• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS3 rendering

Auteur: Wouter, gepost 3 juni 2008 om 12:46 – 38 Reacties

Audi RS3 rendering
De Audi A3 TDi Clubsport quattro concept zullen we niet snel in productie zien. Het werd echter wel de inspiratiebron om een mogelijke Audi RS3 op papier te zetten.

De Photoschop impressie is het werk van een bezoeker van Carspyshots.net en ziet er lekker dik uit. Dat wil nog niet betekenen dat we ook daadwerkelijk een Audi RS3 kunnen verwachten. Daar zijn een aantal redenen voor: Audi bouwde nog nooit een RS3; Audi pleegt slechts één RS-model tegelijk te produceren en dat is de RS6 en in 2010 zou de RS5 het RS-stokje moeten overnemen. Als er dan toch een RS3 zou moeten komen, dan zou deze wellicht worden voortgestuwd door de 2,5 liter vijfcilinder met turbo die in de TT-RS zou moeten komen. Ons lijkt het wel wat, maar de afdeling productieplanning van Audi heeft zich op dit punt nog niet naar buiten toe uitgelaten. (via WCF)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, RS3, s3, Schetsen

Vorig bericht: « Tata heeft Jaguar en Land Rover definitief overgenomen
Volgend bericht: Officiële foto’s Seat Ibiza Sportcoupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. jimboo zegt

    3 juni 2008 om 12:49

    ik vind het altijd al een mooi auto de audi a3
    maar ze mogen de luchtinlaten voor wel iets verkleinen zeker voor zon kleine auto
    maar waarom heeft lamborghinni wel audi trekjes en audi geen lamborghinni trekje (6)
    greetz

    Login om te reageren
  2. Xemurai zegt

    3 juni 2008 om 12:49

    Wow, ziet er dik uit! Laat maar komen die hap…

    Login om te reageren
  3. Audio-Online zegt

    3 juni 2008 om 12:52

    Nou, koeling genoeg. Maar ik vrees voor de luchthappers dat ze niet zo aerodynamisch zouden zijn.

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    3 juni 2008 om 12:54

    Over die 2.5 liter vijfcilinder:

    Zie ik daar een kompressor én een turbo? Is dat wel mogelijk?

    Login om te reageren
  5. Audio-Online zegt

    3 juni 2008 om 12:57

    Tuurlijk! Dat heeft die Golf V 1.4 met 170 pk toch ook?

    Login om te reageren
  6. nedim S zegt

    3 juni 2008 om 12:58

    Ziet er zeker keurig uit, wel jmmr dat je dan zo lang moet wachten….

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    3 juni 2008 om 12:58

    @ Audio-Online
    Maar die elimineren elkaar toch? Je kan de lucht toch maar zo hard inblazen als de motor toelaat?

    Login om te reageren
  8. Audio-Online zegt

    3 juni 2008 om 13:01

    Uhm, ja klopt.
    http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1607

    Login om te reageren
  9. ik de dinges zegt

    3 juni 2008 om 13:02

    kompressor voor lage toeren, turbo voor hogere toeren.

    Login om te reageren
  10. Silverarrow zegt

    3 juni 2008 om 13:04

    Best mooi, maar die luchthappers zijn net ietsje te groot.

    Login om te reageren
  11. prop zegt

    3 juni 2008 om 13:05

    Blijkbaar werkt het.. anders zou vw het niet verkopen.. en het is wel aannemelijk.. een compressor kan al bij zeer lage toerentallen koppel leveren.. en de turbo kan het daarboven netjes oppakken… zoiets als veel vermogen en koppel bij een breed bereik

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    3 juni 2008 om 13:11

    @ prop
    Dacht ik ook, maar je kan die turbo nooit uitschakelen, en als de lucht van de kompressor door de turbo blaast gaat zijn effect toch weg?

    Login om te reageren
  13. BennyB zegt

    3 juni 2008 om 13:11

    Inderdaad, dit zorgt voor een gelijkere verdeling en niet het welgekende ….lag….lag….lag….TURBOOOOOOOOOOOOOO

    Login om te reageren
  14. Racer X zegt

    3 juni 2008 om 13:13

    Als Audi die vijfcilinder eindelijk eens in productie neemt krijg ik misschien weer wat waardering voor het merk.

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    3 juni 2008 om 13:14

    Tja, dan is het mss beter, maar je auto is als een metroseksueel: geen echte turbo, geen echte kompressor… Dat rijdt wss heel saai…

    Login om te reageren
  16. midi zegt

    3 juni 2008 om 13:15

    Zoals aangegeven in de schematische weergave van de 2.5 TSI R5 motor wordt de supercharger aangedreven door een met een magnetische koppeling in en uitschakelbare riem overbrenging. Het is dus idd zoals prop zegt dat de mechanische compressor (supercharger) bij de lage toeren zorgt voor de drukvulling. Bij hogere toerentallen kan deze uitgeschakeld worden en zal de uitlaatgasturbo voor drukvulling zorgen.
    Laat maar komen een 2.5 R5 350 pk TT, a3 of a4. Terug naar de good old rs2 times

    Login om te reageren
  17. prop zegt

    3 juni 2008 om 13:20

    @ vlaeminck.. mh ja daar zit wat in… dr zal wel iets van een bypass inzitten.. of de turbo heeft geen invloed op de compressor bij dat toerental

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    3 juni 2008 om 13:20

    @ de vlaeminck:

    De kompressor heeft een magneet koppeling. Staat ook in het diagram. Deze kan je dus afschakelen. Ook zit er onder de kompressor een regelklep. Dus je kan de kompressor afschakelen wanneer deze niet nodig is (lage belasting of bij hoge toerentallen) en de lucht eromheen leiden zodat je niet teveel onderdruk krijgt bij het aanzuigen via de turbo.

    Login om te reageren
  19. BennyB zegt

    3 juni 2008 om 13:24

    @ De Vlaeminck … saai weet ik nu niet direct. Ik denk dat dit misschien wel dichter bij een snelle NA ligt. We zouden er misschen eens mee moeten rijden om het verschil te merken. lol@metroseksueel

    Wij zijn hier toch vooral retroseksuelen niet?

    Login om te reageren
  20. BennyB zegt

    3 juni 2008 om 13:25

    Beter spaties gebruikt…. voor de liefhebbers onder ons, het is geen emailadres :D

    Login om te reageren
  21. Roadronner zegt

    3 juni 2008 om 13:36

    Die luchthappers in de voorspoiler doen me wel heel erg aan een Seat Leon FR/Cupra denken…

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    3 juni 2008 om 13:44

    Luchthappers, waar gaan jullie met die Audi heen? Dat blok heeft I.M.O. best wel zin. Vijfcilinders kunnen erg leuk zijn. :D

    Login om te reageren
  23. Mister N zegt

    3 juni 2008 om 13:56

    Het zou onlogisch zijn al zou Audi een RS3 gaan produceren. Want als we kijken naar de S3 die al 265 briesende pony’s onder de kap heeft. Lijkt mij het onnodig om een RS3 die waarschijnlijk dan rond de 272PK (als ze het TT-S blok gaan gebruiken) zou leveren.

    Verder levert de S3 als we kijken naar de concurrentie (R32, Cupra ens.) al de meeste Pk’s en is dus in feite al het snelst!

    Verder kost een leuk uitgeruste S3 al gauw 65 mile laat staan als we nog een stapje hoger gaan zou iemand van jullie echt bereid zijn bijv 75 mile te betalen voor een hatchbakje?

    Login om te reageren
  24. F1-freak zegt

    3 juni 2008 om 13:58

    Veel mooier dan de Clubsport Quattro. Ik zou er niks aan veranderen, Audi.

    Login om te reageren
  25. Mister N zegt

    3 juni 2008 om 14:01

    Ik zou veel meer voelen voor een dikke Diesel A3 met een dikke 3.0 TDI onder de kap ofzo:D

    Login om te reageren
  26. Alwood zegt

    3 juni 2008 om 14:40

    @ vla
    Volgens mij klopt jou redenering wel en is er een redelijk ideale situatie nodig om deze twincharger techniek te laten werken.

    Ik kan me een stuk van JC herinneren waarin hij de GT beschrijft (uiteraard niet een erg objectief en weinig subtiel persoon) maar hij klaagde erover dat de GT geen berg op te branden was. Met een kilo zout genomen durf ik daaruit op te maken dat de GT het aflegt op het moment dat écht koppel gevraagd wordt.

    In nederland is dit uiteraard nooit geprobeerd, op de vlakke grond heb je dan ook vooral profijt van de turbo. Zet je echter de golf met dubbel blaaswieltje voor een flinke kar of laat je hem met 130+ een berg in een duitse (of engelse) snelweg beklimmen dan doet die kompressor bar weinig.

    en jajaja ik heb het inderdaad niet zelf geprobeerd maar als het écht geweldige techniek was geweest had het inmiddels wel in veel meer auto’s gezeten…

    Login om te reageren
  27. Arnoud zegt

    3 juni 2008 om 14:44

    @ Alwood:

    Durf jij een Delta Integrale HF geen geweldige auto te noemen?

    Login om te reageren
  28. Thom zegt

    3 juni 2008 om 14:56

    Was dat niet de Delta S4

    http://youtube.com/watch?v=ZXzkkGqv9Es

    of had de integrale ook een turbo en compressor ?

    Login om te reageren
  29. Arnoud zegt

    3 juni 2008 om 15:51

    Je hebt helemaal gelijk. Maar mijn punt was dat deze Lancia Delta absoluut een geweldige auto is. Wat Alwood ook mag zeggen. Lekker puh!

    Login om te reageren
  30. troyk zegt

    3 juni 2008 om 15:59

    Tuurlijk, een rendering…. wel een fijne gelukkig.

    We willen hem allemaal en we willen hem nu.

    Commenten is zo eenvoudig heren.

    Login om te reageren
  31. Alwood zegt

    3 juni 2008 om 16:10

    @ Arnoud

    hoe kan je zo’n monster nou vergelijken met een Golfje :?
    En ik heb inderdaad wel eens iets gehoord van dubbel lucht in een Integrale… blijkbaar hebben ze de techniek daar wel goed uitgewerkt. Zit ook nog wel wat verschil in of ze een monster maken wat in het uiterste geval 10k rijdt zonder revisie (waarschijnlijk nog niet eens) of dat het een semi-GTI’tje is wat toch de 300k wel moet halen.

    én dan komt daar nog bij dat die Integrale wel een fatsoenlijke cylindercapaciteit had :P

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    3 juni 2008 om 18:17

    @ Alwood
    Da’s een conclusief antwoord, daar kan ik mezelf in vinden! Ik dacht ook al: waarom zijn er dan supercharged supercars en turbocharged supercars? Op deze manier zou je niet meer moeten kiezen tussen veel koppel, veel pk, groot toerenbereik (ofzo… je weet wel wat ik bedoel ;) ) maar saai rijgedrag. Zo saai zelfs dat men naar de turbo rijkt, met zijn turbolag maar ook met veel pk’s en veel koppel wanneer hij op zijn piek zit.

    @ Arnoud
    Ha! Die had ik gemist, it’s all becoming clear now! :)

    @ prop
    Idd, ik had hem gemist, Arnoud vermeldt hem gelukkig. ;)

    @ BennyB
    I like your thinking! :P

    Login om te reageren
  33. Citrofiel evil twin zegt

    3 juni 2008 om 18:29

    Ik zie liever de versie op de Audi A5 (RS5). ;) :)

    Login om te reageren
  34. Tommy zegt

    3 juni 2008 om 19:27

    Dat verhaal dat Audi slechts 1 RS-model tegelijkertijd in productie wil hebben klopt niet (meer). De RS4 Cabriolet is nog steeds in productie en de nieuwe RS6 nu ook. Audi heeft nu dus 2 RS’en productie. Ook werd een tijdtje geleden gemeld dat Audi de S- en RS-modellen eerder op de markt wilde brengen ipv paas aan het eind van de levensfase van een model. Kijk maar naar de S5.

    Verder zie ik het wel zitten die geladen vijfcillinder! Als hij eenmaal klaar is gemaakt voor de TT is hij simpel in de A3 te maken omdat ze beide op hetzelfde onderstel staan. Ik denk wel dat de RS3 iets minder pk zou krijgen om de TTRS exclusiever te houden. Jammer genoeg zegt mijn verstand dat er nooit een RS3 zal komen net als een RS8. Het is nu al wat aan de late kant om een RS-model van d A3 te maken. Misschien een gelimiteerde oplage Audi? dat zou wel uber vet zijn! :P

    Login om te reageren
  35. S3Revo zegt

    3 juni 2008 om 20:38

    rendering? impressie? nou nou, even de stickers weghalen met photoshop vindt ik nou niet echt een welgemeende impressie. zelfs het rood op de motorkap wat voorheen wit was is niet eens van dezelfde kleur. Ja clubsport tt komt uit, maar dat wil niet zeggen dat dit meteen de rs3 is. Ik gok toch meer op de diesel, aangezien er ook een tdi R is uitgekomen bij VW

    Login om te reageren
  36. Lexus zegt

    3 juni 2008 om 21:44

    @ Mister N:
    Idd, lijkt mij ook erg onlogisch. Ik zie het dan ook niet gebeuren. Het lijkt mij meer logischer als Audi een RS model op de A4 produceert, met dik 300 PK. Dan zou die mooi net onder de RS5, en een stuk onder de RS6 zitten, maar toch een stappie hoger dan de A3.

    En nee, ik zou geen 75mille voor een A3 betalen nee, daar kan ik leukere auto’s voor halen…. ;)

    Login om te reageren
  37. Lexus zegt

    3 juni 2008 om 21:45

    @Myself; Met A3 bedoel ik natuurlijk de RS3

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    4 juni 2008 om 10:58

    Op de te grote luchtinlaten en de achterkant na (aangenomen dat die kenmerken heeft van de afgebeelde TDI versie) is deze “RS3” echt een supergaaf bakkie

    @Citrofiel evil twin, dat is imho to much, zelfs voor een RS versie.
    Dan vind ik deze photoshops van de RS5 geslaagder

    http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2007/05/audi_rs5_car_mag.jpg

    http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2007/05/audi_rs5_car_mag_1.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North