• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS6 Avant H&R

Auteur: autoblogger, gepost 23 juni 2008 om 22:33 – 28 Reacties

Audi RS6 H-R
Nauwelijks op de markt of de jongens van H&R bieden reeds wat aanpassingen voor je 580pk Audi RS6 Avant.

Standaard is deze stationwagen volgepakt met technologische oplossingen zoals de legendarische quattro all-wheel drive en het nieuw ontwikkelde sport-chassis met elektronische controle. H&R denkt dat het beter kan en heeft wat nieuwe veertjes klaarliggen, welke de sportieve eigenschappen van de RS6 moeten verbeteren (“zonder het rijcomfort aanmerkelijk te verminderen”).

Naast de nieuwe sportvering is de Audi zo’n 25-30 mm verlaagd, beide aanpassingen hebben als resultaat dat de auto iets sneller wordt. Exacte specs zijn echter niet bekend, het gaat hier dus om nuances…

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, h-r, rs6, zwart

Vorig bericht: « Spyvideo: Audi TT-RS op de Ring
Volgend bericht: AMG Driving Academy op Spa »

Lees Interacties

Reacties

  1. corrado vr6 slc zegt

    23 juni 2008 om 22:37

    Leuk, maar het blijft een stationcar
    dus een beetje saai.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    23 juni 2008 om 22:39

    580pk in een stationcar is niet saai te noemen… nog niet althans;)

    Login om te reageren
  3. Roel zegt

    23 juni 2008 om 22:39

    Hmm, niet echt bijzondere tuning. Ik wacht op de eerste tuner die hem (ver) over de 600pk tuned. Moet kunnen, lijkt me.

    Login om te reageren
  4. corrado vr6 slc zegt

    23 juni 2008 om 22:42

    @ autoblogger, 580pk is zeker niet mis maar het oog wil ook wat. :)
    En een stationcar doet me gewoon niets.

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    23 juni 2008 om 22:44

    Ik kan nou niet zeggen dat je de 580pk er aan af ziet. Dat is heel erg goed. :twisted:

    Login om te reageren
  6. bartholomeo zegt

    23 juni 2008 om 22:44

    hoe kunnen gewone dempers en veren nu beter zijn dan een elektronisch gestuurde ophanging ?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    23 juni 2008 om 22:44

    @Autoblogger: toch vonden de heren van Drivers republic de c63 een heel stuk spannender dan de RS6….. (volgende week komt er trouwens een video online).

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    23 juni 2008 om 22:47

    hoop wel dat ze er wat extra peekaatjes uitpersen ..
    anders koop ik em alsnog niet ..

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    23 juni 2008 om 22:55

    mowah.. na wat “echte” foto’s op autojunk vind ik hem erg tegenvallen c.q. niet stoer en strak, hij zou zich meer moeten onderscheiden van de S6, wat hij in mijn ogen dus niet doet. De M5 daarentegen oogt heel strak en sportief, ook al is het een stationwagon.

    Login om te reageren
  10. BMW power!!! zegt

    23 juni 2008 om 22:58

    lijkt mij nou geen auto die nog harder moet.
    560? pk ofzo, moet in een station toch genoeg zijn om van overdreven te spreken maar ja……

    kan altijd gekker…!!

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    23 juni 2008 om 23:01

    @ wOoOdy, iets met appels en peren…

    Dus alleen vering is aangepakt als ik het goed begrijp? Subtiele tuning, daar ben ik wel van.

    Login om te reageren
  12. The Godfather zegt

    23 juni 2008 om 23:03

    Wel spijtig dat het meeste power naar de voorwielen wordt gestuurd, en is het moeilijk powerslides uit te voeren. En de aanpassingen van H&R zullen dat nie veranderen vrees ik

    Login om te reageren
  13. Timmah zegt

    23 juni 2008 om 23:15

    Zo’n subtiele tuning is ook maar retesaai , ik mis de taartscheppen en sneeuwruimers….

    Login om te reageren
  14. menno plas piemel zegt

    23 juni 2008 om 23:17

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  15. Davidov zegt

    24 juni 2008 om 02:07

    Ziet er goed uit, en inderdaad lekker onopvallend. Hoort dit artikel trouwens niet ook onder ’tuning’ te staan?

    Login om te reageren
  16. Susp1cious zegt

    24 juni 2008 om 04:41

    Ik dat de heren van H&R al dusdanig veel ervaring hebben op het gebied van onderstellen preparen, dat zij dondersgoed weten wat ze doen en dat deze veren dus wel degelijk voor een verbeterd weggedrag zullen zorgen.

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    24 juni 2008 om 08:09

    De enige logische aanpassing aan de RS6 is een flink dieet…

    Login om te reageren
  18. Max zegt

    24 juni 2008 om 09:35

    @ Godfather

    het is zo dat bij de RS6 en 60% naar de achterwielen gaat van het vermogen, en bij de meeste andere quattro modellen ook.

    Login om te reageren
  19. matt zegt

    24 juni 2008 om 10:08

    Ooit eens artikel gelezen waarin Jens Koch vertelt dat de rs6 gemakkelijk tot 650pk kan worden geduwd (turbodruk is bij standaard rs6 helemaal niet hoog). ‘Maar dat laat hij voor de tuners, die moeten ook leven.’

    Wel, ik wacht op de 650pk :).

    Login om te reageren
  20. AS6 zegt

    24 juni 2008 om 12:00

    @matt: idd, Jens Koch zei feitelijk dat hij niet verbaasd zou zijn moest het eerste ABT pakket voor de RS6 +650 pk leveren vanwege de relatief lage turbodruk die wordt toegepast

    Login om te reageren
  21. Sorcerer zegt

    24 juni 2008 om 13:15

    AS6: bij een aantal chiptuners, ook in NL, kun je hem langsbrengen en voeren ze hem op tot 642pk. Top is dan 326 km/h. Onvoorstelbaar voor een station!

    Login om te reageren
  22. JD zegt

    24 juni 2008 om 17:17

    Persoonlijk vind ik de nieuwste A6 Avant het mooiste model uit het Audi gamma. Het blijft alleen nog wachten op een customizer die de bij de RS de ‘sjonnie-like’ spiegels vervangt door exemplaren in de kleur van de carrosserie. Het moest maar eens afgelopen zijn met die verchroomde oren.

    Login om te reageren
  23. Tommy zegt

    24 juni 2008 om 17:49

    @ Max
    Inderdaad, 60% wordt naar de achterwielen gestuurd onder “normale” omstandigheden. Je begrijpt wel dat dit continu varieerd tijdens het rijden afhankelijk van de tractie. En nee dit is niet bij de meeste quattro modellen zo, tot nu toe alleen bij de Q7 en RS4 B7. De rest heeft nog 50/50.

    De turbodruk is standaard wel laag ja, 650 pk moet vast mogelijk zijn laat staan het koppel. Maar het is en blijft een super dikke bak! Mooi bruut maar tog ingetogen, staat hoog op m’n lijstje!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    24 juni 2008 om 21:44

    @Ejay schrijft, 23 June 2008 om 23:01 “@wOoOdy, iets met appels en peren…”

    Ik zou gewoon eerst even lezen en dan pas wat roepen.

    @Tommy: dat klopt niet met die verhoudingen… de R8 kan tot 15%voor en 85% achter het vermogen aanpassen en heeft meen ik NOOIT meer dan 35% van de aandrijving op de voorwielen.

    Login om te reageren
  25. Tommy zegt

    24 juni 2008 om 22:15

    @ w0o0dy
    De R8 heeft ook niet het quattro systeem hé. Die heeft een Visco-koppeling van de Gallardo en dat zit weer heel anders dan een Torsen. Ik bedoel gewoon het orginele quattro-systeem met Torsen, dus ook niet die van de A3 en TT want die hebben een Haldex-koppeling. Torsen is bij Audi vanaf 1995 ofzo 50/50 en bij de nieuwste RS4 en RS6 is het 40/60. De Q7 heeft trouwens een systeem van BorgWarner dat ook 40/60 is.

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    25 juni 2008 om 18:24

    @Timmah: Daarvoor komen andere merken in aanmerking, een Audi ZEKER NIET :-S
    Nette verlaging trouwens, echt precies goed nu! Nog lager en het staat ronduit ordinair…
    –edit: doe eens wat minder copy-pasten aub–

    Login om te reageren
  27. Xpert zegt

    26 juni 2008 om 23:28

    Wanneer hebben julie de rijtest met de RS6?

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    26 juni 2008 om 23:32

    @Xpert: paar maanden terug ;)
    http://www.autojunk.nl/clips/view/135934

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North