• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maybach 62 S

Auteur: autoblogger, gepost 6 november 2006 om 12:40 – 43 Reacties

Afbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 SAfbeelding Maybach 62 S

Maybach 62S
We wisten dat Maybach met een dikkere versie van de 62 zou komen, maar dat is nu ook officieel. De Maybach 62 S is het vierde model van het luxemerk, dat pas sinds vier jaar weer terug op de markt is! De “S” staat voor “Special” en dat mag ook wel, gezien de 612pk 6,0-liter met twee turbo’s.

De twaalfcilinder motor van de 62 S (met dank aan AMG) is ook in de Maybach 57 S te vinden, deze heeft 62pk meer dan de motor van de gewone Maybach 62. Het koppel is begrensd op 1000 Nm en zorgt ervoor dat de enorme limo in 5,2 seconden naar de 100km/u sprint. De topsnelheid is uiteraard begrensd op 250 km/u.

Van buiten valt de 62 S op door het aangepaste front met een grille die ge-redesigned is, en natuurlijk de 20-inch velgen. Verder laat Maybach weten dat naast de kleuren zwart en grijs de 62 S ook in het wit te bestellen is, in navolging van de 57 S. Lekkerrr!

Het nieuwe vlaggenschip, AKA “the world’s most powerful chauffeur-driven saloon in series production“, zal deze maand worden onthuld op de China autoshow 2006 in Beijing.

Maybach 62S

Update: de auto is vanaf januari 2007 leverbaar in Nederland en de consumentenprijs inclusief BTW bedraagt € 713.058,=.

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Limousine, Maybach

Vorig bericht: « Audi A1 is bevestigd!
Volgend bericht: Byd F8: Chinese sportwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bas zegt

    6 november 2006 om 12:47

    tja… groot, snel en luxe! Verder doet het me weinig!

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    6 november 2006 om 12:47

    Ik kan maar niet warm lopen voor ’t uiterlijk…
    … maar ’t lijkt me heerlijk om achterin te zitten :)

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    6 november 2006 om 12:47

    Ik snap het programma van Maybach niet. Vierde model in 4 jaar? IMHO hebben ze maar 1 model, leverbaar in twee lengtes met twee motoren. Verder kleedt je je auto aan in elke kleur die jezelf wilt toch zeker??

    Login om te reageren
  4. smaakversterker zegt

    6 november 2006 om 12:51

    geeft niet meer uitstraling dan een e klasse taxi mercedes…

    Login om te reageren
  5. Mcello zegt

    6 november 2006 om 13:02

    @ LJL, helemaal mee eens.. en ze mogen toch nu wel ns een nieuw design gaan verzinnen want vind t niks

    Login om te reageren
  6. JLJ zegt

    6 november 2006 om 13:08

    @Cmolle
    Inderdaad, het design is veel te conservatief.

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    6 november 2006 om 13:09

    @Mcello:
    Dus als ze het ontwerp naar jouw smaak maken, koop je er een?
    Ik denk dat ze nu wel wakker worden bij Maybach ;)

    Login om te reageren
  8. BMW323Ci zegt

    6 november 2006 om 13:29

    Is het weer zover?

    Welk vershil is er met de vorige?
    Ik zou zeggen kopen maar wie geld teveel heeft?

    Geld iemand?

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    6 november 2006 om 13:32

    IK vindt het model maar niets, teveel Amerikaans en dat is geen compliment. Er zijn zoveel mooiere auto s voor dat geld. De kwaliteit zal wel goed zijn, daar hoor je mij niet over.

    Login om te reageren
  10. JANUS zegt

    6 november 2006 om 13:47

    “De “S” staat voor “Special””
    Alsof de uitvoering zonder “S” zo lekker gewoontjes is ! :-D

    Login om te reageren
  11. Pieliej zegt

    6 november 2006 om 13:50

    ”… het wit te bestellen is, in navolging van de 52 S. Lekkerrr!”

    de link is niet helemaal goed, maarja, en het moet 57S zijn ;)

    tja, hij is wel dik, ik heb de 57S gezien in Amsterdam, die ook mooi is, maar de 62S is dus precies hetzelfde als de 57S? Alleen wat langer? Dat vind ik dan wel weer jammer, het zou leuk zijn als ze er nog wat details aan zouden toevoegen.

    Login om te reageren
  12. 911 zegt

    6 november 2006 om 14:20

    HA fijn op deze manier kan je tenminste nog een beetje zien dat je echt veel geld uitgegeven hebt en niet somaar in een wat te lang uitgevallen mercedes rijdt…… Het wachten is allen nog op de Brabus ;-)

    Login om te reageren
  13. Mr. R zegt

    6 november 2006 om 14:36

    Ik vind het eigenlijk wel een stijlvolle bak! Niet zo vol van charisma als een RollsRoyce, maar ’t ziet er toch niet heel verkeerd uit. De voorkant is gewoon mooi, de achterkant een beetje te ouderwets. Maar met die nieuwe velgen eronder: strak!

    Login om te reageren
  14. 911 zegt

    6 november 2006 om 14:50

    @Mr.R
    je hebt gelijk dat de Phantom meer charisma heeft en er stijlvoller en eksclusiever uit ziet.
    IK bedoel als een leek deze MAybach zou zien dan denkt ie niet aan een super eksclusieve auto met 6,0 liter v12 met twee turbo’s.

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    6 november 2006 om 15:07

    Ik denk dat het -ahem- onopvallende van de Maybach juist een USP is…

    Login om te reageren
  16. SummerSky zegt

    6 november 2006 om 15:18

    Dit is toch je reinste Hyundai-ontwerp of niet dan

    Login om te reageren
  17. iceman zegt

    6 november 2006 om 15:22

    koning of all limo .

    Login om te reageren
  18. Ar zegt

    6 november 2006 om 16:23

    Inpakken danmaar, mij lijkt het wel wat, zo’n exclusieve wagen…..en nog snel ook..kortom,,, erg bruut

    Login om te reageren
  19. Fova' zegt

    6 november 2006 om 16:26

    Geef mij maar een gepimpte rolls royce phantom, die is nog mooier ook

    Login om te reageren
  20. Tim zegt

    6 november 2006 om 16:39

    Ik heb op de Autorai 2005 in de Maybach gezeten die daar toen stond, en die is al behoorlijk speciaal! En natuurlijk ‘uiteraard begrensd op 250 km/u’, want noem er maar eens 5 die erboven zitten, uitgezonderd van de (tuning) Porshes, Brabussen en andere getunede auto’s?

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    6 november 2006 om 16:40

    Mooi auto, maar hij blijft nog teveel Mercedes-Benz…
    Gooi er wat fantasie achter, maak het uiterlijk wat extremer.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    6 november 2006 om 17:00

    Tsja zit iemand die in de markt is voor zo´n wagen nou echt te wachten op een “S”nellere versie hiervan? Want voor de rest zijn er toch geen verschillen?!

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    6 november 2006 om 17:25

    de tijd begint door te wgen voor de maybach, en je ziet dat goed ;)

    Login om te reageren
  24. Solstice zegt

    6 november 2006 om 17:29

    Dus 62pk extra om (en dat merk je echt…) 0,2 sec sneller op de 100 km/h te zitten? Je kunt natuurlijk ook gewoon je chauffeur ontslaan en zelf gaan rijden, scheelt namelijk gewicht. ;-)

    Login om te reageren
  25. Stefan zegt

    6 november 2006 om 17:44

    waarom begrenst op 1000nm?

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    6 november 2006 om 17:48

    @ Stefan:
    Op speciaal verzoek van de transmissie ;)
    Die kan niet meer aan denk ik…

    Login om te reageren
  27. db zegt

    6 november 2006 om 18:19

    ik vraag me vooral af of het nodig is om 600+ PK in een limousine te zetten, 5.2seconden naar de 100 , is dat nodig als je met je glas champagne in die zetel ligt, gewoon de prijs 200.000€ verhogen is voor mij al genoeg

    Login om te reageren
  28. Floef zegt

    6 november 2006 om 18:37

    hij is niet mooi klopt,slechte uiterlijk maar oh oh oh wat een bak kwa innerlijk!

    Login om te reageren
  29. david zegt

    6 november 2006 om 18:44

    @Stefan

    Kdacht dat de motor ook dienst doed/deed in de SL65 en CL65AMG… en ook daar begrenst is op 1000nm…

    Login om te reageren
  30. Deon zegt

    6 november 2006 om 19:15

    Hoewel ik flink fan ben van Mercedes moet ik hierbij zeggen: doe mij toch maar de Phantom…
    Ik blijf het design een gemiste kans vinden voor Maybach, want voor de rest is dit toch wel het summum!

    Login om te reageren
  31. MercedesFreak zegt

    6 november 2006 om 19:28

    Daar begin je toch spontaan van te kwijlen als je dat ziet:)

    Login om te reageren
  32. NISmo zegt

    6 november 2006 om 19:37

    @JANUS JANUS” “De “S” staat voor “Special””
    Alsof de uitvoering zonder “S” zo lekker gewoontjes is ! ”

    Volgens mij staat die S gewoon voor sultan :D die heeft z’n Sinterklaascadeau al weer binnen nu natuurlijk :P

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    6 november 2006 om 19:49

    Ik zag vandaag nog een 57 rijden (de eerste en enige Maybach die ik ooit gezien heb, gelukkig). Ik vind het echt helemaal niets. Het is gewoon een XXL-Mercedes met ander merkteken. :(

    Login om te reageren
  34. Aston Martin zegt

    6 november 2006 om 20:30

    Ik heb Maybach altijd al zeer stijvol gevonden maar ik vind toch ook dat ze iets meer hadden mogen veranderen als de ‘S’ voor ‘Special’ staat.

    @ Smaakversterker:
    Ik denk toch wel dat de meeste mensen 2 keer omkijken als ze zo’n Maybach zien voorbijrijden en dat gebeurt bij een Mercedes E ’taxi’ niet.

    Login om te reageren
  35. Mareno zegt

    6 november 2006 om 22:09

    @ 911

    nu is het wachten op de brabus?

    brabus was de eerste die hem tunede.. en die tunede hem al meteen naar 640 pk en 1026nm.

    dit was ongeveer 2,5 jaar terug.. dus in dit geval was het niet wachten op brabus.. maar op mercedes/amg

    Login om te reageren
  36. Base zegt

    6 november 2006 om 22:49

    Maybach = Moneypit voor MB…

    Ik kan me niet voorstellen dat ze hier echt geld op verdienen. Als ik het ding zie denk ik: Chinese copy van een SEL and then some… Die grille is mij ietskes te Koreaans van aanblik (breedbek-versie van de Kia Opirus)
    Interieur mag dan wel Sjiek-deFriemel zijn, maar toch: ik laat deze voorbijgaan.

    Login om te reageren
  37. Mark zegt

    7 november 2006 om 21:42

    Eigenlijk onnodig dat ze hier aandacht aan besteden. Maybach moet perfectie zijn etc, dus ja dan heb je naar mij idee 1 motor. 1 is goed, de beste optie. Nu staat die klant voor nog meer keuzes :)

    Login om te reageren
  38. Mark zegt

    7 november 2006 om 22:24

    Op Autotelegraaf staat: Maybach regelt de topsnelheid van de 62S elektronisch af op 250 km/h, terwijl voor de kortere 57S de topsnelheid is verhoogd tot 275 km/h. De autobouwer voert de begrensde maximumsnelheid niet op vanwege de gehomologeerde banden. Het gewicht van de limousine is dermate hoog dat het schoeisel bij hoge snelheden de koets op verantwoorde wijze moet kunnen dragen. Ook zal de fabrikant afzien van het verlaagde onderstel.

    Login om te reageren
  39. Thom zegt

    8 november 2006 om 16:14

    volgens mij is dit gewoon een gepimpte s klasse…

    Login om te reageren
  40. joop zegt

    14 maart 2007 om 17:14

    hoi ik vind het echt een prachtige auto voor een miljonair en ik wil later politicus worden en dan kan ik die auto misschien ook krijgen.

    Login om te reageren
  41. Gerard zegt

    29 maart 2007 om 23:27

    Gewoon grasieus tót en mét.

    Echter, een stretshlimousine mag er ook komen.

    Ik heb tijdens de eerste editie van de Millionair Fair 2006 in Kortrijk even plaatsgenomen in de Maybach 62 met de seperate glazen uitvoering aan de binnenkant ervan, en het viel mij echt op dat zelfs deze 62 echt te kort is voor deze uitvoering.

    Dus ik hoop dat de engineers van Maybach dit ook gauw inzien, of hebben die gasten hun verstand misschien in hun . . . . .

    Ik mag dan misschien wel van de boerenbuiten afkomstig zijn, mijn gezond verstand laat mij op ‘optisch’ vlak nooit of te nimmer falen.

    Login om te reageren
  42. DKNL zegt

    21 oktober 2007 om 01:45

    Ik als trouwe mercedes fanaat, ben het dan wel eens dat het model uiteraard vor de zoveelste keer het zelfde is…

    Maar om dan te gaan zeggen dat een vietkante koelkast met een motor van een oud vliegtuig motoren imperium (rolls royce) mooier is? dat nooit.

    Vergelijk nou zelf de Volvo 1800S met Volvo’s van 10 jaar geleden en met die van nu… rond is mooi, vierkant is lelijk ;)

    Daarnaast is een Maybach tegenwoordig niet meer dan een Mercedes – Benz aangezien het behoort tot de Daimler AG Group afdeling: Mercedes – Benz Automobielen

    En dat ze daar altijd maar de zelfde model gebruiken is niet helemaal waar, de Exelero is toch aardig gewaagd.

    Een geduchte kanidaat voor een Batman-film dat zeker, maar niet voor Batman zelf maar voor de zakelijke kant van Batman, Bruce Wayne.

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    21 oktober 2007 om 20:52

    Bas schrijft,

    6 November 2006 om 12:47
    tja… groot, snel en luxe! Verder doet het me weinig!

    ———————————————————-

    Helemaal mee eens. Het zal ongetwijfelt verschrikkelijk goed en ongemerkt snel rijden maar de looks maken me toch niet echt warm van binnen.

    Maar als ik echter een testritje zou mogen maken, dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen *hint* *hint* :-P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North