• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT vs BMW Z4 vs Alfa Brera

Auteur: autoblogger, gepost 9 oktober 2006 om 12:04 – 55 Reacties

bmw audi alfa

Onze Duitse televisievrienden hebben een aardige vergelijking gedaan. Het gaat om de Audi TT 3,2 Quattro (250pk), de BMW Z4 Coupe 3,0si (265pk) en de Alfa Brera 3,2 JTS V6 (260pk). De Audi en de BMW zitten rond de 60K, de Alfa doet het voor wat minder en zit net boven de 50K. De Italiaan is echter ook wat zwaarder en dat heeft natuurlijk nadelen…

(via germancarblog.com)

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Audi, BMW, brera, TT, Vergelijkingen, z4

Vorig bericht: « Auto van het Jaar 2007: nog acht in de race
Volgend bericht: F1 of Indy racer voor op de straat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    9 oktober 2006 om 12:20

    Voordat ik het ga kijken wil als eerste zeggen!

    OH NEE……..HERE WE GO AGAIN!

    Login om te reageren
  2. Friso S zegt

    9 oktober 2006 om 12:28

    Wat nou kappersauto…

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 12:34

    nieuwe ronde nieuwe kansen, komt dat zien, komt dat zien!!!!

    De Brera is wat mij betreft met afstand de mooiste maar jammer van 300kilo teveel. De BMW is het meest een Sportwagen en de Audi…. ehm zit daar tussen in denk ik…… sneller dan de Brera en mooier dan de Z4…..

    Dus…. iemand interesse in een 335i?
    Ik zelf zou denk ik toch weer voor iets ander gaan (Lotus?, tweede hands Brera en een kitcar?)

    Login om te reageren
  4. Mark zegt

    9 oktober 2006 om 12:35

    Ik heb afgelopen weekend in de nieuwe Audi TT gereden en ik ben zeer onder de indruk. Ik rij in mijn dagelijks leven een Audi S4 (nieuwe type), maar de TT rijd erg strak. Ik had persoonlijk niet verwacht dat hij zo goed zou rijden. Volgende week rijd ik in de BMW Z4, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij de Audi gaat verslaan.

    Login om te reageren
  5. Mark zegt

    9 oktober 2006 om 12:39

    @ Wooody, Maak eens een proefrit en roep dan nog eens dat de TT niet helemaal een sportwagen is als de Z4. Verhaaltjes lezen is leuk, maar rijdt er zelf eens in….. O ja, en vergeet de oude TT, want daar is hij totaal niet meer mee te vergelijken.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    9 oktober 2006 om 12:41

    Wat een blikkerige geluid komt er uit die motor van die Audi zeg……

    Tja het lijkt me wel duidelijk voor Alfa Romeo. Er is nog heeeeeeellllllll veeeeeeelllllllll werk aan de winkel wilt men ooit de duitse concurrenten bijhalen.

    Ik persoonlijk ga voor de BMW.

    39000,- euro in Duitsland……tja ben ik de enige hier die zich zo genaaid voelt?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 12:41

    ik vind het goed, wie heeft er ff een nieuwe TT te leen?

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 12:45

    qua concept is de BMW wat mij betreft meer een sportwagen (dikke motor, lange neus en de kont van de bestuurder en passagier rijder bijna op de achteras… en achterwielaandrijving)

    De TT zie ik toch echt meer als een Coupé dan als sportwagen. Da’s geen waarde oordeel en idd heb ik de nieuwe TT nog niet gereden. Maar dat wil ik best doen hoor!

    Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    9 oktober 2006 om 12:46

    Doe mij maar een Brera, en voor 10k de compressor van Autodelta UK.
    Goed, test nu nog maar eens :-)

    Login om te reageren
  10. Dreier zegt

    9 oktober 2006 om 12:53

    ik zeg het niet vaak maar in dit geval:”doe mij de goedkoopste maar (duitse prijsstelling he..;-) )!”

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    9 oktober 2006 om 12:57

    Alfa is altijd erg vernieuwend maar na een jaar of twee lopen de verkoopcijfers altijd al snel terug. Dit is minder het geval bij Audi.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 13:04

    De Alfa Romeo GT van Autodelta is dan ook wel erg interessant (45k als basisprijs voor de GT 3,2 V6) …… alleen geen 4wd

    Login om te reageren
  13. Karaya zegt

    9 oktober 2006 om 13:22

    Dat de Brera te zwaar is zal niemand ontkennen en dat z’n twee Duitse tegenstrevers technisch gezien superieur zijn ook niet.

    Maar als ik dan het interieur van zo’n TT zie weet ik meteen weer waarom ik blind voor de Alfa zou kiezen.

    Login om te reageren
  14. AlwinH zegt

    9 oktober 2006 om 13:43

    W0o0dy, over het algemeen kun je een proefrit gewoon bij de dealer regelen.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 13:46

    Ja dat weet ik ook wel, maar dan moet ik kijken wanneer ik tijd heb en de dealer open is…. die twee vallen niet al te vaak samen…

    Login om te reageren
  16. Mark zegt

    9 oktober 2006 om 13:57

    Zo heb ik het ook gedaan Wooody, want nogmaals zelf rijden is leuker en dan kom je er ook vaak achter dat die testen helemaal niet overeen komen met je persoonlijke voorkeur.

    Login om te reageren
  17. AH zegt

    9 oktober 2006 om 14:19

    Mark, hoe rijd jij dan in die auto? Een quattro ligt 10x strakker op de weg dan die onrustige achterkant van een BMW, zelfs een voorwiel aangedreven TT ligt nog beter en over blikkerige geluid gesproken daar is BMW helemaal expert in, bij BMW is het altijd meer kabaal dan snelheid.. En supersaaie interieurs..

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 14:24

    @AH: tja sommige mensen kunnen wel met een achterwielaandrijver overweg en andere niet……Je moet nou eenmaal een andere rijstijl hebben wil je met een achterwielaandrijver vlot bochtjes pakken…. Ik denk dat jouw voorkeur (/gebrek aan ervaring met een achterwielaandrijver?) een grotere rol speelt dan de capaciteiten van de Z4 in het oordeel dat je geeft….

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 14:35

    @Stijn ik wijs je graag even op de huisregels http://www.autoblog.nl/huisregels

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    9 oktober 2006 om 14:36

    And so it begins……..

    @AH

    Onrustige achterkant van een BMW……mmmm nee nooit iets van gemerkt. Wellicht dat jij een proefrit in een BMW moet gaan maken voordat je daarop commentaar levert.

    Blikkerig geluid daar is BMW expert in…….mmm ik heb een 3.0L diesel en benzine uitvoering staan…..nee ook nooit wat van gemerkt….

    Wat echter wel een feit is, is dat je aan het begin van het filmpje, als deze heer gas geeft een blikkerig (geef het een naam, het klinkt niet mooi in ieder geval) geluid te horen krijgt en dat al bij, om en nabij 4000 toeren……. Dat is gewoon jammer en dat verwacht je niet en dat mag je ook niet verwachten van een Audi. En al helemaal niet van een 3,2 l V6!

    Login om te reageren
  21. midi zegt

    9 oktober 2006 om 14:46

    ik verdenk autoblog er een beetje van expres discussies tussen Audi BMW en Mercedes aanhangers uit te lokken (voordat iedereen zich aan deze opsommingsvolgorde gaat storen: gewoon alfabetisch, heeft niets met mijn voorkeur te maken. Oef dat scheelt weer 20 boze reactie hoop ik) .

    Login om te reageren
  22. Rick zegt

    9 oktober 2006 om 14:54

    Ik vind dat de Z4 weer inderdaad een erg goedkoop uitziend en erg simpel interieur heeft. Over dat ‘blikkerige’ geluid, ik heb hem in het echt gehoord en dat geluid verschilt nogal van wat je hier hoort, zoals AH al eerder zei: ‘oordeel pas als je er zelf in hebt gereden’. Het geluid is namelijk echt super mooi, en de wegligging is gewoonweg super!

    Dan nog wat, als de bmw meer gericht is op racen zoals ik een paar keer teruglas, waarom is de Audi dan sneller op de 100km/h en heeft de Audi ook een veel betere wegligging met zijn Quattro systeem..?! BMW heeft daar gewoon geen antwoord op. Zie het filmpje van de X5 en de 3 serie touring die in de sneeuw rijden, ze bakken er niets van terwijl de Allroad zonder moeite bovenaan komt ;)

    Login om te reageren
  23. Rainier zegt

    9 oktober 2006 om 15:03

    De brera heeft naar mijn mening de beste styling! Dat hij dan niet zo snel is als de BMW of de Audi tja….dat neem ik dan wel voor lief. Ik weet wel dat hij er veel beter uit ziet als de andere 2:
    Audi: Minder platgeslagen Beetle als zijn voorganger maar nog steeds niet volmaakt en dat geluid wat ie produceerd is om te janken!
    BMW: Zijn voorganger de Z3 coupe was dik…heel dik! Maar vind persoonlijk dit geen waardige opvolger. Hij is niet lelijk maar hij mist toch de exclusiviteit van zijn voorganger. T geluid van de zes in lijn is wel heerlijk.

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    9 oktober 2006 om 15:09

    Z blijft een sportauto

    Login om te reageren
  25. BMW323Ci zegt

    9 oktober 2006 om 15:14

    Ik wou weer es beginnen, ma wa zin heeft het om te zeggen welk beter is, of dit of dit, ik geef op, we zijn allemaal gewoon veel te koppig denk ik dan!

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    9 oktober 2006 om 15:18

    @Rick
    “zoals AH al eerder zei: ‘oordeel pas als je er zelf in hebt gereden’.”
    Mmm moet je me toch eens laten zien waar dit staat…….

    Audi ook een veel betere wegligging met zijn Quattro systeem..?!
    Moet ik hier echt antwoord op geven of kan je je eigen antwoordt uit jouw eigen vraag distilleren?
    Daarbij moet wel gezegd worden dat BMW sublieme rij-eigenschappen heeft en dit alleen maar met achterwielaandrijving.

    Over de X5 en 3 serie touring in het sneeuw verhaal daar ga ik niet op in. Dat is een andere topic en als je daar een discussie over wilt beginnen, Be my guest, maar ga dat dan ook op die topic beginnen graag. Anders dwalen we weer af en krijg je weer een hele andere discussie die niks met dit topic te maken heeft.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    9 oktober 2006 om 15:21

    @BMW323Ci
    Weet je wat…….je hebt nog gelijk ook! :)

    Login om te reageren
  28. vertigo zegt

    9 oktober 2006 om 15:41

    Ik ben helemaal geen Audi fan en die TT is dan ook het enige wat ik van Audi zou willen.
    Het nieuw model ziet er geweldig uit vind ik, en het is moeilijk af te gaan op een filmpje maar hij neemt die slalom wel heel strak.
    Wel spijtig/raar dat hij geen achterwielaandrijving heeft.
    Ik vind het ook spijtig dat de TT zo’n populaire wagen is, je ziet hem gewoon teveel, en dan word ik hem nogal snel beu.

    Login om te reageren
  29. CSL zegt

    9 oktober 2006 om 15:50

    De Nissan 350Z wordt altijd vergeten.

    TT 3.2 quattro(250pk,320nm) 1410 kg 250 km/h 0-100 km/h 5,9s € 54.990
    Z4 Coupé 3.0(265,315nm) 1295 250 5,7s € 55.500
    Brera 3.2 (260,322nm) 1605 240 6,8 € 51.940
    350Z(300,353nm) 1534 250 5,8 s € 53.545

    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=41548&cache=no&add=1

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    9 oktober 2006 om 16:14

    Ik ben fan van duitse auto’s. maar ik heb ook een zwak voor italiaanse auto’s. Ik denk dat ik uiteindelijk, na lang nadenken, voor de alfa zou kiezen, dat is gewoon een van de mooiste auto’s die je op dit moment kunt krijgen. Ook denk ik dat je de alfa minder zult gaan tegenkomen dan de bmw en de TT, en als je er al een tegen komt kun je hem er mooi uitrijden, want met die 10.000 euro verschil kan je een aantal leuke dingen mee doen, zoals een compressor van autodelta.

    Login om te reageren
  31. raul8711 zegt

    9 oktober 2006 om 16:14

    Ik verwijs even naar deze pagina ;):

    http://automotorundsport.de/d/126275/d_ams_vtest_wertung_cars

    Audi dus dik 1ste

    Login om te reageren
  32. Ejay zegt

    9 oktober 2006 om 16:42

    Oftewel, denk aan het milieu en je protomonee, neem een Z4. De TT is de nieuwste wagen en derhalve niet onverwacht de winnaar, maar zoals hij bij 5.10 door de bochten wobbelt…

    Login om te reageren
  33. Supermug zegt

    9 oktober 2006 om 16:52

    Wat maakt mij het uit wie het snelste is of het zuinigste.
    Ik ga voor de allermooiste en dat is die Italiaanse bolide. Van buiten en van binnen is dat een juweeltje. Smaken verschillen dan wel maar deze Alfa vind toch iedereen mooi, niet!
    En altijd weer dat gezaag over de afwerking. Bij Alfa is die gewoon goed. Geen prullen en piepejes meer. Dat die kwalitatief moet onderdoen voor de Duitsers, so what!
    Die kost dan ook 10.000 eurootjes minder. Inderdaad 10.000. Dat gegeven mogen ze niet verwaarlozen.

    Login om te reageren
  34. Ilquadrifoglio zegt

    9 oktober 2006 om 17:34

    Alfa Romeo Brera: Iets trager door zijn gewicht, maar zoveel sensationeler dan de andere twee…

    Login om te reageren
  35. JLJ zegt

    9 oktober 2006 om 17:42

    @raul8711
    AMS wordt dan ook niet voor niets (zelfs in BRD) Audi, Motor und Sport genoemd…

    Login om te reageren
  36. Nick zegt

    9 oktober 2006 om 18:00

    Wow, die TT klinkt goed. I.i.g. beter dan die Brera en gek genoeg … de Z4…

    Login om te reageren
  37. m5 zegt

    9 oktober 2006 om 18:10

    mooie kappers wagentjes
    duitse auto’s zijn gewoon de beste die alfa komt er echt niet aan te pas

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    9 oktober 2006 om 18:54

    Ik ben absoluut fan van de zes in lijn blokken van BMW en het doet me pijn wat ik nu ga toegeven. Op de M versies en(met turbo dan)de nieuwe 335i na,zijn BMW blokken lui. De pk-liter verhouding is laag,in de zin van een beetje amerikaans.Dan verwacht je een berg koppel onderin,blijkt het een toerenblok te zijn en begint het feest dus pas bovenin. Verder is die bovengeschreven zwabberigheid ook onzin en al helemaal met de hedendaagse elektronica. Als je dan nog niet kan rijden met dat ding dan moet je: A. Drastisch leren om niet elke bocht met 200 te nemen.
    B. Een slipcursus volgen.
    C. Helemaal niet rijden,geef het op,je bent een gevaar voor jezelf
    en anderen en ik vraag me af waar je dan je rijbewijs vandaan
    hebt.

    Login om te reageren
  39. BMW323Ci zegt

    9 oktober 2006 om 19:28

    @JohanB

    Lui?

    Je bent hellemaal op je kop gevallen man, die 6-in-lijn-blokken zijn echt niet lui he, die 323Ci van me is al beestig, wa gaat dan zo’n 3.0si doen?

    Login om te reageren
  40. Robin zegt

    9 oktober 2006 om 19:42

    Tja, de Alfa…
    Wat moet ik daar nou over zeggen? Het grootste probleem van deze Alfa is eigenlijk het prototype waarop hij gebaseerd is. Want wat een prachtige auto was dat. Altijd als ik naar de nieuwe Brera kijk, heb ik het prototype in mijn hoofd… En als je hem daarmee vergelijkt is hij echt een beetje lullig…
    Ik kan moeilijk aanwijzen waar het hem in zit, maar voor mij heeft hij het gewoon niet. Wat me het meest tegenstaat is de achterkant, vooral van opzij… want wat een overhang (lees: dikke kont, té dikke kont) heeft deze auto. En dan bedoel ik een dikke kont die de strijd tegen de zwaartekracht als een hele tijd geleden verloren heeft! Ook het interieur van de Alfa vindt ik gewoon niet zo bijzonder, er zit gewoon weinig ontwikkeling in: de interieurs zijn echt al jaren amper veranderd/verbeterd. Enne… het is allemaal niet slecht, maar als je het dan gaat vergelijken met een Audi of een BMW, tja… En een laatste puntje van kritiek: die vier stortkokers zijn leuk, jammer dat ze onder alle uitvoeringen zitten, voegt daardoor niet zoveel meer toe aan de V6!
    Ik moet wel nog even kwijt dat deze Alfa van voren echt prachtig is!

    Mijn keuze: de Audi, maar ik ben dan ook echt Audi-fan, dus dat telt niet! ;)

    Login om te reageren
  41. Skinny zegt

    9 oktober 2006 om 20:10

    @ johanB: pk/literverhouding van BMW slecht? Dit is een 3.0 met 265pk…tegen een 3.2 met 260 pk en een 3.2 met 250pk! Wie heeft nu een slechte pk/literverhouding? De acceleratie v.d Audi is van 0-100 sneller omdat die meer koppel heeft! Van 0-180 (wat ik een véél realistischere acceleratie vind) is de BMW beduidend sneller!

    Login om te reageren
  42. CSL zegt

    9 oktober 2006 om 20:43

    @slk55 amg
    @Supermug
    Hoe komen jullie aan het 10.000 euro (onzin) verschil!!!

    Nogmaals hier zijn de prijzen!!:
    TT 3.2 quattro(250pk,320nm) 1410 kg 250 km/h 0-100 km/h 5,9s € 54.990
    Z4 Coupé 3.0(265,315nm) 1295 250 5,7s € 55.500
    Brera 3.2 (260,322nm) 1605 240 6,8 € 51.940
    350Z(300,353nm) 1534 250 5,8 s € 53.545

    Login om te reageren
  43. Lampredi zegt

    9 oktober 2006 om 23:06

    @Robin: Ik ben het geheel met je eens. Tis hem gewoon net niet. Mooi, maar geen echte sportcoupe. Te dik, te zwaar. Ik kies meestal voor Italiaanse styling, maar de Z4 is een klassieke sportcoupe, die je aantrekt, met een 6 lijn motor. Kan mij dat comfort schelen. En die achterste zitjes? Onzin, weg ermee. Ik denk: wat is het lekkerste op een Alpenpas. Niet de snelste, en zeker niet de zwaarste, gewoon de lekkerste. Ik gok een Z4.

    Login om te reageren
  44. Karaya zegt

    10 oktober 2006 om 02:29

    @CSL

    Voor die prijs zitten er in Duitse auto’s vaak niet eens stoelen in, als je die twee kinderwagens dus optuigt op het niveau van de Brera kom je waarschijnlijk aan een nog groter gat dan die tien ruggen.

    Login om te reageren
  45. Speedynelis zegt

    10 oktober 2006 om 10:28

    Het is gewoon duidelijk dat de alfa het mooiste is van allemaal wat een dikke auto en dat ie 300 kilo te zwaar is moet je maar door heen kijken met een italiaans parade paartje krijg je veel meer aandacht .

    dat duitse niks voor mij dat zegt niet dat het slechte auto,s zijn .,

    Login om te reageren
  46. Djivy zegt

    10 oktober 2006 om 10:56

    Bijna pijnlijk hoe de Brera de ene blammage na de andere binnenrijft…

    Login om te reageren
  47. slk55 amg zegt

    10 oktober 2006 om 12:24

    @cls

    lees het artikel eens door zou ik zeggen……..

    Maar ik heb het even opgezocht, en je hebt inderdaad gelijk. Ik denk dat je dus aan autoblogger moet vragen hoe die er aan kwam.

    Ik weet niet hoeveel het kost om de brera door autodelta onder handen te laten nemen, maar het eindbedrag zou niet zo veel hoger liggen als de prijzen van de TT en de Z4.

    De brera van autodelta zit al in 5,3 sec. op de 100, en heeft een top van 260 km/h. Dit is een stuk(je) sneller dan de Z4 (5,7-250) en de TT (5,9-250).

    Login om te reageren
  48. slk55 amg zegt

    10 oktober 2006 om 12:26

    o, sorry csl. Ik noemde je cls, en dat is natuurlijk pijnlijk voor zo’n BMW fanaat als jij ;)

    Login om te reageren
  49. Ilquadrifoglio zegt

    10 oktober 2006 om 18:58

    Eigenlijk is de Brera helemaal niet zo slecht, het carroserie is b.v. veel stijver als dat van de concurrenten.

    Brera = 38.400nm/deg.=ca. 220.000daNM/rad
    Z4 Coupe 32.000nm/deg.= ca. 183.500daNM/rad
    Cayman 31.500nm/deg.= ca. 180.500daNM/rad
    TT 28.500nm/deg.= c.a. 163.400daNM/rad

    Het Q4 systeem is b.v. geavanceerder dan dat van de Lamborghini Gallardo.

    Het Alfa Romeo Q4 systeem is zelfs op dit moment het meest geavanceerde 4 wiel systeem ter wereld (alleen Audi Le Mans en Lamborghini Muira Concept gebruiken hetzelfde systeem).

    Wat betreft het gewicht: Alfa Romeo is behoorlijk bezig geweest. De Brera zou met de huidige productietechniek 1605-175=1430 KG wegen.

    Ook zijn ze behoorlijk bezig met het testen van een nieuwe V6 (Alfa Romeo – Maserati). Namelijk een 3.0 V6 Uniair (~220 KW/~300 PK) en een 3.5 V6 Uniair (~257KW/~350PK).

    Ze zijn goed bezig… :)

    Login om te reageren
  50. Ken Speed Fan zegt

    10 oktober 2006 om 19:13

    @ BMW323

    een oude 2.3 beestig noemen is erg overdreven , zelfs voor een BMW-FREAK :P.
    DOE MAAR DIE TT voor mij.

    Login om te reageren
  51. RenesisHP zegt

    10 oktober 2006 om 21:53

    Moet het effe kwijt. Wel eens naar pk-gewichtsverhouding van honda gekeken?

    Login om te reageren
  52. BMW323Ci zegt

    11 oktober 2006 om 12:53

    @Ken de Speed Fan

    Oude 2.3?

    Jong met die auto ben je op de ban 9/10 kansen sneller dan wat er ook langs je komt staan aan de lichten, die auto haalt in 8.0s 100km/h en da is wel snel hoor.
    Heb overlaatst nog een Mercedes 300SL van ’98 achtergelaten, en hij was gas aan het geven want die is namelijk van een kameraad, en we gingen es koersen! (300SL ’98 0-100Km/h 8.8s)
    Nie als je vergelijkt met auto’s over de 200Pk, alhoewel is zo’n Ford Mondeo ST220 met z’n 220Pk een spurt van 7.3s naar 100Km/h, dan zeg ik liever mijn 170Pk en 8.0s naar 100km/h!

    En wat die TT betreft, je mag ze hebben, die wagen staat me gewoon niet aan, alle AUDI’s trouwens, kijk van de A3 to de A8, allemaal dezelfde auto alleen maar een beetje uitgerokken!

    Login om te reageren
  53. BD zegt

    16 oktober 2006 om 12:20

    ik heb jaren Audi a4 gereden en ook de tt getest nu rij ik een BMW
    maar qua wegliging is de BMW toch net iets meer auto waar ik de
    Audi qua uitstraling en comfort weer beter vindt.

    Alfa ziet er altijd goed uit maar die 10K komt ergens vandaan en
    dat is duurzaamheid.

    ik zou voor de Audi gaan

    Login om te reageren
  54. cobussteil zegt

    23 december 2006 om 19:13

    De Alfa is 300 kg te zwaar en verliest daarom altijd. meer GT coupe dan sportwagen, maar wel de mooiste. Als de C8 ooit in productie gaat is dit meer een Alfa voor deze vergelijkingstest of gaan ze hem dan vergelijken met een Porsche (verliest Alfa weer)

    Login om te reageren
  55. ruud zegt

    22 september 2009 om 21:46

    zeg nou eens eerlijk allemaal,

    Wat zegt een veschil van een paar sec in rondetijden of tijd van 0 naar 180km/h. De meesten van ons cruisen toch niet met snelheden van dik boven de 120km/h over de autobaan.

    En wie van ons rijd zijn auto van 40-50 mil op het randje van zijn kunnen? Wie heeft zijn banden om de 10.000km kaal?

    Ik zou daarom voor de alfa gaan die veel meer emotie en prachtig design uitstraald. Lullen over magnetische ijzervijzel in je schokdemperrs is leuk voor barpraat, maar voor dagelijks gebruik onnozel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North