• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi roept 850.000 Audi A4’s terug [airbag fail]

Auteur: ricardo, gepost 23 oktober 2014 om 16:58 – 38 Reacties

Audi roept 850.000 Audi A4


Crashen met een A4, nu dodelijker dan ooit

Na BMW met de 3 Serie heeft Audi een probleem met de airbags in de A4, het volumemodel van het merk. Een woordvoerder laat aan Auto, Motor und Sport weten dat ze wereldwijd 850.000 exemplaren terugroepen. Het gaat om Audi A4’s vanaf modeljaar 2012 in de carrosserie-uitvoeringen sedan, Avant en Allroad.

Airbags klappen niet uit

Het euvel zit in de airbagsoftware, waardoor de airbags aan de voorzijde mogelijk niet ploffen. Dit zou bij enkele ongelukken al voorgekomen zijn, aldus het vorsprung durch techniek-merk. Om hoeveel ongelukken het gaat is niet bekend. Ook zeggen ze nog niet te weten of er gewonden of doden zijn gevallen.

Van de 850k getroffen A4’s rijdt het merendeel in China (250.000 stuks). In Duitsland gaat het om 150.000 exemplaren. Een verdere onderverdeling is nog niet bekend gemaakt, dus hoeveel Nederlandse A4’s teug mogen naar de dealer voor een softwarefiks – die enkele minuten duurt – is nog niet bekend. Die vraag hebben we uitstaan bij de importeur.

Volgens Audi heeft het niets te maken met de airbags van het Japanse Takata, dat recentelijk de spil werd in een miljoenenrecall omtrent niet-ploffende luchtzakken.

Audi roept 850.000 Audi A4's terug [airbag fail]

Ook interessant!

  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, airbag, Audi, terugroepactie

Vorig bericht: « Grootste Belgische order voor hybride auto’s [thuiszorg]
Volgend bericht: Autoblog driftcursus: 14 december 2014 [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    23 oktober 2014 om 17:07

    Zo zie je maar weer, het kan de beste overkomen. (haatreacties in 3,2,1…)

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      23 oktober 2014 om 17:10

      @knipperlichtje: Exact wat ik juist wou typen!

      Login om te reageren
    • glashelder zegt

      23 oktober 2014 om 17:26

      @knipperlichtje:

      Hoezo de beste??

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        23 oktober 2014 om 17:37

        @glashelder: de Duitsers in het algemeen hebben vrijwel nooit dit soort terugroepacties.

        Login om te reageren
        • deladude zegt

          23 oktober 2014 om 17:49

          @knipperlichtje: Als je maar lang genoeg blijft roepen dat er niets aan de hand Is zul je weinig terugroepacties uitvoeren ja… *kuch* tsi *kuch*

          Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            23 oktober 2014 om 18:28

            @deladude: >dit soort< terugroepacties, terugroepacties om een defect te herstellen dat directe gevolgen voor de veiligheid van de auto heeft (wat GM zo vaak moet doen dus)

            Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            23 oktober 2014 om 21:18

            @deladude: fisherman nodig?

            Login om te reageren
        • tupperware zegt

          23 oktober 2014 om 18:09

          @knipperlichtje:
          Dat ze weinig terugroepacties hebben komt omdat ze geen hoge dunk van hun klanten hebben en dat kan ik gezien de reacties wel begrijpen..
          Goed om te zien dat ze het voorbeeld van Toyota beginnen te volgen, eerlijk duurt immers het langst..

          Login om te reageren
        • super zegt

          23 oktober 2014 om 19:11

          @knipperlichtje:
          google voor de grap bv eens “class action bmw”, zie je dat ze wel veel problemen hebben maar kennelijk te beroerd zijn om er iets aan te doen…

          Login om te reageren
        • nasty zegt

          23 oktober 2014 om 19:34

          @knipperlichtje: niet dat ze dat bekend maken nee.

          Login om te reageren
        • series2 zegt

          23 oktober 2014 om 19:38

          @knipperlichtje: je denkt serieus nog steeds dat de Duitsers de meest betrouwbare auto’s bouwen?

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            23 oktober 2014 om 21:20

            @series2: Ik vind de woorden auto & betrouwbaar van zichzelf al niet in 1 zin passen.. Ze kunnen allemaal kapot, of dat het nu een rus, jap, amerikaan of europeaan is.. Maarja anders hebben “liefhebbers” niks om af te kraken natuurlijk..

            Login om te reageren
  2. Dimglor zegt

    23 oktober 2014 om 17:08

    Overkomt elk merk wel…
    Heb dan liever een recall dat ze het fixen, dan dat ze het in de doofpot stoppen…

    Login om te reageren
  3. 9000cse zegt

    23 oktober 2014 om 17:13

    Hoe “priemium” ze ook mogen lijken, het blijft mensenwerk en dus kwetsbaar.

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      23 oktober 2014 om 19:37

      @9000cse: maar ze lijken helemaal niet premium!

      Login om te reageren
  4. redbeams zegt

    23 oktober 2014 om 17:16

    Voorsprong door…

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      23 oktober 2014 om 17:21

      @redbeams: de voorruit…

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        23 oktober 2014 om 21:41

        @breakingpoint: Geniale reactie hahaha!!!

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        24 oktober 2014 om 07:44

        @breakingpoint: dat is nog eens een inkoppertje..

        Login om te reageren
  5. Marijn90 zegt

    23 oktober 2014 om 17:19

    Hoorde dat er ook een aantal honda’s terug moesten vandaag op de radio, ook airbag. Of heb ik onder een steen geleefd?

    Login om te reageren
    • powerofdreams zegt

      23 oktober 2014 om 17:47

      @marijn90: Klopt, die van mij is vorig week geweest. Ging om de passagierszijde waar eventueel metaaldeeltjes mee konden komen bij het opblazen van de airbag (vanwege te hoge druk in het opblaasmechanisme).

      Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        23 oktober 2014 om 18:11

        @powerofdreams: aah oke thanks dat wist ik niet!

        Login om te reageren
    • nasty zegt

      23 oktober 2014 om 19:36

      @marijn90: kijk… Dat hoor je dus op de radio. Van Audi moet je het al via via te weten komen. Wordt nooit bekend gemaakt

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      23 oktober 2014 om 22:14

      @marijn90: Was nissan ;)

      Login om te reageren
  6. haaldie20inchvanjegolfaf zegt

    23 oktober 2014 om 17:40

    Nou en, gebruik de airbag toch nooit.

    Login om te reageren
  7. deladude zegt

    23 oktober 2014 om 17:46

    Hmmh, geen Audi fan maar als het softwarematig is dan valt het allemaal reuze mee.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      23 oktober 2014 om 18:12

      @deladude:
      Of die airbag nu hardwarematig of softwarematig faalt, het resultaat is hetzelfde, die bult op je kop wordt er echt niet kleiner van..

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    23 oktober 2014 om 18:14

    Jammer dat de @rechercheur dit niet mee mag maken.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      23 oktober 2014 om 18:23

      @norge:
      Die @thejoker zijn we gelukkig al een tijdje kwijt..
      Was die niet van de BMW?

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        24 oktober 2014 om 02:16

        @tupperware: Yep klopt en die kreeg er altijd flink van langs met z’n theorieën die die als “feit” bestempelde.

        Login om te reageren
        • jokertje zegt

          25 oktober 2014 om 11:29

          @redbeams: Zit het je nog steeds dwars !? …

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            25 oktober 2014 om 22:48

            @jokertje: Nee gelukkig niet…heb ‘m makkelijk eruit gescheten die dikke drol ;)

            Login om te reageren
            • jokertje zegt

              26 oktober 2014 om 13:17

              @redbeams: dat blijkt, als je het er tig jaar naar dato nog steeds over hebt ….

              Login om te reageren
              • redbeams zegt

                26 oktober 2014 om 13:40

                @jokertje: Ben dr niet over begonnen ;)

  9. Orichy zegt

    23 oktober 2014 om 19:47

    Dit is naast de 1,14 miljoen Volkswagen in China en de USA; http://www.carscoops.com/2014/10/vw-recalling-114-million-cars-in-china.html, een aardige opdoffer.

    Oké als je 10 miljoen auto’s per jaar maakt, kan er best wat fout gaan, maar de grote hoeveelheden fouten, die tegenwoordig bij menig autobouwer te voorschijn komen, is wel een beetje too much. Het gaat ook wel vaak over meerdere bouwjaren, maar dan nog.

    Login om te reageren
  10. qriss zegt

    23 oktober 2014 om 20:50

    Ben ik nu de enige die zich afvraagt waar de recalls blijven voor VW, Seat, Skoda, Porsche, Bentley, Bugatti, Scania, MAN en Lamborghini?

    Het lijkt me zeer sterk dat dit type airbag enkel in een A4 gemonteerd is…

    Login om te reageren
  11. alexxxx zegt

    24 oktober 2014 om 00:08

    De mijne was van 2013 heeft het netjes wel gedaan airbags waren goed ik voel ze nog steeds ;))))

    Login om te reageren
  12. endofline zegt

    24 oktober 2014 om 11:00

    Bericht van de leasemaatschappij vanmorgen. Blijkbaar mogen hier 2 collega’s hun audi binnenbrengen of het kan bij een volgend onderhoud. Zou max 10 minuten werk zijn.

    Er zijn wel dik veel recalls de laatste tijd, begin deze maand BMW 3, Opel Corsa 2 weken terug. Of is dit enkel in de herfst.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North