
Dat Italianen goed kunnen branden is in het verleden meer dan eens bewezen. Toch zijn autobranden niet het exclusieve domein van Italiaanse supercars, zo blijkt uit de volgende foto’s.
De eigenaar van deze Audi R8 heeft niet lang kunnen genieten van zijn nieuwe speeltje. Wat de oorzaak van deze brand is, is niet bekend. Wel is het zo dat tijdens de ontwikkeling van de R8 een aantal exemplaren in vlammen zijn opgegaan. De oorzaak hiervan wordt gezocht in lekkende olie-/benzineleidingen.
Op het forum R8Talk, waar deze foto’s gehost zijn, meldt het lid ‘Ti-Mike’:
The car burned has been a test car, serial no. below 1610.
All cars below this no had problems with the R-Tronic and the fire was caused by a hydraulic failure.Most of the cars with a serial no below 1610 have been test cars. It has been a simple software update for the gear box hydraulic system to eliminate the problem.
So don’t worry guys it’s been solved.
My car has been delivered know one month a go an the serial no is above 1700.
All the other owners have received a software update.
The car of the Audi deal which burned just hasn’t being updated.
Wat het waarheidsgehalte hiervan is valt natuurlijk niet na te trekken, maar ik vermoed dat eigenaars die dit lezen toch even op hun chassis kijken… Natuurlijk is het eeuwig zonde dat deze auto is uitgebrand (ik vind het een bloedmooie auto), maar gelukkig is blik vervangbaar.
Eindelijk weer een Audi waar je warm van word!
balen!
ik bied €10,00 dan kom ik m wel halen!!
LOL @ Frank!
Vorsprung durch technik…
haha, goeie Frank ;)
tsja, wat ik wel altijd interessant vind is dat wat er overblijft van de auto mooier is dan als er een golf of standaardmercedes uitbrandt :D Daarom is wreckedexotics.com ook zo boeiend (om een paar keer per jaar door te bladeren)
Hmm net als Lambounfall.de
Maar de auto’s daar hadden wel meer gebreken…
Audi is toch niet helemaal goed bezig.
lol… is de R8 toch net zo heet als de A6 ;)
die voorkant eraf zagen en dan een bed van maken of gewoon ophangen aan de muur met die led lampjes heb je een stylische lamp!
Een goed voorbeeld van duitse degelijkheid :)
Een lekkende olie-/benzineleidingen herstel je gewoon door een software update? Tof…
Wow… dat een ‘bug’ in de software dit kan doen :s Gewoon creepy!
Geeft weer een hele andere benaming aan met de vlam in de pijp door de brenner pas scheuren.
Anyway zonde van de auto. Blijft toch wel een mooi ding.
de voorkomt leeft nog
Hum, de eerste TTs die afgeleverd werden (eind 1998, begin 1999) waren ook al levensgevaarlijk: onvoorspelbaar bochtgedrag in lange snelweg bochten, hoge lift aan de achterkant boven de 160 km/h, resulterend in 7 doden in Duitsland in een paar maanden, uiteindelijk na veel gesteggel gefixed (niet erkent!!) door Audi.
Hopelijk zijn ze hier sneller bij, maar als we de tekst moeten geloven is het nu dus gefixed.
@ MISTER-E: mooi gezegd! Maar het blijft wel jammer natuurlijk :d
Ales je die voorkant nou aan mij geeft,, dan heb ik iets leuks om me kamer te versieren
Gisteren mijn eerste real-life R8 gespot: Wat een plaatje!!
Toch hou ik de volgende keer wat meer afstand na het zien van deze foto`s :)
Misschien toch een brandblussertje in je auto monteren? Kan wel helpen…
jaja audi verkoopt ex test auto’s aan klanten en ze hebben er 1610 van geproduceerd waarvan ze wisten dat ze kapot konden gaan… en toch hebben ze pas later aan een recall van de producten bedacht….
en ik breng op 5 dec. de pakjes rond met een paard op een besneeuwd dak.
*gedacht
plakt de voorkant erges anders op
zo van die creaties komde (spijtig genoeg) nog tegen.
De voorkant ziet er nog vlekkeloos uit.
koplampen zijn nog heel!
”jatte, jatte, Jatte”
nee, zonde.. ben geen liefhebber van de R8. maar wel zonde hoor.
Kwantiteit he. Niks aan te doen .
:D
ik vind het egt jmmr van die r8, want het is mijn droomauto
Voorkant is mooi gewassen. Sop ligt er nog op. Of… ? :P
Eeuwig zonde, echt een mooie auto.
@Frank: hahah!! ;-)
ben zelf geen fan maar inderdaad zonde.. altijd zonde uiteraard…
Stond er een tijdje terug niet een advertorial in de Autovisie over een soort blus zak die je in het voor (of achter in dit geval)onder van de auto monteerd en die uiteenklapt met blusspul bij een fikje? Verder is dit wellicht iets voor Gottfried Bechtold (plaatste al eens een compacte 911 museum)?
hehe, hier in zolder rijden er 2 met een audi r8 rond zie je hier dagelijks.. eentje die 18jaar is en eentje die 48 jaar is.. geen van beide hebben al gefikt.
Wahjoo, de linker spiegel is ook nog heel, mooi voor op je Golf III GTI!
Wat?!? Audi verkoopt de test wagens? Zo dom kunnen ze toch niet zijn? Of werd deze bereden door een manager van Audi, iets wat gebruikelijk is met de eerste productie modellen?
@bmwF: 18 jaar? WTF?
Laat die jongen eerst eens wat ervaring opdoen voordat hij in een supersport stapt. Damn.
Zonde hoor! Vind dit eindelijk weer eens een mooie Audi, maar ja, als je na een enthousiast ritje alleen nog maar de voorkant van je wagen over hebt…
Het blijkt maar eens Audi R8 levensgevaarlijk brandt je vingers er niet aan.
Ik wacht met smart op marktplaats: R8 koplampen te koop + 2velgen net nieuw!
zonde….
prototype nieuwe R8 cabrio?
Zonde zonde zonde. Maar ja, alles is vervangbaar. En aan het bericht te lezen zo op te lossen. Dus no problemo! (behalve deze dan.. :( )
neeeeeeeeee!!!!! zonde … mimimimimimimimimimi :'( *snif*
Ik krijg het er warm van…
Tja dat is natuurlijk spijtig.
Nu kan je meteen zien waar de gewichtbesparing is gebruikt…
@ bmwF:
ik hoop dat je het meent (ik woon namelijk ook in zolder – als je zolder van circuit zolder tenminste bedoelt) en ik zou erg graag eens een R8 tegenkomen, kun je zeggen waar ze ongeveer rondrijden?
Handig, zo’n software update :) ik zet ook altijd een nieuwe windows op mijn pc om te voorkomen dat ie in de fik gaat..
dat een software update brand voorkomt is een sterk verhaal, lijkt me (maar wie weet is het zo..)
zonde maarja ik had eiglk niet anders verwacht omdat die testautos ook al in de fik gingen.
Dit doet pijn in elk auto-hart. Ook het mijne..
zonde
zag er zaterdag voor het eerst een rijden…
op nederlands kenteken!
wat een geluid zeg WAT EEN BAK!!!
De R8 is ook gewoon een halve Italiaan. Past mooi in de traditie. Of is een Lambo een halve Duitser?
Ik vraag me wel af hoe een hydraulisch probleem met een softwareupdate kan worden opgelost. Lijkt me dan toch echt een electronica probleem.
Mooi, zo’n R8 cabrio!
ZONDE!!
Behalve de styling is er weinig italiaans aan de Lambo hoor ;-)
Tijdje geleden stond er (volgens mij in Autovisie) ook een afgefikte R8 op de Nurburgring. Toen heette het dat het een testexemplaar was van Audi…. jaja.. volgens mij zijn de klanten dus gewoon ook de testrijders van Audi.
Audi is 10X niks!!!!
Niet alleen wegens dit fikje, maar heb al vaker gehoord en gezien dat Audi technisch lekker bezig is.
En sta hier niet raar van te kijken.
-edit: easy on the smilies there kiddo! En mooi onderbouwd met voorbeelden trouwens-
WTF ???gvd … mijn chassis no. is 1431 .. en ik heb geen software update ontvangen, noch een reactie hierover gehad .. kut ??
edit: Behave! Of zou je het ook zo aan je audi-dealer vertellen?
@Marnix: Nee, maar zo verhelp je wel dat er een hydraulische klep niet in de verkeerde leiding opent, de motor droog staat te pompen en vervolgens het ATF aansteekt. ;)
Audi heeft idd ook zo zijn mankementjes Alex en dat is ook helemaal niet verassend, want dat heeft elk merk. Ik kan je echter zo 1,2,3 niet vertellen welke daarvan technisch zijn (enkele uitzonderingen daar gelaten….)
Windhoos:
Ik zeg ook niet dat alleen Audi dit heeft, maar het is wel opvallend dat Audi dit vaker heeft.
Zelf werk ik al 23 jaar in een fockwa erkend autoschadebedrijf, dus weet ik nu zo langzamehand wel welke merken vaak bekend staan om zijn problemen en welke merken er minder last van hebben.
Audi is er een die heelaas bij categorie ( vaak ) hoort.
En,ja, tuurlijk zijn er ook ander merken zoals Renault-Volvo-Mercedes en nog meer.
Maar daar ga ik het nu niet verder over hebben, want het is een Audi forum-blog.
Ach zaag je de neus af en hang je die aan de muur.
kan je teminste nog zeggen dat je een R8 Heb :p hahaha
@Alex de 2.5 TDI van de B5 en B6 heeft een nokkenas probleem en er zijn bovendien ook wat problemen met het multitronic systeem, maar verder kan ik niet veel noemenswaardige technische mankementen opnoemen hoor……
heeft=hebben….
Goh, zo is tie toch fraaier om te zien.
Hopen dat tie al verzekerd was.
Windhoos
Ja dit keer is het inderdaad een nokkenas probleem, en dan weer een elektronisch probleem, en jaja dan weer een branstoftoevoer probleem.
Daarom zeg ik ook dat Audi in MIJN ogen 10X niks is, en hier niet verbaast sta te kijken hoe deze Audi in vlammen opgaat.
ZOEK verder maar op Google betreft problemen met Audi.
Ik zit op het Audiforum en zo verschrikkelijk veel technische problemen zijn er niet hoor. Enkel de door mij eerder opgenoemde mankementjes, overdrijven is ook een vak Alex………
Jou vak is zeker luisteren naar ongeloofwaardige verhalen Windhoos.
Ieder zijn vak he?.
Buiten dat, het zegt al genoeg dat jij zegt dat Audi technisch niet zo veel menkementjes heeft.
Niet zo veel, is al meer dan een, en meer dan genoeg.
Vreemd dat je in bovenstaande bericht langzaam begint terug te krabbelen, hierin zeg je namelijk zelf dat Audi helemaal niet zoveel problemen heeft als dat je in je vorige reply beweerde.
Ieder merk heeft enkele mankementjes, als we daarvan uitgaan is elke merk 10x niks………………….
Windhoos.
Heb je mij bericht wel goed gelezen?
Niet zo veel mankementjes, is meer dan een mankement.
Dus ik krabbel niet terug.
Je deed het in je vorige reply’s anders voorkomen, maar laten we hier aublieft niet te lang over ziften, we hebben overduidelijk beiden een ander standpunt waar we in alle waarschijnlijkheid toch niet van af zullen afwijken. Ik heb wel wat beters te doen dan dat wel/nietes gezever……
identito
Niks aan de hand…Lakschade.
Buiten en lifehammer toch maar een brandblussertje dan maar.
Tjah, pech gehad. Dat dit te danken is aan een technisch probleem vind ik wel vreselijk. Krijg dit voor in een simpele audi a3 ofzo. Laat ons hopen van niet. Nu ja voor een model van dit kaliber is dit ZEEEEEEEER slechte reclame voor Audi.
Daarin ben ik het met je eens Blockie, dit zou idd niet mogen gebeuren
Dat is wel sneu voor dat Skodaatje. Ik bedoel Auditje. Dat komt ervan als je zo belachelijk veel geld betaalt voor een auto :-)
@bmw
Wat weer een onzinnige post zeg, ook snap ik niet wat je bedoeld. Probeer je hiermee soms te zeggen dat wanneer je veel uitgeeft aan een auto dat hij dan in vlammen opgaat? /me is verward
Bmw
Ben het voor een deel met jou eens.
Ik ben het alleen niet eens als je veel geld betaald voor een (gebakje) als audi dat die zomaar in de vuurzee beland.
Knap model die R8, lekkere motor dr in, maar als je dit ziet… dat geld voor een
“”Supercar”” ???
Marnix,
leg me eens uit hoe je olielekken en of dergelijke kunt oplossen met een update van het motormanagement,of maak je maar een grapje?
ik ben een groots fan van audi en van heel veel andere [duitse] auto’s (plastic opel buiten beschouwing gelaten… :p) , maar toch blijkt maar weer is dat hoe meer elektronica we in die auto’s proppen, des te meer d’r mis kan gaan :p
wat een zonde, maar zoals verder terug beschreven, blik is vervangbaar, en ik neem ook aan dat de garantie vast nog wel geldig was aangezien de R8 nog niet zo heel lang op de markt is…
Dat Opel weer plastic wordt genoemd slaat totaal nergens op!!!
Opel maakt ook mooie auto,s, zoals de zafira-vectra en de nieuwste astra.
Verder hou ik op over Opel, maar wilde gewoon even reageren betreft reactie van GermanCarPower.
zo bedoelde ik het niet precies :S, tuurlijk, ze maken wel mooie auto’s vooral de laatste jaren. Maar persoonlijk vind ik dat er teveel (zichtbaar) hard plastic in het interieur zit.
vandaar dat ik opel persoonlijk wat minder vind…
hoop dat het zo wat duidelijker is,
sry alex :p
bha bha bha !!!
praat niet over een vw golf a .u b.!!
hoe snel de concurentie ook is opel achterhaalt ze wel!!
ik wordt brandweerman!
Ik heb zelf wel eens in een R8 gereden. Wat een monster!:D
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets is gebeurt, zonde gewoon…
Ik wel Mo, zoals hier al vaker gezegt. Het gaat hier dus om een V10 Biturbo prototype, die ze niet in produktie hebben genomen wegens koelingsproblemen
Zwaare Zonde !