Aston Martin’s elektrische bolide met 1000 pk komt in 2020

Auteur: , 31 Reacties

Je denkt bij Aston Martin waarschijnlijk aan auto's als de V12 Vantage S, maar de Britse sportwagenfabrikant wil het wat rustiger aan gaan doen. De V12 wordt namelijk de mond gesnoerd en wordt in 2020 opgevolgd door... elektromotoren.

Aston Martin's elektrische supercar met 1000 pk komt in 2020

Aston Martin overweegt namelijk een elektrische vierdeurs op de markt te brengen met liefst 1000 pk, zo schrijft The Telegraph. De reden? De gemiddelde CO2-uitstoot van het merk moet omlaag en dat gaat natuurlijk het snelst met een volledig elektrische auto. Aston Martin beschikt zelfs al over een prototype, zodat de engineers kunnen experimenteren met de gewichtsverdeling van de auto, zo meldde CEO Andy Palmer nogmaals.

De fabrikant gebruikte eerder de Cygnet om zijn CO2-uitstoot te verlagen, maar Palmer wil het nu grootser en indrukwekkender aan te pakken. “Het past niet niet bij Aston Martin om een dieselmotor te gebruiken. Ik denk ook dat we niet aan de Cygnet hadden moeten beginnen. Een volledig elektrische Aston Martin lijkt me echter ontzettend interessant. De snelste Tesla is erg populair, dus ik denk zeker dat er vraag is naar een dergelijke auto. We werken aan een vierwielaangedreven Rapide met 1000 elektrische pk’s en beschikken al over een prototype. De auto maakt officieel nog geen onderdeel uit van onze plannen, maar dat kan dus zomaar veranderen.”



31 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Good nieuws! Kunnen de Tesla fans genieten van een mooi interieur en door de compensatie van uitstoot kan ik nog een V12 of V8 scoren!
@gtwillem: Hoe ist ermee ik heb je gemist
@richman: haaaaaaaaa gayyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
@richman: alles goed hier, @richman! Met jou ook? Alhoewel ik niet echt het idee heb dat ik weg ben geweest ;-). Sinds ik de AB app heb kan ik altijd en overal onzin posten!
@gtwillem: leuk om te horen. Je bent de enige die iets zinnigs te vertellen heeft en die iets van auto’s weet
@richman: OK doei
@gtwillem: haha hij scoort nog even een V12 :)
@dutchdriftking: tuurlijk. Niets zo is bijzonder als een V12. Het conplexe geluid, de trillingsvrije loop, de soepel opbouwende kracht, het feit dat het totaal overbodig is. De BMW 330i is met zijn vierpitter sterker dan de 750 in 1990 was. Het is pure prestige, en wat zou ik greaag zo’n 750i willen hebben!

Het is een heel bijzondere configuratie die je niet meer gaat zien. Dus als Aston nog een tijdje V12’s mag blijven bouwen door ook elektro-auto’s te bouwen: graag.
@gtwillem: Eens, de V12 van Mercedes kan ik persoonlijk ook erg waarderen. Net als de W motoren van VAG.
@gtwillem:
Klopt. ik mag soms in de Jaguar XJ-S convertible V12 van mijn stiefvader spelen en de V12 is de absolute attractie in het pakket. Alleen dan vrijwel geluidloos, trillingloos en effortless. het enige dat beter is, is een elektromotor.
@gtwillem: er zijn zoveel motoren van vroegâh ingehaald door de huidige techniek.. Maar om nou te zeggen dat je warm word van de huidige stofzuigers.. Dus ik snap de keuze voor een moddervette V12 wel. Alhoewel een Reihe 6 van BMW toch ook niet te versmaden is 👌🏼
Klinkt wel mooi, mits ze het prototype niet dezelfde kleur geven als de elektrische Mercedes sls, die was namelijk walgelijk.
Verder lijkt me een elektrische gt van aston prima bij het merk passen.
Tegen die tijd is de model s zoveel beter dat Aston wel kan inpakken.
Klinkt als een mooi idee, maar dan hebben ze wel een investeerder nodig…..
@dutchdriftking: tesla?
@rolov: Mercedes-Benz ;)
@granlusso: haha ja idd. Misschien de sls techniek in die nieuwe aston.
Komen ze dan ook eens met een nieuw design? Want het huidige begint echt bedaagd te worden.
@Original_Arnoud: persoonlijk zit ik daar niet zo mee. In 2003 kwamen ze met de schitterende DB9. En allerlei andere varianten op het VH platform waarvan de ontwerpen allemaal op elkaar lijken. Maar ik vind ze wel allemaal erg mooi. Daar is toch weinig mis mee?

(Nu moet ik wel bekennen dat ik voorlopig nog lang niet tot de prospects van een Aston mag noemen, dus ik ben wel benieuwd of jouw mening door het kopende publiek wordt gedeeld. Dus je kan zeker een punt hebben!).
@gtwillem:
Haha. Ik behoor ook nog niet tot de reguliere clientèle. Maar vloeiende lijnen zijn erg uit. Strakke lijnen en scherpe vouwen zijn in.
@Original_Arnoud: Alsof modegrillen iets zijn dat AM’s zou moeten beïnvloeden. Het is net het tijdloze dat het ‘em doet.
@BaRa:
Er zijn maar heel weinig écht tijdloze auto ontwerpen geweest. En de AMC Pacer is er één van. Die is namelijk altijd al lelijk geweest.
@Original_Arnoud: dat begrijp ik. Maar juist een merk als Aston Martin moet toch wel los staan van modegrillen?

Daarnaast: ze kunnen het perfect allebei doen. Zoals de V12 Vantage Zagato. Aparte lijnen voor de liefhebber, maar een regulier schitterend ontwerp voor de rest.

Ik vind auto’s niet allemaal mooier worden de laatste tijd. De Lexus IS was bijvoorbeeld in zijn eerste twee generaties een hele nette auto. De huidige voldoet aan de trend, maar mooi is ie niet…
@gtwillem:
Ik ben het er mee eens dat modieus niet gelijk staat aan mooi. Ik vond de 996 (op de spiegeleieren na) een mooie auto. Maar nu vind ik ‘m niet om aan te zien.

En de V12 Vantage Zagato is de eerste Zagato die ik mooi vind. De Vulcan schept ook verwachtingen. Maar alsmaar vasthouden aan hetzelfde design gaat je op den duur opbreken. Kijk eens naar de gewaagde stap van Jaguar en wat dat met hun verkoopcijfers heeft gedaan. Die verlangen echt niet terug naar de XJ Mk III X350. Of de S-type.
@Original_Arnoud: Jaguar is altijd al bedaagd geweest. Dat is ook tijdloos en stijlvol, maar trekt wel een publiek van een bepaalde leeftijd. Dat hebben ze met het nieuwe design aardig kunnen veranderen gelukkig.

Maar ik denk dat Aston-Martin dat niet nodig heeft. Pak bijvoorbeeld de Vantage S Roadster er eens bij.. Ook dat “ouderwetse” design volgens jou, maar over 15 jaar nog steeds een auto die door jong en oud fraai gevonden word.

Iets wat Jaguar met de “oude” design stijl toch een stuk minder had naar mijn idee.
In 2020 rij ik waarschijnlijk in fiesta ecoboost hybride met een simpele 300pk, mooi dat hybride techniek!
Zullen ze wel kunnen. Hoop dat. Ze genoeg investeringen kunnen krijgen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).