• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schade door verkeersdrempel declareren bij gemeente!

Auteur: autoblogger, gepost 23 september 2006 om 20:47 – 13 Reacties

Verkeersdrempels

Ja het kan! Volgens RTL Nieuws kun je de schade die je hebt opgelopen door een verkeersdrempel verhalen bij de betreffende gemeente. En dat kan lekker oplopen, want met je ACS Tension streetcar over een drempel klappen zorgt al snel voor een paar duizend euro’s schade. Je moet dan wel aantonen dat de drempel te hoog was of op een andere manier niet voldoet aan de wetgeving, maar dat lijkt niet moeilijk…

Indien de drempel niet met de voorgeschreven snelheid is te nemen dan kun je volgens onze vrienden van RTL de schade al verhalen. Daarnaast schijnen veel drempels in Nederland te hoog of te smal te zijn, ook een aandachtspuntje dus. De standaarduitvoering is een lengteprofiel in sinusvorm van 4,80 meter lang, de hoogte bedraagt 8 of 12 centimeter.

Volgens de Bovag hebben er jaarlijks zo’n 300.000 auto’s schade door verkeersdrempels. De oplossing voor snelheidsafhankelijke drempels hadden we al (emmertje zand voldoet) en voor de overige varianten kunnen we nu bij de lokale ambtenarij aankloppen.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Minder schade, toch is je autoverzekering niet voordeliger
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Verkeer, verkeersdrempel

Vorig bericht: « Audi S3 vs Golf GTI en Golf R32
Volgend bericht: Vier ton zware armoured Range Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    23 september 2006 om 21:39

    Persoonlijk reageer ik veel beter op die LED-borden die aangeven hoe hard je rijdt. Onbewust probeer je dan toch exact de ter plekke aangegeven snelheid te bereiken zonder die te overschrijden.
    Drempels zijn extreem irritant, ook voor omwonenden. Denk aan al die afremmende en weer vol accelererende auto’s. Milieutechnisch ook niet verantwoord! (HA!)

    Login om te reageren
  2. Mark zegt

    23 september 2006 om 21:47

    Wat heb je aan een richtlijn, niemand hoeft zich aan die 8 of 12cm te houden. Ik snap niet wat er moeilijk aan een standaard 30 of 50 km drempel is…

    Die snelheidsafhankelijke zijn wel goed maja te duur.

    Login om te reageren
  3. Supermug zegt

    24 september 2006 om 01:05

    Ik ben ooit met mijn eerste autootje over een drempel gelanceerd. Dat was in België en toen vond ik dat nog grappig. Die auto kosten zo’n 500 euro en dat was de klap wel waard.
    Nu zal ik daar minder blij mee zijn. Zeker als het een onreglementaire snelheids remmer betreft. Dan krijgt de desbetreffende gemeente toch een dagvaardiging in de brievenbus. Ook in België zijn die ondingen een ware pest.
    Ik heb niet eens een laag bij de grondse uitgebouwde wagen maar een standaard sportauto. Als je daar al problemen mee krijgt dan moeten ze daar echt iets aan doen. Maar ach, die lachen daar eens mee.

    Login om te reageren
  4. LPH zegt

    24 september 2006 om 09:34

    Bij ons is er een klein woonwijkstraatje, heel gezellig, nauwelijks verkeer…
    Oorzaken: -een slapend wijk en – 5 verkeersdrempels die bijna niet te nemen zijn!

    Login om te reageren
  5. 360driver zegt

    24 september 2006 om 10:42

    woon in een wijk met 30 km zone. Uiteraard met om de ca 75m zon K-ding!
    Als ik met m’n Golf met 30 daar overheen zou sukkelen, zou mijn auto al snel wat centimetertjes korter zijn.

    Login om te reageren
  6. Rijk zegt

    24 september 2006 om 12:36

    wij hebben 1 lange straat waar er 8 liggen maar die zijn heel flauw (kan je dus nemen met 60-70 km per uur)… waar dus veel kinderen fietsen voor de school… en ergens buiten het dorp, waar niemand ooit komt, liggen er van die kapotte drempels, die zijn dan stukgereden door de trekkers daar, en dan ligt het aanloop vlak eerst vlak en dan gaat ie boogvormig omhoog (dus hij gaat heel stijl) die neem je onconfortabel met 20km per uur :S… slaat nergens op en sowieso sucken drempels… ook die vernauwingen zijn gevaarlijk want dan heb je die sjonnies die kippetje gaan spelen en gewoon midden op de baan al aan komen rijden, dus moet je aan de kant, doe je dat niet dan sta je scheldend stil tegenover elkaar of een botsing. Echt verkeersveiligheid wordt niet bereikt met een hindernisbaan :O

    Login om te reageren
  7. kris zegt

    24 september 2006 om 14:24

    bij ons in frankrijk waren er al verkeersdrempels (dos âne) nog voor er in belgie en nederland sprake van was…ondertussen zijn die pokkedingen al lang verdwenen of soms vervangen door mini ronde puntjes.
    moet zeggen dat die ronde puntjes veel beter en veiliger werken dan die drempels.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    24 september 2006 om 17:08

    Drempels zijn overigens een goede reden om een SUV te kopen…

    Login om te reageren
  9. C est Jeroen zegt

    25 februari 2007 om 19:29

    wellicht kan ik dan de krakende vering afschrijven op die drempels, want die dingen zijn bij mij in de wijk belachelijk hoog en stijl, daar moet je met 5km/h overheen! absurd

    Login om te reageren
  10. Fons zegt

    25 februari 2007 om 20:30

    Nou Jeroen,

    dan werkt die heuvel dus goed.
    Het zijn ook verkeersremmende maatregelen.

    Login om te reageren
  11. kapotte auto zegt

    4 maart 2007 om 23:53

    nou ik ben net weer zoon k ding tegen gekomen maar deze voldoet echt niet aan de eisen .. heb wel een aardige schade opgelopen aan mijn auto .. maar ik zweer je dat de gemeente dit gaat betalen ,, er stonden niet eens borden .. en er zaten geen strepen op de drempel ,,, maar mijn auto golf 4 staat wel stil en met aardige stukken ,, .. en dan zijn er ook nog mensen bij die blij zijn met die dingen ,, nou ikke niet dus he
    .. weet iemand hoe je zulke dingen aan moet pakken bij de gemeente ?

    Login om te reageren
  12. Mar zegt

    5 mei 2007 om 11:28

    Voor kapotte auto (4 maart) kijk is op deze site, daar staat een voorbeeld brief voor de gemeente
    http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspagina.asp?ContentID=497

    In een 50 km zone moet je daar dan met 50 km over een drempel kunnen rijden, zo ook bij 30 km zone en 60 km zone?!!
    Dat kan ik nergens terug vinden.

    Wij hebben een drempel bij ons in de buurt opgemeten omdat we daar met ons kevertje er niet overheen komen. De verkeersdrempel is 14 cm hoog…maar goed de richtlijnen zijn 8 a 12 cm….richtlijnen..dus mag ook hoger…….?!!??!

    Login om te reageren
  13. Rvschaik zegt

    16 februari 2010 om 17:26

    Ìk heb nogal wat schade (1500) vanwege een hoge te korte verkeersdrempel op de Naarderstraat Laren. Zijn er meer slachtoffers zodat we krachten kunnen bundelen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North