• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A6 Allroad is helemaal nieuw

Auteur: ricardo, gepost 11 januari 2012 om 08:01 – 41 Reacties

Audi A6 Allroad

Goed nieuws voor de liefhebbers van ongeverfd kunststof. Audi heeft de A6 Avant namelijk aan alle kanten opgepompt. Tadaa, de nieuwe A6 Allroad was geboren.

Deze met plastic behangen Duitser is 4,94 meter lang, 1,90 meter breed en 1,47 meter in de hoogte. Hiermee is de A6 Allroad een paar millimeter groter dan broertje Avant. En ten opzichte van de Avant staat deze derde generatie Allroad 60 mm hoger op zijn pootjes. Verder claimt de pr-afdeling uit Ingolstadt dat hij tot 20% zuiniger is dan zijn voorganger en 70 kg minder in de schaal legt.

De A6 Allroad heeft verder een nieuwe grille gekregen met flink wat chroomwerk, anders vormgegeven bumpers en natuurlijk de obligate spatbordverbreders. Verder zien we hogere dakrails, een RVS-beschermingsplaat onder de achterkant (en voorkant) terwijl de einddemper over een paar nieuwe sierpijpjes beschikt. Rollen gaat doorgaans op 18-inch lichtmetaal, maar 19- en 20-inch behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.

Wie het niet eens is met de hoogte kan de luchtvering 35 mm laten variëren in hoogte. Op snelheid wordt de hoogte echter automatisch naar beneden gebracht met 15 mm. Drop it like it’s heiß! Dat is iets wat de A4 Allroad overigens niet kan.

Audi A6 Allroad

Voor benzinerijders is er een 3.0 TFSI beschikbaar met 310 pk en 440 Nm. Daarmee sprint de langwerpige softroader in 5.9 seconden naar de honderd terwijl de maximum snelheid op 250 km/h blijft liggen wegens begrenzermeuk. Wie diesel opteert heeft meer keuze, van de 3.0 TDI komen namelijk 3 varianten beschikbaar. Deze kunnen beschikken over 204, 245 (enkele turbo) of 313 pk (twin turbo) terwijl het koppel varieert van 450, 580 tot 650 Nm. De zuinigste doet 6.1 liter per 100 km. De dikste diesel is de voorlopige sprintkoning; naar 100 km/u accelereren doet ‘ie fluitend in 5,6 seconden, mede dankzij de achttraps automaat. Vanzelfsprekend gaat geen A6 Allroad de deur uit zonder een Quattro-systeem.

In Duitsland gaat de el-cheapo-versie €54.600 kosten. Daarvoor heb je de 204 pk sterke 3.0 TDI. Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend. Vanaf de lente worden ze uitgeleverd.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, allroad, Audi, geneve-2012, wit

Vorig bericht: « Dit is het interieur van de nieuwe Audi A3 [updated]
Volgend bericht: Pininfarina leeft nog, komt met de Cambiano Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. audi18 zegt

    11 januari 2012 om 08:11

    voorspelbaar, maar vindt hem door de combo van alu met kunstof toch best stoer uitzien, zal wel weer een zeldzaamheid worden in nederland

    Login om te reageren
  2. the-budel-guy zegt

    11 januari 2012 om 08:11

    Wow wat een pracht wagen.

    Login om te reageren
  3. CRX zegt

    11 januari 2012 om 08:24

    54.000 voor zo’n auto. Vaak lees ik over de buitenlandse prijzen heen maar als je het op je in laat werken… Wat zou de Nederlandse snelweg mooi kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 januari 2012 om 08:30

      @CRX: inderdaad, met aaaaaallemaal audi ZONDER plastic troep aaan de buitenkant!

      Login om te reageren
    • luuktb zegt

      11 januari 2012 om 12:15

      @CRX: Ja idd dan word de nederlandse snelweg mooi , beetje variatie in plaats van strak zwart asphalt ook hier en daar eens een scheur of een gat met wat onkruid !

      Login om te reageren
  4. bruinbeer zegt

    11 januari 2012 om 08:34

    en ondanks al het plastic vind ik het een gaaf ding. jammer dat hij zo duur is…

    Login om te reageren
  5. Mercbenz zegt

    11 januari 2012 om 08:38

    Vroegah moest je altijd bijbetalen als je meegespoten bumpers wilde hebben…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      11 januari 2012 om 17:25

      @Mercbenz: als ik me niet vergis kan dat hier bij ook. Bij de a4 all road wel eens gezien.

      Login om te reageren
  6. verstelbarevoorwielen zegt

    11 januari 2012 om 08:47

    Erg mooi! meegespoten bumpers zijn hier minder nodig dan bij de huidige generatie. 3 liter twin turbo, wat een blok! luchtvering rijdt echt fantastisch, als het even kan, nooit meer iets anders voor mij!

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      11 januari 2012 om 08:53

      @verstelbarevoorwielen: Ik ga er vanuit dat jij een A6 Allroad hebt… ?? Mag ik vragen waarom ?? Ik vind het persoonlijk echt een heel vreemde auto, en ook niet echt fraai, maar ben wel oprecht benieuwd of je hem koopt omdat die uitzonderlijk geschikt is voor het trekken van paardentrailers door de blubber of voor vakanties hoog in de bergen in Zwitserland met het hele gezin of dat je hem gewoon echt mooi vindt.

      Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    11 januari 2012 om 08:49

    hmm… als groot fan van ongeverfd zwart plastic vind ik dit toch een beetje een twijfelachtige auto…

    Login om te reageren
  8. wimbers zegt

    11 januari 2012 om 08:52

    heb de eerste variant vande allroad gereden met de 2.5 tdi
    dat was al een heerlijke wagen.
    deze ziet er ook nog eens goed uit.
    jammer dat ie in nederland met een beeje uitrusting meteen een ton kost..

    Login om te reageren
  9. visconty zegt

    11 januari 2012 om 09:33

    … en als ze al dat plastic nu eens zouden vervangen door carbon? :p

    Login om te reageren
  10. llewy zegt

    11 januari 2012 om 09:43

    Vanan = vanaf? Laatste zin

    Prachtige wagen, al kan ik nog niet wennen aan de nieuwe achterkant.. Vond het rondere vorige model veel mooier.

    Login om te reageren
  11. pier zegt

    11 januari 2012 om 09:52

    Best een geinige auto, maar voor mijn gevoel leende het lijnenspel van de vorige er iets meer voor. Wel fijne auto’s om te rijden, en de luchtvering is een leuk speeltje voor wintersport :)

    Login om te reageren
  12. mout zegt

    11 januari 2012 om 09:59

    Wie wil er nu geen rubberlaarzen onder zijn krijtstreepjespak?

    Login om te reageren
  13. mightymike zegt

    11 januari 2012 om 10:10

    Hoezo plastic? Alleen omdat er om de wielkasten een stuk plastic zit en achter bumper een stukje is het gelijk een lelijke kut auto? Toch een prachtige bak dit denk dat er genoeg blij zullen zijn als ze deze zo voor de deur zetten met een goed benzine blok er in. Ben blij dat er tenminste geen 1.2 tfsi blok in ligt, omdat dat lekker zuinig is, maar gewoon een lekkere 3.0 tfsi. Gezeik tegenwoordig met die kleine klote blokken. Dit is tenminste een echte auto waarmee je zo naar zuid spanje kan touren.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      11 januari 2012 om 12:18

      @mightymike: Je vergeet hoe nadelig al dat plastic voor de gemiddelde autoblogger is ! al dat plastic verpest de aerodynamica zeker gezien hoe realistisch grand turismo is kan dat echt niet, voor je het weet kost het je een seconde!

      Login om te reageren
  14. markietwo zegt

    11 januari 2012 om 10:18

    Schitterende auto! Vorige model is idd ook echt een beauty maar deze is nog mooier! Pfff lekker wakker worsen als je dit ziet! M’n meissie heeft een paard en trailer en het zou niet misstaan… Maar om in het weekend je ff heerlijk buiten het asfalt te begeven is dit ook een heerlijke auto! Ik heb dit liever dan een S6 of S4 avant ! Hmmm wat een super bak !

    Login om te reageren
  15. markietwo zegt

    11 januari 2012 om 10:19

    Worden

    Login om te reageren
  16. tjorque zegt

    11 januari 2012 om 11:28

    ik ga ff wat goud schijten zodat ik er eentje kan bestellen, de allroads hebben mij altijd aangetrokken… :)

    Login om te reageren
  17. tinusb100 zegt

    11 januari 2012 om 11:58

    Wauw….

    Login om te reageren
  18. sirmustang zegt

    11 januari 2012 om 12:10

    -=edit: check!=-

    Verder vond ik de oude allroad mooier, bij deze vind ik dat kunststof niet zo staan.

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    11 januari 2012 om 12:33

    Hè bah wat zijn dit toch lelijke auto’s…

    Login om te reageren
  20. exotic zegt

    11 januari 2012 om 12:58

    Ik vind het wel altijd apart dat mensen op AB direct naar de “L” en de “S” toets gaan wanneer ze een topic met “Audi” zien staan.

    Het lijkt wel een cult hier op AB. Alle Audi’s zijn Lelijk en Saai. De hoofdvraag voor mij is: Waarom zie ik er dan zo veel op straat rijden? En waarom kijkt alle menigte ernaar als er een langsrijdt?

    Login om te reageren
    • hotseflots zegt

      11 januari 2012 om 20:24

      @exotic: Omdat de mens een kuddedier is en niet te veel op wil vallen. Daarom kopen ze en masse Audi, want ze willen wel een beetje premie doen, maar ook een beetje saai blijven. Liefst in het zwart, grijs of het flitsende blauw. Uiteraard met bijpassend altijd standaard saai zwart leer. Nietwaar? Tja, lelijk is om te schelden, saai is zeker.

      Login om te reageren
  21. jeanclaude zegt

    11 januari 2012 om 13:30

    Wat een mooie wagen zeg.

    Login om te reageren
  22. umadbrah zegt

    11 januari 2012 om 13:42

    Heb het idee dat ie veel lager ligt dan de vorige

    Login om te reageren
  23. bramg80 zegt

    11 januari 2012 om 15:32

    Super mooie wagen, heeft mij iets te lang geduurd en heb de gewone avant besteld met de 3.0 biturbo, kan niet wachten!

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      11 januari 2012 om 17:50

      @bramg80: Knap, dat je geboren bent in 1997 en nu al een A6 avant 3.0 biturbo kan betalen…

      Login om te reageren
  24. Tommy2 zegt

    11 januari 2012 om 15:36

    Er staat en fout in de tekst: “van de twin-turbo 3.0 TDI komen namelijk 3 varianten beschikbaar”.

    Dit is onjuist, alleen de 313 pk variant heeft dit. ;)

    Goeie zaak dat ze alleen zesclinders aanbieden. Houd het model wat exclusief.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 januari 2012 om 16:01

      Check!

      Login om te reageren
  25. mashell zegt

    11 januari 2012 om 15:55

    Grappig dat het model nu eindelijk A6 Allroad heet. Mooie wagen, briljant interieur.

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    11 januari 2012 om 18:08

    Doe mij maar iets van Subaru ,beter en goedkoper als dit ding.

    Login om te reageren
  27. amazinglaurent zegt

    11 januari 2012 om 18:11

    Wie zit DAAR op te wachten. Koop ofwel een SUV ofwel een avant…

    Login om te reageren
  28. bramg80 zegt

    11 januari 2012 om 18:22

    @germancarsftw Mijn zoon heeft dit account voor mij aangemaakt, als je dit niet gelooft stuur ik je nog wel een keer de foto’s van mijn aankomende biturbo.

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      14 januari 2012 om 17:39

      @bramg80: Ah oke, ik geloof je. Goede keuze!

      Login om te reageren
  29. Flamingo zegt

    11 januari 2012 om 18:36

    huh ik snap het niet wat laten ze nou allemaal zien met die verlichting? vooral het derde plaatje

    Login om te reageren
  30. agera zegt

    11 januari 2012 om 18:53

    Mooier dan de standaard A6 avant dat wel, maar totaal een onnodige auto als je het mij vraagt.
    Een kruising tussen een SUV en een stationwagon. Koop dan een echte terreinwagen en als je zonodig offroad wilt.

    Of de ideale auto voor de mensen die regelmatig op ski/wintersportvakantie gaan.

    Login om te reageren
  31. janklaassen zegt

    11 januari 2012 om 19:20

    Goede zet,
    Alleen 310pk? Dat is een kleine vermogens upgrade tov de 300pk in de reguliere 3.0T A6?

    Login om te reageren
  32. Flamingo zegt

    11 januari 2012 om 23:08

    gaan jullie deze nou ook es testen alsjeblieft? lekker in het terrein enzo.ff kijken wat ie nou kan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North