Er zijn spyshots genomen van een wat een Audi Q5 TDI zou moeten zijn, maar z’n uitlaten doen heel anders vermoeden. Dit zou zomaar een testmule van de Audi SQ5 kunnen zijn.
Een viertal uitlaatpijpen zien we bij Audi doorgaans onder de S modellen, terwijl de RS modellen zijn uitgerust met ovale pijpen. Wat doen deze vier uitlaten dan onder een Q5 met TDI badge? We weten immers ook dat Audi eerder de namen SQ5 en RSQ5 liet registeren. Het kenteken van de auto die hier gespot is begint met HN (Heilbronn), de stad waar Audi’s R&D hoofdkwartier is gevestigd.
Als we hier werkelijk te maken hebben met een Audi SQ5, dan ligt er onder de motorkap wellicht het bekende 2,0 liter TFSI blok, goed voor een vermogen van 265 tot 280 pk. Dit blok wordt ook gebruikt in de TT-S en de S3. Veel waarschijnlijker is echter het 3.0 liter V6 blok uit de S4, goed voor een vermogen rond 333 pk. Wanneer we met een enorme slag om de arm een introductiedatum moeten gokken, dan houden we het op een introductie ergens in 2012. We rekenen er dan in ieder geval op dat de voor- en achterbumpers een stuk dikker zullen zijn uitgevoerd dan op een gewone Q5.
dus als ik een Q7 rij met een dubbele uitlaat word ik verdacht van een SQ7 te rijden ofzo?
@spykerboy: uhu that’s right..;)
@spykerboy: wel als je auto geregistreerd staat in de plaatst waar het hoofdkantoor van des betreffend merk zit ja..
@spykerboy: Q7 v12 TDI ?
zoals spykerboy zegt kan het gewoon één of ander pipo zijn die stoer wilt doen want de platen zijn niet van Ingolstad.
@4991: “Het kenteken van de auto die hier gespot is begint met HN (Heilbronn), de stad waar Audi’s R&D hoofdkwartier is gevestigd.”
@Esprit_de_Flandre: Daar is officieel Quattro GMBH gevestigd. De elitedivisie *kuch* verantwoordelijk voor de RS’n van Aldi.
Zijn het niet wat aftermarket uitlaatpijpjes?!
Zou lelijk zijn wanneer ’t origineel is, check de ronding van de bumper boven de 2 buitenste uitlaten, of is dat hip?
@bobbreede: Het is een mule >.<
V6T erin en gaan. Viercilinders zijn voor hatchbacks.
aftermarket troep is dit, niet een testmule
Wauw bij mij in de buurt rijd een Golf met 4 uitlaten, betekend dat ook dat daarin een v6 ligt :p
280pk voor de SQ5? dat is toch veel te weinig om een beetje vooruit te komen? het gaat natuulijk wel maar dit is een S model dus die zou toch wel ff wat vlotter moeten zijn!
@lambo4all: Nog wat ruimte overhouden voor de RSQ5… ?
@Esprit_de_Flandre: Ik moet spontaan denken aan I, Robot bij de naam RSQ5. :P
hahahah hoe kan je nou suggereren dat er een 2.0 tfsi inkomt met een vermogen tussen de 265 en 280pk? ze hebben al een 3.6 fsi met 270pk. Dan gaan ze een mogelijke S variant geen 2.0 tfsi geven met 270pk, daarnaast deelt deze Q5 bijna veel met de A5 en A4, dus als er dan een S-versie van komt zal het wel de 3.0 tfsi worden. (S4 en S5 Cabrio/Sportback)
@jeanclaude: ik moet u gelijk gelijk geven ^^ ze gaan daar geen lullig 2literke inlepelen
Nah dan toch liever de G65 AMG van van de week geen 4 pijpen maar toch…..
@Dennis: Kan nèt zo goed een RSQ5 zijn. De RS5 heeft ook vier uitlaten met twee ovalen uitlaatsierstukken. ;)

Ik gok op een 3.0L TFSI V6.
@AutomotiveDesigner: Die door bks-tuning getjoende versie wel ja, is dat bij de echte ook zo?
Ik geloof trouwens wel dat er een SQ5 komt, maar dan zoals iemand al zei met de 3.0 tfsi uit de s4/s5, niet met een opgefokte viercilinder, zou onlogisch zijn.
@Mich: Dit is het origineel. Laat je niet misleiden door de vermelding van BKS-Tuning op het plaatje. De sierstuk is overigens bevestigd aan de diffusor. Daarom zie de ovalen uitlaatsierstukken nooit bewegen bij close-up beelden hiervan in rijtesten.
Ik denk dat je mij bedoelde betreffende de 3.0L V6 TFSI. ;)
@Mich: Yes, reken maar van wel, is ook zo bij de R8 V10, stond in eerste instantie ook op het hoesje van Forza 3, later hebben ze dat echter veranderd!
Voor:
http://fc07.deviantart.net/fs51/f/2009/259/a/e/Forza_3_BoxArt_by_dangeruss.jpg
Na: (De Ultimate Collection versie, is een paar maanden gelede verschenen)
http://www.highrescovers.com/wp-content/uploads/covers/Forza-Motorsport-3-Ultimate-Collection-PAL-Cover-and-Disc-s-Cover-2837-31.jpg
@RickB: Geleden, het is geen bus!
@RickB: Dat van de boxart heb ik nooit geweten. Weer wat geleerd. :D
waarschijnlijk is het geen echte mule meeste mules uit duitsland begint het kenteken namelijk met
IN = ingolstadt dus denk dat het idd gewoon een sjonnie is
@nicktexel: Jawel want het kenteken begint met HN, en daar komt Quattro GmbH vandaan en die zorgen op hun beurt weer voor de S en RS modellen. ;)
En uiteraard, die TDI logo’s zijn puur verneuktratief..duh.
Ik zie daar toch (al is het zeer vaag) TDI staan denkik :’)
@nilze21: “Er zijn spyshots genomen van een wat een Audi Q5 TDI zou moeten zijn,…”
Dat staat er toch ook? Audi wil dat je denkt dat het gewoon een zoveelste TDI is, terwijl het meer is… (misschien)
Als ie zou komen zou ik hem niet SQ5 noemen maar QS5. vind ik mooier staan
@Kvgorp: Mischien kunnen ze er raketten en schietstoelen inzetten en em alleen Q noemen als eerbetoon aan Q van James Bond
@Kvgorp: Ik denk dat het Q5 S zal worden, zelfde systeem als bij de TT.
Je kan in de Q5 een 3.2FSI met 270PK krijgen, lijkt me dus stug dat er een 2.0 TFSI blok met hetzelfde vermogen in de S-versie komt te liggen.
Ik betwijfel deze spyshot want die uitladen zijn iets te klein voor een echt S model denk ik.
Verder weet ik zeker dat hier geen 2.0T in komt liggen maar een 3.0T.
In ieder geval mooi en premium spul.
@philipzuidijk: Toch is het er één ;) Foto’s zijn helaas niet zo best, vermoedelijk omdat de fotograaf niet doorhad dat het een testauto was toen hij aan kwam rijden. Vandaag zag ik een witte, en er zitten toch echt grotere remklauwen onder :)
Hier, zeurpietjes!
http://www.autoblog.com/photos/audi-q5-s-spy-shots/#4129586
@RickB: Nou dát is een testauto! :D
Wat een gedoe voor een Audi met een paar uitlaatjes :twisted:
even googelen en je komt dit tegen:
http://www.audiblog.nl/wp-content/QS5-3-0-TFSI-333-pk.jpg
Was al eerder sprake van (26-10-2010): http://www.audiblog.nl/?p=39428
Een Porsche Cajun?
ik gok op de V84.2TDI :D 350pk is toch zat?
Het wordt een 3.0 T-FSI met een SINGLE turbo i.p.v. een compressor.
@walter: Bron??
Laat ze in Heilbronn maar eerst een Audi RS3 3deurs of RS4 maken. Want dit model is veel te zwaar en log voor en (R)S badge.
Misschien de 5-cilinderturbo? Kan ook leuk zijn…
Blijft een lelijke bak verder, lelijkste Audi die je kunt krijgen op dit moment (sorry).
Das gewoon een audi rijder die de uitlaten heeft verandert …
SQ5 met de 3.0 TFSi 333 pk? en de RSQ5 4.0 ongeveer 400 PK of heb ik het nu mis?