Audi roept 70.000 auto’s met remproblemen terug [update]

Auteur: , 36 Reacties

Bezitters van een Audi A4, A5, A6, A7, Q5 en Q7 opgelet, want het is mogelijk dat je rembekrachtiging niet goed werkt.

Audi A6 remmen

Audi roept 70.000 auto’s terug die zijn uitgevoerd met de 3.0 liter dieselmotor van het merk. De reden voor de recall is dat er problemen zijn met de rembekrachtiging. Er is een probleem dat ervoor zorgt dat in een worst case scenario olie in de remkrachtversterker kan lekker waardoor het pedaal zwaarder te bedienen is.

Er is daarom een terugroepactie uitgevaardigd die zich specifiek richt op de auto’s met de 3.0 TDI motor die tussen maart en december 2012 zijn gebouwd. Klanten van Audi krijgen een brief met de oproep om naar de garage te komen. De reparatie is kostenloos. Bijna de helft van alle terug te roepen auto’s rijdt in Duitsland rond, daar krijgen 33.600 mensen een oproep om naar de garage te komen. Om hoeveel auto’s het in Nederland gaat is nog niet duidelijk omdat ook bij de importeur dit nieuws net binnen is gekomen, maar Audi laat weten dat klanten uiteraard zo snel mogelijk geïnformeerd worden.

Het onderdeel dat voor problemen zorgt bevindt zich overigens ook in diverse modellen van Volkswagen en Porsche maar vooralsnog lijkt een terugroepactie voor die auto’s niet nodig.

Update 2 september: Audi laat weten dat het in Nederland om 646 auto’s gaat. Klanten krijgen een oproep om bij hun dealer langs te gaan.



36 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Ooh Audi…
resultaat van slecht gebakken marketings lucht.! -edit: dat zie je toch?-
Ja, kan ‘ie lekker?
Defecte vacuümpomp….
Ben absoluut geen VAG fanboy (integendeel) maar dit valt wat mij betreft onder de noemer ‘kan gebeuren’. Dit is iets andere koek dan het TSI distributieketting verhaal imo
De meeste Audi rijders zal dit door hun extreem zware rechtervoet totaal niet opgevallen zijn.
@glashelder: Want extreem zware voet = nooit meer remmen?
En dus hoe trager je rijdt, hoe meer en harder je moet remmen?
Naamsverandering lijkt mij een optie.
@bogey: extreem zware rechtervoet = niet doorhebben dat het rempedaal zwaar gaat.
Althans, ik denk dat hij het zo bedoeld.
Ach ja, we weten nou al behoorlijk lange tijd dat Audi geen top kwaliteit levert. Dit is dan ook niet raar…
@drivingpleasure: Leg uit? Motiveer?
@kapiteinaudi:

Toch leuk lekker bashen…werd met de throttle-/pedalgate van toyota toch ook gedaan?
En uiteindelijk was er ook niks van waar.
@drivingpleasure:
I rest my case….
Meer ga ik er niet over zeggen.

Kapiteintje, ga lekker zelf Googlen, zelfs deze opa kan dat….
@drivingpleasure: zal ik je nog even op een artikel hier op Autoblog wijzen waaruit blijkt dat Audi betere kwaliteit levert dan BMW, Mercedes etc? Komt ie:

Renaults takelen het snelst af, Toyota het best door APK http://www.autoblog.nl/nieuws/renaults-takelen-het-snelst-af-toyota-het-best-door-apk-69117
@kor1:
Lekker onderzoek, bij een Audi is de halve auto al vervangen voordat hij voor de eerste keer bij de APK komt.
komt bij dat het veel goedkopere Tsjechische zusje het veel beter doet, dus als ik tot iets vaan vaag veroordeeld zou worden, neem ik die Skoda….
@jrk68: ik kom met feiten uit een onderzoek, jij komt met een niet onderbouwde opmerking die puur gebaseerd is op jouw antipathie tegen Audi… Had je trouwens nog gezien hoe Lotus het er afbrengt in datzelfde onderzoek? Tja…
Wat n commentaar, dit komt bij ieder merk voor omdat je spullen van derden partijen afkomen… Dus ook bij BMW Mercedes etc komt dit voor.. BMW 3 serie airbag probleem aan bijrijder zijde, ligt aan de leverancier, niet BMW zelf, zelfde als dit Audi niet te verwijten is
@Zjonnie: of dat echt aan de leverancier ligt is nog maar de vraag. Vaak gaat zo’n fabrikant na de afname van de eerste 100.000 (ik noem maar een groot getal) eisen dat het onderdeel goedkoper geleverd moet gaan worden. Zo’n toeleverancier gaat dan natuurlijk ook onderzoeken of het onderdeel goedkoper kan. Daarna wordt de goedkopere versie van het onderdeel (door de fabrikant) niet meer zo goed getest als de eerste versie.
Ik zou de ware oorzaak eerder bij de afdeling inkoop dan bij de toeleverancier zoeken.
@Zjonnie: tja zo lust ik er nog wel een paar. bijna alle onderdelen in een auto komen van derde dus dan is het nooit het merk zijn schuld?? hoe kunnen we dan sommige merken als onbetrouwbaar bestempelen? audi is eind verantwoordelijk zo werkt het.
Gelukkig is die van mij van december 2011… Ben die terugroepacties wel een beetje zat. Vorig jaar moest mijn perfect functionerende panoramadak per sé ‘gemaakt’ worden, sinds dien maakt het een vreselijk geluid bij openen en sluiten…
@a6stang: en nu? Ga je het laten repareren? Wat was er dan loos?
Audi – Voorsprong door slecht werkende remmen…
Een terug roep actie van VAG die bekend gemaakt wordt…….
Audi-rijders gebruiken hun remmen toch niet.
@spotu2: Dat doe ik in mijn Passat ook niet… waarom zou ik af moeten remmen tot 120, omdat iemand links blijft rijden terwijl het rechts vrij is. Gewoon er rechts met de volle vaart erlangs.

Vroem vroem mach 2 schat, hoe is dat nou.
@ot92: Moet ik klappen of?
@ot92: Gaat jouw Passat door de geluidsbarrière?
Wacht is even, die troep zit toch niet onder mijn Caddy he?
@norge: Jawel, ik zou er niet meer in rijden als ik jou was.

Whahahahaha
@norge: Bij Caddy is het enkel de 4.2 TDI.
Als het hun grootlicht hendel maar niet is. Die missen ze meer dan de remmen
De bende van volkswagen…
Oooh, vandaar het bumperkleven.
Oh mannen goed lezen. Slechts 70.000 (geen miljoenen) auto’s met specifieke uitvoering en dan nog in het allerslechtse scenario. En dan nog beweren dat Audi niet instaat voor je veiligheid.
@speedie: wat bedoel je met je twee laatste zinnen???
Dat zie ik niet graag niet gewend van audi volgende keer ja autos beter uittesten ;(
Koren op de molen van de VAG haterzz dit verhaal. Ja ja.

Als hun favo Bayerische Mist Wagen een recall actie krijgt, zwijgen ze in alle talen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).