• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi roept 70.000 auto’s met remproblemen terug [update]

Auteur: CasperH, gepost 29 augustus 2014 om 13:40 – 36 Reacties

Audi A6 remmen


Bezitters van een Audi A4, A5, A6, A7, Q5 en Q7 opgelet, want het is mogelijk dat je rembekrachtiging niet goed werkt.

Audi roept 70.000 auto’s terug die zijn uitgevoerd met de 3.0 liter dieselmotor van het merk. De reden voor de recall is dat er problemen zijn met de rembekrachtiging. Er is een probleem dat ervoor zorgt dat in een worst case scenario olie in de remkrachtversterker kan lekker waardoor het pedaal zwaarder te bedienen is.

Er is daarom een terugroepactie uitgevaardigd die zich specifiek richt op de auto’s met de 3.0 TDI motor die tussen maart en december 2012 zijn gebouwd. Klanten van Audi krijgen een brief met de oproep om naar de garage te komen. De reparatie is kostenloos. Bijna de helft van alle terug te roepen auto’s rijdt in Duitsland rond, daar krijgen 33.600 mensen een oproep om naar de garage te komen. Om hoeveel auto’s het in Nederland gaat is nog niet duidelijk omdat ook bij de importeur dit nieuws net binnen is gekomen, maar Audi laat weten dat klanten uiteraard zo snel mogelijk geïnformeerd worden.

Het onderdeel dat voor problemen zorgt bevindt zich overigens ook in diverse modellen van Volkswagen en Porsche maar vooralsnog lijkt een terugroepactie voor die auto’s niet nodig.

Update 2 september: Audi laat weten dat het in Nederland om 646 auto’s gaat. Klanten krijgen een oproep om bij hun dealer langs te gaan.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi dealerschap onder water
  • Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben
    Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a5, a6, A7, Audi, q5, Q7, terugroepactie

Vorig bericht: « Youngtimer: Rolls-Royce Silver Seraph
Volgend bericht: Oorporno: Pagani Zonda 760 LH in tunnel Monaco »

Lees Interacties

Reacties

  1. heer zegt

    29 augustus 2014 om 13:45

    Ooh Audi…

    Login om te reageren
  2. Sracerr zegt

    29 augustus 2014 om 13:59

    resultaat van slecht gebakken marketings lucht.! -edit: dat zie je toch?-

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    29 augustus 2014 om 13:59

    Ja, kan ‘ie lekker?

    Login om te reageren
  4. MM93 zegt

    29 augustus 2014 om 14:04

    Defecte vacuümpomp….

    Login om te reageren
  5. alassad zegt

    29 augustus 2014 om 14:08

    Ben absoluut geen VAG fanboy (integendeel) maar dit valt wat mij betreft onder de noemer ‘kan gebeuren’. Dit is iets andere koek dan het TSI distributieketting verhaal imo

    Login om te reageren
  6. glashelder zegt

    29 augustus 2014 om 14:23

    De meeste Audi rijders zal dit door hun extreem zware rechtervoet totaal niet opgevallen zijn.

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      29 augustus 2014 om 17:11

      @glashelder: Want extreem zware voet = nooit meer remmen?
      En dus hoe trager je rijdt, hoe meer en harder je moet remmen?
      Naamsverandering lijkt mij een optie.

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        29 augustus 2014 om 18:35

        @bogey: extreem zware rechtervoet = niet doorhebben dat het rempedaal zwaar gaat.
        Althans, ik denk dat hij het zo bedoeld.

        Login om te reageren
  7. drivingpleasure zegt

    29 augustus 2014 om 14:25

    Ach ja, we weten nou al behoorlijk lange tijd dat Audi geen top kwaliteit levert. Dit is dan ook niet raar…

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      29 augustus 2014 om 14:28

      @drivingpleasure: Leg uit? Motiveer?

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        30 augustus 2014 om 15:39

        @kapiteinaudi:

        Toch leuk lekker bashen…werd met de throttle-/pedalgate van toyota toch ook gedaan?
        En uiteindelijk was er ook niks van waar.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 augustus 2014 om 19:53

      @drivingpleasure:
      I rest my case….
      Meer ga ik er niet over zeggen.

      Kapiteintje, ga lekker zelf Googlen, zelfs deze opa kan dat….

      Login om te reageren
    • kor1 zegt

      2 september 2014 om 21:48

      @drivingpleasure: zal ik je nog even op een artikel hier op Autoblog wijzen waaruit blijkt dat Audi betere kwaliteit levert dan BMW, Mercedes etc? Komt ie:

      Renaults takelen het snelst af, Toyota het best door APK http://www.autoblog.nl/nieuws/renaults-takelen-het-snelst-af-toyota-het-best-door-apk-69117

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 september 2014 om 22:38

        @kor1:
        Lekker onderzoek, bij een Audi is de halve auto al vervangen voordat hij voor de eerste keer bij de APK komt.
        komt bij dat het veel goedkopere Tsjechische zusje het veel beter doet, dus als ik tot iets vaan vaag veroordeeld zou worden, neem ik die Skoda….

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          2 september 2014 om 22:52

          @jrk68: ik kom met feiten uit een onderzoek, jij komt met een niet onderbouwde opmerking die puur gebaseerd is op jouw antipathie tegen Audi… Had je trouwens nog gezien hoe Lotus het er afbrengt in datzelfde onderzoek? Tja…

          Login om te reageren
  8. Zjonnie zegt

    29 augustus 2014 om 14:36

    Wat n commentaar, dit komt bij ieder merk voor omdat je spullen van derden partijen afkomen… Dus ook bij BMW Mercedes etc komt dit voor.. BMW 3 serie airbag probleem aan bijrijder zijde, ligt aan de leverancier, niet BMW zelf, zelfde als dit Audi niet te verwijten is

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 augustus 2014 om 14:46

      @Zjonnie: of dat echt aan de leverancier ligt is nog maar de vraag. Vaak gaat zo’n fabrikant na de afname van de eerste 100.000 (ik noem maar een groot getal) eisen dat het onderdeel goedkoper geleverd moet gaan worden. Zo’n toeleverancier gaat dan natuurlijk ook onderzoeken of het onderdeel goedkoper kan. Daarna wordt de goedkopere versie van het onderdeel (door de fabrikant) niet meer zo goed getest als de eerste versie.
      Ik zou de ware oorzaak eerder bij de afdeling inkoop dan bij de toeleverancier zoeken.

      Login om te reageren
    • c-greg zegt

      29 augustus 2014 om 15:49

      @Zjonnie: tja zo lust ik er nog wel een paar. bijna alle onderdelen in een auto komen van derde dus dan is het nooit het merk zijn schuld?? hoe kunnen we dan sommige merken als onbetrouwbaar bestempelen? audi is eind verantwoordelijk zo werkt het.

      Login om te reageren
  9. a6stang zegt

    29 augustus 2014 om 14:41

    Gelukkig is die van mij van december 2011… Ben die terugroepacties wel een beetje zat. Vorig jaar moest mijn perfect functionerende panoramadak per sé ‘gemaakt’ worden, sinds dien maakt het een vreselijk geluid bij openen en sluiten…

    Login om te reageren
    • hot12345 zegt

      29 augustus 2014 om 23:19

      @a6stang: en nu? Ga je het laten repareren? Wat was er dan loos?

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    29 augustus 2014 om 14:50

    Audi – Voorsprong door slecht werkende remmen…

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    29 augustus 2014 om 15:16

    Een terug roep actie van VAG die bekend gemaakt wordt…….

    Login om te reageren
  12. spotu2 zegt

    29 augustus 2014 om 15:24

    Audi-rijders gebruiken hun remmen toch niet.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 augustus 2014 om 16:11

      @spotu2: Dat doe ik in mijn Passat ook niet… waarom zou ik af moeten remmen tot 120, omdat iemand links blijft rijden terwijl het rechts vrij is. Gewoon er rechts met de volle vaart erlangs.

      Vroem vroem mach 2 schat, hoe is dat nou.

      Login om te reageren
      • spotu2 zegt

        29 augustus 2014 om 16:56

        @ot92: Moet ik klappen of?

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        29 augustus 2014 om 20:06

        @ot92: Gaat jouw Passat door de geluidsbarrière?

        Login om te reageren
  13. norge zegt

    29 augustus 2014 om 16:10

    Wacht is even, die troep zit toch niet onder mijn Caddy he?

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 augustus 2014 om 16:11

      @norge: Jawel, ik zou er niet meer in rijden als ik jou was.

      Whahahahaha

      Login om te reageren
    • bogey zegt

      29 augustus 2014 om 17:14

      @norge: Bij Caddy is het enkel de 4.2 TDI.

      Login om te reageren
  14. rd1991 zegt

    29 augustus 2014 om 18:01

    Als het hun grootlicht hendel maar niet is. Die missen ze meer dan de remmen

    Login om te reageren
  15. series2 zegt

    29 augustus 2014 om 18:52

    De bende van volkswagen…

    Login om te reageren
  16. SimonMc zegt

    29 augustus 2014 om 20:08

    Oooh, vandaar het bumperkleven.

    Login om te reageren
  17. speedie zegt

    29 augustus 2014 om 22:56

    Oh mannen goed lezen. Slechts 70.000 (geen miljoenen) auto’s met specifieke uitvoering en dan nog in het allerslechtse scenario. En dan nog beweren dat Audi niet instaat voor je veiligheid.

    Login om te reageren
    • tyso44quattro zegt

      30 augustus 2014 om 00:07

      @speedie: wat bedoel je met je twee laatste zinnen???

      Login om te reageren
  18. tyso44quattro zegt

    30 augustus 2014 om 00:05

    Dat zie ik niet graag niet gewend van audi volgende keer ja autos beter uittesten ;(

    Login om te reageren
  19. fijnkonijn zegt

    31 augustus 2014 om 11:11

    Koren op de molen van de VAG haterzz dit verhaal. Ja ja.

    Als hun favo Bayerische Mist Wagen een recall actie krijgt, zwijgen ze in alle talen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North