• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi’s ontwikkelingsbaas stopt ermee

Auteur: Author, gepost 26 september 2016 om 14:05 – 26 Reacties

Audi


Stefan Knirsch zat al op de schopstoel en heeft nu, als we de berichtgeving mogen geloven, zelf de knoop doorgehakt.

De aanleiding? Nee, niet de remmen van de RS3. Dat grapje moest even. Het gaat natuurlijk om dieselgate. Audi zou de grote aanjager achter de fraude zijn geweest en onlangs werd Knirsch (hoofd R&D bij het merk met de boksbeugel) al geschorst.

Of de man zelf zijn conclusies heeft getrokken of dat de bazen van VAG hem een laatste zetje naar buiten hebben gegeven, is niet bekend. De Volkswagen-groep heeft namelijk geen officieel statement naar buiten gebracht. Dat laat ruimte aan ons/jullie voor het bedenken van een fraai scenario. Doe dat ook vooral.

Knirsch zou in een zeer vroeg stadium op de hoogte zijn geweest van de aanwezigheid van sjoemelsoftware. Daarover loog de beste man onder ede en dat is strafbaar.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi dealerschap onder water
  • McLaren geeft toe: we hebben met Volkswagen gepraat
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Kijk, zo maak je goeie reclame als automerk
Volgend bericht: Wat moeten we voor jullie uitzoeken in Parijs? [2016] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    26 september 2016 om 14:12

    Als VAG het niet naar buiten gebracht, dan zal hij zijn LinkedIn profile wel aangepast hebben :)

    Terecht natuurlijk, alleen om de remmen van de RS3 al, laat staan diesel gate.

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    26 september 2016 om 14:12

    Niet verwonderlijk, zat er natuurlijk aan te komen dat er iemand de laan uitgestuurd zou worden bij Audi.

    Login om te reageren
    • dutchfiat zegt

      26 september 2016 om 14:42

      @misterdrogba: Waarschijnlijk werd er netjes gevraagd, “jongens, wie wil er met 2 miljoen nu al met pensioen? Moet je wel even zeggen dat je het als eerste wist”

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        26 september 2016 om 14:54

        @dutchfiat: Inderdaad, dat zijn van die ontslagprocedures waar geen FNV bij aan te pas hoeft te komen. De betere oprotpremies.

        Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    26 september 2016 om 14:13

    Geld maakt meer kapot dan je lief is

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    26 september 2016 om 14:13

    Een grote bende daar en de echte verantwoordelijke grote bazen komen er voorlopig nog mooi mee weg ook. Maar onder ede liegen voor je baas lijkt me ook niet echt handig…

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      26 september 2016 om 15:02

      @trustmeiamanengineer: Waarom zou je dat ook doen?! Tenzij de directie zakelijk contact onderhoud met die Koper26 gasten, en je een peilbaken onder je Audi van de zaak ontdekt.. Dan zou ik het wél overwegen.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 september 2016 om 14:20

    Het houd maar niet op daar.

    Login om te reageren
  6. volvo-s60-adept zegt

    26 september 2016 om 14:22

    ‘Remove the middleman’: de grote eindbaas gaat vrijuit want ‘generalist’, het voetvolk ook want dat volgde alleen bevelen op (‘machtscultuur’) en de tussenlaag wordt geslachtofferd want ‘kwade genius’.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 september 2016 om 14:33

      @volvo-s60-adept: heb je gemist dat de grote baas al een tijdje hierom weg is? De grote baas van Audi zit nu overigens ook al op de schopstoel.

      Login om te reageren
      • volvo-s60-adept zegt

        26 september 2016 om 15:32

        @mashell: leverde dat geen storm aan kritiek op vanwege een premie?

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        26 september 2016 om 15:40

        @mashell: haha. Ja de grote baas is opgerot en in plaats van een trap onder zijn reet heeft hij een enorme zak geld meegekregen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 september 2016 om 18:49

          @lekbak: zo gaat dat. Maar vergeet niet die Winterkorn zich nergens meer kan vertonen. Zelfs bij de lokale shcaakclub kijken ze hem aan, is hij niet aan het sjoemelen?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            26 september 2016 om 19:06

            @mashell: dat het nu zo gaat betekent niet dat het zo moet blijven. Aan de Duitse staat de taak om deze man te plukken en in de cel te gooien. Het zou niet zo mogen zijn dat dit voor welke bestuurder dan ook loont.

            Login om te reageren
    • alfablog zegt

      26 september 2016 om 21:21

      @volvo-s60-adept: is een kwestie van nog één of twee van dit niveau en dan blijkt dat Winterkorn er niet vlak voor de bom barstte, maar al 10 jaar geleden van wist. Gevoelsmatig dank ik dat niemand tegen Piëch heft durven bekennen dat het zonder fraude niet lukte. Maar dat W verder gaat vallen is denk ik een kwestie van tijd.

      Login om te reageren
  7. str8six zegt

    26 september 2016 om 14:29

    “Voorsprong door techniek.” Humor hebben ze wel daar in Ingolstadt.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      26 september 2016 om 15:00

      @str8six: ik dacht dat ze geen grappen maakten?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        26 september 2016 om 16:42

        @banaan7: heb je eigenlijk wel gelijk in. Het meeste wat daar vandaan komt is om te janken.

        Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    26 september 2016 om 14:31

    Grote schoonmaak is begonnen..

    Login om te reageren
  9. jeroenwz zegt

    26 september 2016 om 14:32

    En alweer hebben juffrouw Jannie en haar Slechte Ingenieurs een slachtoffer gemaakt! Want het Management wist van niets!

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    26 september 2016 om 14:48

    Even een korte blik op de carrière van deze man:

    https://www.audiusa.com/newsroom/corporate/audi-ag-board-of-management/stefan-knirsch

    Stefan Knirsch was pas sinds 2013 weer bij Audi werkzaam, en kwam dus binnen op het moment dat de ontwikkeling van de modellen die nu onder vuur liggen al in volle gang was, of zelfs al afgerond.

    Nu gaat het te ver om hem vrij te pleiten, maar ga er maar van uit dat hij op een onmogelijke positie heeft gezeten. Om op een nog lastiger positie te komen toen ze hem begin dit jaar op de plek van Board Member van de ontwikkelingsafdeling gezet hebben, en daarmee één van de personen met de hoogste verantwoordelijkheid op de afdeling geworden is.

    Deze man hebben ze gewoon even snel naar voren geschoven om iemand te kunnen slachtofferen.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      26 september 2016 om 14:58

      @moveyourmind: Dat liegen onder ede is natuurlijk ook wel een dingetje.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        26 september 2016 om 15:23

        @rikus: Zeker. Dat pleit ook niet in zijn voordeel. Maar ergens heb ik het vermoeden dat er in het hoger management hem als pilon ingezet heeft en over lijken gaan om te voorkomen dat ze zelf gepakt worden. Just my thoughts.

        Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    26 september 2016 om 14:59

    Ach politiek waar dan ook, is nog veel smeriger nog dan alle sjoemel diesels bij elkaar, alleen komt dat nooit uit.
    En Verder de soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend, zal wel weer overwaaien.

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    26 september 2016 om 15:01

    Had Audi een ontwikkelingsbaas ja? Alleen voor de ledjes dan zeker…

    Login om te reageren
  13. seicilindri zegt

    27 september 2016 om 19:19

    Nee die LED tjes komen van een Fiat dochterbedrijf dus zelfs dat niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North