• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 e-tron: Toekomstige leaseauto met lage bijtelling

Auteur: robbie, gepost 5 maart 2013 om 21:03 – 17 Reacties

Audi A3 e-tron @ Geneve 2013


Er zit nog een label met ‘concept’ op deze Audi A3 e-tron, maar reken er maar op dat hij binnen niet al te lange tijd gewoon bij de dealer zal staan.

Met 204 pk en een uitstoot van slechts 35 gram Co2 per kilometer is het de natte droom van iedere leaserijder die weinig tot geen bijtelling wil betalen.

Als we er even vanuit gaan dat overheid het systeem mbt bijtelling niet weer overhoop gaat gooien dan zal je dit jaar 0%-bijtelling betalen voor deze auto. Vanaf 2014 zal het slechts 7% zijn. Daar moet overheen te komen zijn toch?

De aandrijflijn van de A3 e-tron bestaat uit een 1.4 TSI (150 pk) en een elektromotor (102 pk), dat zorgt er voor dat je op 3 manieren kan rijden: puur op de elektromotor (max. 50 km en een top van 130 km/u), alleen op de benzinemotor, of gecombineerd.

Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.


Ook interessant!

  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
    Video: Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, 7%-bijtelling, a3, Audi, bijtelling, e-tron, Elektrisch, Hybride, plug-in, rood

Vorig bericht: « Brabus B63S: 730 pk in een Mercedes CLS Shooting Brake
Volgend bericht: Maserati Quattroporte heeft purple swag! »

Lees Interacties

Reacties

  1. audifreak zegt

    5 maart 2013 om 21:06

    Laat maar komen!

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 21:06

    Bovenste gallery is niet klikbaar?

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    5 maart 2013 om 21:08

    LOL ..
    hadden ze die grill niet nog groter moeten maken voor dat brommer blokkie ..

    wat een aanstellers daar bij Audi ..

    Login om te reageren
  4. circlestorm69 zegt

    5 maart 2013 om 21:08

    Netjes. Benieuwd wat hij bij ons gaat kosten.

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    5 maart 2013 om 21:15

    Wie waren dat ook alweer die Toyota belachelijk probeerde te maken toen die met Hybrides kwamen…?
    En wie zou daar noooooit aan meedoen omdat ze veel betere resultaten konden behalen zonder die duivelse technologie…?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      5 maart 2013 om 23:15

      @jrk68: Geen idee. Audi iig niet, zij hadden namelijk als eerste een hybride op de markt begin jaren 90.

      Login om te reageren
  6. prettyflaco zegt

    5 maart 2013 om 21:17

    @robbie en ricardo: neem even pauze jongens, jullie hebben het verdiend

    Login om te reageren
  7. prettyflaco zegt

    5 maart 2013 om 21:19

    @robbie en ricardo: neem ff pauze jongen, jullie hebben het verdiend

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      5 maart 2013 om 21:23

      @prettyflaco: mee eens. Dat mag ook weleens gezegd worden. Wil ook m’n waardering uitspreken. Dank!!

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    5 maart 2013 om 21:25

    Hahaha, een 1.4TSI in je Panamera… Nee nee, het is een echte Porsche hoor…

    Login om te reageren
  9. sulobb zegt

    5 maart 2013 om 21:40

    Het design vind ik zeer geslaagd, maar over het rijgedrag en rijplezier durf ik niks ze zeggen….

    Login om te reageren
  10. FelixF zegt

    5 maart 2013 om 22:41

    “Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.”
    Deze technologie komt juist van VW ;)

    Login om te reageren
  11. bamihap zegt

    5 maart 2013 om 23:58

    150+102 is toch 252″geen 202

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      6 maart 2013 om 10:04

      @bamihap: maar het maximumvermogen van de twee motoren komt niet op exact het zelfde moment vrij. Dus je kunt het vermogen van een elektrische en brandstofmotor nooit zo maar bij elkaar optellen.

      Login om te reageren
  12. garp zegt

    6 maart 2013 om 00:03

    ‘Slechts’ 7% bijtellen over een auto die vast 30 tot 40% duurder is dan zijn 14% zusje… Dan is 7% opeens best veel bijtelling…

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      6 maart 2013 om 10:28

      @garp: Ten eerste, hij heeft geen 14% zusjes, alleen 20%.
      Ten tweede, een auto die 40% duurder is, maar waar je 50% minder bijtelling over betaald betekent alsnog 30% minder bijtelling, in vergelijking tot 14%, maar in vergelijking met 20% bijtellers is dat al 50% minder bijtelling.

      Login om te reageren
  13. audirs3 zegt

    6 maart 2013 om 01:09

    jammer dat ze er geen dieselmotor aan koppelen, nóg zuiniger

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North