Er zit nog een label met ‘concept’ op deze Audi A3 e-tron, maar reken er maar op dat hij binnen niet al te lange tijd gewoon bij de dealer zal staan.
Met 204 pk en een uitstoot van slechts 35 gram Co2 per kilometer is het de natte droom van iedere leaserijder die weinig tot geen bijtelling wil betalen.
Als we er even vanuit gaan dat overheid het systeem mbt bijtelling niet weer overhoop gaat gooien dan zal je dit jaar 0%-bijtelling betalen voor deze auto. Vanaf 2014 zal het slechts 7% zijn. Daar moet overheen te komen zijn toch?
De aandrijflijn van de A3 e-tron bestaat uit een 1.4 TSI (150 pk) en een elektromotor (102 pk), dat zorgt er voor dat je op 3 manieren kan rijden: puur op de elektromotor (max. 50 km en een top van 130 km/u), alleen op de benzinemotor, of gecombineerd.
Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.
audifreak zegt
Laat maar komen!
thomcarspotter zegt
Bovenste gallery is niet klikbaar?
lincoln zegt
LOL ..
hadden ze die grill niet nog groter moeten maken voor dat brommer blokkie ..
wat een aanstellers daar bij Audi ..
circlestorm69 zegt
Netjes. Benieuwd wat hij bij ons gaat kosten.
jrk68 zegt
Wie waren dat ook alweer die Toyota belachelijk probeerde te maken toen die met Hybrides kwamen…?
En wie zou daar noooooit aan meedoen omdat ze veel betere resultaten konden behalen zonder die duivelse technologie…?
Tommy2 zegt
@jrk68: Geen idee. Audi iig niet, zij hadden namelijk als eerste een hybride op de markt begin jaren 90.
prettyflaco zegt
@robbie en ricardo: neem even pauze jongens, jullie hebben het verdiend
prettyflaco zegt
@robbie en ricardo: neem ff pauze jongen, jullie hebben het verdiend
camber24 zegt
@prettyflaco: mee eens. Dat mag ook weleens gezegd worden. Wil ook m’n waardering uitspreken. Dank!!
E34M5Touring zegt
Hahaha, een 1.4TSI in je Panamera… Nee nee, het is een echte Porsche hoor…
sulobb zegt
Het design vind ik zeer geslaagd, maar over het rijgedrag en rijplezier durf ik niks ze zeggen….
FelixF zegt
“Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.”
Deze technologie komt juist van VW ;)
bamihap zegt
150+102 is toch 252″geen 202
nibor zegt
@bamihap: maar het maximumvermogen van de twee motoren komt niet op exact het zelfde moment vrij. Dus je kunt het vermogen van een elektrische en brandstofmotor nooit zo maar bij elkaar optellen.
garp zegt
‘Slechts’ 7% bijtellen over een auto die vast 30 tot 40% duurder is dan zijn 14% zusje… Dan is 7% opeens best veel bijtelling…
Joerek zegt
@garp: Ten eerste, hij heeft geen 14% zusjes, alleen 20%.
Ten tweede, een auto die 40% duurder is, maar waar je 50% minder bijtelling over betaald betekent alsnog 30% minder bijtelling, in vergelijking tot 14%, maar in vergelijking met 20% bijtellers is dat al 50% minder bijtelling.
audirs3 zegt
jammer dat ze er geen dieselmotor aan koppelen, nóg zuiniger