• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto ‘goedkoop’ invoeren waarschijnlijk voorbij

Auteur: sacha, gepost 16 oktober 2005 om 18:24 – 12 Reacties

Die citroen kan verder uitgeperst worden!

Er komt mij net ter ore dat de BPM afschrijving zoals die nu geldt voor import van auto’s uit het buitenland minder soepel zal worden gemaakt. Een douane beamte wist mij dit in Oktober 2004 al te melden toen ik een auto invoerde uit Duitsland (“Je bent net op tijd, de tarieven gaan omhoog [handewrijvend]”), maar omdat ik er maar niks van hoorde dacht ik dat het wel mee zou vallen. Waarschijnlijk valt het niet mee, het eerste overzichtje is al op het net gesignaleerd. Voor geïnteresserden, het overzichtje staat hier.

De autodealers zullen overgens een gat in de lucht springen, die BPM afschrijving was voor hen altijd een groot probleem; een auto van 1 jaar oud was over het algemeen goedkoper in te voeren uit het buitenland (zonder inruil natuurlijk) dan dat je ‘m hier in NL kocht.

Ook interessant!

  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Europese autoverkoop in mineur
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bpm, import

Vorig bericht: « Auto van het Jaar 2006: nog maar 7 kandidaten
Volgend bericht: SAIC: Productiecapaciteit in 2010 verdubbeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    16 oktober 2005 om 19:10

    Da’s goed kut, ik was van plan serieus in Duitsland te kijken voor een motor, maar dat wordt dus een stuk minder aantrekkelijk….:(

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    16 oktober 2005 om 19:21

    Snel regelen dan. Bel de douane, misschien dat zij uitsluitsel kunnen geven.

    Zijn de BPM regels voor auto’s en motoren hetzelfde?

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    16 oktober 2005 om 19:27

    Dat sowieso, het zijn allebei motorvoertuigen. Punt is dat ik wel de knaken op tafel moet kunnen leggen, en dat wordt minimaal 2006 (als het er ooit van komt…..).

    Login om te reageren
  4. Marco de Bruijn zegt

    17 oktober 2005 om 17:02

    Voor motoren geldt een andere BPM, n.l. 20,7% van de netto catalogusprijs (consumentenprijs minus BTW).
    Maar het is natuurlijk duidelijk dat die fijne regering, onder de beZIELende leiding van Harry Potter weer iets heeft weten te vinden om automobilistje te pesten.

    Ik heb gehoord dat er inmiddels mensen zijn die een adres in Duitsland hebben om zodoende belastingvoordelen te hebben. Of het waar is weet ik niet. Misschien een idee om gewoon naar de Heimat te verhuizen….

    Login om te reageren
  5. Rolf zegt

    9 december 2005 om 11:46

    Hoorde net via de Douanetelefoon dat de nieuwe (en minder gunstige) BPM afschrijvingstabel nog niet in werking is. Verder moet de nieuwe wet 3 maanden van te voren in de Staatscourant worden vermeld alvorens hij van kracht wordt. Die vermelding heeft nog niet plaatsgevonden dus de komende 3 maanden hebben we nog nergens last van.

    Login om te reageren
  6. Alex zegt

    12 februari 2006 om 12:29

    De nieuwe BPM regeling gaat pas in per 1 juli 2006. De overheid heeft al meerdere keren een poging gedaan om de nieuwe regeling in te voeren en elke keer schoten juristen er gaten in.

    Zelf importeren wij alleen Audi’s uit Duitsland rechtstreeks van de fabriek. Indien je over de juiste informatie en software beschikt scheelt het je nauwelijks iets bij het invoeren van de auto.

    Je moet geen auto’s jonger dan 6 maanden invoeren, dit komt niet goed uit.

    Login om te reageren
  7. Carl zegt

    17 februari 2006 om 17:12

    Het hele verhaal om de BPM is laf. Een nieuwe auto rijden, voor de prijs van een gebruikte kan alleen als we in Nederland de BPM afschaffen; of we huren een auto in Luxemburg! http://www.bpmvrij.com

    Login om te reageren
  8. berry zegt

    28 februari 2006 om 18:25

    huren is nog niet kopen en mag je wel met een nederlands rijbewijs in een buitelandse auto rijden
    zou je uiteindelijk wel de eigenaar worden van de auto

    Login om te reageren
  9. kees zegt

    25 mei 2006 om 12:04

    het maakt niet uit of de tabel veranderd, als je de auto via car import service importeert heb je nog steeds het BPM voordeel.

    hun website vind je hier http://www.carimportservice.nl

    en dat die tabel word afgeschaft roepen ze al 3 jaar, betwijfel of dat doorgaat omdat de BPM eigenlijk helemaal op de schop moet ivm de EU.

    Login om te reageren
  10. Rolf zegt

    25 mei 2006 om 22:03

    Heb net een auto in Duitsland gekocht. Hoorde op het nieuws dat regering heeft besloten dat de nieuwe BPM afschrijvingstabel niet meer ingevoerd zal worden. Schijnt definitief van de baan te zijn.

    Login om te reageren
  11. lj v norde zegt

    22 mei 2007 om 19:05

    Ik koop een nieuwe auto in ierland, ik woon in ierland ga terug naar nederland , hoe zit het dan met de bpm waneer ik hem als inboedel mee naar nederland neem

    Login om te reageren
  12. Martijn zegt

    18 juni 2007 om 23:11

    Hey ik heb een mooi moter gezien voor een mooi prijs op een duitse website alleen ik weet niet hoeveel het me gaat kosten om hem in te voeren naar Nederland. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mijn daarmee te helpen. alvast vriendelijk bedankt!
    Mvg Martijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North