• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi e-tron meegesleept naar beursvloer AutoRAI

Auteur: ricardo, gepost 12 april 2011 om 22:39 – 32 Reacties

Audi e-tron
Een vermogen van 313 pk en géén verbrandingsmotor aan boord. Audi doet het met de e-tron en denkt er mee weg te komen, want volgend jaar moet de auto in gelimiteerde oplage op de markt komen. Voor die tijd laten ze de muesli-R8 nog even zien in de RAI.

De Audi e-tron heeft in totaal vier elektromotoren aan boord (één voor elk wiel) en weegt 1.600 kilogram. En mede dankzij het achterlijk hoge koppel van 4.500 Nm stuift deze EV in 4,5 tellen door de magische 100 km/u-grens. Daarbij dient wel vermeld te worden dat Audi het koppel van de e-tron meet aan de wielen, tamelijk ongebruikelijk. Voor een meer realistisch getal mag je het koppel rustig delen door 10.

We zijn benieuwd of de uiteindelijke productieversie in de buurt komt van deze concept qua prestaties, volgend jaar zullen we daar meer duidelijkheid over krijgen. Beelden in de gallery!

PS. Wie op zoek is naar de topless R8 e-tron heeft pech, die is niet aanwezig in Amsterdam.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autorai, autorai-2011, Autoshows, e-tron, Elektrisch, R8

Vorig bericht: « Antieke Datsun op één na meest populair in Forza 3
Volgend bericht: Car2go nog dit jaar met 300 elektro Smarts in A’dam »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    12 april 2011 om 22:42

    Die velgen zijn geweldig.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      12 april 2011 om 23:01

      @mbman: tot je ze mag poetsen ;)

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        12 april 2011 om 23:19

        @Laue: :lol:

        Login om te reageren
      • 130peeka zegt

        13 april 2011 om 09:46

        @Laue: +1

        Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    12 april 2011 om 22:46

    In het echt is ie roziger dan op deze foto’s.

    Login om te reageren
    • vincentb zegt

      13 april 2011 om 09:28

      @Jochempie:
      Test reply

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 april 2011 om 21:08

        @vincentb: Gelukt. Ga je gang nu maar…

        Login om te reageren
    • Cantago zegt

      18 april 2011 om 22:37

      @Jochempie: Op mijn scherm klopt hij precies met het echt. Misschien je scherm eens goed instellen? Of een betere kopen?

      Login om te reageren
  3. kevinc zegt

    12 april 2011 om 22:49

    Mooie auto en techniek voor de sportieve auto’s van de toekomst!

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    12 april 2011 om 23:20

    Kan ik via hier shell bedanken voor de 2 kaartjes voor de RAI?

    Login om te reageren
  5. glenn141 zegt

    12 april 2011 om 23:39

    dat zijn nog is multispaaksvelgen xD

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      13 april 2011 om 08:33

      @glenn141: Hele mooie velgen maar kwa aantal spaken (76) valt het reuze mee. Real G’s hebben 100 of 180 spaaks Daytons.

      Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        13 april 2011 om 10:40

        @GOD: Heb je ze geteld dan?

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          13 april 2011 om 14:20

          @Marijn90: 25% er van.

          Login om te reageren
  6. Stopwearingpants zegt

    13 april 2011 om 00:33

    Hey noob als je NM aan het wiel meet kom je juist op een lager getal uit, je draait de boel om

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      13 april 2011 om 09:47

      @Stopwearingpants: Tegen wie heb je het?

      Login om te reageren
    • wimmm zegt

      13 april 2011 om 10:43

      @Stopwearingpants:
      Neej, zo werkt het dus ook niet…
      Koppel: T=F*r (kracht maal arm). Die is dus overal gelijk. Wordt de arm langer (rand van het wiel), dan wordt de kracht kleiner. Wordt de arm korter (as van het wiel), dan wordt de kracht groter. Het KOPPEL blijft dus overal gelijk, en wat dat betreft maakt het dus geen reet uit waar je het meet. Wellicht is het een nauwkeuriger dan het ander, maar dat zou ik zo niet weten.

      Login om te reageren
      • Stopwearingpants zegt

        16 april 2011 om 15:42

        @wimmm: als je het bij de nokkenas meet kom je op een hoger cijfer uit dan bij het wiel, waarom? omdat er kracht verloren gaat als de nm’s door de componenten van de auto reizen

        Login om te reageren
  7. norge zegt

    13 april 2011 om 06:40

    Zijn ze nou de lampen vergeten , zie alleen maar leds.

    Login om te reageren
  8. janklaassen zegt

    13 april 2011 om 07:17

    Onwijs dikke ev; goede Audi-techniek komt wel goed in de toekomst.

    Login om te reageren
  9. GOD zegt

    13 april 2011 om 08:40

    Dat rood is zo heerlijk. Wat mij betreft één van de mooiste kleuren die je op een auto kan krijgen.

    Login om te reageren
  10. Sorcerer zegt

    13 april 2011 om 09:17

    Heeft deze ev niet ook een elektromotor in ieder wiel? Dat kan de meetmethode ook verklaren. Geweldige techniek ook; er kan veel minder stuk gaan aan elektrische auto’s. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met techniek in de komende tijd…

    Login om te reageren
  11. rstyled zegt

    13 april 2011 om 10:01

    Ik dacht dat het meten via de wielen juist veel accurater was. En dat wordt gemeten via deze methode? )

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 april 2011 om 21:10

      @rstyled: Ik zie geen wielen hoor…

      Login om te reageren
  12. kets zegt

    13 april 2011 om 11:20

    ik vind de concept versies (die in beperkte oplage worden verkocht) van audi echt prachtig zoals de quattro concept en nu de e-tron

    Login om te reageren
  13. porsche928 zegt

    13 april 2011 om 13:55

    @laue, alsof iemand die deze bak kan betalen op zaterdag die velgen gaat poetsen! Daar heeft men poetsbedrijven voor!

    Login om te reageren
  14. mhl6 zegt

    13 april 2011 om 14:20

    Wel vier wiel aangedreven :)

    Login om te reageren
  15. mightymike zegt

    13 april 2011 om 16:30

    Deze bak is ook maar de enige rede waarvoor elektrisch rijde

    Login om te reageren
  16. nsmvo zegt

    13 april 2011 om 16:44

    En toch… Toch, rijd ik liever in een auto waar je de bomen spontaan van om ziet vallen!

    Login om te reageren
  17. aschie1 zegt

    13 april 2011 om 20:34

    helemooie auto toppertje

    Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    13 april 2011 om 22:51

    Ik heb er vandaag eens goed naar staan kijken. Het ziet er wel gaaf uit, maar hij gaf mij geen emotie. Misschien omdat ik weet dat hij electrisch is. Daar heb ik (nog) niks mee. Kan er (nog) niet aan wennen. Die Audi A8 die op de stand stond daarentegen.. wat een interieur.. daar heb ik echt een kwartier mijzelf in vermaakt met pak hem beet (geschat) 200 knopjes en snufjes. Kwijl…

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    18 april 2011 om 00:54

    Hij blijft mooi… Alleen zo jammer dat het ding maar 313pk heeft en doodstil is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North