• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi designer Jozef Kaban gaat naar Skoda

Auteur: chefke, gepost 24 december 2007 om 22:03 – 30 Reacties

Jozef Kaban

Designer Josef Kaban was de afgelopen jaren verantwoordelijk voor het exterieur van Audi’s, maar vanaf 1 februari 2008 gaat hij de scepter zwaaien bij Skoda. Voor zijn Audi-tijd heeft hij onder leiding van Hartmut Warkuss meegewerkt aan het ontwerp van de Bugatti Veyron vanaf het eerste concept in 1999 tot het productiemodel in 2003.

Josef Kaban is bij Volkswagen terecht gekomen doordat hij meedeed aan een designwedstrijd, waar hij tweede werd. Daardoor kreeg hij een baan aangeboden bij Volkswagen, eerst als Junior designer en later als exterieur designer.

Bij Skoda zal hij Jens Manske opvolgen die terug naar Volkswagen gaat. Manske was o.a verantwoordelijk voor de volgende generatie Superb en een aantal concept cars zoals de Joyster. Ook was hij verantwoordelijk voor het IROC concept van Volkswagen, die in 2006 in Parijs onthuld werd. Manske zal het design team van Walter da’Silva gaan versterken, maar wat hij precies gaat doen is nog niet duidelijk (bron: Cardesignnews).

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Skoda

Vorig bericht: « Subaru Forester officieel
Volgend bericht: Mercedes SLK 55 AMG Facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joske zegt

    24 december 2007 om 22:34

    Die heeft een leuke lijst op gebouwd, maar om nou naar skoda te gaan?? Naja zal wel een blangerijke taak krijgen daar die goed betaald. Of zou die een uitdaging zoeken ofzo.

    Login om te reageren
  2. speedlimit zegt

    25 december 2007 om 00:06

    De uitdaging ligt natuurlijk bij audi…zowat alle modellen lijken op mekaar.
    Maar goed skoda is goed bezig tegenwoordig dus waarom niet.

    Login om te reageren
  3. Rijk zegt

    25 december 2007 om 00:16

    skoda is een groeiend merk.

    jammer dat altijd de (nieuwe) exoten die misschien 1% van de automarkt uitmaken alle aandacht opeisen. Een goed ontwerp in een groeiend volume merk is een veel vruchtbaardere insteek

    Login om te reageren
  4. Quinten zegt

    25 december 2007 om 00:21

    Dus nieuwe Audi’s worden vanaf nu lelijker en Skoda’s mooier? Bij BMW ging het ook al fout toen Bangle even de design overnam. Het ging net zo goed met Audi, bijna al hun nieuwe modellen zijn geil.

    Login om te reageren
  5. atanaz zegt

    25 december 2007 om 01:25

    sorry maar de auto iroc is toch door Murat Gunak ontworpen?

    Login om te reageren
  6. StormRAM zegt

    25 december 2007 om 11:04

    Straks krijgen de nieuwe skoda’s nog een vleugje bugatti veyron mee :S weird, maar ik denk wel goed voor hun image….

    Login om te reageren
  7. Chief_S5 zegt

    25 december 2007 om 12:32

    Ehhh, jongens? De Iroc is toch een staaltje design van Murat Gunak? Of heb ik het nou fout..?

    Hij heeft mooi werk geleverd bij Audi, en ik verwacht dan ook weer wat mooie modellen bij Skoda. Gaat goed.

    Login om te reageren
  8. Chip zegt

    25 december 2007 om 15:59

    @ Mensen over de Iroc

    Het designteam werd geleid door Gunak, dat kan nog wel zeggen dat deze meneer dus heeft meegeholpen omdat hij in dat designteam zat.

    Login om te reageren
  9. Trabbi zegt

    25 december 2007 om 16:22

    Auto’s worden niet door één man ontworpen, maar door een heel team. In eerste instantie zet iemand wel de grote lijnen neer, de detailuitwerking gebeurt door een heel team. Wanneer het design ‘af’ is, moeten de productievoorbereiders (sorry meneer de designer, maar die lijn in het plaatwerk kunnen we echt niet maken en dit en dat is gewoonweg te duur) en aerodynamici (mooie lijn, maar levert een meerverbruik van 1.5 liter op, sorry, kan niet, hier en daar een stukje af of bij) enz enz nog hun zeg doen. Dan gaat het weer langs de designer tot er voor iedereen een aanvaardbaar compromis op tafel ligt.

    Login om te reageren
  10. Mustang zegt

    25 december 2007 om 16:38

    Ik vond al de auto’s die hij maakten mooi! Hopen dat hij dat ook met skoda gaat doen, dan worden ze nog eens beroemd..

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    25 december 2007 om 19:08

    Hmm. Huidige Audi’s vind ik niets. Skoda’s vind ik niets. Zijn beide saai. Deze verschuiving zal waarschijnlijk (helaas) weinig verschil maken.

    Login om te reageren
  12. D. zegt

    26 december 2007 om 15:40

    @ Citrofiel;

    Mensen op Autoblog zeggen altijd: ”Audi’s zijn saai” en dat soort dingen. Misschien kan jij mij uitleggen wat er saai is aan een Audi? Ik heb liever een mooie en ”saaie” Audi dan een lelijke en ”spannende” Citroën.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    26 december 2007 om 15:49

    Nou, letten we even op? Het kan wel eens saai worden voor velen….

    Zoek de verschillen…

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    26 december 2007 om 15:51

    @ D.; De standaard (rechte) lijnen, gebrek aan tierelantijnen en dat alle modellen verschrikkelijk op elkaar lijken.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    26 december 2007 om 15:52

    Nog één keer…

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    26 december 2007 om 15:53

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    26 december 2007 om 15:55

    @ Rick; Het blijft moeilijk, hè? ;)

    @ D.; En dat zijn nog maar de achterkanten. Voorkanten zijn minstens net zo erg.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel evil twin zegt

    26 december 2007 om 16:01

    Ze zouden beter iemand zoeken bij skoda voor het INTERIEUR want dat trekt er ook niet veel op.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    26 december 2007 om 16:12

    @citrofiel

    Het is ………nou ja, laten we het maar gezellig houden met Kerst. ;)

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    26 december 2007 om 17:35

    @Citrofiel evil twin
    Wat is er mis met dat Octavia interieur?

    Ik vind het stukken mooier dan wat je voor het zelfde geld bij VW krijgt:

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    26 december 2007 om 17:50

    Hmm, mijn plaatje werkt niet. Maar goed, een Octavia interieur vind ik minder armoedig ogen dan een Golf V interieur. Vooral vanwege de mooiere ventilatieroosters, en de veel smaakvoller geplaatste sierlijsten.

    En om on-topic terug te komen, ik denk dat Kaban gewoon toe was aan een nieuwe uitdaging, want zoals Rick Dos al aangeeft is een Audi ontwerpen niet echt een uitdaging. Skoda’s ontwerpen wel, want dat merk dreigt met gedrochten als de Roomster helemaal de verkeerde kant op te gaan.

    Login om te reageren
  22. Citrofiel evil twin zegt

    26 december 2007 om 17:55

    @mashell;

    Een skoda interieur is weinig vernieuwend en heeft een oud inzicht.
    Terwijl elke wagen al een Airbag had ,had Skoda een hard plastic stuur.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel evil twin zegt

    26 december 2007 om 18:00

    PS : Een Skoda heeft een saai interieur in tegenstelling dan dat van een Honda,Citroën,…

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    26 december 2007 om 21:38

    @Citrofiel evil twin
    Flauw. Dat is geen Skoda van nu. Dat Octavia interieur wat je aanhaalt is precies het zelfde ingedeeld als een Golf 5 interieur alleen heeft beter materiaal en mooiere roosters. Ik denk dat onze smaken van interieurs nogal verschillen want ik ik vind het huidige Honda Civic interieur een verschrikking. Ook Citroen heeft het wmbt nog niet helemaal onder de knie (een stil staande stuur kolom ok, maar instrumenten horen echt niet in het midden).

    Login om te reageren
  25. Citrofiel evil twin zegt

    26 december 2007 om 23:05

    @mashell;

    Ok dan dit is het interieur van de vorige generatie Octavia.
    Wat is nu het verschil?

    Login om te reageren
  26. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    27 december 2007 om 11:39

    Wat is er nu mis met het interieur van de laatste Octavia II,…..vergelijk die eens met een Passat/Bora,….ben niet helemaal objectief natuurlijk ;) maar als er ergens niet over te klagen is, is het wel het interieur van de O2. Alles bij de hand,..overzichtelijk,..en met een Navi er in,…erg gelikt!!

    Login om te reageren
  27. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    27 december 2007 om 11:42

    Ik snap het wel hoor ;) ,…dit ziet er veeeeel beter uit :?

    Login om te reageren
  28. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    27 december 2007 om 11:43

    Login om te reageren
  29. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 11:55

    @SKODA OCTAVIA II – 34000km;

    Dat is niet fair je hebt het interieur vanuit een basisversie genomen en niet van een VTS,…
    Zo ziet er het grijs uit maar in werkelijkheid…
    PS:Niks tegen mijne Saxo he. :D
    Dit veel beter.
    http://pic2.autoscout24.de/images-big/1/4/3/119269341_5.jpg

    Login om te reageren
  30. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 12:25

    @SKODA OCTAVIA II – 34000km;

    Het interieur bv van een C5 is toch rustiger,gezelliger,…
    Dan dat van een Skoda Octavia.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North