• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 PPI Razor GTR-10 610pk; Lamborghini voorbij!

Auteur: Alwood, gepost 26 september 2010 om 16:09 – 35 Reacties

Audi extreme-pr0n
Dus je kan wel meer dan 570pk uit de V10 van Lamborghini peuteren? Damn, en PPI heeft er zelfs geen drukvullers voor nodig. Dat dit heel erg hard gaat laat zich raden.

Bij PPI vonden ze het tijd voor een ‘jubileummodel’. Ze hebben al veel meer leuke variaties op de Audi R8 laten zien, maar nog niet eerder zijn ze zo ver gegaan. Alles is uit de kast getrokken: gewichtsbesparing, extra vermogen, een goeie powerband en een monsterlijke bodykit.

Dat het ’tunen’ in dit geval zin heeft gehad staat vast. Door een gewichtsbesparing van 250kg (tot 1375kg), meer vermogen bij lagere toeren 610pk (@7400tpm) en een maximum koppel van 565Nm (@6400tpm) gaat de R8 V10 nu in 3,2 seconden naar de 100km/u. Pas bij 335km/u houdt de PPI R8 GTR-10 op met accelereren. Vergelijken? De standaard Audi R8 V10 heeft 525pk bij 8000tpm, een totaalgewicht van 1625kg en doet 0-100km/u in 3,9s.

De gewichtsreductie wordt ondermeer bereikt door de vele carbonfiber carrosserie onderdelen. De wielen zijn dit keer ook echt lichtmetaal: voor wegen ze maar 10 kg, achter 10,9 kg.

Aangepaste luchtinlaten moeten de tot het uiterste geperste V10 van genoeg lucht en koeling voorzien. De spoilers houden de auto ook op topsnelheid aan de grond. Zelfs in een Edo Competition Gallardo LP600 hou je deze Audi niet meer bij. Er worden er overigens maar 10 gemaakt, dus snel bij zijn.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ppi, R8, R8 V10, tuning

Vorig bericht: « Kopekopekope! Vette ‘getunde’ airbrush BMW en Alfa
Volgend bericht: Video: Lamborghini LP670-4 + turbo’s = Vlammen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    26 september 2010 om 16:17

    goud staat best subtiel.

    Login om te reageren
  2. Search zegt

    26 september 2010 om 16:19

    Wat een vet ding, iedereen gaat voor je aan de kant als je hiermee op snelweg rijdt…. hebbe hebbe hebbe! :D

    Login om te reageren
  3. doepidoepidoe zegt

    26 september 2010 om 16:21

    normaal vind ik dit het lelijkste gedrocht op aarde maar ooooh wat een beest is dit geworden

    Login om te reageren
  4. Bas zegt

    26 september 2010 om 16:27

    wat een dikke bak! hebbennnnn

    Login om te reageren
  5. jer-ome zegt

    26 september 2010 om 16:27

    mooi gemaakt
    nice looks
    mooie bodykit
    vooral de achterkant heeft mooie vooruitganng geboekt

    Login om te reageren
  6. Atenza zegt

    26 september 2010 om 16:33

    3,9s is hard zat en die ziet er dan nog wel fatsoenlijk uit. Alleen interieur mogen ze er wel inproppen

    Login om te reageren
  7. sarcast zegt

    26 september 2010 om 16:33

    soooow, deze is wel heeeel dik!

    Login om te reageren
  8. 22 zegt

    26 september 2010 om 16:36

    weinig pk’s voor z’n vlugge wagen

    Login om te reageren
  9. Yeelen zegt

    26 september 2010 om 16:41

    Enorme gewichtsbesparing! Dát is tunen! :D

    Login om te reageren
  10. 940 zegt

    26 september 2010 om 16:41

    Mooi, eindelijk weer eens tuning zoals het hoort, functioneel. Vooral het afvallen vind ik goed, zeker als je het vergelijkt met wat de Superleggera is afgevallen.

    Login om te reageren
  11. RuVi zegt

    26 september 2010 om 16:41

    Dit is nou echt tuning!

    Niet alleen een schraal chipje….. Gewoon alles aangepakt en vooral die gewichtsbesparing is natuurlijk echt top!

    Login om te reageren
  12. balkanlul zegt

    26 september 2010 om 16:46

    wat doet mijn hand in mijn broeK? denk uit smaak dit toch liever dan een bugatti vey. al is die 0,7 sec slomer naar de 100. hij is gewoon veeeel sexy’er

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      26 september 2010 om 21:47

      @balkanlul: niet alles geloven wat ze je zeggen bugatti claimt een o – 100 tijd in 2.5 sec dit is echter nooit in de praktijk gelukt pak maar dat 3 sec een stuk realistischer is

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        27 september 2010 om 10:46

        @bpc:

        2.5 is wel degelijk gelukt. Een veyron is snel vanwege 4wd :)

        Login om te reageren
  13. Johan-SV zegt

    26 september 2010 om 16:51

    de edo gallardo kan volges het artiekel 340 en de audi hier maar 335km/h

    Login om te reageren
    • vincent_995 zegt

      26 september 2010 om 16:56

      @Johan-SV:
      Dat komt denk ik door de spoilers op de r8, maar rond een circuit en van 0-100 wint deze audi dik.

      Login om te reageren
  14. Barnevelder zegt

    26 september 2010 om 17:07

    Gruwelijk dik!!!

    Login om te reageren
  15. MarkieS zegt

    26 september 2010 om 17:11

    Standaard kost een R8 V10 in de Verenigde Staten minder dan 160 k$. Voor dit door een hartchirurg en een kitesurfinstructeur gepimpte apparaat mag je daar 430 k$ neertellen. Veel plezier.

    Login om te reageren
  16. BaySideBlueBoy zegt

    26 september 2010 om 17:18

    Hopelijk hebben ze ook wat aan de versnellingsbak gedaan. De R8 werd nou niet bepaald geroemd om zijn automatische versnellingsbak. Liefst een semi-sequentieel versnellingsbak zonder die akelige schokken.

    Login om te reageren
  17. frarissimo zegt

    26 september 2010 om 17:50

    Het blijft een Duits stuk tupperware. Over the top en niets stijlvols. Met 4 ringen erop blijft het toch een premium wagentje.

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    26 september 2010 om 17:51

    wel overdreven nice :o

    Login om te reageren
  19. Ik :tong: vrouwen zegt

    26 september 2010 om 18:44

    Is een beetje Veyron/Apollo-achtig.

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    26 september 2010 om 19:14

    Valt best mee, maar volgens mij kan je hier niet alle dagen comfortabel mee rijden…. wat je met de gewone r8 wel kan…

    Login om te reageren
  21. lambo4all zegt

    26 september 2010 om 19:16

    ik weet dat het een enorme sjonniebak is. maar vindt hem eigenlijk wel mooi..

    Login om te reageren
  22. Jokkebrok zegt

    26 september 2010 om 20:36

    Jeah, wat een lompe bak!!!

    Login om te reageren
  23. speedlimit zegt

    26 september 2010 om 21:59

    Zou ie nu nog sneller in de fik vliegen :)

    Login om te reageren
  24. Reinbergen zegt

    26 september 2010 om 22:46

    Wauw, mooie tuning voor de verandering!

    Login om te reageren
  25. PeugeotGTI zegt

    26 september 2010 om 23:22

    Deze heeft een aardige Überholfähigkeit

    Login om te reageren
  26. handmatig zegt

    27 september 2010 om 13:35

    geef mij maar liever deze dan een Lambo eerlijk waar..
    Ik heb het wel gehad met lambo, ze zijn er niet op vooruit gegaan.

    Is allemaal zo blokkerig, wat je absoluut niet bij R8 hebt..

    Login om te reageren
  27. xilver zegt

    27 september 2010 om 14:57

    Audi R8 ultimate edition! zeer straffe bak!

    Login om te reageren
  28. db87 zegt

    27 september 2010 om 17:15

    Dat schreeuwerige heeft een R8 helemaal niet nodig. Als auto voor op de gewone weg kan ik ook niet zeggen dat hij er mooier op is geworden.
    Als circuitauto vind ik ‘m daarentegen wel geslaagd…

    Login om te reageren
  29. Ata zegt

    27 september 2010 om 18:33

    Kon me herinneren dat ik hem nog ergens had gezien:
    http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364814082010153838
    Best sick

    Login om te reageren
  30. porsche911turbo2 zegt

    27 september 2010 om 20:56

    uberlelijk!

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    27 september 2010 om 22:16

    Subtiel spoilertje monteren, andere voorkant en zet maar neer! Wat een dikke bak zeg, vooral die achterkant is echt heel gaaf! En wat een vermogen en gewichtsbesparing, hoe snel moet dit wel niet zijn op het Top Gear testtrack??

    Login om te reageren
  32. y.master zegt

    28 september 2010 om 12:41

    Bikkelhardddddd……alleen jammer dat het uitlaatsysteem zichtbaar is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North