• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dik

Auteur: CasperH, gepost 10 december 2012 om 07:47 – 83 Reacties

Afbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dikAfbeelding Audi RS5 cabrio heeft prijs en is officieel dik

Audi RS5 cabrio is officieel dik
Nee serieus, 1920 kilogram. Is dat niet een beetje zwaarlijvig voor een ReteSportieve cabriolet, zelfs als er 450 pk in het vooronder ligt? Goedemorgen.

Het is midden december, snowmageddon is koud achter de rug en dus leek het Audi wel een mooi moment om de RS5 cabrio officieel te maken. Van een 4.2 liter V8 met 450 pk en 430 Nm koppel krijgen wij echter best een warm gevoel dus wat dat betreft doen we er niet moeilijk over. Gekoppeld aan een uitlaat met “sound-kleppen” zorgt dit beestje ongetwijfeld wederom voor een lekkere soundtrack. De zeventraps S-Tronic is standaard, waarmee een gemiddeld verbruik van 10,7 liter op 100 kilometer gerealiseerd kan worden. Wij gaan er vanuit dat het gemiddeld verbruik onder RS5 cabrio gebruikers ongeveer 1 op 5 zal zijn, because racecar.

De vierzits cabrio met softtop kan dankzij de V8 met behulp van launch control in een fijne 4,9 seconden naar de honderd sprinten en vervolgens doorspurten naar een -uiteraard begrensde- top van 250 kilometer per uur. Optioneel kan je de begrenzer laten verstellen en wordt een top van 280 kilometer per uur mogelijk. Dit alles wordt uiteraard mede mogelijk gemaakt door de vierwielaandrijving. De Audi RS5 Cabriolet heeft de nieuwste generatie quattro met zelfsperrend kroonwieldifferentieel. Normaal gaat 60% van het vermogen naar de achterwielen en 40% naar voren. Bij verminderde grip wordt dit maximaal 85% naar de achterwielen of maximaal 70% naar de voorwielen. Ook standaard is Torque Vectoring, een optie is het sportdifferentieel voor de achteras wat ongetwijfeld smeuïger drifts mogelijk maakt.

Standaard rol je in het open broertje van de ook redelijk recente Audi RS4 op 19 inch lichtmetalo’s, optioneel is er ook 20 inch leverbaar. Achter die wieltjes huizen wave-design remschijven van 365 millimeter. De kap is te openen en sluiten tijdens het rijden bij snelheden tot 50 kilometer per uur. Met open kap is er 320 liter bagageruimte beschikbaar, met gesloten kap wordt dat 380 liter. We willen echter adviseren niet teveel spullen mee te nemen want holy obesitas Batman, 1920 kilogram? Ongeveer 200 kilo zwaarder dan een RS5 coupé is op zich best een beetje zwaar vindt u niet? De vanafprijs bedraagt € 134.590, voor de liefhebber.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • blauwe RS5 Cabrio
    Deze blauwe RS5 Cabrio is niet de favoriete auto van Jaap
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, RS5

Vorig bericht: « Beest! BMW M135i zet rappe (onofficiële) Ringtijd neer [updated]
Volgend bericht: Politie noemt Apple Maps levensgevaarlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. flippert zegt

    10 december 2012 om 07:51

    Dat is niet duur voor een premium auto zeg..

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      10 december 2012 om 09:33

      @flippert: veel kilo’s voor je geld!

      Login om te reageren
  2. sjouveur zegt

    10 december 2012 om 07:53

    Deze is wel dik ja, en ook dik trouwens.

    Login om te reageren
  3. lamborgfan zegt

    10 december 2012 om 07:53

    Jezus! die is mooi.. (:
    (de auto hé, niet jezus)

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      10 december 2012 om 08:09

      @lamborgfan: jezus was inderdaad niet om aan te zien. Man, wat een grafkop had die, zeg..

      Login om te reageren
  4. barrrry zegt

    10 december 2012 om 08:04

    Wat boeit dat gewicht nou? Als de verdeling maar goed is.

    We moeten eens stoppen te vergelijken met wagens van 20 jaar terug waarvan de optielijst niet meer kon bieden dan elektrische ramen ipv raamslingers.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      10 december 2012 om 08:30

      @barrrry: Héél veel, in rechte lijn kan je dat verdoezelen door er meer power in te steken. Maar een auto met een veel lager gewicht is veel vinniger dan een zware auto, en daar veranderd de power niks aan.

      Login om te reageren
      • barrrry zegt

        10 december 2012 om 09:02

        @vale46:

        Klopt, als je het hebt over 2 wagens met dezelfde afstelling, zal de meest lichte auto minder last hebben. Maar m.i. gaat die vlieger alleen op bij auto’s die totaal NIET worden afgesteld op minder onderstuur.

        Als bij de zware auto camber, toespoor, demping, spoorbreedte, stabi stang, banden, etc. zijn aangepast, heb je al een pak meer belastbaarheid op de voortrein. Dan nog even uitgaande van deze Quattro, waarbij de aandrijving ontzettend snel gereguleerd wordt, dat je echt niet meer kunt spreken over een ”zwaar ondersturend hok”.

        Laten we vooral de rijtesten in de gaten houden! :)

        Login om te reageren
        • lesman zegt

          10 december 2012 om 09:52

          @barrrry: NIET… WEL!! ZWAAR LICHT?!! SNEL!! NEE LANGZAAM!! LELIJK!!!! MOOI?!! iig geen intresse in dat gejammer ALTIJD!!!

          Login om te reageren
          • barrrry zegt

            10 december 2012 om 09:58

            @lesman:

            Moet je je vriendin op aanspreken, niet mij.

            Login om te reageren
            • flippert zegt

              10 december 2012 om 11:00

              @barrrry: zjeezuz, die moet het inderdaad zwaar hebben thuis.. Hele weekend gek gemaakt en dan op maandagochtend ontploffen..

              Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          10 december 2012 om 09:58

          @barrrry: Dan zullen we zien dat het er vooral sprake is van onderstuur op het circuit, net als de vorige RS’en.
          Dus zo “RS” zijn die dingen niet.
          Of wacht, RS, maar dan op de A2.

          Login om te reageren
          • barrrry zegt

            10 december 2012 om 10:08

            @kaasboerin:

            Ja, dat zou goed kunnen. Ik heb ook sterk het idee dat Audi de RS hier juist wilt positioneren.

            Login om te reageren
        • motoragent zegt

          10 december 2012 om 10:02

          @barrrry: Hoe je het ook wendt of keert, die gigantische massa van zo’n apparaat zul je in een bocht altijd merken. Iets met massatraagheid ed…

          Dat hij dan op een oor wil gaan hangen kun je natuurlijk oplossen met stuggere dempers ect. maar dat komt dan weer niet echt ten goede van het comfort. Meer gewicht zorgt altijd voor meer compromissen…

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          10 december 2012 om 11:08

          @barrrry: Ik heb niet eens het woord onderstuur gebruikt..?
          Je kan een zware auto zo goed afstellen als je wil (veyron), het blijft een zwaar log ding dat niet zo vinnig is als bijvoorbeeld een lotus.
          & voor als je het nog niet wil geloven, dan bestudeer je eerst dit formuletje maar eens: Ek=(m*v²)/2

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            10 december 2012 om 11:18

            @vale46: Je kan hier al een beetje zien hoe ’traag’ zo’n giga-ding door de bochten moet.

            http://www.youtube.com/watch?v=Rvdf6aWwSiQ

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              10 december 2012 om 17:46

              @kaasboerin: noem een auto met dezelfde pk/gewicht verhouding & de kans is zeer groot dat hij sneller door de bocht kan.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                10 december 2012 om 17:46

                @vale46: wel een auto die opmerkelijk lichter is natuurlijk.

              • kaasboerin zegt

                10 december 2012 om 18:22

                @vale46: is ook mn punt. :)

          • barrrry zegt

            10 december 2012 om 11:48

            @vale46:

            Over kinetische energie wil ik mij best inlezen. Maar ik kan uit die formule niet halen wat de massa doet in beweging, zonder verdere gegevens. Doel en plaats van de massa speelt daarbij toch ook een rol?

            Ik snap hier waarschijnlijk niks van.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              10 december 2012 om 17:50

              @barrrry: Komt er eigenlijk op neer dat de energie die je nodig hebt om een voorwerp de bocht door te laten gaan kwadratisch verloopt.
              Een beetje meer gewichtstoename zorgt ervoor dat je veel meer energie nodig hebt om het rond een bocht te krijgen.
              Maar ik heb niet echt veel zin om hier een theoretische uitleg aan te geven, de helft snapt dat hier toch niet.

              Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    10 december 2012 om 08:15

    1920 kilo is veeeels te zwaar! Dat bijna net zoveel als een s klasse! Dit wordt dus gewoon een understurend zwaar hok waar de m3 rondjes omheen rijdt.

    Login om te reageren
    • barrrry zegt

      10 december 2012 om 08:32

      @lambo4all:

      Gewicht heeft daar, met name bij zelfsperring, niks mee te maken. Je krijgt te maken met onderstuur zodra de voortrein z’n grip verliest. Al zou deze wagen 3 ton wegen, met de juiste balans, differentieel en banden kan deze Audi zelfs voor overstuur zorgen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 december 2012 om 10:06

        @barrrry: jij doelt erop, om een auto alleen te vergelijken ‘met zichzelf’…kunst ! Tuurlijk is de gewichtstoename van deze cabrio 200kg en mits goed ‘verdeeld’ zal je daar niet zoveel van hoeven te merken. Maar de coupéversie weegt ook al 1725kg en heeft de bekende onderstuurperikelen al. Deze cabrio heeft als enige groot voordeel, dat hij bij een topsnelheid van 280km/h wat solider aanvoelt ;)

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 december 2012 om 12:26

        @barrrry: Dan krijg je dus zo’n emotieloos apparaat dat al het werk voor je doet. Een auto op rails dus, zoals Audi’s wel vaker omschreven worden.

        Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    10 december 2012 om 08:20

    Al zeg ik dit niet zo snel van een Audi: hij is DIK! (Pun intented)

    Login om te reageren
  7. d15b2 zegt

    10 december 2012 om 08:23

    Mooie auto, maar deze generatie audi’s zijn nu echt knip en plak-werk geworden.

    Login om te reageren
    • wimpster zegt

      10 december 2012 om 08:28

      @d15b2: Dus je vindt ze allemaal mooi!

      Login om te reageren
      • d15b2 zegt

        10 december 2012 om 21:16

        @wimpster: Dat ontken ik toch niet?

        Login om te reageren
  8. banjaloeloe zegt

    10 december 2012 om 08:46

    Ze mogen wel wat op de kilootjes letten bij audi..

    Login om te reageren
    • jonkie zegt

      10 december 2012 om 09:50

      @banjaloeloe: nee joh, ze proberen de heimat te plezieren door al hun auto’s dikke heidi’s te laten zijn.

      Login om te reageren
  9. bullgod76 zegt

    10 december 2012 om 08:52

    1920kg is inderdaad wel erg zwaar.
    Maar ook de RS5 Coupe weegt ook al 1725kg, wat al behoorlijk zwaar is.
    Maar een verschil van 200kg voor alleen maar wat verstevigingen. Dat is ook wel erg veel.

    Login om te reageren
  10. solmatje zegt

    10 december 2012 om 08:58

    De ultimate vrouwen-audi.. Snel eentje aanschaffen voor jullie vrouwtjes.. worden ze blij van

    Login om te reageren
  11. pier zegt

    10 december 2012 om 09:32

    Ja hij is mooi, ja hij is snel, ja hij is zwaar(!), ja ik vind de middenconsole gedateerd. Nee ik heb er geen 135k voor over, als ik die had.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 december 2012 om 10:02

      @pier: goeie samenvatting !

      Login om te reageren
  12. motoragent zegt

    10 december 2012 om 09:58

    Audi loopt dan wel altijd te schreeuwen met “Voorsprong door techniek” en “Audi Lightweight design”, maar om heel eerlijk te zijn zie ik daar in hun auto’s maar bizar weinig van terug? Op welke manier is dit voorsprong door techniek?

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      10 december 2012 om 10:10

      @motoragent: Nissan: “Shift the way you move” (wie doet dat niet?), Renault: “Drive the change” (lulkoek, gewoon een franse bak), Volvo: “For live” (ja, voor de mensen die niet kunnen rijden en veilig willen zitten), Suzuki: “Way of life” (dus.. voor asians misschien), Saab: “Move your mind” (Ja precies, als je failliet wil zijn)..
      Iedereen roept onzin.. dan vindt ik “Voorsprong door techniek” nog enigszins te overzien..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 december 2012 om 12:28

        @solmatje: Techniek die ze niet eens helemaal zelf ontwikkelen ja.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          10 december 2012 om 18:05

          @berlinetta:
          Laten we het er maar op houden dat die term 30 jaar geleden nog hout sneed….
          Nu is het gewoon een loze kreet.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 december 2012 om 20:15

            @jrk68: nee het is zo. Ze gebruiken toch veel techniek van vw.

            Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    10 december 2012 om 10:00

    Dan zou je kunnen twijfelen aan de kracht van het chassis. Als er zoveel versteviging geplaatst moet worden om hem torsiestijf te krijgen, is het chassis misschien helemaal niet geschikt voor die motor. 200kg is erg veel. Blijkt ook wel uit de 0-100 tijd. 4,9sec MET launchcontrol. De tijd zonder launchcontrol wordt handig genoeg niet gegeven. Laten we zeggen dat het 0,3 sec scheelt als je het niet gebruikt. Komen de 550D’s etc toch ineens wel in de buurt.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 december 2012 om 10:18

      @E34M5Touring: Boxster S weegt toch ook geen 2000kg, vind het echt fucking veel…..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 december 2012 om 10:26

        @kaasboerin: Boxster is wel een stuk kleiner natuurlijk. Maar, heb net ff gekeken, M3 cabrio is ook 1880kg (!!!) Dat is 160kg zwaarder dan mijn Touring was.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          10 december 2012 om 10:36

          @E34M5Touring: Oh… Ouch.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          10 december 2012 om 10:42

          @E34M5Touring: De RWD+gewichtsverdeling maakt veel goed gelukkig, maar toch is dat ook hella zwaar.
          Het rare is dat ik ook inmens veel M3 cabrio’s zie overigens.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            10 december 2012 om 12:19

            @kaasboerin: Moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje van schrok, al is het onderlinge verschil wel kleiner (1725 Coupe-1880Cabrio ). Wie had gedacht dat een hedendaagse M3 net zo zwaar is als mijn M5 Touring!

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              10 december 2012 om 18:10

              @E34M5Touring:
              Dan is die RS5 dus 2,8 keer zo zwaar als nodig is voor een cabrio met een voldoende stijf chassis.
              De mijne weegt 683kg en gaat wel als een malle de hoek om….

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                10 december 2012 om 18:46

                @jrk68: Ja maar heeft: Geen V8
                Geen plek voor 4
                Geen 4×4
                Geen Airco/4stoelen/opties
                Etc Etc Etc.
                Niet vergelijkbaar. Het viel mij op dat een 3serie minder versteviging nodig heeft tov de coupe. Kan daar alleen maar uit concluderen dat een 3serie stijver is dan een A5. En dan denk ik, als je zoveel moet doen om die motor aan die auto te koppellen , heeft dat dan nog wel zin. Met 2man dr in ga je dik over de 2ton. Missing the point of a RS5 in mijn ogen.

              • jrk68 zegt

                10 december 2012 om 18:51

                @E34M5Touring:
                Heb je al die zaken nodig dan voor een goed sturende auto?
                En laten we wel zijn een RS5 is een 2+2. Ik geloof niet dat jij daarin lekker achter jezelf kan zitten.

              • kaasboerin zegt

                10 december 2012 om 19:00

                @jrk68: tuurlijk, maar daar is een assortiment voor, iedereen heeft zijn eigen preferenties.
                Je zit daarachter niet lekker nderdaad, de (pak ‘m beet Boxster) heeft dat alles behalve die 2 stoeltjes dan…
                En die ziet er in mjjn ogen ook nog is veul dikker uut.

              • jrk68 zegt

                10 december 2012 om 19:09

                @kaasboerin:
                Die boxster ziet er niet alleen beter uit, die rijdt ook nogeens stukken fijner.
                Zag net nog een oude 5th gear met een Cayman en een tts.
                De tts was sneller op dat rondje maar totaal geen lol om te rijden. Het is idd maar net waar je voorkeur ligt.

              • E34M5Touring zegt

                10 december 2012 om 20:18

                @jrk68: Nee maar jij vergelijkt een tracktool met een cabrio vol met meuk. En 2+2 is nog altijd 4. Weet niet of je wel is een lederen achterbank in je handen hebt gehad maar dat weegt nogal wat. En een lekker sturende auto wordt het nooit. Heb meerdere Audi’s gereden, zowel FWD als Quattro en beide vind ik geen succes. Alleen leuk op het startterrein van de crossbaan in de winter met een slee aan je trekhaak. Voor de rest understeer galore. Pa heeft 2mnd een A6 2.7TDI gehad zonder Quattro…..Echt schandalig slecht. Elke rotonde af TC lampjes die totaal dol werden. Torquesteer zo erg dat je last van je polsen kreeg. Echt een totale teleurstelling. Quattro was wel een stuk beter maar nog steeds erg onderstuurd. En een erg doods stuurgevoel. En voordat ik alle fanboys weer over me heen krijg, ja ik heb ook het geluk gehad div. snelle 8pitter Audi’s te mogen proberen, zelfde verhaal.

              • jrk68 zegt

                10 december 2012 om 20:30

                @E34M5Touring:
                Hoezo tracktool? Ik heb hem jaren als daily driver gebruikt.
                Tuurlijk kan je het niet vergelijken met een RS5, ik gaf ook louter de onzinnigheid van zo’n lompzwaar hok aan.
                Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik weet wel zeker dat je met mijn tupperware bakkie voor de helft van het geld minstens dubbel de lol hebt. En moet het minder hardcore dan koop je van het restant toch een Boxster of zo….
                Heb je ook 4 stoelen (ok verdeeld over 2 auto’s) en jij kan je benen ook kwijt.

              • E34M5Touring zegt

                10 december 2012 om 20:42

                @jrk68: Je weet wat ik bedoel. Dat je hem als daily driver kan gebruiken betekent niet dat iedereen dat doet. Het is in principe een trackday car voor op de weg. Mijn beste maat heeft een Opel Speedster en daar pas ik no way in. Ja pas wel, maar dan tot de nek, de rest steekt er uit. En tuurlijk heb JIJ meer lol met een Lotus maar er zijn hele volksstammen die graag open rijden met het hele gezin en dan kom je met de Lotus toch bedrogen uit. Voor elk wat wils zo je zegt, voor mij zou 140k me rechtstreeks naar de Jaguar dealer brengen voor de F-type. Wat mij betreft de meest begeerlijke (non supercar) cabrio van het moment.

              • jrk68 zegt

                10 december 2012 om 20:50

                @E34M5Touring:
                Als ik die 140k weg moest brengen stonden we idd aan de zelfde verkoper zijn jasje te trekken….
                Ook al is dat ook een tweezitter….

              • E34M5Touring zegt

                10 december 2012 om 20:52

                @jrk68: Fuck it, sell the kids get full options Jag.

              • E34M5Touring zegt

                10 december 2012 om 20:53

                @jrk68: Kan me niet herinneren een auto zo graag te willen als die.

              • jrk68 zegt

                10 december 2012 om 21:00

                @E34M5Touring:
                Ik kan me dat nog wel herinneren, maar die lijkt er dan ook veel op. Met de AM Vantage heb ik dat namelijk ook.
                Maar het is zeker een van de weinige moderne auto’s waar ik hebberig van word.

  14. Megakix zegt

    10 december 2012 om 10:01

    Gniffel..because racecar ^^

    Dit is een hele mooi Audi, evenals de cabrioversie van de R8. Jaja, ik heb het gezegd, uitgesproken, voel me verlost…

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      10 december 2012 om 12:08

      @Megakix: Ik ben het helemaal met je eens. ;)

      Login om te reageren
  15. kaasboerin zegt

    10 december 2012 om 10:20

    Wtf is de meerwaarde van deze t.o.v. een Boxster S?!?!?!?!?!

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      10 december 2012 om 10:31

      @kaasboerin: Nou, in een Coxter S wil je als man eigenlijk niet gezien worden, en in deze eh… nou, ook niet eigenlijk.

      Een boxter is meer iets voor de leuke weggetjes en het circuit, een A5 cabrio meer voor mensen die over de boulevard willen cruisen. Waarom je een RS5 cabrio boven een A5 cabrio zou kiezen kan ik daarentegen ook niet bedenken… ja, dit is beter voor het “kijk wat ik heb!” gedrag, maar toch, dan toch liever een Boxter inderdaad.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        10 december 2012 om 10:36

        @motoragent: Spreek voor jezelf dude, degene die zeggen dat Cab’s voor homo’s zijn zijn zelf de grootste nichten..
        Maar goed, ga jij maar 30k meer betalen omdat je over boulevards met een overpriced babyblauwe ‘RS'(snelwegracert) van 2000kg (even zwaar als m’n papa’s Panamera) gezien wil worden..

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          10 december 2012 om 11:07

          @kaasboerin: Rustig kaasboerin, zo bedoel ik het niet. Ik ben ook dol op MX5’jes en S2000’tjes, maar zo’n cabrio rij je omdat je dol bent op rijden, niet omdat je graag gezien wil worden (Een groot deel koopt een porsche/audi toch voor het logo).

          Bovendien zeg ik al dat ik liever een Boxster heb dan een A5/RS5 cabrio, die zijn me veel te lomp ;)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 december 2012 om 19:13

            @motoragent:
            Believe me, een boxster koop je ook voor het rijden. Je kiest immers bewust voor een auto die bij leken het “hij wil een 911 maar kan hem niet betalen” gevoel op.
            Een 911 cabrio wordt meer bereden door het “kijk mij eens” volk. En daarmee wil ik niet zeggen dat dat geldt voor alle 911 cabrio rijders.

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 december 2012 om 12:29

        @motoragent: Nee je wil wel gezien worden in een strakke leren broek op een wit/oranje/blauwe motor?

        Login om te reageren
    • kickass zegt

      10 december 2012 om 12:07

      @kaasboerin: Praktischer, misschien wat zakelijker.

      Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      10 december 2012 om 13:52

      @kaasboerin: theoretisch kunnen er vier mensen in ;-)

      Login om te reageren
  16. fapfap zegt

    10 december 2012 om 10:36

    Goh, die auto komt me bekend voor!!

    Login om te reageren
  17. Bo1972 zegt

    10 december 2012 om 11:08

    De binnenkant is gelukkig nog steeds erg mooi. Maar de buitenkant is klinisch en nagenoeg doods. Kijk eens nar de zijkant dan zie je hoe matig de dynamiek is in het model. En de motor en paar leuke accenten kunnen dat dan nooit mee goedmaken. Zoveel geld voor een emotieloze auto kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. De modellen die Audi de laatste tijd maakt vind ik van het misserniveau wat Peugeot een aantal jaar geleden ook had. Ik zou ze wilen adviseren om nieuwe mensen aan de tekentafel in dienst te nemen. Anders zie ik het somber in voor Audi!

    Login om te reageren
  18. drivingpleasure zegt

    10 december 2012 om 11:18

    Ziet er niet spannend, niet nieuw en niet sportief uit.

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    10 december 2012 om 11:18

    Best wel zwaar voor een badkuip.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      10 december 2012 om 11:20

      @norge: maar wel premium..

      Login om te reageren
    • kickass zegt

      10 december 2012 om 12:06

      @norge: Je moet wat over hebben voor een badkuip met 450 pk. ;)

      Login om te reageren
  20. kickass zegt

    10 december 2012 om 12:10

    Een RS6 voor mij, deze voor het vrouwtje en een R8 voor erbij. Perfect.

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    10 december 2012 om 12:16

    Ja wat verwacht je nu.

    Cabrio op basis van een coupe = zwaar
    En quattro = zwaar
    en luxe = zwaar

    Wat had je nu verwacht dat hij vederlicht zou zijn?
    Niet dat ik het niet belachelijk vind. De RS5 is toch nog stukken verwijderd van wagens die dat gewicht kunnen legitimeren zoals de SL en Cl.

    Login om te reageren
  22. fit4fun zegt

    10 december 2012 om 13:48

    Koppel blijft relatief tegenvallen vind ik: de S5 heeft zelfs méér: 440 nm én bij een lager toerental.

    Login om te reageren
  23. fit4fun zegt

    10 december 2012 om 13:49

    Witte winter S5 cabrio test:

    http://925.nl/archief/2012/12/10/audi-s5-cabriolet-winterpret-met-open-dak

    Login om te reageren
  24. RuVi zegt

    10 december 2012 om 15:43

    Hier een filmpje van mij met zijn voorganger: de RS4 cabrio

    http://www.youtube.com/watch?v=A23Wst7oZPs

    Die was ook al zo zwaar, maar toch een erg snelle en lekkere rijdende auto. Onderstuur viel echt reuze mee en met het gas erop zette de achterkant makkelijk een stapje opzij

    Login om te reageren
  25. 135i zegt

    10 december 2012 om 17:55

    Netjes! Heerlijk zo’n mooi kontje voor een cabrio!

    Login om te reageren
  26. ropbp zegt

    10 december 2012 om 19:03

    Jammer van dat dak……

    Login om te reageren
  27. TT225man zegt

    10 december 2012 om 22:34

    In ieder geval nog goedkoper dan die plastic F-type :-)

    Login om te reageren
  28. karsvdtuin zegt

    10 december 2012 om 23:40

    kan aan mij liggen hoor maar hoeveel pk heeft een s5 en hoeveel heeft een rs5? en was rs niet een auto waarbij vooral het gewicht wordt aangepast?… dik 1700… wat is daar rs aan… je kan zeggen ja met de juiste afstelling dit dat… maar als je nou is met de juiste afstelling een auto van 1400.kilo gaat besturen… dan krijg je pas een echt beeld van rs… denk ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North