• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor

Auteur: Loek, gepost 29 mei 2021 om 12:36 – 70 Reacties

Deze Audi A6 occasion is wat er gebeurt als je alle visuele opties hebt aangevinkt en je geld op is wanneer je bij de motor terechtkomt.

Een tijdje geleden vonden wij een wel heel erg lekker samengestelde BMW 3 Serie op Marktplaats. Deze was echter vrij duur, waardoor het voor de potentiële koper een twijfelachtige keuze kan zijn. Daarnaast ging het om een 320i: net niet de basismotor. Al het geld is dus stukgeslagen op de specificatie.

Audi

Wat dat betreft hebben we de evenknie van die 3 Serie gevonden in de vorm van deze Audi A6 occasion. Ten eerste komt de kleurstelling overeen.

De kleur in kwestie is namelijk Audi Exclusive Gotland Green (LX6W). Je moest dus flink extra betalen om deze kleur des tijds op een A6 te bestellen. Niet heel veel mensen zullen dat dan ook gedaan hebben. Wat dat betreft is dit inderdaad heerlijk exclusief. De kleur wordt bijgestaan door een chroompakket en lichtgrijze velgen, dat is dan wel weer anders dan de voornamelijk zwarte 3 Serie.

Bruin leer

Ook de kleur van het interieur in deze Audi A6 occasion lijkt op de eerdergenoemde 3 Serie, want het is hier bruin van kleur. Eén van de mooiste contrasten die er is met groen. Ook is hier flink gestrooid met opties, van stoelverwarming tot Lane Keep Assist tot automatisch inparkeren. Zoals bijna elke A6 van deze generatie is de bak een zeventraps DSG.

Basismotor

Dan blijft er nog maar één addertje onder het gras over en een laatste overeenkomst tussen deze Audi A6 occasion en die 3 Serie: de motor. Zo’n specificatie wil je het liefst op een dikke uitvoering, een 3.0 TFSI of TDI of zelfs een S6. Dat alles is het niet: voorin ligt de 1.8 TFSI. Dit is de kleinste motor die je des tijds kon krijgen voor de A6. Hij levert 190 pk en een op zich nette 320 Nm, maar een echt snelle A6 is het daarmee niet. Alles is relatief, natuurlijk.

Kopen

Mocht jij nou denken: “al was ‘ie elektrisch, ik zou deze Audi A6 occasion door de specificatie alsnog graag hebben!”, hij staat te koop. Het betreft een exemplaar uit 2017. In die vier jaar heeft de auto 58.807 km gelopen, wat erg meevalt. Een goedkope A6 is het trouwens niet, hij moet nog 34.950 euro kosten. De advertentie van de Audi A6 occasion vind je op Marktplaats.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Hier, de lekkerst samengestelde Audi RS3 occasion op Marktplaats
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, Audi-A6, groen, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Maserati Grecale krijgt styling van de MC20
Volgend bericht: Welke velgsoorten zijn er eigenlijk? Autoblog advies! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ot92 zegt

    29 mei 2021 om 12:55

    Zou Mat Watson deze A6 hebben samengesteld? Die heeft een tijdje terug ook een groene Rs6 met dezelfde kleuren samengesteld. Het is wel een mooie unieke samenstelling, kom je in ieder geval bijna nooit tegen.
    Ach… dat ie ‘maar’ een 1.8 TFSI met 190pk onder de kap heeft is geen ramp. D.m.v. een kietelsessie gaat ie naar circa 240pk en 430nm, dat is meer dan zat voor Nederland. Zelfs in Duitsland kom je er prima mee vooruit.

    Login om te reageren
  2. MrHyde zegt

    29 mei 2021 om 12:57

    Oef: 190pk, dat is echt afzien. Zeker in Nederland, met z’n perfecte snelwegen en regelmatig onbeperkt hard mogen rijden.
    Dan kun je in NL inderdaad toch beter een niet-comfortabel interieur nemen, en iets wat minder op het netvlies ligt; zodat je je centjes aan een dikke BPM motor kunt uitgeven (waarvan de meerprijs het grootste deel de schatkist invloeit).

    Bij nader inzien; deze man/vrouw was misschien toch wel verstandig.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      29 mei 2021 om 21:09

      @MrHyde: in NL geven we alles uit aan uiterlijk vertoon. Schraapmotor en plankjes als stoelen, zolang er maar sportbumpers en joekelige velgen onder zitten. En 2e hands weer niets moois te kiezen..

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        30 mei 2021 om 11:34

        @thijsj: alles is afhankelijk van perspectief. De voormalige eigenaar zal het niet begrijpen dat er mensen zijn die hetzelfde bedrag stukslaan op een veel kleinere, minder luxe uitgevoerde A4 met een dik blok in het vooronder. Zeker niet als je 95% van de kilometers op de treurige Nederlandse A4 aflegt. Ik zoek zelf de middenweg, rijd de nodige kilometers in bergachtig gebied en Duitsland, maar wil ook prettige opties hebben. Die zijn mij meer waard dan nog meer pk’s.

        En van mijn ideaal rilt de ex-eigenaar van deze A6 van mijn keuze, hoewel de kleurstelling van de Giulia Veloce identiek is. 😁

        Login om te reageren
      • MrHyde zegt

        30 mei 2021 om 17:45

        @thijsj, er wordt soms te veel aan uiterlijk vertoon uitgegeven: een A160 met AMG pakket en 114i met M-sport pakket en 19 inch, maar verder zo kaal als het hoofd van een gabber.

        Dat zou ook niet mijn ding zijn, vooral omdat er gepretendeerd wordt met een Porsche killer te rijden, terwijl de gemiddelde Daihatsu net zo snel is.

        Maar ook mijn vorige auto, was wat betreft uitvoering standaard, met wel 18 inch velgen, en een premium geluidssysteem. (Geen sportbumpers). Maar die had van zichzelf al goede stoelen, en de basismotor was tenminste atmosferisch en met handbak. En al die extra electronica gebruik ik niet, maar gaat wel stuk.

        Moraal: ieder z’n ding, dat is het mooie aan opties. Kun je je geld uitgeven aan wat je zelf belangrijk vindt.
        Deze Audi vond de basismotor al voldoende.

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          31 mei 2021 om 14:36

          @MrHyde: de basismotor in deze audi is ook al zeker niet karig haha. Bijna 200pk is zeker adequaat. En dan nog behoorlijk smaakvol samengesteld. Dit is wel prima.

          Login om te reageren
  3. bisazza zegt

    29 mei 2021 om 13:06

    Niet iedereen heeft de behoefte om veel vermogen in het vooronder te hebben. Chique samenstelling overigens

    Login om te reageren
  4. Dd zegt

    29 mei 2021 om 13:18

    Prachtige samenstelling! Deze combi kom je zelden tegen…
    190PK is inderdaad ruim voldoende voor de Nederlandse wegen.
    Een keer iets anders dan simpel zwart of grijs…
    Voor mij persoonlijk het mooiste model gebouwd door Audi!

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      30 mei 2021 om 08:11

      @Dd: waar is de tijd dat mensen al blij waren met 120pk om vooruit te kunnen. Het is misschien een grote lompe auto, maar voor dagelijkse auto is dit zeker genoeg! En die samenstelling is magnifiek! Alleen een ander setje wielen ( zilver of goudkleurig )

      Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    29 mei 2021 om 13:22

    Laten chippen naar 240pk. Meer vermogen kun je in Nederland toch al amper kwijt.
    Gewoon een prima wagentje, het enige wat echt sneu is, is dat het een automaat is.

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      29 mei 2021 om 16:45

      @alcantara: Je wil toch niet serieus een handbak in een Audi A6?

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        29 mei 2021 om 17:08

        @simonferrari: mwah, op zich. Ik ben niet een type dat altijd en overal #savethemanuals beweert, maar in een pittige versie van de A6 zou een handbak niet misstaan. Bij een specificatie als deze maakt het me weinig uit trouwens.

        Login om te reageren
      • bischero zegt

        30 mei 2021 om 11:35

        @simonferrari: sterker nog, JUIST met een kleine motorisering WIL je een exemplaar met automaat.

        Login om te reageren
  6. Variomatic zegt

    29 mei 2021 om 13:22

    Leuk, maar zeker niet ‘bomvol’ zoals de adverteerder roept..geen adaptive cruise, geen open dak, basic climate control, geen electrische stoelen, geen virtual cockpit etc. Typische leasebak waar iemand tot een max leasebedrag mag gaan. En een rare historie: in 2017 geimporteerd, toen een maand door een particulier in gereden en toen weer in de handel beland. Toen drie maanden te koop gestaan en sinds mei 2020 in handen van een particulier, maar toch staat ie al sinds augustus 2020 weer te koop.. met een groene blijf je zitten?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 mei 2021 om 14:05

      @variomatic: als een auto zó snel weer van de hand wordt gedaan, is er meestal iets onderliggend aan de hand. En ik denk dat de schuldige wel eens dat 1.8 TFSI blok is; een relatief zuinig en koppelrijke motor met prachtige techniek, maar o zo kwetsbaar en gevoelig voor slecht warmrijden, verkeerd onderhoud en als gevolg daarvan, extreem olieverbruik, loslatende low-friction coating aan de binnenwand van de cilinders en inwendige verkoling.

      Wat die kleur groen betreft, elke smaak is natuurlijk subjectief, maar ik heb deze recent nog aanschouwd op een (eveneens geïmporteerde) RS6 hier in de buurt, en die is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto’s,

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 mei 2021 om 14:15

      @variomatic Volgens mij is dat wel de automatische climate control paneel voor de A6. Verder is de C7(.5) nooit met een virtual cockpit geleverd. Dat kwam pas aan het licht met het huidige model.
      Ikzelf heb virtual cockpit in de auto zitten, maar of het echt een meerwaarde heeft is een ander verhaal. Meestal staat ie op de ”analoge” stand.
      Dat ie geen elektrische stoelen en geen open dak heeft zou in mijn geval geen probleem zijn. Des te meer elektronica je aan boord hebt, des te meer er stuk gaat op (een gegeven moment). Een open dak levert vaak gezeik met lekkage of verstopte goten enz. Ook kan het zorgen voor extra windgeruis in de auto. Ik heb het liever niet dan wel.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        29 mei 2021 om 17:10

        @ot92: wat je zegt over Virtual Cockpit klopt, de C7 heeft dit in geen enkele vorm gehad. Wel in de vorm zoals je ziet op de foto’s: met een groot scherm tussen twee analoge tellers. Daar kun je trouwens wel zo goed als dezelfde functies als VC op krijgen, al dan niet op een kleiner scherm. Werkt nog steeds prima als je de navi daar neerzet.

        Climate control is overigens ook het volledige systeem volgens mij, alleen kun je hem volgens mij ook met dual zone krijgen. Dat heeft deze dan weer niet.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          29 mei 2021 om 23:16

          @loek Doe mij maar zo’n teller. Ik heb een volledige virtual cockpit en zo bijzonder is het allemaal niet meer. Als het stuk gaat ben je absurd veel geld kwijt later. Je kan bijv. niet zomaar even een tweedehandsje aanschaffen om ‘m te vervangen en daarvan het km stand gaan aanpassen.
          Volgens mij zit er wel dual zone op. Dat is al standaard bij het volledige systeem sinds 2006 zo’n beetje naar mijn weten.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            30 mei 2021 om 16:24

            @ot92: ik zie het nu, het is wel dualzone. Foutje, bedankt!

            Login om te reageren
            • Ot92 zegt

              31 mei 2021 om 00:33

              @loek Graag gedaan.

              Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        29 mei 2021 om 21:33

        @ot92

        In normale auto’s blijven dat soort zaken gewoon heel, dat het bij Audi niet zo is is een ander verhaal.

        Maar die hebben ook vaak computermodules liggen op plekken waar graag water kan komen door lekkages of verstopte afvoertjes waardoor de module onder water komt. Elektra en water gaan niet zo lekker samen, zegmaar.

        Dat noemen ze voorsprong door techniek blijkbaar, ik noem het rommelen.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          29 mei 2021 om 23:14

          @monsieurleloure Geen idee, geen ervaring mee, maar je zal wel gelijk hebben.

          Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      29 mei 2021 om 14:35

      @variomatic: pardon: bouwjaar is 2017 en in 2020 geimporteerd en toen een maandje bereden door eigenaar 1 en sinds mei 2020 door eigenaar 2.

      Login om te reageren
    • alloallo zegt

      29 mei 2021 om 14:54

      Groen kost 💰 poen

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        30 mei 2021 om 12:08

        Niet voor niets dat Green the Color of Money is ;-)

        Login om te reageren
    • Dd zegt

      29 mei 2021 om 17:09

      Geen van allen verklaringen kloppen! Door een fout van de RDW is de auto op naam ingevoerd, niet op de bedrijfsvoorraad. Kan uit ervaring zeggen dat de auto top onderhouden wordt, geen druppeltje olie verbruikt en ook geen automaatbak problemen heeft. Is ook geen lease auto geweest! Conclusies zonder achtergrond info zijn in dit geval zeker niet correct.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        29 mei 2021 om 22:19

        @Dd: dus hij staat al een jaar te koop..

        Login om te reageren
    • ishiban zegt

      30 mei 2021 om 22:34

      Ja ook leuk, maar klopt alles wat jij beschrijft?

      Login om te reageren
  7. Svenska II zegt

    29 mei 2021 om 13:23

    Past wel bij de gemiddelde Audi rijder: veel opsmuk, weinig inhoud…

    Login om te reageren
  8. porker zegt

    29 mei 2021 om 13:24

    Op foto dash staat al meer dan 60k aan km…

    Login om te reageren
  9. jmeverts zegt

    29 mei 2021 om 13:25

    Tijdens de proefrit denk je waarschijnlijk nog dat het wel prima is maar na een week verlang je naar minimaal 100 pk meer…

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      29 mei 2021 om 13:44

      De politie ook: https://www.politie.nl/nieuws/2021/mei/28/00-ruim-2-miljoen-verkeersovertredingen-in-eerste-vier-maanden-2021.html

      Login om te reageren
  10. denniss00 zegt

    29 mei 2021 om 13:28

    Wat mij betreft mag dit wel een nieuwe rubriek worden, over dit soort schapen in wolfskleren. Leest erg lekker weg :)

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      29 mei 2021 om 14:12

      @denniss00: schaap ja, maar wolfskleren?

      Login om te reageren
  11. mattr zegt

    29 mei 2021 om 13:31

    Zou ik toch iets meer centen op tafel leggen en voor zoiets (BOMVOL!!!1!) gaan:

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=323627138

    Login om te reageren
  12. soes750 zegt

    29 mei 2021 om 13:32

    Nou ja 190pk is toch genoeg voor 100 km/h op ‘s lands A-wegen. Rij je in ieder geval rond in luxe. Is maar net waar je meer waarde aan hecht.

    Login om te reageren
  13. bitd zegt

    29 mei 2021 om 13:33

    De bestuurdersstoel suggereert toch echt een andere KM stand…

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      29 mei 2021 om 13:56

      @bitd: njet, 50dkm in de stad en je stoel ziet er verrotter uit dan 200dkm snelweg..

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        29 mei 2021 om 17:00

        @variomatic: misschien was de persoon 150+ kg, maar anders gaat die wang er niet zo snel aan. Had dezelfde stoelen in een auto, met 180k km zagen ze er beter uit dan deze, 5 jaar oud.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          29 mei 2021 om 17:13

          @bitd: hij zal wel van de zus van @willeme geweest zijn ;)

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            29 mei 2021 om 17:22

            @Loek: 😂

            Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 mei 2021 om 14:17

      @bitd Niet goed onderhouden. Met een beurtje aan het leer zal het mooier eruit komen te zien.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 mei 2021 om 20:03

      @bitd: zegt niets over de kilometers. De stoelen worden het snelst oud door veel in en uit te stappen. Met name bij de wangen. Stoelen met met veel kms kunnen er soms uitstekend uitzien.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        31 mei 2021 om 00:37

        @willeme Klopt. Dat is wel een dingetje bij VAG met leren bekleding. Toen ik destijds naar een Passat B8 zocht, zag ik verschillende auto’s voorbij komen met 100 tot 150dkm op de klok. Sommige met 150dkm hadden stoelen die in een véél betere staat waren dan een auto met 100dkm op de klok. Zo had een familielid van mij een Golf 7 GTI van 3 jaar oud waarvan de linkerwang van de bestuurdersstoel al was gaan scheuren bij 80dkm.

        Login om te reageren
  14. fastforward zegt

    29 mei 2021 om 13:46

    Erg fraai. De motor is een klein minpunt

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      29 mei 2021 om 14:13

      @fastforward: een heel groot minpunt zul je bedoelen. Werkelijk, zo een klein blokje in deze auto….

      Login om te reageren
  15. oochiewally zegt

    29 mei 2021 om 13:50

    Mooie kleurencombinatie.
    Ik heb hetzelfde type A6, zwart met alcantara maar dan 2.0 tdi met zelfde vermogen.
    Het houdt niet over maar om nou te zeggen dat het weinig is…
    Kunt goed meekomen met verkeer en harder dan 100 km/u is het vaak niet.
    Zuiniger wel.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 mei 2021 om 14:22

      @oochiewally De 2.0 TDI 190pk is wel wat vlotter vanwege het koppel. Gekieteld (circa 235-240pk en 500nm koppel) gaat ie pas lekker vooruit.

      Login om te reageren
  16. fabian159 zegt

    29 mei 2021 om 14:00

    Met 190 pk is hij toch sneller dan 90% van het Nederlandse wagenpark. Overigens laat ik ook liever 500 euro achter bij een goede chipboer dan 8000 bij de dealer waarvan 5000 naar vadertje staat gaat.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      29 mei 2021 om 14:58

      Sja 300pk klinkt leuker, maar om elk jaar 1000 euro af te tikken voor nieuwe banden.. 190pk vind ik opzich ook genoeg, desnoods met een chipje.

      Mooie auto, als de kilometerstand wat hoger stond en de prijs wat lager had ik hem wel overwogen als snelweg-tuffer (120km woon-werk per dag) als er een kantoordagje in de agenda zit.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        31 mei 2021 om 00:43

        @rogerzz De voorbanden slijten wel redelijk hard met behulp van wat koppel op de voorwielen. Met mijn dieseltje, die over 450nm koppel beschikt op de voorwielen, doe ik zo’n 20dkm met banden op de vooras.
        Als ik het me goed herinner, kom je met een chipje ook aan zo’n 450nm in een 1.8 TFSI 190pk.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 mei 2021 om 20:27

      Eerst laat je dat geld achter bij de chipboer en een jaar of wat later nog een paar keer bij de dealer want die chipboeren weten nauwelijks wat ze doen. Meer vermogen = meer verbruik + meer slijtage.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        30 mei 2021 om 01:28

        @mashell: zelf ervaring mee?

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        31 mei 2021 om 00:40

        @mashell Als het door een tuner met een gezond verstand is gedaan niet. Als de tuning goed is uitgevoerd, dan zou ie niet meer moeten gaan verbruiken, ook niet minder.

        Login om te reageren
  17. pcooperworks zegt

    29 mei 2021 om 14:00

    Importje (?) en met deze prijs, nee dankjewel.

    Login om te reageren
  18. ukbob zegt

    29 mei 2021 om 14:13

    Lekkere spec, verfrissend zo’n kleur combi!
    Had misschien nog leuk geweest als er een panorama dak in had gezeten… liever dan de grote velgen.

    Login om te reageren
  19. frank2b zegt

    29 mei 2021 om 14:40

    Het probleem is niet dat het motortje ‘maar’ 190 pk levert.
    Gelet op de eigenarenhistorie van het voertuig vermoed ik dat het probleem de kwaliteit van de motor zélf is. Of de DSG geeft kuren. Of, en dat is niet onwaarschijnlijk, beiden.

    Login om te reageren
  20. saxoke zegt

    29 mei 2021 om 14:46

    Ik zou er geen probleem mee hebben. 190pk is eigenlijk meer dan genoeg. Wat doet deze? Een sec of 8 naar 100 en een top van 235-240? Vlot genoeg voor de gemiddelde mens, soms is meer soms ook leuker. Maar aan een overschot van vermogen kan je niet altijd gebruiken. Dus, 190 is echt wel genoeg. Qua uitrusting: erg dik samengesteld, zo zou ik m wel willen

    Login om te reageren
  21. willeme zegt

    29 mei 2021 om 14:52

    Zeer fraaie specificatie. Zo zou ik m zelf ook samenstellen.

    Ik heb alleen lieve een kale versie met 3.0 TDI quattro, dan een 1.8 voortrekkert. Het is best wel lethargisch motortje. De 2.0 TFSI is veel fijner. Met een chip kun je veel aanpassen, maar nee.

    Opties achteraf is nog mogelijk in veel gevallen. Een fatsoenlijke motor niet.

    Login om te reageren
    • v60germany zegt

      29 mei 2021 om 20:42

      @willeme: maar wat suggereer je nu precies met dit item dan?
      Dat je anders verwacht, als motor-uitvoering in balans zijn vanuit de bestelronde die de Audi dealer destijds deed voor een klant?

      Het is vast geen strepentrekker met deze 190pk op 1650kg (?) gewicht?
      Een 320i lijkt me dan toch meer in balans, nietwaar?

      Goeie kleur trouwens voor een A6.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        29 mei 2021 om 21:16

        @v60germany: het is niet mijn artikel ;-).

        Het os zeker een gave uitvoering en zó traag is die 1.8 ook weer niet. Ik zou zelf voor een kale 3.0 TDI gaan.

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      31 mei 2021 om 00:47

      @willeme Motor/vermogen > opties :)

      Login om te reageren
  22. mopar zegt

    29 mei 2021 om 16:07

    Ach zolang je in NL blijft is die 1.8 rap zat. Je zit iig lekkerder dan 90% van de rest van het Nederlandse wagenpark. Wel apart dat elektrische stoelverstelling blijkbaar ook een optie is. Blijf dat altijd vreemd vinden dat ze dat bij Audi niet als standaarduitrusting hebben. In een A4 kan ik dat begrijpen maar de A6 zou dat toch wel standaard moeten hebben.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      29 mei 2021 om 18:09

      Ik zou dat juist heel fijn vinden. Electrische stoelen zijn vaak irritant traag, een lekker handmatig verstelbare stoel is mits goed uitgevoerd veel fijner…

      En ja, ik heb momenteel electrisch verstelbare en verwarmde zetels mét geheugen, maar de helft van de keren dat er iemand in m’n auto gereden heeft (en ik ben tamelijk makkelijk met het uitlenen..) ben ik weer ik weet niet hoe lang bezig voor ik überhaupt achter het stuur pas, want ik kan vaak niet eens meer instappen.. en je moet eerst de auto aanzetten voor je de stoelen kan verstellen, dus dan moet je naar binnen buigen, auto aanzetten (één hand op de rem, andere sleutel om), vervolgens druk je op de geheugen knop blijkt vaak dat iemand gewoon jouw setting versteld heeft in plaats van hem op M te zetten.. moet je de stoel naar achter schuiven (zeker 7-8 seconden), gaan zitten en dan alles weer instellen. Handmatig gaat dat veel sneller.

      Ik kan me wel voorstellen dat het fijn is als de settings aan de sleutel gekoppeld zijn en je dus een reserve sleutel mee kan geven als er iemand anders in je auto rijdt, maar zelfs dan zie ik de toegevoegde waarde niet echt..

      Login om te reageren
  23. Volvo_440_turbo zegt

    29 mei 2021 om 17:49

    Naar de 100 zal het wel een beetje accelereren, tot dat je de tussensprints gaat meten…
    Natuurlijk voldoende om mee te komen in het verkeer maar welke auto kan dit tegenwoordig niet?
    Vaak worden deze auto’s gekocht voor ‘standing’ en om te bumperkleven, dan wil je toch wel iets hebben om over te praten en wat blok vooronder?

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      29 mei 2021 om 17:52

      In mijn a4 was zelfs het plastic haakje om je boodschappen aan op te hangen een optie…

      Login om te reageren
  24. pa045 zegt

    29 mei 2021 om 18:47

    Origineel NL of vanuit onze oosterburen? Ik vind de bestuurdersstoel voor zo een uitvoering behoorlijk geleefd.

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    29 mei 2021 om 20:28

    Niet mijn ding. Bruin leer en grijs met een groen zweem, niet zo speciaal. Deze generatie A6 ziet er nu ook al flink gedateerd uit.

    Login om te reageren
  26. mark383 zegt

    29 mei 2021 om 21:53

    Mooie samenstelling. Ik vind de wang van de bestuurdersstoel wel meevallen? Uit ervaring weet ik dat Audi leer in auto’s van dit bouwjaar niet heel sterk is. De 2017 a4 van m’n schoonpa met hetzelfde leer heeft na 120dkm zelfs al kale plekken…

    Login om te reageren
  27. driftkicker zegt

    3 juni 2021 om 23:39

    M’n vrouw heeft al 180 pk in haar FIAT Abarth 595.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North