
Ondanks de komst van nieuwe modellen zoals de Rapide, One-77 en DBS Volante is Aston Martin de V8 Vantage nog niet vergeten. Voor het komende modeljaar heeft dit model namelijk een aantal lekkere upgrades gekregen.
Autospotters zullen de V8 Vantage 2010 direct kunnen herkennen aan de heldere achterlichten (die we al kennen van de N400). Ook kunnen klanten kiezen voor nieuwe 10-spaaks 19 inch velgen die er zeer aantrekkelijk uitzien. Ook kan je voortaan kiezen voor nieuwe lichtgewicht stoelen. Deze stoelen zijn gemaakt van een combinatie van kevlar en carbonfiber en dat scheelt 17 kg.
Verder hebben alle V8 Vantage’s voortaan de sideskirts van de N400 en de roosters in de motorkap en in de voorschermen zijn voortaan gespoten in Magnum silver in plaats van standaard zwart. Tot slot kan er ook gekozen worden voor een 1000W B&O Hi-Fi systeem (net zoals bij de DB9 & DBS)
En als klap op de vuurpijl is de V8 Vantage ook nog eens minder CO2 uit gaan stoten! De uitstoot van de handgeschakelde V8 Vantage daalt van 328 g/km naar 315g/km. De uitstoot van de Sportshift automaat daalt van 312 g/km naar 300 g/km. Deze verbetering is bereikt door software aanpassingen en het veranderen van versnellingsbak ratio’s. (via: carmagazine.co.uk)





Ik vind de stuur nog steeds te dik
Astons blijve gewoon de mooiste auto ooit gemaakt!
Ook al rijdt dit net iets minder goed dan een Porsche, ik zou het wel weten… Wat een lekker dingetje dit..
@Exotic, de stuur.. *pinkt een traantje weg*
vind die witte achterlichten teveel voor een Johny, maar voor de rest prachtige wagen
joehoee..het IS ook gewoon een N400.
Die hadden ze nog in de pc staan en lekker simpel produceren want ze kennen alle techniek al.
@ marcoOow : vind jij
@Laurens, Thanks ;)
vind die achterlichten echt 3x niks doe mij maar gewoon orgineel setje! verder is dit natuurlijk een prachtige auto!
tjonge, hoe gaaf kan een auto zijn!? :D
Hele mooie elegante auto, maar dan moet je hem niet in het roze nemen want dan heb je meteen Pooierbak.
@ExOtic:
HET stuur
+
Een stuur is nooit te dik wat mij betreft.
Nu nog meer een prachtige auto. Achterlampen hoeven van mij niet perse maar onderscheid het wel wat van de DB9
Op de sideskirts na geen interessante verschillen.
Die witte achterlichten waren niet nodig. Maar het blijft een oogstrelende verschijning.
een facelift die niet beter kon, ze hebben genoeg aan de auto verandert alleen gaat dit niet ten koste van het design.
Een auto waar je naar moet kijken als het voorbij rijdt!
@ MarcoOow; nee absoluut niet.
Dit is echt zonde zeg. De DB9 en de V8 vantage waren de enige twee Aston Martins die nog niet verpest waren door die witte Lexus-look achterlichten.
Ik krijg er echt het idee bij dat een of andere tuner de auto heeft aangepakt, wat was er eigenlijk mis met de oorspronkelijke rode achterlichten? If it ain’t broke, don’t fix it!
Hopelijk kun je gewoon oude achterlichten erop monteren.
Prachtige auto!
Scheelt het trouwens 17 kilo per stoel of in totaal?
bij de grijze/zilvere foto vind ik de achterlichten wel te doen! past er eigenlijk wel goed bij, bij de rode vind ik de achterlichten juist niet mooi! verder gewoon echt een mooie auto!
nou weten we het wel aston, kom eens met iets nieuws.
De heldere achterlichten zijn idd niet op alle kleuren mooi. Ik heb een donkergrijs metallic AMV8 en daar zou het denk ik wel mooi op zijn.
Doe mij maar lekker die rode achterlichten op zwart met cognac interieur! Zilveren grill daarentegen is wel mooi.
Ben ik de enige die de nieuwe velgen een flinke achteruitgang vindt tov de ‘oude’?? Echt geen gezicht deze velgengigant cheap ass look :?
Stoelen, B&O en velgen helemaal super, de achterlichten daarentegen kunnen mij niet bekoren.
wat betekent 1000 Watt voor je gebruik?
ik bedoel verbruik.
iemand een idee?
1000 Watt zal niet veel doen met je verbruik, misschien alleen een wat zwaardere belasting van je accu. Dus een muziekje draaien met de motor uit is waarschijnlijk niet zo handig.
@AlwinH: Dat ligt eraan hoe hard het ding staat en hoe lang…. op zich kan een accu dit wel een tijdje aan… het is ten slotte maar 1kw dus met wat rijden laadt je de accu zo weer op..(ff toeren maken, “nee niet voor de lol, maar om de accu sneller op te laden meneer de agent”)
Oke, de V8 Vantage heeft al een keer een motorische upgrade gehad, maar nóg wat meer vermogen was natuurlijk ook leuk geweest. ;)
En daar gaat de exlusiviteit van het N400 en DBS uiterlijk!
Leuk voor als je nu een “normale” V8 aanschaft, maar minder leuk als je dat exlusieve spul hebt!
Smijt hier eens een nieuwe V10 in en geef ie een iets dramatischer & stoerder uiterlijk en voilà, je hebt een ‘bestseller’.