• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autobahn Vanishing Point met oude Challenger +210km/u!

Auteur: Alwood, gepost 24 oktober 2010 om 13:02 – 40 Reacties

Autobahn Vanishing Point


Vanishing Point; dé cultfilm voor autoliefhebbers? In mijn ogen wel, waar Bullit een mooie achtervolgingsscène heeft, ís Vanishing Point een goeie achtervolgingsscène. Zonder politie wordt het in twee prachtige Youtube video’s dunnetjes over gedaan op de autobahn.

Oude Amerikaanse auto’s zijn hopeloos. Ze rijden als een natte dweil, hebben een motorblok luier dan de plantsoenendienst en trillen en ratelen zo hard dat je de V8 niet hoort. Ja toch? Nou en!

Dat kan allemaal heel erg waar zijn, zoals de beste acteurs heeft deze Challenger een hoeveelheid uitstraling waar je bang van wordt. Ondanks de leeftijd (bouwjaar 1970) lijkt het geen enkele moeite te kosten de 200km/u aan te tikken. Er zal wel een flinke restauratie aan vooraf gegaan zijn. Kijk zelf en droom weg. (via Carscoop)

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, Klassiekers, snelweg, Video

Vorig bericht: « #Rant: ga eensch van die linkerbaan af!
Volgend bericht: Autoblog Boulevard: Tom Coronel heeft een kleine »

Lees Interacties

Reacties

  1. zed zegt

    24 oktober 2010 om 13:04

    Lekkere soundtrack!

    Login om te reageren
  2. Zjonnie zegt

    24 oktober 2010 om 13:08

    Leuke,brute bak om te zien.. zou mooi zijn om deze in een collectie te hebben met andere bruut ogende apparaten, maar om nu gte zeggen kom we gaan m eens klokken?..

    Login om te reageren
  3. BMW330Ci zegt

    24 oktober 2010 om 13:19

    Altijd een favo van mij geweest. heerlijke bak. Zou dit de challenger zijn met de 440 motor? 9.0 V8 is dat toch met 425 pk als ik me niet vergis?

    Login om te reageren
    • Jaapferrari zegt

      24 oktober 2010 om 13:25

      @BMW330Ci: Een 440 is geen 9.0 maar een 7.2 ;)
      Blijft echt een geweldig ding om te zien!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 oktober 2010 om 14:59

      @BMW330Ci:
      in de jaren 70 waren peekaas een fictief begrip ..
      veel natte vinger werk ..
      kon er gerust 20% naast zitten ..
      de Britten konden het beste jokken ..

      de Amerikanen bouwden toen de ijzersterke blokken ..
      en de peekaas moesten voor de folder nog wel eens naar beneden afgestelt worden ..
      om de verzekerings maatschappijen te paaien ..

      een beetje een zielige welvaarts toestand ..
      een beetje de Duitse 3 anno nu ..

      Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      25 oktober 2010 om 16:41

      @BMW330Ci:

      De 440 is een 7.2 en heeft 375 pk.
      Het is de 7.0 HEMI die je zoekt, met 425pk’s.

      Login om te reageren
  4. bosnialove zegt

    24 oktober 2010 om 13:20

    Oei, wat start hij moeilijk zeg..

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      24 oktober 2010 om 18:56

      @bosnialove:
      is een HEMI, als die koud staat start hij moeilijk, maar een maal hij dan weg is…

      Login om te reageren
  5. jeffie zegt

    24 oktober 2010 om 13:25

    Off topic: Heeft hier nog iemand last van? Sinds enkele dagen crashed firefox als ik een autoblog topic in een nieuwe tab open. Andere sites geven geen enkel probleem.

    Login om te reageren
    • memendo zegt

      24 oktober 2010 om 13:37

      @jeffie: hier nog iemand met het zelfde probleem.

      Login om te reageren
      • RogerS zegt

        24 oktober 2010 om 15:00

        @memendo: Ik heb ook hetzelfde probleem dat Firefox regelmatig herstart als ik op autoblog zit.

        Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      24 oktober 2010 om 17:16

      @jeffie: Update gemist? Had dat ook maar nu geen last meer van.

      Login om te reageren
  6. supasweet zegt

    24 oktober 2010 om 13:45

    ik dacht altijd dat die bakken wel wat meer aan konden

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 oktober 2010 om 14:20

      @supasweet:

      3 traps versnelling ..
      overbekracht stuur ..
      vering ..
      zeer slecht CW waarde ..

      gaat niet lukken hoor ..

      Login om te reageren
      • supasweet zegt

        24 oktober 2010 om 14:36

        @lincoln:
        mm dat maakt het al wat duidelijker
        denk dat als je de ophanging al wat bijwerkt dat het veel zal doen
        hoe kan ik dubbelpost vermijden?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 oktober 2010 om 14:49

          @supasweet:
          denk wel dat je er van kan uitgaan dat deze auto een 25.000+ euro restuaratie achter de rug heeft ..
          dat is niet onwaarschijnlijk bij deze modellen ..

          ophanging zal inmiddels best wel wat stijver zijn dan origineel het geval is ..

          anders heeft de bestuurder een deathwish ..
          of vindt ie het wel prettig om zijn broek vol te schijten tijdens het rijden ..
          lekker warm ..

          Login om te reageren
          • supasweet zegt

            24 oktober 2010 om 15:38

            @lincoln:
            haha waarschijnlijk wel ja
            want hij ziet er echt goed uit, vind ik toch

            Login om te reageren
          • six-trey zegt

            24 oktober 2010 om 18:59

            @lincoln:
            +25000 euro is overdreven hoor, met 15-20.000 euro bouw ik al iets gelijkaardig maar dan moet je ook alles zelf doen…

            Login om te reageren
  7. supasweet zegt

    24 oktober 2010 om 13:45

    -=edit: dubbelpost=-

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    24 oktober 2010 om 13:56

    Zo, dacht ff, na het luisteren van het begin van het 1e filmpje, dat het internet weer terug was gegaan naar projector-technologie. Blijkt het gewoon die auto te zijn.

    Trouwens er is ook al een foto van de bestuurder te vinden:

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    24 oktober 2010 om 14:16

    600 km/u met een Veyron is “veiliger” iig ..

    keurig verzorgde auto trouwens ..

    Login om te reageren
  10. Getl4id zegt

    24 oktober 2010 om 16:24

    Wel een leuke manier om het te filmen, gewoon een camera aan je kop duct tapen :p

    Login om te reageren
  11. Willem_vd_Velde zegt

    24 oktober 2010 om 17:10

    Wat een geweldige auto!!! Hier krijg ik wel kippevel van :)

    Nog even ter verdediging van de amerikaanse wegligging… Die balonbanden ruineren er het meeste van, en de remmen zijn incapabel, maar voor de rest, kom maar op met de vergelijkbare auto’s van die tijd uit europa…

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    24 oktober 2010 om 19:26

    Is altijd leuk rijden in dit soort auto’s.
    Meeste haalde wel de 210km en dan meestal ver over de schaalverdeling van de snelheidsmeter.
    Sommige kon je haast klokje rond rijden en dan spreek ik uit ervaring.
    Het echte autorijden in optima forma en dat alles met een heerlijke sound van powerr.
    Wat de bestuurder goed doet is afstand houden want van al dat moderne spul wint hij het niet met remmen. :)

    Login om te reageren
  13. Laue zegt

    24 oktober 2010 om 19:31

    200+ met een 70″ chally = Balls hebben!

    Login om te reageren
  14. Rob USA zegt

    24 oktober 2010 om 19:43

    @Laue:Met mijn (bijna standaard)70er Pontiac Firebird Formula 400 ging dat ook, alleen het Nederlandse wegdek hielp me vaak aan een heel erg samengeknepen anusspier door al die enorme kuilen en bulten (nog bedankt rijkswaterstaat) waardoor vaak de onderkant (+ headers) over het asfalt schraapte.
    Helaas 2 maanden geleden verkocht ivm te weinig gebruiken (wel 16 jaar plezier mee gehad). :(

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 oktober 2010 om 19:57

      @Rob USA:

      congrats dude ..

      oud ijzer uit je systeem .. moet af en toe ..

      Login om te reageren
  15. corvettez06 zegt

    24 oktober 2010 om 21:52

    @ willem vd velde precies jij zegt het goed , al die andere merken uit die tijd waren ook stukken minder , heb eens in z,n oude porsche gezeten uit 1974 doodskist op wielen man pppffff.

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    24 oktober 2010 om 21:54

    Wat is dit nu weer voor onzin?, een standaard mustang 289ci v8 coupe uit 1965 haalt nog 200 km/h.
    Een dodge charger hemi of challenger hemi uit 1969 en 1970
    haalde beide een top van zo’n 270 km/h, dus wat nou 210??

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      24 oktober 2010 om 23:13

      @phantom:
      gewoon het 935ste bewijs dat het cliche van de amerikaanse slee die slecht in één zit, een te grote motor met te weinig pk heeft, slecht in de bochten ligt en een gevaar op de weg is gewoon een hoop bullshit is

      Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      25 oktober 2010 om 16:47

      @phantom:

      270?
      Als je het nou hebt over de NASCAR versies, ok.
      Maar de standaard Chargers en Challengers hebben een te korte bak voor dit soort snelheden.
      Het lag eerder rond de 225-230, in het filmpje komt ie daar aardig dichtbij.
      Leuk weetje is dat de Charger (NASCAR) wel de eerste auto was die de 320 aantikte op een oval.

      Login om te reageren
  17. Rob USA zegt

    24 oktober 2010 om 22:01

    P.S. @ phantom: Een Cadillac Eldorado uit 1959 haalde al de 200km en dat met tegen de 2,5 ton aan gewicht ! :)

    Login om te reageren
  18. Bohica zegt

    25 oktober 2010 om 10:17

    Lekker hoor toe maar 210.
    Reed ik zondag ook nog op me gemakje alleen hoef ik dan geen 2 handen en 2 voeten te gebruiken om de auto recht op de weg te houden

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 oktober 2010 om 11:19

      @Bohica: en jouw auto is ook 40 jaar oud ??

      Login om te reageren
  19. Carmaster zegt

    25 oktober 2010 om 16:50

    Ik blijf genieten van het gegorgel van zo’n slurper.
    Maakt me niet uit hoe slecht ie verder is, geef me dr maar een. Je kan me met geen enkele nieuwe auto blijer maken.

    Login om te reageren
  20. Benz.. zegt

    25 oktober 2010 om 19:39

    Wauw!!! :D

    (En ja, m’n dag is weer goed. Wat een dijk van een wagen. EN een icoon, laten we dat vooral niet vergeten)

    Login om te reageren
  21. 66PaleRider zegt

    26 oktober 2010 om 08:42

    Gelukkig zijn deze comments van een beter nivo dan van Carscoop, daar ben ik afgehaakt :-(
    Auto is inderdaad compleet gerestaureerd en er zijn vele upgrades gedaan aan de suspension. De meesten heb ik vermeld in antwoorden op comments, dus check die bij de 2 video’s.
    Wagen ligt als een blok op de weg, zowel rechtuit als in bochten en met nieuwe Wilwood schijven voor remt hij ook nog goed.

    Login om te reageren
  22. 66PaleRider zegt

    26 oktober 2010 om 11:13

    Nog makkelijker; car spex heb ik nu in description van mijn ’70 Dodge Challenger’ playlist gezet.
    zie http://www.youtube.com/user/66PaleRider#grid/user/B4305E29BD936BDF

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      27 oktober 2010 om 20:26

      @66PaleRider:

      Jij hebt mijn droomauto, hou ‘m heel man!

      ’68 Charger en ’70 Challenger zijn DE muscle cars…
      Mag ik zo vrij zijn te vragen wat de Challenger je heeft gekost in de huidige staat? Aanschaf + restauratie dus?

      Login om te reageren
      • 66PaleRider zegt

        27 oktober 2010 om 23:48

        @clubbtraxx:
        Verder dan de spex van die auto geven ga ik niet. ;-)
        Ik wil geeneens weten wat deze money-pit me allemaal bij elkaar gekost heeft en nog gaat kostem :-O
        Ik denk dat je voor een 68 Charger minder kwijt bent dan voor een 70 Challenger, maar ik denk dat voor beiden geldt dat als je een beetje acceptabele wilt hebben, je toch wel boven de 25k gaat uitkomen..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North