want dat is pas een echte auto.. die ghost blijft toch gewoon een instapmodelletje
@kenner: In dat geval vergelijk je dus ook een 316 met een AM V8?
De AM V8 en de Boxter zijn compleet verschillende prijsklasses. De V8 is ook niet bedoeld als instapper, maar als een compleet op zichzelf staande Aston.

Dat jij em niet mooi vind moet je zelf weten, maar deze bak vergelijken met een instap Boxtertje is wel heel scheef… (vind em zelf prachtig overigens, mooiste Aston sinds de introductie van de DB9, vooral de V12 versie)
@kenner: Als je zo tegen instap modellen bent waarom rij je dan niet een Pheaton i.p.v een Golfje?
Ik vermoed voor dezelfde reden als de mensen die een Boxter of deze AM aanschaffen. Dit past binnen hun budget of binnen de limiet wat ze willen uitgeven aan een auto.
@kenner: hahaha ik zou ook voor een lamborghini aventador gaan, zon gallardo is ook maar een lullige instapper.. En dan niet zo maar een aventador, nee.. wel de roadster met een paar opties anders is het de coupé, en daar wil je natuurlijk niet in gezien worden in zon lullige instap aventador..
@lamborgfan: in sommig landen/steden wel….
@kenner: De AM Cygnet is het instapmodel van Aston Martin.
Je bent een pannekoek…
@risl: Zou je op de Cygnet ook de zekering eruit kunnen halen? :-p
@risl: als hij dat een instapmodel vind, prima toch? Die v8 vantage is overigens toch niet zo boeiend, vind het ook maar een standaard wagentje (ook al kan de gemiddelde autoblogger dat niet betalen)
@kenner: ja dat is jouw mening, ff door sparen.. kun je er over 20 jaar met een normale baan nog geen kopen + onderhouden
@kenner: het is grappig hoe jij over een ‘instapmodelletje’ praat, ik denk dan altijd maar dat het jaloezie is van mensen die dit roepen omdat ze er zelf het geld niet voor hebben! Een instapmodelletje is een VW up enz.. Totaal niet te vergelijken met een aston of andere merken als porsche enz
@kenner: Nou een Cayman (de nieuwe) is zeker niet lelijk.
@kenner: Jij hebt echt het redenatievermogen van een krultang.
@kenner: Zeer oud nieuws inderdaad (sinds 2005 hier al mee rond gereden!) en CITO bouwt er zelfs een mooi knopje bij voor op je stuur kolom.
@kenner: jullie zijn erger dan een stel oude wijven.. blijven doorgaan om 1 ding… nag nag nag nag…
Sweet! Je kan ook gewoon de sport knop inschakelen bij sommige merken dan krijg je ook een ruwer geluid, straffere ophanging, stuurbekrachtiging uitgeschakeld, meer power, ABS reageert later. Dat rijdt al veel beter. Als je durft, schakel de tractie controle uit en have fun!
Leuk als zekering 22 ook nog je airbags regelt
Dat doosje waar die zekeringen in zitten lijkt wel een broodtrommeltje
Mijn leven zal nu compleet veranderen.
En ik maar aan het begin van het filmpje denken: ‘Hmm, dat klinkt inderdaad een heel stuk beter!’, totdat… Wow.
Ahahahahah grappig dat mensen een dikke vantage een instapmodel noemen en je vergelijkt auto’s die totaal niks met elkaar temaken
@r32turbo: je wilde per se je verhaal doen, maar rechstreeks @ al die mensen vraagt meer lef dan je hebt?
Waarom zou je dit doen? dan blijft er toch niets meer over voor de 4000+ rpm momenten?
Oom lief had na het verkopen van zijn bedrijf in de verkoop van kinderondergoed direct een 2005 AM DB9 Volante (tweedehands) gekocht. Jaartje later had hij deze weer ingeruild voor het 2009 model AM DB9 Volante, in de kleur Brons *fapfap*. Nadat hij had gepraat met de AM dealer werd hem dus ook verteld van haal een zekere zekering er uit en het geluid is veel voller. Dus hij dat gelijk doen en ja hoor, diep trommelgeroffel vanaf 2k toeren. Super!
Werkte jaren terug bij de DB9 ook al.. wat jammer dat ik mn rijbewijs toen nog niet had.
Doe het dan ook meteen ff goed en zorg dat je de boel van binnenuit kan schakelen.. Als je nu een ‘braaf’ ritje met jeAston wil maken moet je met een zekering klooien!
@ukbob: Gewoon altijd er uit laten? :p
@ukbob: is vrij eenvoudig met knopje aan de stuurkolom te maken. Er bestaan ook draadloze systemen die dit dan met een afstandbediening doen.
Een vantage v8 kost met een paar opties z’n 175k, dat is net zoveel als een fully loaded Porsche, er worden tussen de 2.5 en 3k vantage v8’s hande gemaakt tegenover 50.000k 911’s fabrieksmatig.

Kijk maar om je heen op straat als je een aston tegenkomt weet je dat nog wel.
Jezus wat een verschil! Het gewone geluid is al niet mis, maar dit is echt helemaal porno voor je oren.

En dan meteen de hamvraag: als het bij de V8 Vantage werkt, zou het dan ook werken bij andere sportwagens met zo’n klep in de uitlaat, misschien met een andere zekering?
@Edge: Hangt af van merk. Bij Porsche bv niet, want daar zit de sturing van klep in de software van de wagen (geen mechanisch systeem dat de klep open en dicht zet maar software die deze beslissing neemt)
Ik kan het filmpje niet bekijken op mij BlackBerry.Als er een link zou staan kan ik dat wel…
Superdik geluid!
Dit is wel zeer oud nieuws (sinds 2005 hier al mee rond gereden!) en CITO bouwt er zelfs een mooi knopje bij voor op je stuur kolom.
Corvette C06 heeft dit ook, zodat de 4 uitlaten steeds open staan (ipv bij lage revs enkel 2). Idem voor de Camaro. En voor de Jaguar XKR is het fuse 19 (enkel voor de XKR, niet voor de XK…)

Mensen die een Porsche, Ferrari ed hebben kunnen dit niet daar de klep “software controlled” is en het geen mechanisch systeem is…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).