• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A5 tuning: Abt AS5 Cabrio

Auteur: autoblogger, gepost 20 mei 2009 om 22:04 – 20 Reacties

Abt AS5 Cabrio
Abt geeft de nieuwe Audi A5 Cabrio een redesign plus extra vermogen…

De Duitsers geven de auto tevens een nieuwe naam: de AS5 Cabrio. De naam AS5 kenden we overigens al. Het exterieur is zoals altijd weer voorzien van aangepaste grille, bumpers, uitlaten en velgen. We gaan dus meteen verder met de performance. Gevolg van de Abt-treatment is dat de 2.0 TFSI een nette 275 pk krijgt, in plaats van de standaard 180 of 211. De 2.7 TDI krijgt 230 pk in plaats van 190 pk en de 3.0 liter TDI gaat omhoog naar 282 pk in plaats van de standaard 240 pk. Je kunt ook een ABT POWER S package bestellen en dan krijgt je 3.0 liter diesel maar liefst 310 pk en 610 Nm max koppel. There you go.

Sportiness and elegant design are not mutually exclusive – at least when the designers at ABT Sportsline are involved. “It is important to capture the character of the car and emphasise its uniqueness”, says Hans-Juergen Abt, the General Manager of ABT Sportsline explaining the demands which are made on the creative department. The result is a breathtakingly beautiful cabrio, which is recognisable as a real “Allgäuer” not just due to its typical 4-pipe exhaust unit. The front with the ABT grill, which additionally accentuates the area around the headlights and fog lights, the front apron and the side sills – all give the open AS5 even more presence. The rear apron and exhaust unit perfectly suit the optics of the extraordinary vehicle. To round of the successful appearance ABT recommends the cool bold BR alloys in 19 or 20 inch respectively. The company from Allgäu of course also offers complete wheel sets with high-performance tyres.

The AS5 Cabrio is a fresh air sports car, which is also quick in a tailor-made suit. The technicians at ABT Sportsline ensure this. There are currently four performance increase packages available: with ABT POWER, which is the optimisation of the electronic engine management system, the 2.0 TFSI receives a sporty 275HP (202kW) instead of the serial 180 HP (132kW) or 211HP (155kW). With the 2.7 TDI, 190HP (140kW) become a high-torque 230HP (169kW). With the three litre diesel this is increased to 282HP or 207kW (series standard: 240HP / 176kW). The ABT POWER S technology is also available to the V6 diesel with the largest engine capacity, which also employs an ABT turbo charger. 310HP (228kW) then provide superior handling in all situations, and with 610Nm torque it’s full steam ahead. Logically this power also has to be restrained. The ABT braking unit or ABT sports braking unit correspond to the additional performance potential of the AS5 Cabrio and provide the necessary safety reserves in borderline situations.

The open AS5 provides enormous driving enjoyment, especially of course when the sun is shining. But even with the roof closed the beautiful cabrio looks extremely cool. Regardless of whether it is a car for leisure or business – the latest addition from ABT Sportsline is the ideal companion in all situations.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, abt, Audi, Cabrio, tuning

Vorig bericht: « Wacht nog een week met auto kopen (slooppremie alert)
Volgend bericht: PON boekt recordresultaat over 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw320d zegt

    20 mei 2009 om 22:07

    Graaffff!!
    Just wat je kon verwachten van abt

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    20 mei 2009 om 22:09

    Kwijll, die 310 Pk diesel :D

    Login om te reageren
  3. G_deGroot zegt

    20 mei 2009 om 22:09

    Het de onderlip van een LP-560 erop geforceerd?

    Login om te reageren
  4. Neluz zegt

    20 mei 2009 om 22:10

    Zeer nette cijfers ! ook misschien een idee de 0-100 tijd?

    Login om te reageren
  5. JoVanWittenberg zegt

    20 mei 2009 om 22:17

    Raar dat ze enkel de 2 liter benzine motor gebruiken. Ik zou dus ook de 310pk 3.0tdi kiezen aangezien deze de sterkste is (wat een koppel trouwens). Er zouden voor mij wel andere velgen onder mogen, ik vind deze niet zo mooi. Het rode leer mag ook weg.

    Login om te reageren
  6. bellisimo zegt

    20 mei 2009 om 22:27

    Makkelijkste qua motormanagement waarschijnlijk en de meest verkochte misschien…

    v6 tdi idd kiezen met andere wielen, perfect voor vakantie

    Login om te reageren
  7. bellisimo zegt

    20 mei 2009 om 22:28

    ik vind trouwens wel dat er weinig gepost is de laatste tijd op autoblog!

    Login om te reageren
  8. Lastclick zegt

    20 mei 2009 om 22:29

    Op eerste blik lijkt het net of er ASS op de achterkant staat, hehe..

    maar ik vind ‘m te hoog voor zo’n bodykit…

    Login om te reageren
  9. dikkie zegt

    20 mei 2009 om 23:40

    ik, ik wil zo graag,.. nee zelfs met moeite kan ik de gapende gaten! (door abt ook wel voorbumper genoemd) niet mooi vinden! sorry jongens, ik wil zo graag

    Login om te reageren
  10. Tiger zegt

    21 mei 2009 om 00:05

    Pfff en had ik er nou maar het geld voor….

    Login om te reageren
  11. Clocker zegt

    21 mei 2009 om 00:07

    Hehe, binnenkort mag onze 3.0 richting MTM voor een beurtje naar 310pk/640Nm. Zo’n Abt bodykit zou ook niet mis staan. :)

    Login om te reageren
  12. BmwMPower zegt

    21 mei 2009 om 00:14

    Het lijkt allemaal op elkaar.
    ‘Nough said.

    Login om te reageren
  13. Marco zegt

    21 mei 2009 om 00:30

    Walgelijk

    Login om te reageren
  14. .Memphis. zegt

    21 mei 2009 om 12:31

    Doe toch maar 100% zeker die 2.0 TFSI hoor, ik wil benzinedampen opsnuiven in m’n cabrio, geen dieselroet vreten. Neus van die bodykit is idd verre van geslaagd, voor de rest wel dik in orde.

    Login om te reageren
  15. Piston zegt

    21 mei 2009 om 15:17

    Daar waar de coupé echt wel te pruimen is, vind ik de cabrio een saaie boel

    Login om te reageren
  16. Windhoos zegt

    22 mei 2009 om 09:36

    ABT is er weer in geslaagd om van een mooie bak een pooierbak te maken. Het is dat deze zwart is, maar in het wit vallen de pijnlijke overdreven details nog veel meer op, vooral de neus is 100% overdone…

    Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    22 mei 2009 om 11:40

    ABT POWER S package is om BMW 35d modellen alsnog de loef af te steken. Ze willen altijd maar de krachtigste zijn: wat een imagosh*t.

    Login om te reageren
  18. Windhoos zegt

    22 mei 2009 om 21:14

    Wat jij zegt is de grootste shit Timmie, ABT is een tuningsfabrikant bij Audi, (netzoals bv Schnitzer bij BMW) en verder hebben ze echt helemaal geen aanknopingspunten…….

    Login om te reageren
  19. audicool zegt

    23 mei 2009 om 19:10

    mooie audi alleen er moet een prijs bij staan!

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    24 mei 2009 om 11:48

    Leuk gedaan weer eens bij ABT.
    Maar nu komen ze toch echt wel een beetje in de knoop met de naam…
    Misschien kunnen ze er beter iets als CC, Convertible o.i.d. achter plakken.
    Dat geheel terzijde, de motorupgrade voor de 2.0 TFSI is erg leuk.
    Die anderen ook wel, maar ABT heeft toch slim gedaan om de gemakkelijk aan te pakken (op te voeren/tunebare) tweeliter turbo onder handen te nemen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North