• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S3 vs Golf GTI en Golf R32

Auteur: autoblogger, gepost 23 september 2006 om 17:54 – 22 Reacties

Via germancarblog vonden we een aardige acceleratietest. Het gaat om een MTM Golf V GTI (318pk/44.4kgm), een standaard Golf V R32 (250pk/32.6kgm) en een gechipte Audi S3 (250pk/37.5kgm). Gentlemen… place your bets!

Links de GTI, de R32 in het midden, en de S3 rechts (filmauto).

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, golf, gti, mtm, r32, s3, Vergelijkingen, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Joe’s Ford GTTT, de documentaire
Volgend bericht: Schade door verkeersdrempel declareren bij gemeente! »

Lees Interacties

Reacties

  1. zottemens zegt

    23 september 2006 om 18:03

    de audi was het trage eendje achterin haha

    Login om te reageren
  2. ik zegt

    23 september 2006 om 18:11

    en daar gaat de vw hahaha

    Login om te reageren
  3. Anzwoin zegt

    23 september 2006 om 18:14

    @zottemens volgens mij was de R32 het trage eendje hoor… verder wel leuk om te zien

    Login om te reageren
  4. luwek zegt

    23 september 2006 om 18:41

    een Gechipte S3 met 250pk??…hij heeft standaard toch al 265pk?…of is dit de oude versie?

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    23 september 2006 om 18:59

    de oude versie (herken je dirrect aan het stuur)

    Login om te reageren
  6. Lexus zegt

    23 september 2006 om 19:41

    haha, volgens mij klopt er iets niet. Volgens mij is de R32 de gene die helemaal links zit en de GTI in het midden. En het oude model Audi rechts.
    (denk ik hoor)

    Login om te reageren
  7. Lexus zegt

    23 september 2006 om 19:42

    haha, volgens mij klopt er iets niet. Volgens mij is de R32 de gene die helemaal links zit en de GTI in het midden. En het oude model Audi rechts.
    (denk ik hoor)

    Login om te reageren
  8. Lexus zegt

    23 september 2006 om 19:44

    ooh sorry, ik lees niet goed die GTI heeft meer pk.

    Login om te reageren
  9. Ad zegt

    23 september 2006 om 20:14

    De GTI staat helemaal links want op sec. 4 zie je dat de uitlaat links zit en niet net zoals de R32..
    Dus GTI-R32-S3

    Login om te reageren
  10. Stan zegt

    23 september 2006 om 20:31

    Niet gek dat de gti wint, voorspelbare uitlsag.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    23 september 2006 om 21:25

    @ad, waar heb jij de R32 voorbij de S3 zien komen? De volgorde is dus MTMGTI, S3 en dan pas de R32. De (oude) S3 is wat lichter dan de R32 maar heeft hetzelfde vermogen en iets meer koppel. Bovendien is de quattro aandrijving waarschijnlijk effectiever dan het Synchro-systeem van de R32.
    Dat beide auto’s weinig kan maken tegen een auto met ongeveer 25% meer vermogen en minder kilo’s……

    Login om te reageren
  12. Mark zegt

    23 september 2006 om 21:49

    Woody, ad bedoelde de opstelling, niet de uitslag.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    23 september 2006 om 23:28

    @w0o0dy
    Bij een A3 en dus ook de S3 is het quattro systeem gewoon het zelfde als het synchro systeem van VW. Immers de A3 staat op het golf platform. De A4 en hoger hebben ook het echte quattro. Ik meende zelfs dat de vorige Passat (met met langs ingebouwde motoren) een quattro systeem had wat weer synchro genoemd wordt.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    23 september 2006 om 23:50

    @mashell: je hebt gelijk de S3 gebruikt idd een Haldex koppeling en dus niet het echte quattro systeem…. De Passat heeft inderdaad weer een ander systeem dat meer lijkt op het quattro systeem. Daar zit namelijk het torsen (torgue sensing) differentieel onder.

    Voor wie meer wil lezen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro#quattro_which_is_not_quattro_any_more:_Haldex_AWD.

    Login om te reageren
  15. BMW 323Ci zegt

    24 september 2006 om 00:40

    Het zijn toch speelgoed autotjes! ;o)

    Login om te reageren
  16. route66 zegt

    24 september 2006 om 10:56

    313pk op de voorwielen…maar hij wint wel , zodra ze klaar zijn met uitspinnen dan pakt tie ze grip op en is die weg

    Login om te reageren
  17. Sjonnie zegt

    24 september 2006 om 13:47

    Logische uitslag, zelfs bij de start kunnen de andere 2 niet profiteren vd wielspin vd GTI, het verschil in gewicht/vermogen is te groot dus hij blijft ze voor, en daarna is ie natuurlijk helemaal nie meer te houden…

    Login om te reageren
  18. Tricolre zegt

    24 september 2006 om 14:33

    Vermakelijk! De MTMGTI is inderdaaad het snelst, met 1 bestuurder. De S3 heeft, naast de betuurder, de cameraman ook nog bij zich…

    Login om te reageren
  19. Ad zegt

    24 september 2006 om 16:12

    Mark schrijft,

    23 September 2006 om 21:49
    Woody, ad bedoelde de opstelling, niet de uitslag

    Juist!

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    24 september 2006 om 18:57

    in het begin nog een heel klein voordeel voor de audi dat de gti fwd is… :-P de r32 zie je zelfs nauwelijks x-D

    om dan maar weer een discussie te starten… in de bochten wint de audi RUIM!!
    de r32 is wel heel lomp en komt wss overal laatste. wordt bij optrekken ook te veel geknepen dmv esp en slechte awd.

    Login om te reageren
  21. Jan zegt

    24 september 2006 om 21:54

    die R32 was precies te laat vertrokken

    Login om te reageren
  22. Audi zegt

    25 september 2006 om 08:31

    Dit was dus duidelijk de oude versie S3.. Gelukkig..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North