• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A5 Sportback 1.8 van Hans Kraaij Junior

Auteur: CasperH, gepost 8 april 2012 om 18:40 – 193 Reacties

Audi A5 Sportback Hans Kraaij Junior


Aangezien de rest van de avond toch alles over voetbal gaat leek het ons gepast deze Audi A5 Sportback van Hans Kraaij Junior even wat aandacht te gunnen.

We hebben geen verstand van voetbal bij Autoblog maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Hans Kraaij Junior vanavond niet in de bekerfinale zal worden opgesteld door zijn trainer Rinus Michels. In ander nieuws: Hans rijdt in een grijze A5 Sportback. In een speciale “Dikke wielen maar karige motor” uitrusting overigens want het 20 inch lichtmetaal kan niet verbloemen dat we hier met een 1.8 TFSI te maken hebben met slechts 160 pk. Meer show dan go dus, helaas.

En dat is toch wat karig voor iemand uit de voetballerij. Neem bijvoorbeeld Eljero Elia, Leroy Fer, Dieumercie Bokani, Roberto Carlos of Cristiano Ronaldo. Of gewoon de hele Oranje Selectie. Schijnbaar kan je dus beter balletjetrap spelen dan erover lullen, Hans!

Dank aan Hanzzjuh (ben jij dat Hans?) voor de foto’s!

Ook interessant!

  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Gespot, grijs, sportback, voetbal

Vorig bericht: « Kies je favoriete paasei: supercar colorwrapping galore!
Volgend bericht: Honda/Acura NSX, youngtimer in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. betonstaal zegt

    8 april 2012 om 18:42

    Voetbal, bah. Een 1.8 ach meer heb je ook niet nodig in de file.

    Login om te reageren
    • gerbie zegt

      8 april 2012 om 23:27

      @betonstaal: maar wel bij het stoplicht en op de parkeerplaats bi jde voetbal.

      Klinkers uit de straat!!!

      Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      9 april 2012 om 01:53

      @betonstaal: En zo is het.

      als iemand de auto mooi vindt, maar er niet hard mee wil en/of hoeft te rijden, waarom dan meer uitgeven aan motorisering die je toch niet benut?

      Wat een gelul allemaal over “het komt niet vooruit” en “turbogat”…. Juist deze 1.8 heeft door zijn kleine turbo en afstelling amper last van een turbogat, en ik heb deze motor in een variatie aan VAG producten bereden: niets mis mee. Gewoon een soepele motor die altijd voor je klaar staat met een bescheiden maar voldoende 250Nm aan koppel (1500-4000 tpm oid)

      Als iemand behoefte heeft aan meer vermogen en toch een A5 sportback kan betalen, dan had hij vast wel die paar duizend bij kunnen lappen voor een 2.0. Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde eisen.

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        9 april 2012 om 22:25

        @RobertJ: bedankt voor jouw ervaring hier mee. Desondanks blijft het een flut blok. Want een 3.2 of een V6/V8 rijd rustiger dan een 1.8T

        Login om te reageren
  2. akrapovic zegt

    8 april 2012 om 18:43

    Is het een wrapje? Ziet er erg mat uit. 160 pk is inderdaad jammer, maar met een leuk chipje is het prima te doen

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 april 2012 om 08:58

      @akrapovic: Nee hoor, gewoon nooit gewassen…

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    8 april 2012 om 18:47

    mensen: 180 is niet niks en komt nog enigzins prima vooruit. meer peekaaas is natuurlijk fijner maar als je het geld er niet voor hebt, tjaa.. dan moet je genoegen nemen met minder, zoals in dit geval.

    Login om te reageren
    • aygoracer zegt

      8 april 2012 om 21:32

      @bigcar: 180 is 160?

      Login om te reageren
    • aygoracer zegt

      8 april 2012 om 21:33

      @bigcar: o was al genoemd;-)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        9 april 2012 om 00:18

        @aygoracer: never mind, toch bedankt ;)

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 april 2012 om 21:46

      @bigcar: Vind ik ook, een niet zo’n hele lange tijd geleden was een 323i E46 met 170pk al een hele dikke uitvoering. Daarin heb ik ook nog een testrit gedaan en alles wat ik kan zeggen is dat die auto al aardig aan het gas hing. Kwam helemaal niets tekort vond ik, zo denk ik ook met deze A5, hierin zal je zeker in dagelijks verkeer niet tekort komen.

      Login om te reageren
      • smulders zegt

        9 april 2012 om 00:14

        @jzaero: Een 323i heeft hetzelfde vermogen als een Audi A5 Sportback 1.8, maaaar:
        -Heeft een soepelere 6 cilinder
        -Heeft geen turbo(-lag)
        -Heeft een betere transmissie overbrenging
        -Weegt 50-150 kilogram minder
        En dus:
        -Heeft een hogere top
        -Is sneller op de 100

        Het is niet enkel het vermogen, het gaat om meer punten. De 323i is een auto die lekker doortrekt, de A5 met 1.8 TFSI is een hoesterig 4-cylindertje met turbogat die voor een auto als deze niet sterk genoeg gemotoriseerd is.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          9 april 2012 om 00:18

          @smulders: prijsverschil? ;)

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            9 april 2012 om 14:01

            @bigcar: De BMW 323i kostte vroeger ongeveer net zoveel. 41.000 euro, maar met inflatie kan je hem ongeveer op 47-49k zetten.

            Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 april 2012 om 14:02

          @smulders: Dat kan ;) ik vond de 323i bijzonder goed rijden voor een beestje van 12 jaar oud.

          Login om te reageren
      • bigcar zegt

        9 april 2012 om 00:17

        @jzaero: dat dus.
        het probleem hier op autoblog / de mentaliteit van velen is dat je meteen de dikste uitvoering moet nemen, niet realiserende dat het ook wel eens een (hele) flinke duit meer kost, welke soms dan die meerwaarde niet waard is omdat het onnodig is.
        met de (ena) slapste uitvoering is meestal best wel aardig te leven.

        2 voorbeelden:
        – iedereen hier op AB zou zowat iedereen uit willen echelden als ze een 318d nieuw kopen omdat ze van mening zijn dat een 328i veel beter is. maar ze staan er dus niet bij stil dat het duizenden euro’s meer kost! persoonlijk ben ik van mening dat een 318 wel aardig is, perfect voor dagelijks verkeer want je komt er netjes mee uit de startblokken. je hoeft helemaal geen shumacher achtige start te maken bij het groene licht, de meeste kopers trekken gelijdelijk op WOT (wide open throttle) en maken heus niet bij elke stoplicht een burn-out o.i.d.

        laatst was er ook een artikel hier op ab:
        http://www.autoblog.nl/30-procent-van-de-nederlandse-huishoudens-heeft-geen-auto#post-50110
        niemand staat erbij stil dat nog steeds (in een land als nederland!) 30%(!) van de huishoudens geen auto heeft en de helft 1 auto heeft (IK VIND DIT ECHT SCHRIKBARENDE CIJFERS).
        in het artikel staat echter niets over het soort auto’s (bouwjaar, soort enz.) maar als ik zelf nadenk kom ik op de volgende beredeniring: vrijwel 80% van alle autobezitters rijd in een muesli wagen, dus zowel het 1 liter troep, als de kleine yaris’sen, oma/opa bakken en ouwe meuk.
        vrijwel elk persoon die een wagen heeft, heeft bij aanschaf gedacht van; “dit is genoeg voor mij” en daarom kopen ze het.
        een oma heeft helemaal geen V6 met 300 pk en 500nm nodig,
        een accountant hoeft helemaal geen ronkelende corvette met een V8, een CEO hoeft geen S65 => want een 4 cinder met 160 pk, of een S250(? benaming is ff onbekend, neem me dat niet kwalijk) met een 4pitter voldoet ook.
        in nederland is de hele boel toch plat(geasfalteerd), dit is immers geen amerika waar je heel veel vermogen nodig hebt om lekker vlot een berg te kunnen passeren hè.

        – vb= de S63 & S65
        iedereen hier denkt: waarom zou je in godsnaam een s63 kopen als je ook voor “ietsjes meer” een S65 kunt halen.
        geloof me: IK NEEM ECHT WEL GENOEGEN MET DIE S63!!
        niemand realiseert zich hier dat het ene cijvertje een prijsverschil heeft van om en nabij de €140.000,- (!!!)
        oké, dit is een extreem voorbeeld, maar dat is om het even aan te duiden. (ik ben me er ter degen van bewust dat de kopers van zulke wagens naast zo’n machine wel een heel wagenpark beheren, een (aantal) villa(‘s) hebben ter waarde van miljoenen euro’s en soms nog een wel een helikopter voor / achter het huis klaar hebben staan ;) ) maar dit is om het even aan te duiden.

        deze voetbal gast wilde een mooi wagen rijden, maar was
        A) zich ervan bewust dat deze 4pitter genoeg was, en de rest het niet waard zou zijn
        B) de hand voor de knip hield omdat hij de centen er niet voor had.

        agree? ;)

        (p.s. excuus voor rare tekst volgorde )

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          9 april 2012 om 01:12

          @bigcar: 65 is exclusief, 63 is voor de pauper.

          Login om te reageren
        • alcantara zegt

          9 april 2012 om 01:18

          @bigcar: Ik snap heel goed dat kosten een rol spelen maar toch vind ik 160pk voor deze wagen net te krap, voor een 200kg lichtere A3 zou het prima voldoen maar dit is het toch net niet. Acceleratievermogen bepaalt wel voor een heel groot deel het rijplezier en zeker voor een auto uit deze prijsklasse is het dan zonde om daarop te besparen. Laat dan nog liever opties weg als leer etc.
          Verder 328i vs 318d natuurlijk geen vergelijking, maar een 318d (E90)vind ik een onverstandige keus. Neem dan de 320d, meer pit en het verbruik is nagenoeg gelijk. x20i verkies ik ook boven de x18i om dezelfde reden, pas daarboven nemen verbruik en onderhoudskosten echt toe oa vanwege meer cilinders.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            9 april 2012 om 09:46

            @alcantara: bullshit dat het te weinig pk is, ga er is mee rijden! Een 1,6tdi is al heel krachtig voor een A3 met een 1,8tfsi rij je dan alleen maar sportief! Veel passat leasewagens in Nederland hebben een 1,8tfsi onder de kap, trekken er ik weet wel niet wat mee, zonder problemen. Onzin dat je dan beter een BMW kan nemen, Omdat je dan meer pauper bent zonder stijl?

            Login om te reageren
          • Jipp zegt

            9 april 2012 om 09:47

            @alcantara: overigens accelereert een 1,8 snel, ik weet het uit ervaring!

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            9 april 2012 om 11:46

            @alcantara: @Jipp: Hoewel ik verderop in dit artikel constant zeg dat het een auto is dat genoeg is voor het dagelijkse verkeer, wil ik er ook bijzeggen dat ik alcantara’s punt best snap. Omdat Jipp hier nu zegt: “dan rijd je alleen maar sportief”, denk ik dat je ook een ander punt compleet mist. Ik ben er inmiddels achter dat je Audi fan bent, maar dat terzijde. Ik probeer je oogkleppen toch weg te halen voor even.

            Een auto met een kleine motorisering, ook als deze van Audi is, moet vaker harder werken dan wanneer je een groter blok erin hebt liggen. Het hebben van een groot blok staat niet gelijk aan sportiever rijden. Ja, je kán het wel doen, maar wat ik vooral doe met een groot blok is gewoon soepeler door het verkeer gaan dan de rest dat kan zonder het gas tot de bodem in te drukken. Vandaar dat ik ook 1:11.5 rijd (boven de fabrieksopgave). En dan is trouwens ook soms het gas induwen alleen maar leuk als je een grotere motor hebt.

            Ik denk dan ook dat dit hét punt is waarom je een grotere motor zou nemen. In een Rolls Royce zou je ook genoeg hebben aan 300pk, dan kom je ook vooruit, het is alleen niet soepel genoeg. Vandaar dat ze er een bonk extra pk’s en Nm’s in moeten knallen om het soepel vooruit te krijgen.

            Zo ook met deze Audi 1.8, het is genoeg, maar om echt soepel te rijden, is die dikke V6 natuurlijk veel beter. Zachtjes het gas strelen, in plaats van het gaspedaal tot de bodem intrappen zoals je iets vaker in de 1.8 moet doen om mee te komen. Don’t get me wrong. Als je een handbak op de snelweg rijd bijvoorbeeld, hoef je met zo’n V6 veel minder te schakelen dan zo’n 1.8. Daar kan je gewoon niet omheen proberen te lullen. Just a fact..

            Login om te reageren
        • oski zegt

          9 april 2012 om 01:59

          @bigcar: misschien dat een accountant of een ceo niet in een peperdure wagen rijdt omdat het een beetje raar zou staan bij de klanten..? Als jou tuinman komt aanrijden in een porsche turbo, en je krijgt een factuur van een x bedrag, zou er dan niet bij jou een belletje gaan rinkelen in de zin van; zou ik niet teveel betalen? Beetje een krom voorbeeld, maar zo zijn er wel meerdere situaties waarin je het niet kan maken.

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            14 april 2012 om 22:03

            @oski: komt dit omdat je een apple hebt of gewoon: waarom moet een ceo in de dikste wagen aan komen kakken? Dit staat toch idioot. Het gebeurt maar niet in een 65 AMG, je vergelijking slaat kant noch wal.

            Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          9 april 2012 om 09:01

          @bigcar: precies! En 90% koopt later een gebakje a la Yaris…

          Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    8 april 2012 om 18:48

    eerlijk is eerlijk, kep de ballen verstand van voetbal :oops:
    maar op z’n minst wel van auto’s 8)

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 april 2012 om 18:53

      @bigcar: dat betwijfel ik want het is 160pk ipv 180 :P

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        8 april 2012 om 19:03

        @rubenpriest: achja, 160 is ook niet verkeerd ;)
        onderbouwing: de meesten hier op AB hebben niet eens een rijbewijs, laat staan auto en het andere overgrote deel rijd ook maar van die 2e hands bakken (of anders een gemiddelde / vergelijkbare auto met een vrij normale motor die vrijwel evenveel (soms veel minder, soms ietsjes meer) vermogen als het hierbovenstaande bakkie levert

        Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        8 april 2012 om 19:39

        @rubenpriest: De 2012 model heeft er 170.

        Login om te reageren
        • mierenneuker zegt

          8 april 2012 om 19:43

          @mierenneuker: Het*

          Login om te reageren
        • bigcar zegt

          9 april 2012 om 00:21

          @mierenneuker: het gaat om het principe ;)
          veel mensen rijden toch in een 2e hand ouwe bak van ong. 7 / 8 jaar oud met een gemiddelde vermogen van 100pk, dus alles erboven is netjes mooi meegenomen. een nieuwe auto, zelfs met de slapste uitvoering komt niet slecht uit zijn / haar startblokken dus bijvoorbeeld dus zelfs de slapste 3 serie rijden => 316d rijden is echt geen straf ;)
          ja toch, ik bedoel; we zouden allemaal natuurlijk wel de dikste uitvoering willen, maar soms rijkt de portemonnee / kans er niet naar hè.

          Login om te reageren
  5. bonkers zegt

    8 april 2012 om 18:52

    En dat boeit?

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    8 april 2012 om 18:54

    Dan past deze auto PERFECT bij Hans, “grote bek en weinig inhoud”

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 april 2012 om 18:59

      @VeniVidiVici: hahaha, ja! Inderdaad!

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      8 april 2012 om 19:39

      @VeniVidiVici: uitermate geschikt op tv, want andersom lusten ze niet voor de camera. Dat verkoopt niet die reclame waar we allemaal zo van houden.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        8 april 2012 om 21:49

        @betonstaal: wel één van de leukste filmpjes ooit ‘veroorzaakt’ door domme Hans :) :

        http://www.youtube.com/watch?v=qys7XHLCaTk

        Een 2e x issie nog leuker, de 3e x lig je onder tafel !

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          10 april 2012 om 17:58

          @Megakix: ha, mooi.

          Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    8 april 2012 om 18:55

    Prima karretje hoor. 160PK is prima voor dagelijk gebruik. Voor op de zondag en mooie dagen kan je altijd nog een autootje erbij nemen. Maar ik weet niet of Hans een autoliefhebber is natuurlijk.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 april 2012 om 21:50

      @rubenpriest: Moet je nagaan, ik heb slechts 32pk meer, vroeger het topmodel, tegenwoordig is dat al ‘weinig’. Best raar hoe verwend men kan zijn. Deze A5 gaat nog steeds binnen 8.9s naar 100 wat al aardig rap is.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 april 2012 om 03:05

        @jzaero: 8,9 is allesbehalve rap. Mijn vroegere peugeot 406 coupe deed er “slechts” 1 seconde langer over, maar had ook maar 135 pk.

        Mijn huidige auto doet 6,9 naar de 100, en verdient misschien al het label rap, maar snel durf ik nog niet zeggen.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 april 2012 om 11:35

          @SimonMc: Mijn Starlet doet er ook net iets meer dan 10 seconden over en dat met 75pk. Dus die vergelijking gaat niet op. Mensen zijn hier een beetje verwend lijkt wel, maar ik kan mij goed voorstellen voor degene die niet hard rijdt dat de bovenstaande Audi al rap zat is. Ik zelf zocht naar een E46 320i, ik had daar zeker al genoegen mee genomen, maar ik ben toch uitgekomen bij hogere vermogens vanwege een aantrekkelijk bod. Voor dagelijks gebruik is de bovenstaande zeker voldoende.

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 april 2012 om 09:16

        @jzaero: Een 96er Toyota Corolla heeft dezelfde PK/gewichtsverhouding als deze A5.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 april 2012 om 11:36

          @E34M5Touring: Mijn Starsletje uit 1990 ook ;)

          Login om te reageren
  8. spotu2 zegt

    8 april 2012 om 19:00

    Typisch voetballers, veel show en veel nepwenen tijdens de match.

    Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    8 april 2012 om 19:02

    *Negeert tekst zodra er voetbal in staat*

    kan je dus beter pas op het laatst typen, nu moest ik al stoppen na 1 zin..

    nja wel leuke wagen toch? en aangezien het voetbal gerelateerd is verdiend Hans genoeg voor een leuke uitvoering.. fijn voor em..

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 april 2012 om 19:04

      @dennisr: hahahaha :lol: respect @ dat negeren :P

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 april 2012 om 19:04

      @dennisr: … #voetbalhaat, same here …

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 april 2012 om 19:12

        @bigcar: zo’n doelloze homo sport ook.. haat tegen elkaar op het veld, bal steeds van elkaar afpakken en dan zo kinderachtig in het netje trappen..

        nee dan liever tennis, veel socialer.. telkens die bal terug slaan van ”neem jij em maar”.. ”nee gek, neem jij em”.. is toch veel mooier..

        als je dan stoer wil doen, bal van elkaar afpakken, doe dan rugby.. mietjes..

        en het ergste nog, als een schele kraai aan tafel gaan zitten praten hoe het allemaal beter moet, maar zelf ook niks kunnen.. krijg je ook nog de naam ”junior”.. wat gewoon keer op keer een verwijzing is naar de 10 keer betere ”senior”..

        Login om te reageren
        • tritone zegt

          8 april 2012 om 19:20

          @dennisr: Bij 0-0 is het doelloos, maar daarna…

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 april 2012 om 19:25

            @tritone: nice.. :P

            maar het doel staat er altijd wel toch? mijn fout..

            Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          8 april 2012 om 20:55

          @dennisr: Mensen die iets zonodig als gay of homo moeten betitelen houden vaak zelf van een dikke snikkel in hun reet….

          iets wat je wilt vertellen, dennis, ouwe gay?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 april 2012 om 22:45

            @bozewolf: Volgens mij ben jij iets kwijt, je sjaaltje ligt hier nog ;)

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              9 april 2012 om 00:55

              @dennisr: Ik ben over half uur bij je met Maurice de pompneger!

              Login om te reageren
        • jordy14 zegt

          8 april 2012 om 21:25

          @dennisr: jij snapt voetbal dus voor geen meter. Je weet zeker niet wat je allemaal met een bal kan doen. Ooit naar messi gekeken? Dan denk je wel anders over voetbal. Ga jij maar lekker tennis kijken en gek worden van dat gekreun!

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            8 april 2012 om 22:00

            @jordy14: Ik vind voetbal ook niks. Veel interessanter zie ik een auto tot zijn max gaan met alle bijhorende techniek die tot het uiterste gedreven wordt. Voor mij is voetbal ook niks, maar dat mag toch? Ieder zijn eigen sport. Ik snap dat gedoe om voetbal inderdaad niet, het is een beetje te overrated en die hooligans maken het er niet leuker op.

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 april 2012 om 22:43

            @jordy14: ik snap best dat jij die poster van messi boven je bed probeert te verklaren..

            en ik ben niet eens te beroerd om toe te geven dat die messi fantastisch kan voetballen..

            maar voetbal blijft een homo sport.. maar die discussie is al eerder geweest, en genoeg punten die hebben bewezen dat het een homo sport is..

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 april 2012 om 22:57

            @jordy14: Als je trouwens gek word van gekreun krijg je nog een zwaar sex leven..

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              9 april 2012 om 00:33

              @dennisr: kom je uit de kast ofzo dennis, beetje rustig aan jonge ;)

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                9 april 2012 om 09:35

                @bigcar: je denkt toch niet dat ik nog langer in die stoffige kast blijf zitten :P

          • bigcar zegt

            9 april 2012 om 00:23

            @jordy14: @jzaero: voetbal is meestal alleen maar leuk bij ek of het wk, daarbuiten is er geen bal aan ;)

            Login om te reageren
          • agera zegt

            9 april 2012 om 00:31

            @jordy14: Je bent de enige hier die mij hierin begrijpt betreft voetbal. Voetbal is en blijft een fantastisch mooie sport :P

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              9 april 2012 om 00:58

              @agera: sende biraz altdan al be kardesim ;)

              Login om te reageren
            • jordy14 zegt

              9 april 2012 om 09:18

              @agera: eindelijk iemand die er verstand van heeft.

              Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            9 april 2012 om 00:56

            @jordy14: Messi verbleekt bij talenten zoals Ted v/d Pavert en Alje Schut.

            Login om te reageren
      • agera zegt

        9 april 2012 om 00:30

        @bigcar @dennisr: een beetje respect voor voetbal he :P I am a big voetbal lover :P

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          9 april 2012 om 00:32

          @agera: weet ik, daarom probeer ik het nog enigzins zacht te verwoord hè :D

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          9 april 2012 om 09:34

          @agera: ik heb alleen respect voor het voetbal van vroeger, toen het nog daadwerkelijk om de bal draaide.. nu gaat het allemaal om geld, en wel zoveel mogelijk..

          nee, de lol is er vanaf..

          Login om te reageren
          • Mbaas zegt

            9 april 2012 om 11:32

            @dennisr: volgens mij heb jij weer eens geen idee waar je het over hebt. Ten eerste is voetbal wel de laatste homo sport omdat het daar een enorm taboe en anti-homo is. En k snap dat jij er opgewonden van wordt om volgend jaar weer in dat lijstje te staan. Maar probeer alsjeblieft niet overal je kinderachtige tekortkomingen mede te delen aan ons om maar te reageren.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              9 april 2012 om 11:36

              @Mbaas: tis al goed knul, kom dr maar uit ;)

              Login om te reageren
              • Mbaas zegt

                9 april 2012 om 11:44

                @dennisr: Ik ben zelf zoon voetballer dus maak je alsjeblieft niet druk om mij. Maar ik moet altijd wel lachen hoe jij tegen mensen praat terwijl jij niet eens kan autorijden. Jij hebt totaal geen idee hoe 160pk rijdt en je loopt hier op ab altijd een beetje de grote jongen uit de hangen, lachwekkend

              • dennisr zegt

                9 april 2012 om 11:50

                @Mbaas: 160pk weet ik idd niet, die van mn ouders heeft maar 147.. wel mooi dat ik niet over jou kan praten maar jij wel over mij.. zal we komen omdat je voetballer bent, word je namelijk ook als je verder niks kan.. wel lullig dat je mijn eerder reacties nog bevestigd ook..

                en beginnen over ”jij kan niet eens rijden” is wel het zieligst wat je kan doen.. ik heb niet eens ergens beweert dat ik kan rijden, heb mn rijbewijs pas 3 maand en het rijden ben ik dus nog aan het leren.. maar goed, ik wil je achtergestelde voetbalbrein niet aan het denken zetten..

              • jordy14 zegt

                9 april 2012 om 16:50

                @dennisr: zijn we nu uitgehuild? Dan kunnen we weer over auto’s praten?

  10. jaapiyo zegt

    8 april 2012 om 19:10

    Als ik een A5 zou kopen zou ik ook de 1.8 TFSI kiezen, want met een dikkere motor wordt de topzware Audi-neus alleen maar nog zwaarder en krijg je dus meer onderstuur. Sowieso koop je deze auto (in coupe vorm dan wel) vooral omdat Walter da Silva goed werk heeft afgeleverd waardoor het de enige begeerlijke Audi is geworden. Als het je meer om het betere stuurwerk gaat koop je gewoon een dikke 3 coupe.

    Wat mij betreft dus relatief gezien de beste keuze voor de A5, deze motor (want ik zou deze wel overwegen tov een 320 coupe, maar een RS5 nooit tov een M3).

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      8 april 2012 om 19:21

      @jaapiyo: & Chippie erin = 210 pk, niet slecht toch?

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      8 april 2012 om 19:35

      @jaapiyo: een BMW kiezen boven een a5, dan moet je wel heel diep zinken. Zeker als je een m3 pauperbak kiest boven een rs5.

      Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        8 april 2012 om 19:43

        @Jipp: Och, we hadden de A5 ook in onze lijstje staan, maar ook al is het maar 170 PK, met FWD krijg je het gewoon niet goed op de weg en hij was al snel van onze lijst af. En daarnaast, BMW’s kan je tenminste onderscheiden als je ze van voor ziet.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 april 2012 om 21:53

        @Jipp: Laat me dan maar diep zinken ;) De BMW is nog steeds de benchmark. Leuk dat je het een pauperbak noemt trouwens, natuurlijk verdienen paupers genoeg om ‘even’ 130.000 euro neer te leggen, way to go mate!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 april 2012 om 22:40

          @jzaero: de Benchmark of het Benchmark? Volgensmij zijn de 3 een Benchmark en hebben ze in hun concurrentie elkaar als Benchmark. 130000 euro aan zwartgeld, drugsgeld en leningen, blijkbaar kan het.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            9 april 2012 om 11:49

            @Jipp: De benchmark. Het is een tastbaar iets, wat het woord ‘mannelijk’ maakt, mannelijke woorden in het Nederlands verwijst naar ‘de’. Uiteraard, concurrentie is goed. De rest van je comment laat ik maar achterwege.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              9 april 2012 om 12:35

              @jzaero: sinds wanneer is een Benchmark tastbaar: het Benchmark van audi of de benchmarken van Audi.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                9 april 2012 om 13:58

                @Jipp: … Het feit dat je al om de of het vraagt is al een beetje triest, maar goed. Wanneer noem je iets een benchmark, dat kan de uitdraai van de gegevens zijn of de handeling. Een handeling is niet tastbaar. De gegevens die je noteert wel.

                http://www.woorden.org/woord/benchmark

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 14:40

                @jzaero: ik weet dondersgoed wat een benchmark is, het woordje de word alleen gebruikt bij dit woord bij meervoud. Enkelvoud is het het benchmark, klinkt ook lekkerder.

      • baap zegt

        9 april 2012 om 07:41

        @Jipp: Das jou mening! Mijn voorkeur gaat ook veel meer naar BMW dan naar het ‘paupermerk’ Audi!! BMW’s zijn rijdersauto’s, Audi’s zijn voor junioren en gays!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          9 april 2012 om 09:49

          @baap: rij is in een hedendaagse Audi, afgelopen week 2 dagen in Duitsland gereden, 70% nieuwere audi’s dus dat zegt genoeg. In de mindere wijken in Nederland staat het vol met BMW en Mercedes, vandaar pauperbakken, op vaak de parkeerplaatsen van de betere bedrijven zie je meer audi’s.

          Login om te reageren
          • schim zegt

            9 april 2012 om 15:24

            @Jipp: Dat klopt, de leasetarieven zijn gunstiger bij AUDI.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              9 april 2012 om 16:38

              @schim: het gaat de werknemer niet om de leasetarieven, maar om de bijtelling. En die word berekend op basis van de aanschafwaarde exclusief accessoires op basis van uitstoot tot juli van dit daar. Dus daarin zit geen verschil. Een a6 of 5 serie, de bijtelling is vergelijkbaar.

              Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        9 april 2012 om 20:35

        @Jipp: Wat een achterlijke opmerking zeg. Rijden gewoon veel idioten met een M3 omdat het gewoon de beste wagen is in zijn segment, punt. De RS4 heeft nooit meegekund met de M3 en idem dito voor de RS6 met de M5.
        Hoge bomen vangen veel wind I guess.

        A5 is een mooie wagen maar gewoon inspiratieloos. Audi mag wel eens wat gedurfder gaan want de laatste modellen zijn echt allemaal identiek hetzelfde. Saai en ongeinspireerd!
        Op vlak van interieur is Audi er wel een pak op vooruit gegaan naar mijn smaak.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          9 april 2012 om 22:42

          @voytekbe: correctie beste wagens in het segment, bekijk dit is http://www.youtube.com/watch?v=jadXKohlvNU de RS6 wint. Hetzelfde bij de rs5 vs de m3, 2 leken in beide wagens en de rs5 wint, alleen al vanwege de techniek van de AWD die het makkelijker maakt op de top te rijden.

          Prestige straal je niet uit met schreeuwerige design, de sobere stijl maakt het juist een representatieve auto met klasse.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            10 april 2012 om 15:57

            @Jipp: Ooit al eens met een RS5 gereden? Ik anders wel. Dat ding heeft MASSA’s onderstuur als je enigszins snel door de bocht gaat. De M3 heeft echt een pak beter onderstel.

            Je filmpje? Ik heb nog nooit met een RS6 gereden, wel met de E60 M5 uit het filmpje en dat was al een memorabele auto om mee te rijden. De nieuwe M5 is gewoon brilliant en wordt door iedereen geprezen als ‘de beste M5 ooit’. Jij hebt volgens mij het enige filmpje gevonden waar ze een RS6 boven een M5 verkiezen als ‘de betere auto’. Quattro is beter voor leken maar welke leek koopt in godsnaam zo een wagen?

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              10 april 2012 om 16:12

              @voytekbe: Ja ik heb er in gereden ja, en massa’s onderstuur; je moet wel remmen voor een bocht, quattro wil niet zeggen dat je over de limieten kan gaan.

              Dat je een m5 hebt gereden en geen rs6 maakt niet dat andere een leken zijn die er wel een kopen. Er zijn genoeg filmpjes waarin het zelfde resultaat naar voren komt. De rs6 is nou eenmaal beter dan de m5, ook al was het de beste m5 tot nu toe. Misschien kun je meer spelen met een bmw uit de M serie, maar je kunt er ook makkelijker brokken mee maken. We zullen in de DTM zien wie waar staat, ik gok bmw onderaan.

              Login om te reageren
  11. james125 zegt

    8 april 2012 om 19:26

    Opschepper, een 1,8 met zulke velgen!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 april 2012 om 19:31

      @james125: Meneer leest motor inhoud af aan velg grootte? dan moet je een BMW nemen..

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 april 2012 om 21:55

        @dennisr: Dat klopt, want in een BMW staat motorinhoud bij hogere modellen inderdaad gelijk aan een grotere velg. Bij een 318i E46 gaat makkelijk 16inch op. Op een 330i worden de remschijven een tandje groter en dan moeten er dus ook andere velgen op! ;)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 april 2012 om 23:05

          @jzaero: ah, dus de daadwerkelijke type aanduiding staat bij BMW op de band? nu worden er dingen duidelijk.. thnx!

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            9 april 2012 om 11:32

            @dennisr: Ik snap je comment niet zo. Een grotere motorisering staat kort gezegd gewoon voor meer snelheid. Onder een 530i zitten 30mm grotere schijven dan op een 520i. Dat betekent dat er op een 530i dan ook geen 16 inch op past, maar bij een 520i wel. Zo ook voor een E46 318i. Op een 330i past geen 16 inch puur omdat deze dan ook berekend worden voor hogere snelheden. Vandaar, je leest deels de kracht van de auto af vanuit de wielmaat.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              9 april 2012 om 11:37

              @jzaero: mn comment was gewoon weer een verwijzing naar de waardeloze type aanduiding bij BMW.. maar die discussie hoeft verder niet nog een keer..

              en ik snap je verder ook ;)

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                9 april 2012 om 11:47

                @dennisr: Ah, nee daar komen we toch niet uit ;)

        • E34M5Touring zegt

          9 april 2012 om 09:19

          @jzaero: Iets wat Audi bijv. niet doet. Onder een 2.5 V6 TDI A4 past gewoon 16inch. Een 330d heeft minimaal 17 nodig om over de remschijf te kunnen.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            9 april 2012 om 11:47

            @E34M5Touring: Klopt, en dat gaat door het complete gamma heen.

            Login om te reageren
      • james125 zegt

        8 april 2012 om 23:12

        @dennisr: nee, alleen vind ik dat je met zulk uiterlijk vertoon suggereert dat het om een snelle gaat. Dat is dus opscheppen.

        @jzaero dankjewel! Interessante info, dat wist ik niet.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 april 2012 om 23:17

          @james125: vreemd.. gewoon vreemd..

          Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    8 april 2012 om 19:28

    Voor de mensen die 160pk genoeg vinden, denk er wel aan dat deze wagen 1465 kilo weegt. Dat maakt het niet echt een lekker rijdende wagen, ratio pk:kg moet toch wel zo’n 1:8 zijn wil je lekker vlot kunnen accelereren. Dus óf je neemt een A3 met dezelfde motor (liever gewoon een 120i maar vooruit…) wat uiteindelijk ook voordeliger rijdt want je sleept 200kg minder mee, óf je koopt een A5 met een motor die er wel bij past. Eeuwig zonde om zo’n kneiterdure bak aan te schaffen en dan te gaan beknibbelen op de motor.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      8 april 2012 om 19:34

      @alcantara: de 1.8 tfsi heb jij blijkbaar nog niet gereden in de a5!? De motor is krachtig genoeg, veel pit en in de a5 wil hij graag!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 april 2012 om 19:36

        @Jipp: Hij wil wel graag, maar het lukt hem net niet? wel een echte voetballers motor dus..

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 april 2012 om 19:49

          @dennisr: hij wil en hij kan nu goed?!

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 april 2012 om 23:06

            @Jipp: hey, sorry man, wist niet dat dat je zere been was.. beterschap!

            Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 april 2012 om 19:36

      @alcantara: Hans wil waarschijnlijk helemaal geen lekker rijdende auto. (Hij koos ’n Audi) Hij wil vanuit zijn – waarschijnlijk riant- optrekje naar de TV studio en vervolgens naar de AH. Hij wil niet vlot accelereren, hij wil geen kleine A3 en al helemaal geen BMW want dat past niet bij z’n imago. Hans wil wat ie wil. Maar dat dat nou zo nodig op autoblog moet,.. Tis mij een raadsel.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        8 april 2012 om 19:48

        @eklasse: Daar heb je wel een punt, veel Audi-rijders kopen hun auto vooral vanwege de status (want vreemd genoeg heeft Audi een heel hoge status in NL) en de prestaties boeien eigenlijk niet.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 april 2012 om 19:51

          @alcantara: dat is niet vreemd, prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Ooit al is een Audi interieur vergeleken met dat van een BMW of Mercedes? Gezien wat voor volk zich in laatst genoemde merken zich vervoert? Dan wil je al geen bwm of Mercedes meer. En schijnbaar hoor jij ook bij dat type volk.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            8 april 2012 om 19:57

            @Jipp: ‘ooit al is’? Je gebrekkige spelling geeft al aan bij welk type volk jij hoort.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              8 april 2012 om 20:33

              @alcantara: volk met een zwarte a5 cabrio en een grijze a6 avant model 2012 voor de deur.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                8 april 2012 om 21:58

                @Jipp: Stoer hoor.

              • Jipp zegt

                8 april 2012 om 22:41

                @jzaero: jaloezie?

              • dennisr zegt

                8 april 2012 om 23:07

                @Jipp: spuit je naam met gif groene verf op beide wagens en maak er een foto van.. or it didnt happen!

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 09:54

                @dennisr: als ik tijd heb zal ik voor je een foto maken.

              • jzaero zegt

                9 april 2012 om 11:28

                @Jipp: Nope, 328i en 530i

              • speedlimit zegt

                9 april 2012 om 00:20

                @Jipp:

                Oh jee…heb je de a4 avant weggedaan dan na al dat geklooi met die witte a3 s-line?
                Pauperbakken die audi’s en alleen weggelegd voor zielige niet succesvolle advocaten.

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 09:54

                @speedlimit: nee hoor, familiebedrijf weer in, dus geen juridische carrière voor me. Geen geklooi met die auto’s gehad, ze zitten beide nog in de familie.

              • speedlimit zegt

                9 april 2012 om 15:00

                @Jipp:

                Had dan ook geluisterd naar me…advocaat zijn is te hoog gegrepen voor jou.
                Nu nog inzien dat audis sloeberbakken zijn ;)

              • Jipp zegt

                10 april 2012 om 10:12

                @speedlimit: niets is te hoog voor me en zeker dat niet. Misschien moet jij inzien dat die Aziatische flut mobielen niet de moeite waard zijn om in te rijden.

              • baap zegt

                9 april 2012 om 07:53

                @Jipp: Jesus wat een butthole ben jij zeg met je Audi-fetisj.. “een A5 cabrio en een A6 Avant voor de deur”. Wat wil je daarmee zeggen? Ten eerste zijn die auto’s van je papa en mama, ten tweede kan ik me niet voorstellen dat je een rijbewijs hebt aangezien je nogal gebrekkige Nederlandse taal (doet me dus vermoeden dat je een jaar of 14 bent). Ten derde, je een verwend, arrogant pestventje bent die denkt overal verstand van te hebben!! Ga je speen zuigen snotaap!

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 09:51

                @baap: 29 en beide op mijn naam. Succes ermee

              • baap zegt

                9 april 2012 om 10:05

                @Jipp: 29? En beide op je naam..waarom geloof ik jou niet? Ben je een drugsdealer of iets in die trend? Want een 29-jarig mannetje kan geen A6 avant en een A5 bezitten.. onzin! je doet je groter voor dan je bent! Maar goed dat valt niet te bewijzen hè! Succes ermee…

              • baap zegt

                9 april 2012 om 10:09

                @Jipp: En als je zo succesvol bent, dan begin je geen zin met; “Ooit al is..”! Je liegt en bedriegt..en denk dat je Opel rijdt..

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 12:38

                @baap: en daarom woon ik niet meer in Nederland en heb ik samen met mijn broer vorig jaar het familie bedrijf van mijn ouders over moeten nemen. Dan wordt het al een ander verhaal, niet?!

              • bofkont zegt

                9 april 2012 om 13:39

                @Jipp: Tjonge wat een vooroordelen weer hier, over persoonlijke smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen, om zo met vuur je merk verdedigen is nutteloos.

                Maar bmw heeft wel sinds jaar en dag de betere stuurwagen wat ook in elke test naar voren komt als ze de AMG/RS/M naast elkaar zetten.
                Persoonlijk ben ik meer een Mercedes liefhebber puur voor het comfort.

              • nelly0183 zegt

                9 april 2012 om 09:56

                @Jipp: dan kan ik wel concluderen dat jij zeer succes vol bent in het zakenleven. Chapeau!

                Of misschien wil je mensen laten denken dat je dat bent, of heef het ermee te maken dat je je lage status in het normale leven probeert te compenseren op een internet forum.

                En dan nog denken dat Audi’s een extreem hoge status geven ook. Had gewoon gezegd dat je een Rolls Royce Phantom, en een Alfa Romeo 8c Competizione Spider had.

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 12:39

                @nelly0183: zie mijn reactie hierboven.

              • robinio zegt

                9 april 2012 om 15:38

                @nelly0183: En dan voor een a6 en een a5 kiezen, nagenoeg dezelfde wagens. De a5 is voor als de a6 stuk gaat?

              • Jipp zegt

                9 april 2012 om 16:43

                @robinio: een a5 cabrio en een a6 avant nagenoeg hetzelfde?! Was even je ogen uit.

              • kempenaer zegt

                10 april 2012 om 01:31

                @Jipp:

                Ze zijn gewoon jaloers. Audi is inmiddels een stuk hoogwaardiger dan BMW en MB.

                BMW is vooral populair bij pubertjes zonder rijbewijs en bij petjesvolk.

              • jzaero zegt

                9 april 2012 om 11:29

                @Jipp: Alleen breng je het over alsof je in twee Lamborghini’s rijd, wel typisch ;)

          • voytekbe zegt

            9 april 2012 om 20:41

            @Jipp: Stop is met constant die vooroordelen man. Je kraamt echt pure onzin uit. Alsof er geen lagere sociale klassen met Audi A6 of A8 rijden. (En o ja, de reden dat dat gebeurd is omdat de BMW’s en Benzjes meer prestige uitstralen dan de Audi)

            A8 vs BMW 7 vs S-klasse ? A8 is heel sober en gaat nu al door voor ‘saaie ministerauto’ Wat zie je in de straten van Santa Monica en LA/Hollywood rijden? Geen A8en hoor…

            Login om te reageren
            • kempenaer zegt

              10 april 2012 om 01:33

              @voytekbe:

              Hahaha, grapjas. Meer prestige… Op het kamp wel ja, moehaha.

              Login om te reageren
              • voytekbe zegt

                10 april 2012 om 16:00

                @kempenaer: En met wat rijd jij dan?

    • bartsmit zegt

      8 april 2012 om 21:47

      @alcantara:

      Je snapt er geen reet van. Het zijn turbo pk’s. Veel koppel dus. 8,4 s naar 100km/u zegt genoeg.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        9 april 2012 om 00:13

        @bartsmit: Volgens mij snap je het zelf niet helemaal, met je turbo-pk’s…

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          9 april 2012 om 17:40

          @alcantara:

          Hou vol…

          Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 april 2012 om 22:03

      @alcantara: Er zit aardig wat koppel achter. Het heeft misschien gebrek aan pk’s, maar bijna wel net zoveel Nm als een E46 328i. Daardoor zal het wel meevallen qua rijden. Het is nog steeds een vlotte auto met een 1:9 ratio.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        8 april 2012 om 23:00

        @jzaero: Het extra koppel is er alleen laag in de toeren maar maakt hem nog niet snel. Ook niet langzaam hoewel het natuurlijk relatief is, het is maar net waar je referentie ligt.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 april 2012 om 11:27

          @alcantara: Mjah, dat is het gewoon vooral. Het karakter van een auto is belangrijk en ik heb niet met deze auto gereden dus ik weet niet hoe het blok reageert etc. De droge cijfers zijn in ieder geval prima voor dagelijks gebruik. Ik ben zelf niet zo van downsizing, no replacement voor displacement zeg ik maar.

          Login om te reageren
  13. dragspert zegt

    8 april 2012 om 19:34

    Alles wat met die gozer te maken heeft moet kapot. Door brand. Wat een klootzak vind ik hem zeg! En z’n auto met die overdreven wielen geeft des te meer bewijs.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 april 2012 om 19:37

      @dragspert: door brand? zo meelevend hoef je niet te zijn hoor..

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 april 2012 om 19:37

      @dragspert: En jij moet eens een ander blog gaan bezoek sukkel.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        8 april 2012 om 23:00

        @eklasse: Volgens mij moet jij dat doen. Ik heb een passie voor auto’s en een gruwelijke pesthekel aan voetbal en heel het smakeloze wereldje er omheen. En toevallig kan ik deze voetbalman niet uitstaan. En volgens mij zijn mijn reacties over het algemeen niet uitdagend of internetheld-achtig. Die van jou daarintegen… Beetje voetballerig en opgefokt. Cluppie verloren?;)

        Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      10 april 2012 om 01:34

      @dragspert:

      Neem je pilletjes eens snel even in, mafkees.

      Login om te reageren
  14. stropdas zegt

    8 april 2012 om 19:44

    Leuke auto. Ook zonder chippen is 8,4 sec naar de 100 snel zat. Denk dat er weinig mensen met de 3.0 versie (die 5,8 sec kan) meestal sneller zijn dan 8,4 sec. Leuk dat de auto heel snel is maar als je het niet gebruikt boeit het sommige mensen 0,0 en laten het gezeik over aan mensen die het wel boeit maar meestal niet kunnen betalen. Bij het stoplicht ben je op volle kracht toch meestal de snelste als de rest rijd zoals ze normaal doen

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      8 april 2012 om 19:53

      @stropdas: je slaat de spijker op z’n kop, als hij wilde patsen kocht hij wel iets anders.

      Login om te reageren
  15. freezzr zegt

    8 april 2012 om 19:51

    Lekker zeiken op een iemand die een auto heeft die je maar wat graag voor je deur had staan….daar staat waarschijnlijk nu een rotte golf uit 1993…

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    8 april 2012 om 19:57

    Saaie auto! Voor de mensen die het voetbal net erg haten dan ik lees dit eens:
    http://www.deondernemer.nl/sport/638870/Topvoetbal-met-uw-belastinggeld.html.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      8 april 2012 om 22:56

      @rufctr01: Lees het vooral voor de objectieve kijk op zaken… Populisme ten top dat artikel.

      Login om te reageren
  17. mrbones zegt

    8 april 2012 om 20:20

    Had een dieseltje verwacht

    Login om te reageren
  18. Jochempie zegt

    8 april 2012 om 20:21

    Het verbaast me altijd hoe Autoblog iets triviaals als bijvoorbeeld een Audi A5 van een ex-voetballer en matige presentator kan omtoveren tot een zogenaamd noemenswaardig nieuwsitem.

    Honestly, who cares?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 april 2012 om 21:08

      @Jochempie: Matige ex-voetballer :D

      Login om te reageren
  19. heico12 zegt

    8 april 2012 om 20:29

    Waarom een Audi A5 1.8 160 PK als je er eigelijk geen geld voor een Audi hebt, neem dan 2.0 211 PK, dan kom je nog een beetje normaal door het leven.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 april 2012 om 20:47

      @heico12: oké, en mag ik weten wat voor auto jezelf rijd / je ouders rijden?

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      8 april 2012 om 21:44

      @heico12:

      Alsof 200cc het verschil maakt. Het blijft een 4 pitter. Een 1.8T laat je zo naar 211pk chippen.

      Login om te reageren
  20. awesome zegt

    8 april 2012 om 20:50

    Vandaag de (totaal niet bijzondere) auto van Hans, morgen

    Login om te reageren
  21. awesome zegt

    8 april 2012 om 20:50

    Auto van mijn buurman?

    Login om te reageren
  22. janklaassen zegt

    8 april 2012 om 21:33

    Niet verwacht, A5 hele goede auto uiteraard maar een 1.8T. Nee.

    Login om te reageren
  23. bartsmit zegt

    8 april 2012 om 21:40

    Het moet blijkbaar minimaal een 3,2 V6 Quattro zijn of een S5. Met 160 turbo pk’s wil dat ding best van z’n plek.

    Login om te reageren
  24. bmwpowerm5 zegt

    8 april 2012 om 21:52

    een instap modelletje en ik denk dat de velgen ook nog goedkope imitatie is ;)

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    8 april 2012 om 21:54

    Typische Audi-rijder…i stake my case :lol:

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    8 april 2012 om 21:55

    Voetbal is saai ,hmmm past wel bij dit hok…

    Login om te reageren
  27. mopar zegt

    8 april 2012 om 22:05

    Zullen we de Top Gear regels invoeren?: een auto moet minimaal 2 van de 3 volgende eigenschappen bezitten voordat er een blog over wordt geschreven.

    1: Mooi
    2: Zeldzaam
    3: Interessant

    We maken de balans op:

    De Audi A5 1.8 Sportback is niet zeldzaam, niet zo mooi als de coupe en met deze motorisering en eigenaar ook niet heel interessant te noemen….NEXT!

    Login om te reageren
  28. jeanclaude zegt

    8 april 2012 om 23:27

    Wat een denigregend stuk tekst zeg, want jij hebt natuurlijk 300pk in je auto. Zal zeker wel weer iets te maken hebben omdat je het ‘gehad’ hebt met Audi.

    Login om te reageren
  29. BmwMPower zegt

    9 april 2012 om 00:28

    Men kan zeggen wat men wil, maar de auto van Hans Kraaij Jr. maakt wel de tongen los! ;)

    Login om te reageren
  30. carspotter1 zegt

    9 april 2012 om 00:44

    Mensen ik had een Bmw 2002 met 170 pk vraag mij niet van welk jaar, maar om bij mijn punt te komen ik had de motor laten afstellen en haalden daarna max. 270km/h,daarna heb ik hem wel plat gereden in Joegoslavië dus het wilt niet zeggen dat als je met een 1.8 ofz. rijd dat je niks plezant van je auto kan maken voor weinig geld!

    Login om te reageren
  31. bamihap zegt

    9 april 2012 om 00:50

    En imitatie Audi wielen wat een stakker:evil

    Login om te reageren
  32. rikus zegt

    9 april 2012 om 01:33

    Wat een gezeur om een A5 met 160 of 180 pk
    Wie heeft er hier nou een serieus dikke Audi op zn oprit?
    Niemand?

    Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      9 april 2012 om 02:50

      @rikus: BMW X, 3 dagen oud die in 7.7 sec naar de 100 sprint. Goed genoeg?

      Login om te reageren
      • baap zegt

        9 april 2012 om 08:01

        @mierenneuker: Dus je bent een mierenneuker in een BMW? Typisch…

        Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        9 april 2012 om 13:09

        @mierenneuker: bmw x?

        Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        10 april 2012 om 01:37

        @mierenneuker:

        X? Is dat een nieuwe BMW, de BMW X?

        Nou ja, iedere BMW X is eigenlijk bagger, dus het boeit ook niet echt.

        Login om te reageren
  33. rufctr01 zegt

    9 april 2012 om 09:47

    @gerard1710: en als de ME weer op moet komen draven, omdat de supporters zich niet kunnen gedragen, is ook een vorm van populisme?? Voetbal is een kloten maffia instelling geworden en de mensen die het dom blijven kijken werken er aan mee!

    Login om te reageren
  34. alfamail zegt

    9 april 2012 om 10:11

    Grote muil euh… wielen maar klein motortje euh…. nou ja je weet wel…

    Tja je wilt er toch een beetje netjes uitzien maar hebt net de centen niet voor een fatsoenlijke motor, zal wel worden uitgelegd als ” ach je mag hier in Nederland toch maar 120, en met de benzine prijzen van tegenwoordig”

    Maar lullig blijft het!

    Login om te reageren
  35. hanzzjuh zegt

    9 april 2012 om 10:37

    Nee, ik ben Hansie Hansie zelf niet.. Vanmiddag zie ik hem wel weer overigens..

    Login om te reageren
  36. jandsh0g zegt

    9 april 2012 om 10:47

    In het bezit van een Alfa 156 sw met ocharme 115 pk.
    En dan blijkt dat je aan een rood licht ong 90% van de andere wagens verloren rijdt. Zelfs BMW, Mercedes en Audi.
    Al heeft mn 160 of 360 pk. Als men er mee rijd als een oud wijf gaat het toch niet vooruit. En krijg je klapjes van 90 pk.
    Leer eerst rijden!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      9 april 2012 om 11:44

      @jandsh0g:
      Heb je waarschijnlijk een handbak, en aangezien bijna alle Audi’s en bmw’s die hier verkocht worden een ongevoor 140pk motor met een luie automaat hebben, geloof ik wel dat je wint, die andere 10 procent zijn waarschijnlijk ook auto’smet handbak.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      9 april 2012 om 13:42

      @jandsh0g: Mischien omdat de Mercedes/audi/bmw totaal geen zin heeft in nutteloze stoplicht sprintjes ;)

      Login om te reageren
      • jandsh0g zegt

        9 april 2012 om 16:00

        @bofkont: is zelfs geen sprint.
        Gewoon vlotjes vertrekken en vlot doorrijden.
        Maar blijkbaar begrijpen de meeste mensen het concept gaspedaal niet echt. Ma soit.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          9 april 2012 om 21:03

          @jandsh0g: Ach niet iedereen hoeft snel bij het stoplicht weg te zijn, er daar is iedereen ook vrij in naar mijn weten.
          Uiteraard moedwillig de boel ophouden is natuurlijk ook niet de bedoeling.
          Zelf heb ik een Slk 230 kompressor automaat 193pk en dat gaat ongemerkt toch best snel met optrekken als ik bij het stoplicht sta.

          Login om te reageren
  37. holbewoner zegt

    9 april 2012 om 10:59

    Hansie Hansie!

    Login om te reageren
  38. makkie zegt

    9 april 2012 om 15:35

    Heerlijk onzinnig stukje :mrgeeen:

    Login om te reageren
  39. carspotter1 zegt

    9 april 2012 om 16:21

    De man hem tenminste voor zijn deur, kunnen jullie dat zeggen?
    ‘K dacht het al.

    Login om te reageren
  40. marieke zegt

    9 april 2012 om 19:00

    En deze CLS van de Aldi is ook nog gewrapt! Als je niet bij de bel kunt koop een Audi……..

    Login om te reageren
  41. voytekbe zegt

    9 april 2012 om 20:46

    Ik blijf het lachen vinden dat dit een waardig nieuwsitem is.

    Aan de andere kant, iedereen hier klagen en zagen over zogezegd te weinig PK’s. Helft van de klagers heeft waarschijnlijk met moeite zijn rijbewijs gehaald en rijdt rond in een kleine shitbox.

    Alsof je met 160pk niet voldoende hebt om supervlot door het verkeer te gaan. Er staan overal flitsers en sprintjes trekken aan de lichten? Dat is voor kereltjes met getunede golfjes.

    Login om te reageren
  42. voytekbe zegt

    9 april 2012 om 20:47

    Was te vroeg met verzenden dus nog even dit:

    Zou wel eens willen pics zien van met wat al de grootpraters hier rijden. Roepen dat je sneller rijdt dan de A5 hierboven omdat je met een 15 jaar oude CRX shitbox rijdt, mag je trots op zijn…

    Login om te reageren
    • barney zegt

      9 april 2012 om 21:54

      @voytekbe: Amen to that! Je mag je gelukkig prijzen als je in deze klasse mag shoppen. Is voor het gros (hier) niet weggelegd, dat kan ik jullie verzekeren.

      Login om te reageren
  43. kempenaer zegt

    10 april 2012 om 01:40

    Lachwekkend, kritiek op deze audi uit de mond van pubertjes, petjes en paupers die zelf of geen rijbewijs hebben of geen auto of geen van beiden.

    Login om te reageren
  44. bempi zegt

    10 april 2012 om 10:58

    Ik vind de A5 mooier dan de A7.

    Login om te reageren
  45. robbertz zegt

    10 april 2012 om 11:45

    dit klopt niet want hij komt altijd bij Svzw waar hij trainer is in een Matgrijze Audi a7

    Login om te reageren
  46. robbertz zegt

    10 april 2012 om 12:23

    is de auto van zn vrouw

    Login om te reageren
  47. timpie zegt

    21 april 2012 om 00:44

    Even een Belgische insteek hier. Ikzelf heb ook een Audi A5 sportback met een 2.0 TDI 136 pk motor. Inderdaad, ook niet zo veel PK, maar ruim voldoende voor de 90% van de wegen waar we maar 70 km/uur mogen rijden. Daarenboven zou een 3L motor mij voor de inschrijving 4500 euro extra (en binnenkort zelfs bijna 9500 euro) kosten en een 4 a 5000 euro extra/jaar aan belastingen en beperkte bedrijfsaftrek. Even omgerekend op 5 jaar is dat 30.000 euro extra belastingen voor die extra PK’s. Dat was het mij niet waard… Ahja zelfs 170 pk ipv 136 pk kost al 2000 euro extra belastingen in België.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North