
De cabriolet versie van de Audi R8 is in de buurt van de Nurburgring vrijwel ongecamoufleerd betrapt.
Op de foto’s is duidelijk te zien dat de R8 Spider een traditionele stoffen kap krijgt. Het “wegknippen” van het dak zorgt er ook voor dat de luchtinlaten aan de zijkant de voor de R8 zo kenmerkende aluminium blades moeten missen en dat er additionele luchtinlaten achter de stoelen worden gecreerd. De tankdop verhuist noodgedwongen van de ontbrekende dakstijl naar een nieuwe plek. Voor de stevigheid en veiligheid zorgen rolbeugels en extra chassis versterkingen onderhuids.
De R8 Spider komt er natuurlijk met de bekende 420 pk sterke V8, maar op de foto’s is de “RS” versie te zien met 525 pk sterke V10. Deze krijgt immers de gewijzigde grille en ovalen uitlaten. Een vraag die nog overblijft is hoe Audi de R8 cabriolet zal gaan noemen. Audi R8 Roadster, Audi R8 Spider of Audi R8 Spyder? De eerste naam sluit aan bij de modelnaam van de TT Roadster, dus mijn geld staat daarop. (meer foto’s op Motorauthority)
UPDATE: Autoblog bezoeker Quinty stuurde ons een paar hele mooie photoshops van hoe de R8 Spider er zou uit kunnen komen te zien!







hmm, van mij hoeft dat daklozen gedoe niet zo. R8 is mooier zonder, en met dergelijke auto wil je helemaal niet lekker cruisen, gewoon lekker het gas erop :)
Volgens mij is dit de V10 versie? omdat deze maar 2biezen onder de koplampen heeft ipv 3…
of was het andersom?
Dikkie dikmans hoor!!
wat een lelijk ding zeg. ze hadden er beter een targa van kunnen maken dan dit…
@Stefan, kijkt gewoon naar de uitlaat, de V8 heeft (Volgens autoblog) 4 pijpjes, en de V10 2 ovale, alleen kan je die ovale ook los krijgen bij B&B Tuning meen ik.
Nürburgring! ;)
dus is dit de V10 versie als je ook naar die biezen onder de lampen kijkt ;)
oh het staat ook in de tekst ;) ik dacht dat dit hetzelfde stukje als autoweek was
Morgen zie ik hem ook waarschijnlijk (als ie er is).
Ik vind hem er nogal raar uitzien zo. Vooral bij de achterkant dan, maar misschien is dat ook alleen omdat het een kwestie van wennen is wie weet ;)
Wel mooi natuurlijk dat hij een stoffen dak krijgt ipv zo’n zwaar ijzeren klapdakje!
wauw , mooie uitlaten zeg :D
Waar moet dat dak dan naartoe klappen als je hem open doet…. dan sluit het dak volgens mij die luchtinlaten achter de stoelen af…. Ben benieuwd…..
Dit is uiteindelijk toch gewoon een lambo gallardo spyder met een andere body op… Zelfs de stoffen kap constructies lijken verdacht veel op mekaar.
Goed werk, Quinty.
Audi heeft weer ergens geld geroken… Ziet er wel een vreemde dakstructuur uit
Trouwens, waarom photoshops als je goeie spyshots hebt?!
Die photoshopgallerij, in principe zien we al hoe ie eruit ziet, dus die impressies zijn eigenlijk al overbodig. Maargoed.. wat maakt het ook uit:P
best wel lelijk eigenlijk, maar dat is de met dak versie ook
‘cabrio’s zijn tenslotte gay remember’
@knaller
Die cabriokap klapt naar voren in de motorkap :P
ben me ook aan het afvragen waar dat dak heen gaat als je open wilt rijden… e
n met het “vurige verleden” van de R8 is het dicht bij de motor opbergen mss toch vragen om verhitte discusies met de verzekeraar achteraf…
@Quinty
Hele mooie platen! Waanzinnig gemaakt.
R8 Roadster kan zo maar eens een heel mooi bakkie worden.
Oef.. Gelukkig hebben ze voor een canvas dakje gekozen en niet zo’n lelijk en veel te zwaar klapdak.
het is naar mijn mening gewoon een opgevoerde TT…
Moet zeggen, ziet er lekker uit, durf zelf beweren, mooier dan de R8 met de hardtop
Ik vind het er wel appetijtelijk uit zien, eigenlijk. En dan anticipeer ik vooral op de auto als het dak dan dus daadwerkelijk ook open is… Hij lijkt dan beter in proportie dan de dak-variant, eigenlijk. Ik ben erg benieuwd
ziet er lekker uit. De photoshop versies zijn beter dan de spyshots, maar dat ligt vooral aan de bling bling denk ik :)
Over dat dakje, bij een Gallrdo Spyder zit dat ding toch ook gewoon bij de motor opgeborgen?
Ziet er wel aardig uit, maar het geeft toch een naakte indruk zonder de “blades”
Nu ik beter naar de foto’s kijk, lijkt het wel sterk op een Targa dak.. Die kunststof dingen achter het canvas waar het raam in zit, het abrubt eindigen en beginnen van het canvas..
En natuurlijk de manier waarop die kunststof “kappen” op de auto liggen.
Nog lelijker,
enige positieve is dat ze die alu blades hebben moeten verwijderen.
Lijkt me gaaf! Nu nog foto’s in open toestand :)
@Arnoud, een stalen klapdak zou ook niet kunnen daar de motor achterin ligt.
Ik vind het achterste deel van de kap nogal raar ogen. Ik hoop dat de definitieve versie er beter uitziet. Ik hoop ook op meer kleuren dan de huidige versie.
lijkt vanaf de zijkant nu veel meer op de Gallardo Spyder
Gaat een verkooptopper worden ! Rechtstreekse concurrent van de Gallardo (met V10 dan)
Heerlijke auto. Maar zou toch eerder voor de r8 gaan die nu al op de markt is. Veel stoerder uiterlijk, ik mis die blades toch wel :P
Voor derest ,, Lekkere Auto.
Wie is er nog meer klaar met die R8?
Een R8 Spyder; moet dat nu ?!
@ Ramshoek
Die staat al zo’n 1 a 2 jaar gepland hoor… En de klant is koning dus als die vragen om een cabrio dan kan Audi niets anders doen dan een carbrioversie gaan maken.
Audi R8 Barber
Ik denk dat ik deze mooier ga vinden dan de coupé, al is het maar omdat die ‘aluminium blades’ er niet zijn.
Hij is niet geheel ongecamoufleerd, de kap gaat er (hoewel het voor vrijwel 100% wel een stoffen kap gaat worden) anders uitzien dan hier op de plaatjes.
Ik vind hem trouwens absoluut niet mooier dan de coupé, vind het zo ook meer een cabrio dan een spyder daar waar volgens mijn mening de kont tot en met de zitruimte verhoogt word waardoor je nog maar een klein open gedeelte hebt. Zonder de kap is zal hij er waarschijnlijk maar plat uitzien…..
hey windhoos, ben jij verantwoordelijk voor die storm?
Nee, maar woonde er wel vlak bij toevallig genoeg (die in lutjegast bedoel je zeker?)…..
Wel een beetje oftopic trouwens ;-)
heb je gelijk in! :) De R8 is een mooie, maar dan wel de coupe.
8ter kant is anders dn alle R8 modellen die ik heb gezien
geef toch maar die met dak..
die is echt vet
Ik heb hem zien rijden!
@ Ian: helemaal mee eens
een echte ferraudi
@bueno,
Ik zie de overeenkomst niet zo….
Dit is de v10 ja, want hij heeft ook maar aan elke kant één ovale uitlaat, de v8 heeft 2 ronde aan elke kant.