• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS4 Spyshots, klaar voor serieuze station-power?

Auteur: Alwood, gepost 18 oktober 2011 om 20:15 – 50 Reacties

2012 Audi RS6 C7 Spyshot
Audi fanboys worden op de wenken bediend. Ingolstadt lijkt bezig aan een niet te stoppen stroom van nieuwe modellen. We zagen het in Frankfurt al, slechts een opwarmertje voor de 4,2 liter 450pk V8 RS4 die komen gaat.

Steeds vaker zien we de nieuwe super-station terug. Een station-concurrent van een BMW M3 die bijna aan het eind van zijn leven is. Want BMW’s 4 liter V8 lijkt qua karakter heel erg op Audi’s hoogtoerige 4,2 liter. Audi lijkt te mikken op een onthulling dit voorjaar. De turbo-loze vierwielaangedreven Avant komt dan net na de winter in Geneve op de beurs kijken. Wellicht de laatste turbo-loze Audi voor een lange tijd. Geen turbo’s, dus meer inhoud. Waarschijnlijk zelfs een grotere V8 dan die in de Audi RS6 die we eveneens in 2012 verwachten.

Geheel tegen alle traditie in zal Audi vrij vroeg in de levenscyclus van de huidige A6 met een extra snelle V8 twinturbo komen. Lange tijd was de RS een ‘uitzwaaier’. Ongeveer 1 à 2 jaar voor het stoppen van de productie van de betreffende modelgeneratie geïntroduceerd. Daarmee liep Audi wel vaak achter op Mercedes en BMW. Hun AMG en M modellen waren en zijn al eerder beschikbaar.

Audi kruipt met haar nieuwe RS6 dichter dan ooit tevoren naar de M5 toe. De vermogen-wedloop lijkt over. BMW houdt het bij 560pk, de Audi krijgt ‘meer dan 550pk’. Beiden halen ze de kracht uit een V8 met twee turbo’s. Bij BMW 4,4 liter groot, bij Audi 4,0 liter. Een configuratie die Audi in 2002 ook al toepaste. Hetzij toen met 0,2 liter meer en 450pk.

Met dank aan Bas voor de spyshots!

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, RS4, spyshot

Vorig bericht: « Video: meisje van 9 rijdt dronken vader rond
Volgend bericht: BMW 4 Serie impressie: de nieuwe 3 coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Falco zegt

    18 oktober 2011 om 20:20

    bij Audi 4,0 liter. Een configuratie die Audi in 2002 ook al toepaste. Hetzij toen met 0,2 liter minder en 450pk.
    –> 0,2 liter meer bedoel je neem ik aan?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 oktober 2011 om 20:23

      @Falco: check! thanks :)

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    18 oktober 2011 om 20:20

    Winter klare 4×4 ? spannend.

    Login om te reageren
  3. Zjonnie zegt

    18 oktober 2011 om 20:23

    onderweg naar de ring?

    Login om te reageren
  4. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    18 oktober 2011 om 20:26

    Kuch, wat zal de reactie van de fanboys van audi zijn? *Hahahahahaha*

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      18 oktober 2011 om 21:03

      @bmwmaaktrijdengeweldig: oh lama, dacht toch echt dat er rs6 in de titel stond.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        18 oktober 2011 om 21:12

        @bmwmaaktrijdengeweldig: http://www.youtube.com/watch?v=xtcMW3i6-gA

        Login om te reageren
      • autobart zegt

        18 oktober 2011 om 21:56

        @bmwmaaktrijdengeweldig: Hahah wat een humor! -.-
        bmwmaaktrijdengeweldig… Zegt al genoeg over je manier van denken.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          18 oktober 2011 om 23:49

          @autobart: simpele ziel. je staat al de hele dag mensen te beledigen (incl. mij). moeten wij is met jouw gaan doen, aso.

          Login om te reageren
        • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

          19 oktober 2011 om 22:51

          @autobart: Wat lul jij? Er stond eerst ” R S 6 ” in de titel. Toen las ik iets over ” V 8 ”. Er waren namelijk ontelbaar veel reacties op het topic van de ‘Bmw m5 + v8’. Meneer die zich net even 4 maandjes ouder voelt, die net even iets meer volwassener is.. je beschrijving dan ” Dikke motoren, waarom gaan die weg? Dikke mensen gaan toch ook niet weg, die komen er juist bij!

          Ok, ik heb geen vrienden… Jij wel? ”. Je reacties.. pff…

          Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    18 oktober 2011 om 20:27

    Hmm zal niet makkelijk worden voor Audi om de huidige Rs6 te overtreffen…
    Die zag er gewoon top uit! (vooral in dat blauw) en die was met die V10 ook echt een bruut ding…..

    Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    18 oktober 2011 om 20:36

    dit is een RS4 hoor!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 oktober 2011 om 20:57

      @Flamingo: check! gelukkig mag ik nog van het daglicht genieten tot @autoblogger terug is van vakantie :o

      Login om te reageren
  7. mijnnaamishaas zegt

    18 oktober 2011 om 20:37

    Als ik me niet vergis is dit toch echt de (gefacelifte) RS4 en niet de RS6,
    getuige de vorm van de achterlichten. Bovendien herken ik het kenteken op de vele spy video’s op de Nurburgring. Als iemand het beter weet mag het zeggen.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      18 oktober 2011 om 20:45

      @mijnnaamishaas: audis lijken toch helemaal niet op mekaar dat zie je toch zo

      Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      18 oktober 2011 om 21:07

      @mijnnaamishaas: http://www.youtube.com/watch?v=HwTKO91mkkY inderdaad :p

      Login om te reageren
  8. Farzan zegt

    18 oktober 2011 om 20:37

    De auto op de foto is een rs4 avant en geen rs6 c7

    Login om te reageren
  9. veyronlover zegt

    18 oktober 2011 om 20:39

    Doe mij die r8gt die erboven staat :) maar hij ziet er wel breed uit, en ik hou van die ovalen uitlaten.

    Login om te reageren
  10. ardonjr zegt

    18 oktober 2011 om 20:43

    Doe mij toch maar liever 1 van de 2 R8 autootjes die erboven staan… die zebra print vink maar niets :P hahaha

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    18 oktober 2011 om 20:47

    volgens mij is het een RS4 :lol:

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 oktober 2011 om 21:08

      @dennisr: mooi he ,bewijs geleverd ,alle Audi’s lijken op elkaar.

      Login om te reageren
  12. sjouveur zegt

    18 oktober 2011 om 20:47

    Duidelijk een Audi van de A4 familie!

    “Met dank aan Bas, voor het trollen van de redactie.” ;)

    Login om te reageren
  13. RubenPriest zegt

    18 oktober 2011 om 20:48

    haha en nu is snel de titel aangepast naar RS4. Zo zie je maar, al die nieuwe audi’s lijken gewoon teveel op elkaar!!

    Login om te reageren
  14. love4sportcars zegt

    18 oktober 2011 om 20:49

    ik denk dat audi zelf heel moeilijk de vorige RS6 kan overtreffen. Geen biturbo V10 meer en (waarschijnlijk) geen 580pk meer!
    Toch spijtig dat die pk-wedloop gedaan is.. :(

    dit is bye the way een RS4 facelift!!

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      18 oktober 2011 om 21:04

      @love4sportcars:

      Een ding geeft wel een beetje hoop, een S8 is al lichter dan een RS6. Dan zou je toch haast wel denken dat een RS6 een stuk lichter gaat worden ;)

      Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    18 oktober 2011 om 20:51

    we noemen het: de A456 :)

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    18 oktober 2011 om 21:01

    Omdat het niet duidelijk is zou ik het houden op een Audi RS4678965123

    wanneer gaan ze nu eens eindelijk duidelijk zichtbare karaktertrekken geven aan elk model, behalve dan de vorm van de LED’s.

    Iedereen behalve de AB-bezoekers krijgt er echt kop noch staart aan welk Audi-model hij ziet.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      18 oktober 2011 om 21:31

      @vale46: ik denk dat het de gemiddelde NIET autoblog bezoeker en of andere auto site’s een worst zal wezen wat er voor achter naast of op hen rijd

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        20 oktober 2011 om 17:52

        @the-budel-guy: Er zijn ook gewoon mensen die van auto’s houden, maar er niet over gaan bloggen of nieuwtjes over gaan lezen op internet. De meerderheid zelfs!

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      19 oktober 2011 om 11:26

      @vale46: Ik dacht dat ik de enige was..

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    18 oktober 2011 om 21:11

    ik snap het niet meer ..

    zelfs in camouflage blijken de 4 en 6 makkelijk te onderscheiden op een wazige foto ..

    laten we het er op houden dat autoblog publiek heeeeeeel bijzonder publiek is ..

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      19 oktober 2011 om 11:28

      @lincoln: laten we het erop houden dat het onderscheid bijna niet gemaakt wordt en dat sommige daadwerkelijk dachten dat het om een RS6 gaat, ook de mensen van autoblog zelf. En dat ze hier vriendelijk gecorrigeerd zijn door de mensen die het lezen, prachtig toch? maar dit wil inderdaad wel zeggen dat het onderscheid erg moeilijk is, en dat het niks te maken heeft met de mensen die deze site bezoeken, inclusief jijzelf dus…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 oktober 2011 om 17:22

        @drivingpleasure:

        yep ..
        het bijzondere zit em in het selectieve ..

        als er een nieuw model uitkomt lijkt het allemaal op elkaar ..
        maar als ze kunnen verbeteren lijken ze totaal niet op elkaar ..

        Login om te reageren
  18. swaffelaer zegt

    18 oktober 2011 om 21:32

    Geen enkele auto is meer uit elkaar te houden. Vroeger, toen wel. Vooral Tatra’s waren geweldig. Gingen als een speer, met die motor achterin.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      18 oktober 2011 om 21:43

      @swaffelaer: tatra???? kan je dat eten?

      Login om te reageren
      • swaffelaer zegt

        18 oktober 2011 om 21:55

        @the-budel-guy: Alleen Chuck Norris kan Tatra’s eten.

        Login om te reageren
        • the-budel-guy zegt

          19 oktober 2011 om 12:24

          @swaffelaer: +1

          Login om te reageren
  19. Tommy2 zegt

    18 oktober 2011 om 22:25

    De RS6 voor brute power, en de RS4 voor goeie handling. De RS6 was wat te zwaar om serieus mee te knallen.

    Ben benieuwd of Audi bij deze auto al het nieuwe RS-gezicht gaat toepassen, denk het eerlijk gezegt nog niet.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 oktober 2011 om 22:52

      @Tommy2: RS6 te zwaar om mee te knallen? Vorige generatie had een 580pk V10. En daar kan je niet mee knallen?

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        18 oktober 2011 om 23:20

        @rubenpriest: Rechtdoor wel, maar in de bocht heeft hij het moeilijk en begind al redelijk snel over alle 4de wielen te glijden op de grens. De vorige RS4 deed dat toch beduidend beter.

        Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    19 oktober 2011 om 10:42

    Check die BUIZEN dan n’s…..damn ! :lol: Wordt vast weer een smullenkarretje ! En uiteraard zal de gevreesde Clarkson als BMW-hater de Audi dáárom ophemelen….

    Login om te reageren
    • sjouveur zegt

      19 oktober 2011 om 11:20

      @Megakix: Clarkson BMW-hater? Volgens mij was hij behoorlijk te spreken over de M3 en de 1M. Ik denk dat hij bij de RS4 weer zal gaan zeuren over de “massive understeer”.

      Kon ook zijn dat je reactie sarcastisch was, en dat ik te nuchter ben op dit tijdstip om dat te begrijpen :)

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        19 oktober 2011 om 11:31

        @sjouveur: inderdaad hij zal wel weer moeilijk over het onderstuur gaan doen, tenzij audi dit eindelijk verholpen heeft..Hij is inderdaad geen BMW-fan, alles behalve dat. Hij is vindt de 1M prachtig maar is toch meer een man van Mercedes..

        Login om te reageren
  21. The360box zegt

    19 oktober 2011 om 11:29

    Als ik hem zo zie doet hij me denken aan een Rs4 B5, die had een V6, ik zou dr niet gek van opkijken.

    Login om te reageren
  22. drivingpleasure zegt

    19 oktober 2011 om 11:33

    Echt top de RS4 is toch 1 van mijn favoriete modellen van Audi. Hoop dat ze bij BMW ook het licht zien en een keer de M3 station erin gooien..

    Login om te reageren
  23. broorda zegt

    19 oktober 2011 om 11:54

    die r8 gt er boven is ook niet verkeerd..

    Login om te reageren
  24. mazdarx8 zegt

    19 oktober 2011 om 16:18

    doe mij maar’n m5

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 oktober 2011 om 17:28

      @mazdarx8: Die is duurder en er niet als station, dus niet vergelijkbaar.

      Login om te reageren
  25. nomar zegt

    19 oktober 2011 om 18:21

    Wiehiehie, super!!! Van de RSjes van Audi word ik altijd vrolijk :):):). Ooit moet dat lukken :p Is uiteraard een 4, zie je meteen aan het lijnenspel van de koffer.

    Login om te reageren
  26. nomar zegt

    19 oktober 2011 om 18:29

    Trouwens:
    “Audi kruipt met haar nieuwe RS6 dichter dan ooit tevoren naar de M5 toe.”

    Whiskey Tango Foxtrot ???

    Ha, die is goed! Is het 1 april vandaag dan? Sinds wanneer moet een RS6 nog dichter naar een M5 toe? Een RS6 moet allesbehalve onderdoen voor een M5, eerder omgekeerd! Een beetje research kan echter geen kwaad, en als dat te veel gevraagd is, misschien wat objectiviteit aub. Toch op zijn minst in de artikels. In de reacties is dat te veel gevraagd, zoals hierna wel weer uitvoerig zal blijken. Maar goed…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North