• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A1 is bevestigd!

Auteur: autoblogger, gepost 6 november 2006 om 01:50 – 46 Reacties

Audi A1?

De kogel is door de kerk, er lijkt eindelijk bevestiging over de kleine Audi. Waarschijnlijk zal deze de naam A1 krijgen maar dat is nog niet duidelijk, de Mini-concurrent zal in ieder geval gebaseerd worden op de nieuwe A000 modellijn. Het Duitse Wirtschaftwoche heeft dit laten weten, dankzij een interview met verkoopdirecteur Ralph Weyler. Hij vertelde dat een kleinere Audi gepland staat voor 2009.

Het sportieve instapmodel zal samen met SEAT ontwikkeld worden en zal gebruik maken van onderdelen uit de vorige VW Golf en de huidige VW Polo (via germancarblog.com).

We schreven al eerder over de komst van een Audi A1, die prijstechnisch waarschijnlijk tussen de Volkswagen Golf IV en de Polo zal worden gepositioneerd. Met geschatte prijzen tussen de 16.000 en 18.000 euro (in Duitsland) moet het wagentje een aantrekkelijk alternatief worden voor de Mini Cooper.

Update: na contact met Audi te hebben gehad kan ik melden dat enige nuancering op zijn plaats is. Er is nog geen bevestiging van een A1 of A2, er zijn echter wel plannen voor een kleinere Audi…

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1

Vorig bericht: « Zwemmende, kunstzinnige Mercedes GL450
Volgend bericht: Maybach 62 S »

Lees Interacties

Reacties

  1. integrale zegt

    6 november 2006 om 02:23

    mooi…een mini-TT met een dikkere kont… (behalve kleur) wit is toch wel IN zo te zien.

    Login om te reageren
  2. Jachtmeester zegt

    6 november 2006 om 02:47

    had niet ooit een nederlander een design prijs gewonen met een miniatuur schaalmodel van een door hem ontworpen A1 van AUDI?

    Login om te reageren
  3. Bas zegt

    6 november 2006 om 05:19

    Ze hebben hier idd al een hele tijd over gesproken en nu is het dan ook waarheid geworden. Erg fijn dat er zo’n mooi en betaalbaar model van Audi bijkomt. Zal deze alleen als 3-deurs aangeboden worden?

    Login om te reageren
  4. MiuRa zegt

    6 november 2006 om 08:07

    doe mij maar een mini

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    6 november 2006 om 08:09

    Plaatje hierboven ziet er goed uit hoor. (Is dit niet de shooting brake ?)
    (Beter dan de huidige A1 maar da’s niet zo lastig)
    Volgens mij is dit de eerste kleine auto die ik wel wat vind hebben in het wit.

    Login om te reageren
  6. Tom van Bergen zegt

    6 november 2006 om 08:26

    De foto is idd de shooting brake, eigenlijk een nieuwe TT hatchback. De A1 zal er heel anders uit gaan zien. En JANUS, er is geen huidige A1, alleen een A2. Die mag van mij ook wel uit het modellen aanbod van Audi verdwijnen. En er is idd ooit een Audi A1 ontworpen voor een design wedstrijd. Is ook een schaalmodel van gemaakt. Staat ook een post van op autoblog.nl van een hele tijd terug.

    Login om te reageren
  7. BMW 323Ci zegt

    6 november 2006 om 08:52

    Denk niet dat het zomaar de Mini zal kunnen wegconcurreren.

    De Mini komt van heel ver terug in de tijd en er zijn heel veel liefhebbers, meer voor de oude mini natuurlijk, maar de nieuwe is ook wel heel populair.

    Maar liever dit dan een Polo.

    Login om te reageren
  8. Fruitcake zegt

    6 november 2006 om 09:30

    De Audi A2 is alweer bijna een jaar uit productie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A2

    :)

    Login om te reageren
  9. Raging Whabbit zegt

    6 november 2006 om 09:38

    (6 januari 2005)
    Onze landgenoot Steven van der Veen heeft voor het derde achtereenvolgende jaar de finale bereikt van de Michelin Challenge Design (MCD).

    Voor deze ontwerpwedstrijd worden ontwerpers uitgenodigd een innovatief auto-ontwerp te maken. Het thema was deze keer Duitsland. Net als voorheen worden de tekeningen van de finalisten tentoongesteld op de North American International Auto Show in Detroit. Van een aantal inzenders is er ook een conceptmodel, zoals dit jaar ook het geval is met het ontwerp van Steven van der Veen. Hij bouwde daarvoor het schaalmodel van hout.
    Hij ontwierp een slechts 3,15 m korte tweezitter (Audi A1) voor woon-werkverkeer die ondanks zijn formaat er toch sportief en robuust uitziet. Steven plaatste de 1,8-liter turbomotor achterin voor een lage neus met een optimale kreukelzone.
    Het interieur heeft een even strakke vormgeving als het exterieur en de brede en hoge middenconsole maakt deel uit van het chassis en vormt bovendien een luchtsluis voor de motor.

    Ik vind het een mooi bakkie en laten we hopen op een s1 :D

    Login om te reageren
  10. JANUS zegt

    6 november 2006 om 10:05

    @Tom van Bergen.
    OEPS.
    Het was nog vroeg zullen we maar zeggen ;-)

    Login om te reageren
  11. Steven van der Veen zegt

    6 november 2006 om 10:25

    Leuk om te horen dat Audi de A1 bevestigd heeft. Had ik het twee jaar geleden toch goed voorzien met mijn eigen Audi A1! Ben benieuwd hoe Audi de A1 gaat vormgeven…

    Login om te reageren
  12. Greg zegt

    6 november 2006 om 10:29

    Audi moet keuzes maken… Laat VW, Seat en Skoda binnen VAG maar vechten om de kleinere klassen. Begin gewoon met de Audi A3 en kijk van daaruit verder naar boven. A2 was een drama en A1 wordt t zeker weten ook.

    Login om te reageren
  13. mark zegt

    6 november 2006 om 10:47

    ziet er beter uit dan een mini

    Login om te reageren
  14. Rick zegt

    6 november 2006 om 12:39

    is de shooting brake het concept van de A1 ?
    deze prijs klasse is erg interessant!

    prachtige wagen!

    Login om te reageren
  15. heidekonijn zegt

    6 november 2006 om 12:53

    @Greg
    Ergens heb je gelijk, maar langs de andere kant zit elke Premium speler in de lagere segmenten te roeren. Dus er zal wel markt zijn voor een ‘dure’ kleine auto.
    A2 was bedoeld apart te zijn om zich af te zetten tegen de rest van de markt (en zijn hoge prijs te rechtvaardigen). Ipv de Mini na te doen (sportief, fun) is men de A-klasse route gegaan (rationeel, high-tech). Imho, natuurlijk.
    Blijkbaar heeft men van de fouten geleerd en gaat men nu de sportieve kant uit.
    Steven’s ontwerp lijkt me prima geschikt daarvoor, ook erg benieuwd wat ze er van gaan bakken.

    Login om te reageren
  16. Mcello zegt

    6 november 2006 om 12:59

    Okee dan, dan is r tegen die tijd een instapaudi voor Mcello :D

    Login om te reageren
  17. Greg zegt

    6 november 2006 om 13:27

    @ heidekonijn…

    Ik begrijp jou ook. Ik denk alleen dat autofabrikanten ten onrechte menen dat de mini in een aparte klasse is, waarin ze ook vertegenwoordigd moeten zijn. Mini concureert gewoon met de 147, en de 1 serie en de A3 en de Volvo V30. De compacte middenklasse dus.

    Audi zal met de A1 alleen maar kanibalisme binnen haar eigen merk veroorzaken (minder A3’s verkopen) want de mensen die een mini willen twijfelen niet aan hun keuze. Ongeacht de concurrentie kopen ze een mini, vanwege de historie en beauty.

    Login om te reageren
  18. Spyker zegt

    6 november 2006 om 15:24

    Oke dit is een hippe auto.
    Ik snap alleen niet in welk segment dit ding moet komen

    Login om te reageren
  19. Stoffer zegt

    6 november 2006 om 15:34

    @Greg

    Ik vind het een foute vergelijking: “Mini concureert gewoon met de 147, en de 1 serie en de A3 en de Volvo V30.” Qua binnenruimte is er een wereld van verschil. Een mini is geen compacte middenklasser, het is eerder een leuke stadswagen met het weggedrag van een kart. Niets tegen de mini, het is een leuk wagentje, maar plaats hem niet in een klasse waar hij niet in hoort.
    By the way, V30 moet C30 zijn hé.

    Login om te reageren
  20. heidekonijn zegt

    6 november 2006 om 15:38

    Tja, de toekomst zal het uitwijzen, maar het ziet er naar uit dat iedereen meedoet : Alfa Junior, BMW 1 -3deurs en Coupé, Audi A1, VW praat over een fun-car op basis van een Golf IV (!) geruchten van een mini-Lexus..
    Komt blijkbaar ergens tussen de Smart Roadster en de A-klasse in.
    Time will tell..

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    6 november 2006 om 16:22

    Hier nog een oude impressie van mij voor Autovisie:

    Login om te reageren
  22. Rikus zegt

    6 november 2006 om 16:24

    @ steven van der veen..
    wat ik me nou afvraag.. word je nu ook betrokken bij het verdere ontwerp en zo..
    lijkt me tog aardig sneu dat je een auto ontwerpt.. dat audi hem dan zelf gaat maken en dat de ontwerper er in principe nix van weer ziet..
    ik heb het schaalmoddeltje wel gezien en ik vond het gelijk een dikke bak.. wat me opvalt is dat er vrij weinig verandert is.. best wel vet!!

    Login om te reageren
  23. Greg zegt

    6 november 2006 om 16:39

    @stoffer.. dankjewel voor je verbetering V30 is uiteraard C30.

    De reden waarom ik de Mini wel in de compacte middenklasse stop is gebaseerd op de klanten die ‘m afnemen en de prijsklasse waarin de auto zit. De mini wordt voornamelijk afgenomen door lease rijders en particulieren die in de compacte middenklasse shoppen. Ik zou de mini niet willen indelen bij de Polo’s, Clio’s en 207’s en zeker niet bij de Smart e.d. .. Vooral als je naar de prijs van een Mini kijkt gaat zo’n vergelijking scheef. Vandaar dat ik een mini als een compacte middenklasser zie.. maar als iemand een ander idee heeft, let me know.

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    6 november 2006 om 16:57

    “Het sportieve instapmodel zal samen met SEAT ontwikkeld worden”……Waarom met SEAT?!

    “en zal gebruik maken van onderdelen uit de vorige VW Golf”…….Jaja, voorsprong door techniek……

    “en de huidige VW Polo”……….dus alles bij elkaar genomen (en zoals ik al vaker heb gezegd) betaal je teveel voor wat eigenlijk een VW is……

    Trouwens het design (als dit hem wordt) vind ik opzich wel mooi!

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    6 november 2006 om 17:01

    En dan nog een 1.4/1.6 TFSI en 1.7 TDI met 140/160pk en een flink koppel en degelijk brandstofverbruik zoals we van onze Oosterburen gewend zijn.

    Login om te reageren
  26. Stan zegt

    6 november 2006 om 17:13

    Mijn moeder heeft ook een Audi a2 en ik moet zeggen dat het echt een hele fijne auto is. In Duitsland was er ook fel protest toen ze de productie wilde stoppen. Enige nadeel is dat hij veel te duur is.

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    6 november 2006 om 17:34

    @Rick dos:
    Altijd alles gebruiken wat goed was/is en wat je niet kunt verbeteren zonder er miljoenen bij te gooien.

    Zo te zien ken je de oude truukjes van het leven niet. ;)

    Login om te reageren
  28. Steven van der Veen zegt

    6 november 2006 om 17:42

    @ Rikus

    Nee, ik ben verder niet betrokken bij het verdere ontwerp. En hoewel de top van Audi mijn model heeft gezien op de NAIAS 2005, heeft Audi AG niets van zich laten horen. Maar goed, ik heb mijn Audi A1 dan ook op eigen intiatief ontworpen voor de Michelin Challenge Design. :)

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    6 november 2006 om 17:51

    @Nick
    Maar als een Golf IV niet verbeterd kan worden……..wat is de Golf V dan?!

    En jij hebt er dus geen problemen mee, dat je de hoofdprijs betaald voor oud spul?! Ik ben namelijk van mening, dat als je iets nieuws koopt. Dat je ook mag verwachten dat je de laatste technologien van Audi (en dus niet van VW) krijgt.

    Nee idd. ik heb die truukjes van het leven niet geleerd. Ik heb echter wel geleerd hoe je kan voorkomen om afgezet te worden. ;)

    Login om te reageren
  30. Rikus zegt

    6 november 2006 om 18:00

    @ steven van der veen

    Ik vind het een top ontwerp, echt supervet, dus ik kan me wel voorstellen dat audi zich de tijd en moeite bespaart van hun eigen design studio. maar goed, van een bedrijf als Audi zou te toch wel verwachten dat ze je erbij betrekken of iets.. Het is tog wel vrij duidelijk dat het jou ontwerp is. Heb trouwens je site bekeken en de ontwerpen die daar op staan zijn echt wel vet.. vooral de peugeot, donkervoort en de audi’s zijn prachtig! en natuurlijk die grote truck! waar haal je de inspiratie vandaan :D m’n complimenten!

    Login om te reageren
  31. ML zegt

    6 november 2006 om 18:15

    Tja, Audi is duur, dus moeten ze een auto maken in een premium segment.
    Dus in de Mini-klasse… eigenlijk een klasse op zich en niet te vergelijken met reguliere sub/midden/a/b of c klasse, dus denk niet in die hokjes. De wensen van de klanten van deze klasse zijn niet te vergelijken met de reguliere klasses. Zie het maar als een kleine sportieve premium klasse. Ik heb ooit online een artikel over gelezen, dat mini een eigen klasse ontketend had, waarin Alfa en Audi ook willen deelnemen.
    Impressie van Michiel van den Brink vind ik wel een mooi uitgangspunt voor de verwachtingen wat deze auto betreft.

    Login om te reageren
  32. Floef zegt

    6 november 2006 om 18:39

    AHH vet autotje! echt een top ding, prijs is ook wel aardig voor audi, en vergeleken met de concurent mini! prima

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    6 november 2006 om 19:46

    Hij zal er ongetwijfeld beter uitzien dan de Mini! (maar dat is niet zo moeilijk) Ik ben een voorstander van deze auto. (bijna) Alles beter dan een Mini. :)

    Login om te reageren
  34. heidekonijn zegt

    6 november 2006 om 21:59

    @Rick dos
    “Maar als een Golf IV niet verbeterd kan worden……..wat is de Golf V dan?!”
    Te mijden.
    Olieverbruikend onderhoudbehoevend gevoelloos mormel. De mijne toch.
    Het enige wat ‘ie voor heeft op een Golf ’terminaal onderstuur’ IV is de meesturende achteras.. die men dus in allerhande nieuwe VW/Audi producten zal achterwege laten wegens te duur.

    Login om te reageren
  35. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 15:48

    dat is goed nieuws, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat audi met een model onder de A3 zou komen, de productie van de A2 is immers al een jaar gestopt, en audi had ook aangekondigt dat ze het aantal modellen ging verdubbelen. Ik hoop dat het model op de bovenstaande impressie zal gaan lijken. Op autokampioen stond ook nog een impressie:

    Login om te reageren
  36. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 15:50

    nou ja, waarom staan mijn plaatjes er niet bij? nog een keer dan:

    Login om te reageren
  37. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 15:53

    nou ik geef het op! kan iemand mij uitleggen waarom het niet meer lukt?

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    7 november 2006 om 16:37

    @slk55: probeer het nog eens, volgens mij stond er een instelling niet goed…

    Login om te reageren
  39. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 17:28

    Login om te reageren
  40. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 17:28

    @autoblogger

    bedankt, sorry voor het formaat.

    Login om te reageren
  41. Greg zegt

    7 november 2006 om 17:40

    Nu ik deze pics zie zal ik mijn eigen braaksel moeten inslikken. Want dit ziet er gewoon prima uit en zal z’n weg naar de klanten zo wel vinden.

    Deze Audi gaat ’t Mini moeilijk maken, gewoon dezelfde prijs als Mini hanteren en goed marketen, he Ilquadrifoglio ;-)

    Login om te reageren
  42. Z-Rider zegt

    27 november 2006 om 12:32

    @ Greg:

    LOL, ben bang dat onze grote vriend niet zal reageren…….. :)

    Login om te reageren
  43. Dinobe zegt

    27 november 2006 om 15:04

    Ben ik nu de enige die vind dat die verhoudingen niet kloppen?

    Login om te reageren
  44. audi_boy zegt

    27 november 2006 om 21:55

    echt leuke auto die komt er wel ziet er leuk en sportief uit.

    Login om te reageren
  45. anne zegt

    29 november 2006 om 01:46

    geweldig.. maar de mini blijft zijn charmes houden.

    Login om te reageren
  46. heel mooi zegt

    6 december 2006 om 12:38

    heel mooi, maar wel een beetje stom hoor hij komt pas in 2009 uit.
    ik zie er al naar uit!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North