• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R-zero concept

Auteur: autoblogger, gepost 24 juni 2006 om 11:38 – 49 Reacties

Audi R-zero R0 concept


Via motorpasion.com kwamen we bij wat afbeeldingen van de electrische Audi R-Zero concept. De wagen is ontworpen door studenten aan de International School of Design (ISD) in Frankrijk en heeft zeer nette specs.

Op seriouswheels staat meer info, zo heeft de concept 4 electrische in-wheel motoren en weegt ongeveer 2200 kilo. Maar daar staat wel 1090pk en een koppel van bijna 3000Nm tegenover! (2168 lb-ft?) De sprint naar de 100 zou binnen 3 seconden mogelijk moeten zijn en de topsnelheid is een geschatte 450km/u.

De concept heeft een zeer sportief uiterlijk (Audi TT) en de performance van een Bugatti Veyron, dit alles met zeer milieuvriendelijke eigenschappen. De wagen is dan ook een toekomstbeeld voor 2010, dus die R10 diesel zal een korte levensduur hebben;)

Interessant is overigens de luchttunnel die je op het laatste plaatje kunt zien, deze zorgt voor de koeling achterin.

Sites van de ontwerpers: Franck Levivier (transportation designer), Rémi Marchand & Pierre-Olivier Wagner (digital designers).

Audi R-zero R0 concept
Audi R-zero R0 concept
Audi R-zero R0 concept
Audi R-zero R0 concept
Audi R-zero R0 concept

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept

Vorig bericht: « Een lijk stuurt niet lekker
Volgend bericht: BMW vierdeurs coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. jens zegt

    24 juni 2006 om 11:41

    netjes

    Login om te reageren
  2. Kenny zegt

    24 juni 2006 om 11:42

    Damn da’s een lekkere machine :D Deed me meteen aan een veyron denken, maar deze is gewoon veel mooier met dat lijnenspel aan zijn zijkant.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    24 juni 2006 om 11:49

    ja lekkere spec’s maar draair het er uiteindelijk op uit dat hij op kernenerfgie moet rijden omdat de accu’s het niet volhouden :-P en waterstof is in zo’n geval echt niet aan te slepen volgens mij.

    Login om te reageren
  4. Kenny zegt

    24 juni 2006 om 11:51

    Nah! Waterstof, accu’s of kernenergie, rijden zal het wel met 1090pk! :D

    Login om te reageren
  5. jens zegt

    24 juni 2006 om 11:51

    indd alwood

    hij heeft een voorraad uranium aan boord als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  6. Remco zegt

    24 juni 2006 om 11:52

    Nou…ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Ik vond Audi RSQ (uit de film van I Robot) al heel erg fraai. Concept R-zero vind ik ook erg fraai…maar op een of andere manier vind ik RSQ mooier.

    Login om te reageren
  7. Franqie zegt

    24 juni 2006 om 11:53

    Ziet er wel zeer strak uit!

    Login om te reageren
  8. Holy Cow zegt

    24 juni 2006 om 11:56

    Holy Cow…..

    Login om te reageren
  9. Turbopaultje zegt

    24 juni 2006 om 12:01

    Leuk iniatief, maar er moet nog maar eens heftig gesleuteld worden aan het ontwerp.

    Minstens 700kg te zwaar, 500 pk´s overbodig en qua vorm niet echt vernieuwend, maw alweer een zwaar ouderwetse Audi in 2010

    Het kan al veel lichter en kompakter: http://www.rmoto.com/home.html

    Login om te reageren
  10. Danny zegt

    24 juni 2006 om 12:07

    Wat ik me afvraag is hoe levensvat dit idee is. Het is best leuk om een prachtige auto te tekenen en een zooitje specs de wereld in te slingeren, maar is het ook haalbaar?

    Login om te reageren
  11. Mats zegt

    24 juni 2006 om 12:15

    WTF, die is serieus bruut!

    Login om te reageren
  12. Mark zegt

    24 juni 2006 om 12:18

    lekkeeerrrr, ik ben veliefd

    Login om te reageren
  13. Stephan zegt

    24 juni 2006 om 12:29

    @Turbopaultje;
    wat is er zo bijzonder aan die motorfiets? Ding is spuuglelijk, en waarom die uberhaupt die moeite, motoren hebben altijd al een goede vermogen/gewicht verhouding. Zie het niet gebeuren dat die fiets het vervoer van de toekomst is ofzo.

    Login om te reageren
  14. tw zegt

    24 juni 2006 om 12:52

    jammie, ziet er zeeer goed uit

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    24 juni 2006 om 12:53

    ik vind dat ze het nooit zouden mogen maken

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    24 juni 2006 om 12:56

    Audi ownage :)

    Login om te reageren
  17. Turbopaultje zegt

    24 juni 2006 om 13:16

    Ik denk qua packaging niet echt realistisch. Met die gigantische middentunnel en accus is er nauwelijks plaats voor 2 personen plus bagage.

    Maw. leuk idee, maar uitwerking is slecht en heeft nog veel finetuning nodig

    Login om te reageren
  18. Turbopaultje zegt

    24 juni 2006 om 13:20

    @ stephan: jij hebt denk ik geen visie en over smaak valt te twisten.

    Die Rmoto ziet er hoe dan ook spektulairder uit dan die Audi en rijdt waarschijnlijk eerder en zeker wel met een elektromotor !

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    24 juni 2006 om 13:36

    Leuk maar ik denk dat VW zijn lesje geleerd heeft…… niet nog een Veyron project. Dit ding zou sneller opstijgen dan de gemiddelde Cesna…..
    scheelt dat ie 2,2 ton weegt….. Leuk gedroomt, maar dat had je gedacht!….. :-p

    Login om te reageren
  20. Merceds Gek zegt

    24 juni 2006 om 14:03

    uuhm… WHOOOO!

    Login om te reageren
  21. JeffreyG zegt

    24 juni 2006 om 14:09

    die concept is echt spectaculair :shock:
    echt prachtig :D
    goed dat audi zich hierin gaat verdiepen ;)
    we kunnen dus een concurrent van de Prius verwachten :)

    Login om te reageren
  22. JeffreyG zegt

    24 juni 2006 om 14:10

    laat die laatste zin maar zitten over die prius :P

    Login om te reageren
  23. jim zegt

    24 juni 2006 om 14:18

    wooooooooooooooooooow, prachtig!!
    en wat een prestaties!!!
    audi is goed bezig zo te zien

    Login om te reageren
  24. fiat zegt

    24 juni 2006 om 15:05

    prachtig!

    Login om te reageren
  25. silasse zegt

    24 juni 2006 om 15:09

    impressive!!

    Login om te reageren
  26. Olivier zegt

    24 juni 2006 om 15:28

    het lijkt focking veel op de Veyron maar is wel verdomd mooi

    Login om te reageren
  27. ddrik zegt

    24 juni 2006 om 15:40

    45O km/u “yeah right dream on”
    en dit is een verzinsel.. ik kan ook een auto verzinnen met 2000 pk..
    als niemand em maakt heb je er niet veel aan..
    wanneer komt audi nu eens met die RS6?
    want de M5 zoekt dringend concurrentie ;)

    Login om te reageren
  28. jens zegt

    24 juni 2006 om 16:23

    @ddrik

    maar jonge toch, de m5 zoekt concurrentie???

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/03/audi-s6-verslaat-de-bmw-m5#post-5749

    de m5 verslagen door de s6!
    wat moet dat zijn als de rs6 komt???

    Login om te reageren
  29. Ary zegt

    24 juni 2006 om 17:23

    jezus 3000nm……volgens mij voel je dan hetzelfde als je in een spaceshuttle klaar zit om op te stijgen :P

    Login om te reageren
  30. dao zegt

    24 juni 2006 om 17:23

    Dit ontwerp zou volgens onderstaande link blijkbaar gepikt zijn van een Spaanse studie! (info stond op autoblog.com)
    http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=433592
    Als het inderaad zo is, zijn deze renderings niets meer dan mooie plaatjes van jongens die goed kunnen tekenen.

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    24 juni 2006 om 17:34

    Gepikt? Volgens mij is het inderdaad gewoon een conceptstudie, niets meer.

    Het staat ook op bovenstaande link van seriouswheels: “This concept represents a future prospect coming from students of the International School of Design, ISD France.“

    Login om te reageren
  32. Stefan00 zegt

    24 juni 2006 om 18:07

    ontzettend mooi gedisigned!!

    Login om te reageren
  33. h2 zegt

    24 juni 2006 om 18:29

    kickuh

    Login om te reageren
  34. Willem zegt

    24 juni 2006 om 19:16

    geweldigge wagen!!

    Login om te reageren
  35. dana zegt

    24 juni 2006 om 19:58

    Schroef maar in elkaar!

    Login om te reageren
  36. robert zegt

    24 juni 2006 om 21:45

    te idioot!!! die specs, 1090 pk 3000nm, binnen 3 sec op 100 en een top van 450!!! volgens mij is alleen een straaljager sneller! Ik zeggen, in productie nemen!!!

    Login om te reageren
  37. Pieliej zegt

    25 juni 2006 om 11:40

    de voorkant heeft wel iets weg van een Veyron…

    Login om te reageren
  38. roderik zegt

    25 juni 2006 om 12:31

    vet en heerlijk gevaarlijk. 450 km/h zonder dat iemand het hoort met die electromotoren

    Login om te reageren
  39. Stijn zegt

    26 juni 2006 om 14:32

    waar haalt hij de energie vandaan?

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    26 juni 2006 om 14:36

    die luchttunnel lijkt me wel interessant….. als je namelijk openingen in de verder vlakke onderbodem maakt dan kan er een onderdruk ONDER de auto ontstaan. Zo zou je downforce kunnen genereren en tegelijk de boel koelen EN is het vacuum achter de auto minder (want de warme lucht heeft meer volume en komt achter uit de auto)

    Login om te reageren
  41. vincent#1 zegt

    26 juni 2006 om 15:32

    Sorry maar ik zie het als niets meer dan wilde toekomstmuziek. Vergeet niet dat het een stel DESIGNstudenten zijn, die een toekomstvisie gedropt hebben. Geen techneuten dus. Alleen al het puntjewaar over veyron prestaties gepraat wordt, met ELEKTROmotoren in 2010, dat is al over 4 jaar. Ik zie het echt niet gebeuren dat in zo’n korte tijd elektromotoren zoveel beter worden, uitgesloten dus.

    Bovendien heb je voor deze prestaties zulke absurd veel accu’s nodig, dat het geheel totaal niet geen sport auto meer is.

    Maaruh, als ze in die luchttunnel een afterburner stoppen is mijn interesse toch wel gewekt.

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    26 juni 2006 om 17:23

    hij zal toch nooit gemaakt worden want de EU gaat niet toestaan dat je een kernreactor in je wagen hebt

    Login om te reageren
  43. Vincent#1 zegt

    26 juni 2006 om 20:48

    @dexter
    waarom niet?

    Login om te reageren
  44. dekster zegt

    26 juni 2006 om 20:51

    waarom wel?

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    29 juni 2006 om 09:46

    Audi R-Zero website: http://audirzero.free.fr

    Login om te reageren
  46. Boostman zegt

    16 juli 2006 om 21:16

    Dit is voor binnen 50 jaar minimum

    Login om te reageren
  47. Hugo_geldrop zegt

    22 juni 2007 om 18:25

    Audi? ik dacht eerder aan Veyron!

    Login om te reageren
  48. tt zegt

    25 juni 2007 om 14:40

    mss maar een bereik van 500 meter ?

    Login om te reageren
  49. martijn zegt

    23 januari 2009 om 10:39

    wat krijg je als je het volgende kruist?
    een bugatti veyron, een aston martin vanquish en de vorige audi tt…

    jammer, jammer, audi is zo een degelijk merk en is altijd origineel geweest…
    ziet er mooi en sportief uit, maar het is niet ‘Audi’…
    toch zonde! en sinds wanneer gaat audi de exotic kant uit? :(

    moeten zij ook weten, fckin’ branche vervaging ook :loser:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North