• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Rapide: nieuwe images!

Auteur: autoblogger, gepost 4 januari 2006 om 00:23 – 88 Reacties

Aston Martin Rapide


Nadat we hier de Nederlandse primeur hadden van de vierdeurs Aston Martin, is het nieuws ruim 24 uur later ook aangekomen bij autoweek en autotelegraaf. Toch hebben we alweer een ander nieuwtje, TopGear heeft namelijk een aantal exclusieve beelden van de Aston Martin Rapide weten te bemachtigen.

TopGear schrijft: “At its most basic, the Rapide is a long-wheelbase DB9… but only in the same way a Vantage is a short wheelbase DB9. That is, in its heart and soul, not the same at all.”


Uiteraard is dit fantastisch nieuws voor de Engelsen, die alles goed vinden wat binnenlands is. En dit is reeds het vijfde nieuwe model van Aston Martin binnen 12 maanden. Dat is alleen mogelijk als ze gebaseerd zijn op hetzelfde platform, en dat is ook zo! De Rapide is vijf meter lang, dus ongeveer dezelfde maat als een S-klasse, Quattroporte of de komende Porsche Panamera.

Door het iets zwaardere gewicht krijgt de zesliter V12 uit de DB9 een upgrade van 450 naar 480pk, een topsnelheid van 300km/u moet dan nog steeds mogelijk zijn zou je zeggen! Dr Ulrich Bez, Chairman en CEO van Aston Martin, noemt de wagen perfect voor Le Mans: “You could even sleep in the back.” ;)

Onderstaande images staan in de volgende editie van TopGear magazine.

Ook interessant!

  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9, Porsche, rapide, Supercars

Vorig bericht: « Baas wordt aansprakelijk voor ongeluk met alcohol
Volgend bericht: Porsche Cayenne Turbo S »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sacha zegt

    4 januari 2006 om 00:51

    Wonderschoon. De snelle zakenman (krijgt) veel keus in het über-sedan segment. Nu de Panamera nog…

    Login om te reageren
  2. Sir Smokalot zegt

    4 januari 2006 om 01:50

    Maar echt anders dan de DB9 is hij inderdaad niet. Toen ik de foto zag dacht ik meteen: “net een db9, maar dan nog langer en platter”.
    Neemt niet weg dat het een plaatje is natuurlijk.

    Login om te reageren
  3. NumbNuts zegt

    4 januari 2006 om 07:45

    Sweet !! (h)
    @Smokalot : Inderdaad, hij is inderdaad niet veel anders dan de DB9, maar je kan van een rottere basis uitgaan dan de DB9 natuurlijk (in mijn ogen 1 van de mooiste auto’s van het moment… en dat uit de mond van een Mercedes-man ;-) )

    Login om te reageren
  4. !¿!Mats!¿! zegt

    4 januari 2006 om 07:58

    wat een lelijk interieur!

    Login om te reageren
  5. Marco zegt

    4 januari 2006 om 08:08

    Wat een ontzettend gave auto, super lijn, denk dat het interieur nog wel gewijzigd wordt voordat ie in productie gaat.

    En eh, zijn de dames ook standaard???

    Login om te reageren
  6. AM zegt

    4 januari 2006 om 09:34

    Marco, die komen vanzelf wel aanlopen als je hem eenmaal hebt :)

    Login om te reageren
  7. Powerslide zegt

    4 januari 2006 om 11:03

    Cool. Erg cool.
    Met name de lijn van de zijkant vind ik erg goed! Het frontje en de achterkant wat bijwerken om de auto een eigen gezicht te geven en klaar. Interieur ook stoer met dat klokje, lijkt me een Jaeger-LeCoultre.

    Login om te reageren
  8. Mini zegt

    4 januari 2006 om 11:10

    Ongelofelijk mooie auto! Vanbuiten modern en gestroomlijnd, vanbinnen stijlvol en perfect afgewerkt, en natuurlijk ook supersnel, wat moet een auto nog meer hebben?

    Login om te reageren
  9. Powerslide zegt

    4 januari 2006 om 11:15

    Oooh! Hoe cool is dit dak….

    Login om te reageren
  10. ToM5 zegt

    4 januari 2006 om 12:04

    JEZUS, wat is dit een mooie auto! Goed speurwerk powerslide, erg cool dat dak! ;)Keep up the good work!
    Wat een mooie lijn als je de foto van opzij ziet!!
    Alleen de achterkant komt niet helemaal goed over..

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    4 januari 2006 om 12:06

    Was eerder niet helemaal ovetuigd, maar moet zeggen dat met name de zijkant erg fraai is. Mooier dan een DB9 waar ze ff twee deuren extra in hebben gepropt….
    Wat vindt Autoliefhebber er nu van?

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    4 januari 2006 om 12:36

    Zonde! Waarom nou weer dit? Schoenmaker blijf bij je leest. Het is wel gewoon een DB9 waar twee extra deuren in zijn gerost en een glazen dak. Tuurlijk is ie mooi, das logisch want dat was de db9 ook en dat is hetzelfde als deze auto. Straks krijg je nog een vanquish volante, een vantage volante, een vanquish vierdeurs, een vantage vierdeurs, een SUV, een limo. Wat een onzin!! Hou het gewoon bij sportwagens! Ze hebben al veel modellen, straks zie je door de bomen het bos nietmeer.

    Login om te reageren
  13. AM zegt

    4 januari 2006 om 13:00

    Bullshit. Zo lang je bijna nooit een Aston Martin op de weg ziet en ieder model een niche vervult is het top. Ik zie liever deze auto dan nog een S-klasse/7 serie etc.
    Bovendien kijk wat de Cayenne voor porsche heeft gedaan. Porsche maakt recordwinsten die het bedrijf een gezonde financiele toekomst bieden.

    Login om te reageren
  14. axel zegt

    4 januari 2006 om 13:30

    leuke bak beter dan de bentley van me moeder maar zal dan ook wel ietsje duurder zzijn denk ik

    Login om te reageren
  15. ToM5 zegt

    4 januari 2006 om 13:52

    Wat zou die gaan kosten…?? Een DB9 zit net boven de 2ton euro….dus 220.000??

    Login om te reageren
  16. Roy zegt

    4 januari 2006 om 13:54

    Het dezelfde-koek-verschillend-formaat syndroom heerst een beetje bij Aston heb ik het idee. Het verhaal van de DB9 vs. DB8 snapte ik al niet helemaal, die auto’s hebben wel heel veel weg van elkaar. En dit is een veredelde DB9… Exlclusief? Ik vind van niet. Hetzelfde overigens met de Flying Spur van Bentley. Dezelfde koek…alleen langer.

    Login om te reageren
  17. De Vries zegt

    4 januari 2006 om 14:02

    AutoTelegraaf noemt 350.000 eurootjes.

    Login om te reageren
  18. remy zegt

    4 januari 2006 om 16:04

    dit is een aanwinst voor Astin Martin als ze ooit nog winst willen gaan maken. Want er is veel vraag naar zulk soort auto’s getuige het succes van de CLS.

    Login om te reageren
  19. Mini zegt

    4 januari 2006 om 17:12

    JPM, is dit geen sportwagen meer ofwat?Aston Martin zal altijd een merk zijn dat sportwagens produceert. Er komt ook een vantagen roadster, deze is kleiner dan de DB9 volante en toch ook een cabrio. Als je meer modellen maakt dan spreek je ook een breder publiek aan, dus ik vind dat heel logisch, Aston Martin is aan een opmars bezig. En kijk eens naar Mercedes en BMW en Audi,… zij hebben toch ook veel modellen, heb je daar bij hun ook iets op tegen misschien? En als je even logisch nadenkt en Aston Martin een beetje kent weet je ook wel dat ze geen limo noch een SUV zullen uitbrengen.

    Login om te reageren
  20. JPM zegt

    4 januari 2006 om 19:35

    @AM en Mini:
    AM jij zegt dat de Cayenne voor porsche veel opbracht en dat klopt ook. Maar kijk wat er nu met porsche gaat gebeuren er komen ook vierdeurs auto’s aan en varianten op de Cayenne. Dan blijft het niet meer exclusief. En wat nou als het omgekeerde gebeurt? Deze aston blijkt een flop te worden… Aston Martin is van Ford en met Ford gaat het slecht. Als zo’n duur project mislukt dan zou het best eens kunnen zijn dat Ford, Aston Martin laat vallen, en dat zal het slecht met ze gaan.
    Mini, jij zegt dat meer modellen een breder publiek aanspreekt, maar dat hoeft helemaal niet.. in tegenstelling tot de succesvolle CLS zal deze auto ruim duurder zijn en in het segment van de Flying Spur vallen. En bentley schrijft met de flying spur ook geen geweldige geschiedenis. Hij verkoopt redelijk, maar dat is omdat bentley al jaren vierdeurs auto’s maakt en door het rijke VW. Ford is niet zo rijk meer. Jij zegt dat als ik logisch nadenk ze geen limo of SUV zullen uitbrengen. Nou.. wie had 5 jaar geleden kunnen denken dat je nu uit 6 verschillende nieuwe aston’s kon kiezen. En als deze auto wel gaat verkopen misschien gaan ze dan ook wel een SUV maken. Niets is zeker in de autowereld.

    Login om te reageren
  21. Sir Smokalot zegt

    4 januari 2006 om 19:46

    @JPM:

    Ik denk dat het AM wel het laatste merk is dat zich zorgen moet maken om tegenvallende verkopen, het merk zit juist geweldig in de lift de laatste paar jaren, en de exclusiviteit komt denk ik ook nog lang niet in gevaar. Hoeveel mensen ken jij die zich een nieuwe Aston Martin kunnen veroorloven?
    En VAG is groot, maar niet ongelofelijk rijk. Ik denk dat ford en VW meer gelijkwaardige spelers zijn op de mondiale automarkt dan jij denkt.
    Wat betreft je laatste punt ben ik het roerend met je eens.

    Login om te reageren
  22. Mini zegt

    4 januari 2006 om 21:34

    JPM, ik vind dat je een Mercedes CLS niet kunt gelijkstellen aan de AM rapide, deze is veel exclusiever waardoor er minder mensen zijn die hem kunnen kopen. Je kan al een CLS krijgen vanaf een goeie € 58.000 en deze AM kost € 230.000. Ik bedoelde dat deze AM een breder publiek aanspreekt en met dat “breder publiek” bedoel ik dan de mensen die een AM kunnen betalen. Dat ze 6 nieuwe modellen hebben uitgebracht lijkt mij heel logisch om te kunnen concurreren tegen de andere grote sportmerken, maar een SUV en een limo is toch nog wel iets heel anders dan een sportwagen. Maar dat niets zeker is in de autowereld daar geef ik je gelijk in.

    Login om te reageren
  23. Bjorn zegt

    4 januari 2006 om 21:58

    Alleen de achterlichten moeten anders…

    Login om te reageren
  24. Sacha zegt

    4 januari 2006 om 22:02

    De Rapide is een mooi alternatief voor, en zit volgens mij in de klasse van:
    * Mercedes S65, S600
    * Audi S8, W12
    * BMW 760
    * Maserati Quattroporte
    * Porsche Panamera
    * Bentley Continental Flying Spur
    * ??? vergeet ik nog iets ???

    Login om te reageren
  25. JPM zegt

    4 januari 2006 om 23:09

    er zit wel een groot gat qua prijsklasse met de auto’s die je hierboven noemt Sacha en de aston martin. Alleen de bentley en misschien de porsche komen in de buurt
    @Sir Smokalot: nu zijn ze misschien nog even groot maar het gaat zeer slecht met Ford, en VW is zich sterk aan het uitbreiden en ze hebben ook nog een groot belang in posche dat nu erg goed gaat. En het heeft net als Toyota enorme research en ontwikkeling bedragen die ze kunnen gebruiken en daar zullen de Amerikanen in de toekomst niet tegenkunnen.

    Login om te reageren
  26. Sacha zegt

    4 januari 2006 om 23:43

    JPM, de S65 komt rond de €285.000, een goed opgedirkte S600 of 760 komt makkelijk tegen de €200.000. De duurste Audi zal daar niet veel naast zitten. De Porsche zal opgedirkt ook tegen de €200.000 zijn. Quattroporte weet ik niet.
    .
    Hoe bedoel je andere prijsklasse?

    Login om te reageren
  27. skyline zegt

    5 januari 2006 om 00:46

    laatste tijd komen er alleen maar mooie auto’s.. de meeste iedergval hier hebben we de Rapide.. en dan nog Panorama..:D

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    5 januari 2006 om 10:18

    de Quatroporte blijft ruim onder de 200.000 euro

    Login om te reageren
  29. Powerslide zegt

    5 januari 2006 om 11:12

    En Rolls Royce heeft plannen een kleiner model dan de phantom op de markt te brengen om te concurreren.

    Een kale Quattroporte kost 150.000. De Quattroporte Executive GT 167.000. En de prijs van de Sport GT is nog niet bekend.

    Login om te reageren
  30. ToM5 zegt

    5 januari 2006 om 11:34

    Als de prijs van 350.000 euri volgens autotelegraaf klopt dan zitten de genoemde auto’s daar nog ver onder!
    De flying spur en inderdaad ook de kleine rolls die gaat komen vallen prijstechnisch wel meer in de klasse.
    Echter het gevoerde design van de aston is compleet anders dan deze modellen. De aston ziet er uitgesproken sportief uit de andere zijn meer statige auto’s. Hopelijk weet aston martin hiermee hun eigen niche te vinden……….

    Login om te reageren
  31. JPM zegt

    5 januari 2006 om 12:35

    s600 – ongeveer 190.000 (nog niet zeker)
    audi W12 – 153.590
    bmw 760i – 163.700
    maserati – 150.136

    Dit bedoel ik dus met andere prijsklasse.. De Aston zal zeer waarschijnlijk rond de 250.000 zitten dat verschilt met de meeste hierboven een ton, en dat noem ik een andere prijsklasse Sacha.

    flying spur – 235.565

    hij zal dan waarschijnlijk in het flying spur segment vallen, en nog iets duurder zijn want de db9 volante is al 220.000
    En een eventuele Rolls zal waarschijnlijk nog duurder zijn.

    Login om te reageren
  32. Sacha zegt

    5 januari 2006 om 12:42

    Als de S600 voor ca. €190K in de boekjes komt dan is ie met opties makkelijk over de €200 te tillen. Je kunt bij MB zonder al te veel moeite €40K aan opties bestellen. Die BMW ditto. Ik vind dat dezelfde prijsklasse JPM.
    .
    Dat de Audi en de Quattroporte zo ‘goedkoop’ zijn valt me mee.
    .
    Overgens blijft het m.i. dezelfde klasse. Afgezien van de prijs spelen ook andere zaken mee (afmeting, vermogen, etc). Sterker nog, imago misschien wel het belangrijkste in die klasse.

    Login om te reageren
  33. ToM5 zegt

    5 januari 2006 om 12:57

    Je vergeet 2 dingen sascha:

    Juist op de topmodellen van de 7serie, S-klasse,A8 etc zitten praktisch alle opties dus dat gaat niet zoals bij een S350 waar je inderdaad makkelijk 40.000 euro op kan krijgen.

    Ten 2e geef je het zelf al aan; imago!
    Een bentley, rolls of aston martin hebben nog een stuk exclusiever, duurder imago dan een bmw, mercedes of audi.

    Het enige is dat ze qua vermogen niet echt verschillen. Oftewel qua prijs en imago zit de aston martin (en bentley en rolls) in a whole other league. Dus ik vind dat je ongelijk hebt.

    Login om te reageren
  34. Sacha zegt

    5 januari 2006 om 13:07

    Met leagues als metafoor ben ik van mening: “Same league, different ballpark“.
    .
    Maar goed, laten we de vraag eens omdraaien: Uit welke league denken jullie dat Aston Martin haar cliëntèle voor de Rapide (wat een suffe naam trouwens) denkt te gaan halen? Rolls (en Maybach) zit wat mij betreft namelijk ècht in een different league (namelijk de league met chauffeur).

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    5 januari 2006 om 13:09

    Als je meer dan 150.000 euro gaat uitgeven voor een auto, kijk je dan op een 100K? Ik denk dat alleen mensen voor wie de aanschafprijs eigenlijk volkomen oninteressant is zoiets gaan kopen. Maar goed ik heb zoveel geld niet dus misschien kijken de mensen die dat wel hebben er wel anders tegenaan….

    Login om te reageren
  36. Sacha zegt

    5 januari 2006 om 13:14

    Je moet het omdraaien WOoOdy: Als je bereid bent €250K aan een 4-deurs ‘sedan’ uit te geven, bij wie doe je dat dan? Ik denk dat er best mensen zijn die met €150K (lease)budget aan hun top zitten, of er niet meer voor over hebben (ook al zouden ze meer kunnen betalen).

    Login om te reageren
  37. JPM zegt

    5 januari 2006 om 13:29

    Ik ben het helemaal met ToM5 eens. Het is een handgemaakte zeldzame engelse auto, niet zoals de bmw en de benz die massaproducten zijn. En W0o0dy, echt waar, als je meer dan 150k voor een auto uitgeeft kijk je wel op een ton hoor echt waar! De zelfde discussie kunnen we ook houden over de DB9 en de sl 65 amg, die verschillen qua prijs en prestaties nog minder dan de hierboven genoemde auto’s, en toch zijn ze compleet verschillend. Een DB9 koper zal het waarschijnlijk niet eens in zn hoofd opkomen om een benz te gaan kopen ondanks de prijs. Hij zal eerder aan een continental gt of een lambo denken. Als je echt rijk bent dan heb je het gedeelte van bmw en benz gehad en ga je een klasse hoger waarin bentley rolls-roye en aston martin zich bevinden. Het gaat nietzozeer om de prijs enz. maar in welke klasse je je bevindt, daar gaat het bij deze auto’s om.

    Login om te reageren
  38. JPM zegt

    5 januari 2006 om 13:37

    Nog even om mn verhaaltje duidelijk te maken: Je koopt de duurste benz die dr is, hij kost net zoveel als een aston martin, maar toch zullen er nog tien duizenden andere benz rijders zijn die hun mercedes voor 30k hebben gekocht. Dat zal je niet hebben bij aston martin dr is geen goedkope aston. En dat is ook het risico dat je loopt als je exclusieve auto’s betaalbaar gaat maken. Ik vind persoonlijk dat aston martin met de vantage al een trede te laag is gegaan, natuurlijk zullen ze dr een hoop verkopen want ze zijn betaalbaarder. Maar als iemand een dure en exclusieve auto wil, en hij merkt dat er mensen in een aston rijden voor anderhalf ton, dan zal hij bentley wel vinden. Aston martin is een klasse boven mercedes, maar als er steeds meer modellen komen die ook betaalbaar worden dan zetten ze een stapje terug.

    Login om te reageren
  39. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 13:48

    Ben het geheel met JPM eens dat merken die teveel uitbreiden hun exclusiviteit dreigen te verliezen. Een Cayenne is al te bestellen met een V6 van Volkswagen, er lijkt nog een Porsche SUV onder de Cayenne aan te komen. Waar houdt het op? Jaguar heeft zijn modellenlijn ook erg uitgebreid, het gaat ze slechter dan ooit. Aston Martin moet herkenbaar blijven, d.w.z. zich bij zijn leest houden. Dus gewoon dikke sportcoupé’s met V8 of grotere motor voorin blijven maken. Die vierdeurs ziet er mooi uit maar mag van mij direct naar het museum.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    5 januari 2006 om 13:53

    ik bedoelde te zeggen dat volgens mij het imago en de kwaliteit/exclusiviteit eerder een rol spelen dan de aanschafprijs als je boven een bepaald bedrag komt. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een paar keer niet op vakantie gaan zodat ze genoeg kunnen sparen voor de aanschaf van een auto van 2ton. Maareh….Kan ik ergens werken en een leasebudget van 150K krijgen? Waar moet ik solliciteren? lol

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    5 januari 2006 om 13:58

    Volgens mij komen de problemen bij jaguar voort uit het ontwikkelen van auto’s die geen hond koopt (x-type met name). Ik ben het wel met autoliefhebber en JPM eens dat het uitbreiden van je modellenprogramma naar beneden de exclusiviteit van je merk kan aantasten. Maar ik denk dat alle auto’s boven 100K voorlopig behoorlijk exclusief blijven….. dat geeft Aston nog behoorlijk veel ruimte om een model aan de “onderkant” toe te voegen zonder dat het een “jan met de pet/doorsnee”-merk wordt.

    Login om te reageren
  42. ToM5 zegt

    5 januari 2006 om 14:19

    Ter aanvulling:

    De basisprijs van astons kleinste de AM V8 is overigens 150.000 euro. Die overigens wel snel hoger wordt door bijvoorbeeld het lynn audiosysteem van 10 mille.
    Lijkt me redelijk exclusief nog. Aston heeft al aangegeven dat de verkoopaantallen van de 911 tien keer hoger liggen dan de AM V8.

    Login om te reageren
  43. Thomas zegt

    5 januari 2006 om 14:23

    Aston martin gaat zeker al geen SUV op de markt brengen want daarvoor is er range rover.. beide merken staan onder ford heerschappij.. dusja..

    Login om te reageren
  44. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 14:25

    De AM V8 vind ik een prima aanvulling die past bij het karakter en de uitstraling van het merk. Volgens dit standpunt moeten vierdeurs auto’s Lagonda heten en een afwijkend design hebben. Techniek kan wel worden gedeeld.

    Login om te reageren
  45. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 14:28

    @Thomas, er wordt gesproken dat de opvolger van de Jaguar X een SUV zal zijn. Zal wel op basis van een Land/range Rover worden gemaakt, net als de Volvo SUV die onder de ’90’ komt. Dus ik vrees dat er nog wel eens iemand op het idee zal komen om een AM SUV uit te brengen, zeker als Bentley dat ook doet.

    Login om te reageren
  46. JPM zegt

    5 januari 2006 om 14:37

    SUV’s zijn een trend. BMW en Range Rover waren er goed mee begonnen. Het zal overwaaien, want de verkopen dalen nu al.

    Login om te reageren
  47. Powerslide zegt

    5 januari 2006 om 14:45

    Wat ik vind is dat je een verschil moet maken met de merken van de VAG groep en “britse” auto-industrie. Tuurlijk is AM van Ford, maar ik zie AM echt geen SUV maken!
    Kijkend naar de VAG groep vind ik dat een ander verhaal. Porsche zet elke variant neer wat je van een 911 kunt maken, ook al is het een hybride auto en druist het tegen alles in wat Porsche is (was). Lamborghini komt ook met een nieuwe 4-deurs (de Espada), de SUV zie ik ook komen (codenaam LM00X) zodat Porsche, Audi, VW, Lamborgini en Bentley wellicht allemaal een SUV, snelle luxe 4-deurs (nee VW, geen Phaeton) en een sportwagen hebben. Dat vind ik dus verneukerij! Een S8 met de motor van de Gallardo. Laten we in de R8 maar dezelfde motor lepelen, of anders de RS6 ook. Alleen een ander merkje erop.

    Ik denk (hoop misschien) dat Aston Martin zich hieruit houdt. Zoals ToM5 al zei; een V8 Vantage wordt in een oplage van 1/10 gemaakt tov de Porsche en het prijskaartje is daar ook naar. Maar maak een verschil met de VAG, alsjeblieft.

    Login om te reageren
  48. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 15:03

    @Powerslide, wat VAG nu doet deed British Leyland (Austin, Morris, Mini, Wolseley, Riley, Rover, Jaguar, Daimler, MG) in de jaren zestig. Dezelfde auto’s met verschillende badges, zijn ze dus aan kapot gegaan, naast slechte kwaliteit. VAG zal niet zo gauw kapot gaan want ze hebben een goede basis met Volkswagen, maar het is een slechte taktiek.

    Login om te reageren
  49. Powerslide zegt

    5 januari 2006 om 15:34

    foto’s van de straat….
    http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006000318,00.html

    Login om te reageren
  50. ToM5 zegt

    5 januari 2006 om 16:40

    Goeie update weer!

    Login om te reageren
  51. Sacha zegt

    5 januari 2006 om 16:45

    Lamborghini en Porsche hebben vanuit historisch oogpunt als enige sportwagenmerk recht op een SUV. Zo zijn de immers ooit begonnen:

    Mijnheer Lamborghini is sportwagens gaan bouwen omdat hij zich niet in mocht kopen bij Enzo Ferrari. Uit pure frustratie is ie toen zelf maar een sportwagenmerk begonnen.
    Hoe Porsche aan de traktoren komt weet ik niet, maar ze zijn er ook:

    Login om te reageren
  52. ToM5 zegt

    5 januari 2006 om 16:52

    En in de historie van Aston Martin / lagonda kom je ook de vierdeurs sportwagen tegen dus is nu het plaatje rond.

    Login om te reageren
  53. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 16:53

    Walter Owen Bentley was van oorsprong spoorwegingenieur. Door de degelijke bouw van zijn auto’s werden ze door Ettore Bugatti ‘de snelste vrachtwagens ter wereld’ genoemd.
    Ze wonnen wel vijf keer Le Mans in de jaren twintig. Als we vanuit de historie gaan redenereren moet we helemaal angstig zijn wat er nog komt…

    Login om te reageren
  54. Sacha zegt

    5 januari 2006 om 16:55

    Voor de ongelovigen: Zelfs een stationwagon.

    Login om te reageren
  55. autoliefhebber zegt

    5 januari 2006 om 17:08

    Dit is een zogenoemde ‘Shooting Brake’, meestal hebben ze trouwens twee portieren met een achterklep, die werden alleen op heel speciale bestelling gemaakt en zaten niet in het normale programma.

    Login om te reageren
  56. JPM zegt

    5 januari 2006 om 19:30

    sorry mn naam vergeten

    Login om te reageren
  57. JPM zegt

    5 januari 2006 om 19:31

    even wat gezocht:
    The company has announced no plans to build the Rapide, and will be giving more details at its official launch in Detroit on Monday, 9th January 2006.

    bron: http://www.classicdriver.com

    Login om te reageren
  58. Soundmaster zegt

    6 januari 2006 om 02:34

    ’t Spijt me wel, maar een 4-deurs Aston Martin is een doodzonde!

    Login om te reageren
  59. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 09:32

    Soundmaster, welkom op dit onderwerp! Hoef ik de puurheid van Aston Martin niet meer in mijn eentje te verdedigen.

    Login om te reageren
  60. remy zegt

    6 januari 2006 om 10:51

    autofabriekanten, dus ook Astin Martin maken al jaren auto’s waar vraag naar is, kijk naar porsche en lamborgini.

    Login om te reageren
  61. stefan zegt

    6 januari 2006 om 20:04

    ik vind de het een mooi auto het is iets nieuwe voor zo een mooi merk aston martin volg het voor beeld van porsche daar dach iedereen van die kom nioot met een suv of een 4 deurs auto ik verwacht nog meer exclusief merk die dat gaan doen zo als lamborgini ferrari

    Login om te reageren
  62. dekster zegt

    8 januari 2006 om 20:01

    geef mij maar een flying spur

    Login om te reageren
  63. Aston Martin Freak zegt

    10 januari 2006 om 17:42

    Geweldige bloed mooie auto!!! Geen 1 auto overtreft de Rapide.

    Login om te reageren
  64. Sacha zegt

    12 januari 2006 om 23:12

    Hadden we deze plaatjes al gezien?

    http://www.autoweek.com/files/specials/2006_detroit/aston/rapide/pages/01.htm
    en
    http://www.carview.co.jp/dms/2006/take_car/astonmartin_rapide_c/

    Login om te reageren
  65. Sacha zegt

    12 januari 2006 om 23:14

    En een stukje video: http://www.edmunds.com/insideline/do/AutoshowArticles/articleId=108852

    Login om te reageren
  66. w0o0dy zegt

    13 januari 2006 om 03:53

    als we er nou eens een jaguar logo op plakken en een paar typische aston kenmerken vervangen door een paar jaguar varianten en we plakken er een prijskaartje op van zeg….. 150.ooo euro…. wat vinden autoliefhebber en soundmaster er dan van? gaan met die banaan of prakken die bak?

    Login om te reageren
  67. autoliefhebber zegt

    13 januari 2006 om 09:38

    @prakken die bak!!

    Login om te reageren
  68. Sacha zegt

    13 januari 2006 om 09:39

    “Prakken”? Is dat goed of slecht?

    Login om te reageren
  69. autoliefhebber zegt

    13 januari 2006 om 09:46

    Prakken betekent ‘weg ermee!’

    Login om te reageren
  70. w0o0dy zegt

    13 januari 2006 om 11:34

    Ik vind de auto fraai en een Jaguar als directe concurrent van de Maserati Quatroporte denk ik dat de keuze erg moeilijk zou worden. Dus Jag V8 met compressor erin (ruime 400pk) en verder niet teveel aan klungelen maar wel een Jaguar embleem erop plakken en een concurrernd prijsje en er is vast een markt voor. Die XJ van aluminium is wel fraai maar verkoopt van geen meter, dus misschien moeten ze Aston puur 2 zitters laten maken en de 4 deurs aan Jaguar overlaten. Jaguar wellicht een beetje uit de problemen en Aston blijft Aston…..

    Login om te reageren
  71. AM zegt

    13 januari 2006 om 12:36

    Op autoweek.nl:

    De Rapide van Aston Martin is:

    Een goede zet, dat wordt wel wat! 89,8%
    Kansloos, stopzetten dat project! 10,2%

    In totaal hebben 1.454 mensen hun stem uitgebracht op deze peilstok.

    Over smaak valt niet te twisten!
    Autoliefhebber snapt het niet helemaal, maar goed waarschijnlijk is jouw favouriete auto de Fiat Multipla.

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    13 januari 2006 om 13:06

    Autoliefhebber snapt het best en heeft ook niet gezegd dat het een lelijke auto is, alleen hij heeft een bepaald beeld bij Aston Martin en vindt dat een 4-deurs Aston hetzelfde is als vloeken in de kerk. Dat mag toch? Om iemand nou voor Multipla-fan uit te maken gaat mij wat ver hoor! :-)

    Login om te reageren
  73. AM zegt

    13 januari 2006 om 15:29

    Hahaha ok…maar zie de geschiedenis van aston die al bestond uit 4 deurs auto’s dus helemaal niks nieuws aan. En daarmee helemaal niet vreemd of onlogisch of vloeken in de kerk.

    Login om te reageren
  74. autoliefhebber zegt

    13 januari 2006 om 15:38

    @Woody bedankt voor de steun! @AM, naoorlogse Astons met vier deuren heetten Lagonda en hadden een duidelijk afwijkend ontwerp. De Rapide is een vierdeurs DB9. Mooi, want de DB is een mooie auto, maar met die twee deuren erbij een doodgeboren kindje. Fiat Multipla vindt ik de op een na lelijkste auto aller tijden.

    Login om te reageren
  75. w0o0dy zegt

    13 januari 2006 om 16:07

    Er waren vroeger wel degelijk Aston Martins (nee, niet de lagonda) met 4 deuren kijk maar. Er staan trouwens ook een aantal DB typen als Shooting brake, maar dat waren niet echt normale productie modellen.

    http://www.astonmartins.com/prewar/2litre_long_saloon.htm

    Login om te reageren
  76. job zegt

    18 januari 2006 om 09:12

    egt een super wagen!! ik ben zeer gevlijd omdat ze een station hebben gemaakt, want in de db9 kon ik nooit mijn 2 kinderen meenemen omdat het te klein achterin was maar nu zal het wel anders worden… ik heb hem al besteld!!groetjes job(angel)

    Login om te reageren
  77. DB 24 zegt

    22 januari 2006 om 16:22

    Het is en blijft een mooie auto die Rapide (okay het interieur is er wat over maar men moet het potentiele cliënteel kunnen overtuigen (rijke industriëlen met geen enkele notie van esthetica, oliesjeiks, inteelt adel enz…)
    Gelukkig is Aston Martin nog niet “erFord” wat je van Jaguar niet kan zeggen. Ik heb geen probleem met een virdeurs en een break zolang ze maar geen SUV maken want dat is pas een volledig nutteloos (en meestal lelijk) autoconceppt.

    Login om te reageren
  78. Ruud zegt

    25 januari 2006 om 08:41

    Prachtig gewoon:-)

    Login om te reageren
  79. lala zegt

    21 februari 2006 om 19:21

    prachtig

    Login om te reageren
  80. terra iocia zegt

    18 maart 2006 om 22:12

    Echt über, ik ga vragen of papa er een koopt

    Login om te reageren
  81. aston martin liefhebber zegt

    12 april 2006 om 19:41

    ik heb al in die wagen gezeten!
    en kzeg het is de mooiste auto da ik ooit heb gezien!!!!
    daar kan zelfs geen porche panamera aan tippen!!!

    Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 12:26

    Hmmmm. Op die derde foto doet de achterkant me nogal aan een (oudere)Chrysler Sebring denken… Ben ik nou gek?!

    Login om te reageren
  83. Pieter-Jan zegt

    1 april 2007 om 13:34

    Overdreven geile wagen, snel bestellen die handel…

    Login om te reageren
  84. Buddha zegt

    22 april 2007 om 19:31

    Geachte dames en heren Autoliefhebbers,

    Als ik al het commentaar lees, meen ik op te kunnen maken dat iedereen dit en terecht een welkome verschijning zal vinden op de weg. Kortom. hij komt en we zijn allen erg blij, toch?????????????

    Graag wil ik ook de Ferrari Scaglieti toevoegen aan het rijtje auto`s waar je het hele gezin veel te hard en exclusief kan gaan toeren of te wel gaan GT-en.

    U zijt gegroet.

    Login om te reageren
  85. Gerard zegt

    14 mei 2007 om 23:37

    Persoonlijk gezien vindt ik ‘m gewoonweg superieur, ’n klasse-auto-tot-en-met.

    Als één van de grootste ondernemers in Dubai, de nieuwe wéreldmetropool bij uitstek, zal hij hier verkocht worden als zoete broodjes.

    Klassedames anderzijds zoals op de foto’s zijn hier dan ook niet meer dan gewoontjes. Dubai en de overige Emiraten zijn dan ook de speeltuin of lievelingsplaats van de Euro&Dollar Miljonairs&Miljardairs bij uitstek op het gebied van ‘Ultra-Luxe’. Anderzijds is het te hopen dat de designers hem wat langer hebben dóórdesignt, want het originele design was iets te kort.

    Of de achterkant voor de zitplaatsen inderdaad iets verlengt is geworden, heb ik op het huidige moment nog niet vernomen.

    Login om te reageren
  86. DB9 zegt

    3 augustus 2007 om 16:00

    Super auto.
    Een zakelijke AM…. Toch helemaal parfect?
    Een DB9 volante voor je vrouw, een DB9 voor in het weekend en een Rapide voor je werk. Wat wil je nog meer…?

    Login om te reageren
  87. lambo zegt

    29 september 2008 om 17:53

    best mooi

    Login om te reageren
  88. Der Deutscher zegt

    23 april 2009 om 10:16

    Panamera kan hier nóóit tegenop!!! De keuze tussen engelse chique of een uit de maat ontworpen Porsche 911 voorzien van ‘bultrug’ is snel gemaakt. Intereur van die mislukte 4drs 911 ziet er bovendien óók niet uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North