• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi SQ5 testmule gespot?

Auteur: Dennis, gepost 12 mei 2011 om 17:15 – 48 Reacties

Audi SQ5 gespot

Er zijn spyshots genomen van een wat een Audi Q5 TDI zou moeten zijn, maar z’n uitlaten doen heel anders vermoeden. Dit zou zomaar een testmule van de Audi SQ5 kunnen zijn.

Een viertal uitlaatpijpen zien we bij Audi doorgaans onder de S modellen, terwijl de RS modellen zijn uitgerust met ovale pijpen. Wat doen deze vier uitlaten dan onder een Q5 met TDI badge? We weten immers ook dat Audi eerder de namen SQ5 en RSQ5 liet registeren. Het kenteken van de auto die hier gespot is begint met HN (Heilbronn), de stad waar Audi’s R&D hoofdkwartier is gevestigd.

Als we hier werkelijk te maken hebben met een Audi SQ5, dan ligt er onder de motorkap wellicht het bekende 2,0 liter TFSI blok, goed voor een vermogen van 265 tot 280 pk. Dit blok wordt ook gebruikt in de TT-S en de S3. Veel waarschijnlijker is echter het 3.0 liter V6 blok uit de S4, goed voor een vermogen rond 333 pk. Wanneer we met een enorme slag om de arm een introductiedatum moeten gokken, dan houden we het op een introductie ergens in 2012. We rekenen er dan in ieder geval op dat de voor- en achterbumpers een stuk dikker zullen zijn uitgevoerd dan op een gewone Q5.

Ook interessant!

  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5
  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!
  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q5, spyshot, sq5

Vorig bericht: « Benzinedieven VS voeren 2000 liter per keer af
Volgend bericht: Boot naar Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu ontwerp »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    12 mei 2011 om 17:17

    dus als ik een Q7 rij met een dubbele uitlaat word ik verdacht van een SQ7 te rijden ofzo?

    Login om te reageren
    • LJ zegt

      12 mei 2011 om 17:18

      @spykerboy: uhu that’s right..;)

      Login om te reageren
    • bassie zegt

      12 mei 2011 om 19:24

      @spykerboy: wel als je auto geregistreerd staat in de plaatst waar het hoofdkantoor van des betreffend merk zit ja..

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 mei 2011 om 22:27

      @spykerboy: Q7 v12 TDI ?

      Login om te reageren
  2. 4991 zegt

    12 mei 2011 om 17:19

    zoals spykerboy zegt kan het gewoon één of ander pipo zijn die stoer wilt doen want de platen zijn niet van Ingolstad.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 mei 2011 om 18:05

      @4991: “Het kenteken van de auto die hier gespot is begint met HN (Heilbronn), de stad waar Audi’s R&D hoofdkwartier is gevestigd.”

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        12 mei 2011 om 18:08

        @Esprit_de_Flandre: Daar is officieel Quattro GMBH gevestigd. De elitedivisie *kuch* verantwoordelijk voor de RS’n van Aldi.

        Login om te reageren
  3. FungHo zegt

    12 mei 2011 om 17:21

    Zijn het niet wat aftermarket uitlaatpijpjes?!

    Login om te reageren
  4. bobbreede zegt

    12 mei 2011 om 17:24

    Zou lelijk zijn wanneer ’t origineel is, check de ronding van de bumper boven de 2 buitenste uitlaten, of is dat hip?

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      12 mei 2011 om 17:28

      @bobbreede: Het is een mule >.<

      Login om te reageren
  5. Northwestern zegt

    12 mei 2011 om 17:25

    V6T erin en gaan. Viercilinders zijn voor hatchbacks.

    Login om te reageren
  6. Johan-SV zegt

    12 mei 2011 om 17:28

    aftermarket troep is dit, niet een testmule

    Login om te reageren
  7. rensjb15 zegt

    12 mei 2011 om 17:29

    Wauw bij mij in de buurt rijd een Golf met 4 uitlaten, betekend dat ook dat daarin een v6 ligt :p

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    12 mei 2011 om 17:32

    280pk voor de SQ5? dat is toch veel te weinig om een beetje vooruit te komen? het gaat natuulijk wel maar dit is een S model dus die zou toch wel ff wat vlotter moeten zijn!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 mei 2011 om 18:06

      @lambo4all: Nog wat ruimte overhouden voor de RSQ5… ?

      Login om te reageren
      • Chief_S5 zegt

        13 mei 2011 om 13:39

        @Esprit_de_Flandre: Ik moet spontaan denken aan I, Robot bij de naam RSQ5. :P

        Login om te reageren
  9. jeanclaude zegt

    12 mei 2011 om 17:36

    hahahah hoe kan je nou suggereren dat er een 2.0 tfsi inkomt met een vermogen tussen de 265 en 280pk? ze hebben al een 3.6 fsi met 270pk. Dan gaan ze een mogelijke S variant geen 2.0 tfsi geven met 270pk, daarnaast deelt deze Q5 bijna veel met de A5 en A4, dus als er dan een S-versie van komt zal het wel de 3.0 tfsi worden. (S4 en S5 Cabrio/Sportback)

    Login om te reageren
    • mortsel2640 zegt

      12 mei 2011 om 18:10

      @jeanclaude: ik moet u gelijk gelijk geven ^^ ze gaan daar geen lullig 2literke inlepelen

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    12 mei 2011 om 17:39

    Nah dan toch liever de G65 AMG van van de week geen 4 pijpen maar toch…..

    Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    12 mei 2011 om 17:42

    @Dennis: Kan nèt zo goed een RSQ5 zijn. De RS5 heeft ook vier uitlaten met twee ovalen uitlaatsierstukken. ;)

    Ik gok op een 3.0L TFSI V6.

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      12 mei 2011 om 17:57

      @AutomotiveDesigner: Die door bks-tuning getjoende versie wel ja, is dat bij de echte ook zo?

      Ik geloof trouwens wel dat er een SQ5 komt, maar dan zoals iemand al zei met de 3.0 tfsi uit de s4/s5, niet met een opgefokte viercilinder, zou onlogisch zijn.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        12 mei 2011 om 18:05

        @Mich: Dit is het origineel. Laat je niet misleiden door de vermelding van BKS-Tuning op het plaatje. De sierstuk is overigens bevestigd aan de diffusor. Daarom zie de ovalen uitlaatsierstukken nooit bewegen bij close-up beelden hiervan in rijtesten.
        Ik denk dat je mij bedoelde betreffende de 3.0L V6 TFSI. ;)

        Login om te reageren
      • RickB zegt

        12 mei 2011 om 18:07

        @Mich: Yes, reken maar van wel, is ook zo bij de R8 V10, stond in eerste instantie ook op het hoesje van Forza 3, later hebben ze dat echter veranderd!

        Voor:
        http://fc07.deviantart.net/fs51/f/2009/259/a/e/Forza_3_BoxArt_by_dangeruss.jpg

        Na: (De Ultimate Collection versie, is een paar maanden gelede verschenen)
        http://www.highrescovers.com/wp-content/uploads/covers/Forza-Motorsport-3-Ultimate-Collection-PAL-Cover-and-Disc-s-Cover-2837-31.jpg

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          12 mei 2011 om 18:09

          @RickB: Geleden, het is geen bus!

          Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          12 mei 2011 om 18:23

          @RickB: Dat van de boxart heb ik nooit geweten. Weer wat geleerd. :D

          Login om te reageren
  12. nicktexel zegt

    12 mei 2011 om 18:00

    waarschijnlijk is het geen echte mule meeste mules uit duitsland begint het kenteken namelijk met
    IN = ingolstadt dus denk dat het idd gewoon een sjonnie is

    Login om te reageren
    • Mielie zegt

      12 mei 2011 om 18:10

      @nicktexel: Jawel want het kenteken begint met HN, en daar komt Quattro GmbH vandaan en die zorgen op hun beurt weer voor de S en RS modellen. ;)

      En uiteraard, die TDI logo’s zijn puur verneuktratief..duh.

      Login om te reageren
  13. nilze21 zegt

    12 mei 2011 om 18:05

    Ik zie daar toch (al is het zeer vaag) TDI staan denkik :’)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 mei 2011 om 18:08

      @nilze21: “Er zijn spyshots genomen van een wat een Audi Q5 TDI zou moeten zijn,…”

      Dat staat er toch ook? Audi wil dat je denkt dat het gewoon een zoveelste TDI is, terwijl het meer is… (misschien)

      Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    12 mei 2011 om 18:12

    Als ie zou komen zou ik hem niet SQ5 noemen maar QS5. vind ik mooier staan

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 mei 2011 om 18:20

      @Kvgorp: Mischien kunnen ze er raketten en schietstoelen inzetten en em alleen Q noemen als eerbetoon aan Q van James Bond

      Login om te reageren
    • kowalsk zegt

      12 mei 2011 om 19:35

      @Kvgorp: Ik denk dat het Q5 S zal worden, zelfde systeem als bij de TT.

      Login om te reageren
  15. lawrence-william zegt

    12 mei 2011 om 18:18

    Je kan in de Q5 een 3.2FSI met 270PK krijgen, lijkt me dus stug dat er een 2.0 TFSI blok met hetzelfde vermogen in de S-versie komt te liggen.

    Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    12 mei 2011 om 18:21

    Ik betwijfel deze spyshot want die uitladen zijn iets te klein voor een echt S model denk ik.
    Verder weet ik zeker dat hier geen 2.0T in komt liggen maar een 3.0T.

    In ieder geval mooi en premium spul.

    Login om te reageren
    • Wesley zegt

      12 mei 2011 om 18:32

      @philipzuidijk: Toch is het er één ;) Foto’s zijn helaas niet zo best, vermoedelijk omdat de fotograaf niet doorhad dat het een testauto was toen hij aan kwam rijden. Vandaag zag ik een witte, en er zitten toch echt grotere remklauwen onder :)

      Login om te reageren
  17. RickB zegt

    12 mei 2011 om 18:45

    Hier, zeurpietjes!
    http://www.autoblog.com/photos/audi-q5-s-spy-shots/#4129586

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      13 mei 2011 om 00:31

      @RickB: Nou dát is een testauto! :D

      Login om te reageren
  18. norge zegt

    12 mei 2011 om 19:00

    Wat een gedoe voor een Audi met een paar uitlaatjes :twisted:

    Login om te reageren
  19. love4sportcars zegt

    12 mei 2011 om 19:16

    even googelen en je komt dit tegen:
    http://www.audiblog.nl/wp-content/QS5-3-0-TFSI-333-pk.jpg

    Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    12 mei 2011 om 19:46

    Was al eerder sprake van (26-10-2010): http://www.audiblog.nl/?p=39428

    Login om te reageren
  21. treser zegt

    12 mei 2011 om 20:37

    Een Porsche Cajun?

    Login om te reageren
  22. TDI-goeroe zegt

    12 mei 2011 om 21:04

    ik gok op de V84.2TDI :D 350pk is toch zat?

    Login om te reageren
  23. walter zegt

    12 mei 2011 om 21:43

    Het wordt een 3.0 T-FSI met een SINGLE turbo i.p.v. een compressor.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      12 mei 2011 om 22:24

      @walter: Bron??

      Login om te reageren
  24. DannyHoff zegt

    12 mei 2011 om 21:44

    Laat ze in Heilbronn maar eerst een Audi RS3 3deurs of RS4 maken. Want dit model is veel te zwaar en log voor en (R)S badge.

    Login om te reageren
  25. Sorcerer zegt

    13 mei 2011 om 12:49

    Misschien de 5-cilinderturbo? Kan ook leuk zijn…
    Blijft een lelijke bak verder, lelijkste Audi die je kunt krijgen op dit moment (sorry).

    Login om te reageren
  26. AudivsBmw zegt

    13 mei 2011 om 20:29

    Das gewoon een audi rijder die de uitlaten heeft verandert …

    Login om te reageren
  27. love4sportcars zegt

    13 mei 2011 om 21:44

    SQ5 met de 3.0 TFSi 333 pk? en de RSQ5 4.0 ongeveer 400 PK of heb ik het nu mis?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North