• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 V10 gespot op Nürburgring

Auteur: Dennis, gepost 29 april 2007 om 11:27 – 50 Reacties

Audi R10 prototype

De Audi R8 is uitgerust met een 4,2 liter FSI V8 motor, maar deelt veel onderdelen met de Lamborghini Gallardo die zoals we weten is uitgerust met een V10 blok. Het was dan natuurlijk slechts een kwestie van tijd totdat er onder de kap van de Audi R8 een keer een V10 blok gehangen werd.

Fotografen van Carmagazine menen nu op de Nürburgring een Audi R8 met V10 motor te hebben gespot. Met twee extra cilinders zal de R8 V10 zo’n 80 pk meer vermogen hebben om uit te komen rond 500 pk. Er gingen geruchten dat een V10 in de R8 weleens de Lamborghini Gallardo in de weg zou kunnen zitten, maar nu de brute Gallardo Superleggera in aantocht is, is dat ook weer een zorg minder.

Ondanks dat op de spyshots op het eerste oog een normale R8 te zien is, is er toch een kleine verschil. Deze is aan de zijkant zwaarder ingesneden om de V10 van extra lucht te voorzien en volgens de fotograaf klonk de de auto duidelijk anders dan de R8, maar dat laatste vind ik dan weer minder overtuigend.

Het blijft nog gissen naar de specs, maar je hebt niet veel fantasie nodig om je voor te kunnen stellen de 4,6 seconde waarin de R8 nu naar de 100 km/u sprint, zal worden verbroken. De topsnelheid zal ergens in de buurt van de 320 km/u liggen, tegenover 301 km/u van de R8.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, nurburgring, R8, spyshot

Vorig bericht: « Meer Saab 9-3 cabrio spyshots
Volgend bericht: BMW 335i Video bonanza »

Lees Interacties

Reacties

  1. JaSPAA zegt

    29 april 2007 om 11:28

    Klinkt goed :D

    Login om te reageren
  2. Noid zegt

    29 april 2007 om 11:29

    HUH????????? Maar er is al een R10! Dat is die race-dinges!

    http://www.audiv8.cz/obrazky/novinky/Audi-R10-2.jpg

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    29 april 2007 om 11:32

    @Noid: Omdat de R8 acht cilinders heeft en dit prototype tien cilinders heeft, noem ik hem voor het gemak even de R10, dat praat net wat gemakkelijker, maar ik zie de verwarring, dus ik heb het aangepast.

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    29 april 2007 om 11:39

    Waarschijnlijk een reactie op de nieuwe TT die inmiddels sneller is dan de R8. Qua vermogen komen ze dan beiden op 500 pk te staan. De getunede TT zit op 500 pk, maar zit dan vermoedelijk wel zo’n beetje tegen het dak van z’n kunnen aan en dan zit in de klasse daarboven een ongetunede 500 pk motor in de R8.

    Login om te reageren
  5. AlwinH zegt

    29 april 2007 om 11:45

    Getunede TT is sneller dan een R8, maar wat heeft dat er mee te maken?

    Login om te reageren
  6. Farzan zegt

    29 april 2007 om 11:49

    Een getunede R8 is sneller dan een getunede TT ;)

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    29 april 2007 om 12:17

    In de autovisie las ik dat de wagen in kwestie helemaal is uitgebrand

    Login om te reageren
  8. Solstice zegt

    29 april 2007 om 12:21

    Volgens mij wordt het RS8 en niet R10. De RS4 heeft tenslotte ook geen viercilinder en de RS6 evenmin een zescilinder. Hoewel deze naamgeving ten opzichte van de A8/S8 logisch gezien ook nog steeds niet helemaal jofel is…

    Login om te reageren
  9. Bramzel zegt

    29 april 2007 om 12:30

    Die iets dikkere inlaten op de zijkanten zien er goed uit!

    Login om te reageren
  10. Joost zegt

    29 april 2007 om 13:07

    @ Solstice: Check deze foto’s maar eens… http://www.autoreporter.nl/index.php?fid=71&offset=0&srt=&srtv=2

    @ Autoblog-redactie: Autojunk is nog steeds vele malen beter dan het slappe aftreksel van Autoweek waar ik in de link naar verwees hoor :D

    Login om te reageren
  11. Pieter-Jan zegt

    29 april 2007 om 13:30

    Je ben een beetje achter op het nieuws. Dit prototype is intussen al naar de eeuwige jachtvelden. Op de laatste dag van de nürburgring testen is het in de fik gevlogen, en er bleef slechts een zielig karkas over.

    prentjes:

    http://news.windingroad.com/safety/rip-rs8-audi-supercar-prototype-burns-up-on-nurburgring/

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    29 april 2007 om 13:37

    @Alwin, Audi kan het natuurlijk niet waarderen dat hun middenklasser sportauto sneller is dan hun topmodel, dus brengen ze een snellere R8 uit ;)

    Login om te reageren
  13. 000000 zegt

    29 april 2007 om 13:43

    Aan het eind van dit jaar zal de 5.6 FSI V10 leverbaar zijn…

    Login om te reageren
  14. jag xj220 rijder zegt

    29 april 2007 om 13:53

    als je dan toch een lambo wil kopen doe mij dan maar een lambo

    Login om te reageren
  15. K. zegt

    29 april 2007 om 13:54

    Beter uitbranden tijdens testritten dan op de openbare weg zoals bij de 599GTB.

    Hoop dat ze bij Audi het ‘lek’ hebben gevonden.

    Login om te reageren
  16. 997S zegt

    29 april 2007 om 15:24

    Moet zeer spectaculair gebrand hebben volgens een vriend van mij, (test piloot bij Bridgestone…
    Moest het dus niks worden met R8 kunnen ze opnieuw beginnen aan stationwagons en oventjes ;-)

    Login om te reageren
  17. AlwinH zegt

    29 april 2007 om 15:29

    @Thijs, maar waar haal je het vandaan dat hun “middenklasse sportauto” sneller is dan hun topmodel?

    Ok, een 3rd party tunert heeft de TT getuned tot een auto die sneller is dan de R8, so what? Die getunede TT is waarschijnlijk ook vet duurder dan een standaard R8.

    Ik bedoel, als je zo gaat vergelijken, dan heeft de R8 ook concurrentie van de Seat Leon, of de VW Golf, of de Fiat Pinda wat mij betreft, omdat er vast ergens op de wereld een tunert is die die auto’s getuned heeft tot een monster dat sneller is dan een R8.

    Login om te reageren
  18. TimMR2 zegt

    29 april 2007 om 17:33

    heb ergens gelezen dat de V10 480pk zou krijgen, en dit is toch niet de 1e keer dat de V10 op de nurburgring is. De vorige keer vloog hij in de fik.

    Login om te reageren
  19. TimMR2 zegt

    29 april 2007 om 17:35

    sorry voor de dubbelpost…

    schoot me net ook te binnen dat er nog een dieselmotor in de R8 komt, V12 ofzo.
    Iemand hier wat meer over gehoord??

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    29 april 2007 om 17:42

    @TimMR2

    Dat stond toch op Germancarfans?

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    29 april 2007 om 17:45

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    29 april 2007 om 17:48

    (niemand kan hier engels lezen eh;) )

    Login om te reageren
  23. Robin zegt

    29 april 2007 om 17:52

    @Alwin, precies, een vergelijking van niets.

    Een V10 ik moet het nog maar zien, ik vind het allemaal niet overtuigend. Wacht het af…

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    29 april 2007 om 17:59

    met dat uitfikken van deze auto…… wil Audi zeker ferrari naar de kroon steken

    Login om te reageren
  25. Pieter-Jan zegt

    29 april 2007 om 18:15

    Je kan al onoffiecieel je naam neerzetten voor de V10.

    De V12TDI is een broodje aap. Het zou technisch moeilijk zijn met de intercoolers enzoverder, plus ik denk niet dat diesel technologie en de consument klaar is voor een zelfontbrandings supercar.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    29 april 2007 om 18:20

    En de roetfilters moeten er ook nog bij

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    29 april 2007 om 22:18

    Dit ding is al uitgefikt (zoals anderen al zeiden). Het stond zelfs 2 weken (!) geleden al in Autoweek. (=sloom, jullie nog slomer… :( )

    Login om te reageren
  28. CSL zegt

    29 april 2007 om 23:06

    Doe mij dan maar gewoon de Gallardo.

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    29 april 2007 om 23:46

    @Citrofiel
    Deze foto’s mag je niet kopieren (heb ik vaag opgevangen toen ik autoblog tipte hierover), maar omdat ik geen engels *kuch*kuch* kan lezen, weet ik dat niet eh ;)

    Login om te reageren
  30. Patrick zegt

    30 april 2007 om 00:37

    waarom zou dit geen v12 tdi kunnen zijn??

    Die dikkere luchtinlaten aan de zijkant moeten zorgen voor betere koeling tov de r8 versie… aangezien je alleen met een diesel veel meer warmte produceert lijkt het me niet echt heel erg nodig dat een v10 benzine ook om extra koeling schreeuwt…..

    Maar het kan heel goed en ik denk ook bijna zeker dat de r8 de rs4 en de rs6 motor zal hebben.

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    30 april 2007 om 11:49

    Ik uuuuh……..ik denk dat ik hier maar niet op ga reageren…….

    Login om te reageren
  32. Windhoos zegt

    1 mei 2007 om 21:47

    Rick dos schrijft,

    30 April 2007 om 11:49
    Ik uuuuh……..ik denk dat ik hier maar niet op ga reageren…….

    —————————————————————————————

    Slim……

    PS ik was trouwens van mening dat de V10 zo’n 480pk zou krijgen…..

    —————————————————————————————

    Solstice schrijft,

    29 April 2007 om 12:21
    Volgens mij wordt het RS8 en niet R10. De RS4 heeft tenslotte ook geen viercilinder en de RS6 evenmin een zescilinder. Hoewel deze naamgeving ten opzichte van de A8/S8 logisch gezien ook nog steeds niet helemaal jofel is…

    ————————————————————————————-

    Ik geloof dan ook meer in de R8 V10 (in de trend van waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan). Maar goed, we zullen het zien ;-)

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    2 mei 2007 om 22:46

    update: of de tijden echt 100% betrouwbaar zijn dat durf ik niet te zeggen, maar volgens één bron (die veel tijden quote van verschillende auto’s op verschillende circuits) zou de R8 qua rondetijd op de Nordschleife tussen de 997 carrera S en de 997 GT3 in zitten met een tijd van 7:55 tegen 7:59 (carrera s) en 7:48 (997 GT3)

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    2 mei 2007 om 22:47

    @ dekster; Vandaar…

    Login om te reageren
  35. Windhoos zegt

    2 mei 2007 om 22:51

    w0o0dy schrijft,

    2 May 2007 om 22:46
    update: of de tijden echt 100% betrouwbaar zijn dat durf ik niet te zeggen, maar volgens één bron (die veel tijden quote van verschillende auto’s op verschillende circuits) zou de R8 qua rondetijd op de Nordschleife tussen de 997 carrera S en de 997 GT3 in zitten met een tijd van 7:55 tegen 7:59 (carrera s) en 7:48 (997 GT3)

    ——————————————————————————————–

    Nice :D

    Login om te reageren
  36. Joost zegt

    14 mei 2007 om 17:38

    De R8 krijgt gewoon de 5.2 V10 FSI mee van de Audi S6. kan ook de V10 van de audi RS6 zijn, die heeft er nog eens 2 turbo’s opgeschroeft.

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    14 mei 2007 om 19:18

    Het word hoogstwaarschijnlijk gewoon de versie zonder de Turbo´s, zeker aangezien de V10 van de R8 (nogmaals) naar alle waarschijnlijkheid “slechts” zo’n 480pk gaat opleveren. Ik heb deze informatie van een redelijk vertrouwde bron….

    Login om te reageren
  38. Niels zegt

    27 mei 2007 om 15:10

    Hehe ik heb hem gezien:D Hij is echt cool

    Login om te reageren
  39. valentijn audi FAN zegt

    24 juli 2007 om 20:32

    ik heb hem in het echt gezien super mooi in harderwijk

    Login om te reageren
  40. Windhoos zegt

    25 juli 2007 om 13:06

    @ valentijn audi FAN zeker een daytona grijze met carbon zijpanelen? ;-)
    Bij Auto Flevo staat trouwens ook nog een mooie S8……

    Login om te reageren
  41. valentijn audi FAN zegt

    26 juli 2007 om 13:37

    ja dat klopt

    Login om te reageren
  42. valentijn audi FAN zegt

    26 juli 2007 om 13:40

    in het wit met carbon is hij ook heel mooi

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    26 juli 2007 om 13:43

    valentijn audi FAN schrijft,

    26 July 2007 om 13:40
    in het wit met carbon is hij ook heel mooi

    —————————————————————–

    Ik heb hem nog niet in die kleurstelling mogen aanschouwen, maar het lijkt mij idd ook wel een mooie verschijning, al helemaal met antraciete velgen….. ;-)

    Login om te reageren
  44. valentijn audi FAN zegt

    26 juli 2007 om 13:44

    heey windhoos wil je mischien mijn msn adres sodat we lekker over auto,s kunnen kletsen!!!.

    [email protected]

    gr valentijn

    Login om te reageren
  45. Windhoos zegt

    26 juli 2007 om 13:59

    is toegevoegd ;-)

    Login om te reageren
  46. valentijn audi FAN zegt

    26 juli 2007 om 16:32

    oke!!!

    Login om te reageren
  47. SR zegt

    2 augustus 2007 om 19:33

    iemand al idee van de prijs?

    Login om te reageren
  48. Windhoos zegt

    3 augustus 2007 om 10:01

    @SR, ik schat dat de V10 zo’n €160.000 tot €170.000 gaat kosten

    Login om te reageren
  49. valentijn zegt

    5 december 2007 om 14:46

    ja ik heb in harderwijk bij auto vlevo dealer van vw en audi ik heb gefraagd hoe duur de r8 is die buiten bij de dealer staat deze kost 180.000 euro
    inc btw inc bpm

    Login om te reageren
  50. Windhoos zegt

    5 december 2007 om 18:26

    Dat is ongetwijfelt met een groot aantal extra opties. De goedkoopste “standaard” R8 kost net wat meer dan 146.000 euro

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North